Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 18:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2017, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
Jacek, a to mostek Burka?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Colonel napisał(a):
Jeden z 22 "Ticodenrogów"

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Colonel napisał(a):

Colonel napisał(a):
Jeden z 22 "Ticodenrogów"

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

A konkretnie "Antietam" albo "Shiloh"...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


To okręt desantowy USS Bonhomme Richard. Wasp Class.

https://www.dvidshub.net/image/3491840/uss-bonhomme-richard-replenishment-sea

PS Colonelu, tę informację o modelu twojego telefonu i nazwie aplikacji umieszczaną jak widzisz w treści wiadomości, a nie w stopce można jednym ruchem palca wyłączyć. Taki spam reklamowy developera apki naprawdę drażni, nie tylko tych, którzy głośno i nie zawsze uprzejmie to wyrażają. Rozważ proszę wyłączenie tego.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
1. Brawo
2. Nie mam widać tego palca

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
1. Brawo
2. Nie mam widać tego palca

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ustawienia - sygnatura - wyłącz /dla poszczególnych forów oddzielnie/.

Zawsze wolę widzieć tę lepszą interpretację czyjejś wypowiedzi...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 12:32 
Jeśli się uda Tobie Yiagelu osiągnąć pożądany skutek - chapeau bas.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 13:26 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
https://www.google.pl/search?q=amphibious+assault+ship+USS+Bonhomme+Richard&source=lnms&tbm=isch&sa=X
Zaraz nas zamkną za biały wywiad :lol:

-----
_jp_ napisał(a):
Co w US Navy może mieć mostek wyżej od "Burka", któryś lotniskowiec?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 13:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Yigael napisał(a):
To okręt desantowy USS Bonhomme Richard. Wasp Class.
https://www.dvidshub.net/image/3491840/uss-bonhomme-richard-replenishment-sea
Trochę myląca ta terminologia, bo okrętów desantowych typu Lublin jako żywo nie przypomina :rotfl:
Obrazek
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Bonhomme_Richard_(LHD-6)

******************************
A na Kremlu mają radochę https://pl.sputniknews.com/swiat/201706205706305-sputnik-usa-niszczyciel-fitzgerald/
Cytuj:
(...) Nasuwa się logiczne pytanie co do przydatności tych okrętów w realnej wojnie, w której przeciwnik wykorzysta wszystkie środki przeciwokrętowe. Czy amerykański niszczyciel rzeczywiście może zostać zatopiony?(...)
Trudno oczekiwać, aby Amerykanie upublicznili wszystkie szczegóły "co i dlaczego zawiodło".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 13:36 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Proste: gdyby to był okręt nie US Navy, lecz amerykańskiej policji, to wszystkie czarne statki w promieniu 10 mil idące z prędkością większą niż 0,5 kn i kursem zbieżnym byłyby ostrzelane i zatopione :twisted:

-----
_jp_ napisał(a):
co i dlaczego zawiodło


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Yigaelu zrobiłem próbę palca...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 4: Były user, Jaromir, Moniia, Walen
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
Yigaelu zrobiłem próbę palca...


Dzięki!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
Trochę myląca ta terminologia, bo okrętów desantowych typu Lublin jako żywo nie przypomina


Dok dla szybkich barek desantowych, amfibii, poduszkowców i co tam jeszcze piechociarzom morskim w duszy gra masz z tyłu...


Załączniki:
d2d9b9e38ff3ef8dee7fe3d0e3bf77f6.jpg
d2d9b9e38ff3ef8dee7fe3d0e3bf77f6.jpg [ 320.05 KiB | Przeglądane 6148 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 16:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8820
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Gdyby to byl okret rosyjski to byloby pelno komentarzy ze na pewno byli pijani :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 17:22 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A dałbyś radę na trzeźwo płynąć czymś takim? ;)
Obrazek
http://wpolityce.pl/swiat/312896-brytyjczycy-nabijaja-sie-z-rosyjskiego-lotniskowca-plynacego-przez-kanal-la-manche-do-syrii-to-kupa-zlomu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 18:08 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Za bardzo wierzysz w internet :)


Załączniki:
eurosport.gif
eurosport.gif [ 321.96 KiB | Przeglądane 6134 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2017, o 21:04 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Praca domowa z MKS-u: Kto to rozkoduje? ;)
Obrazek
lewy saling N-F-T-Z
prawy saling 1) 1zastępczy-P
2) odp-H


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2017, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
NFTZ to najprawdopodobniej jego call sign.
Te military tak majo ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2017, o 08:00 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
http://edition.cnn.com/2017/06/19/politics/uss-fitzgerald-crash-timing/index.html
http://edition.cnn.com/2017/06/22/politics/uss-fitzgerald-investigation-update/index.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2017, o 09:29 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
NFTZ to najprawdopodobniej jego call sign.
Te military tak majo ;)
Dokładnie, NovemberFoxtrotTangoZulu to sygnał wywoławczy jego radiostacji.
Odp+H oznacza tyle, co sam Hotel na statku cywilnym
Cytuj:
Use of the Code pennant by ships of war
8. When a ship of war wishes to communicate with a merchant vessel she will hoist the Code pennant in a conspicuous position, and keep it flying during the whole of the time the signal is being made.


Ale co oznacza 1 zastępczy + Papa, to nawet z tej książki http://www.seasources.net/PDF/PUB102.pdf nie mogłem się doczytać?!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2017, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Dalszy ciąg rozważań kpt. Konrada:
http://gcaptain.com/uss-fitzgerald-faul ... ain.com%29

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
"Przecieki" z zeznań załogi już są, oczywiście...
https://www.reuters.com/article/us-usa- ... SKBN19H13C
http://nypost.com/2017/06/26/cargo-ship ... g-signals/
http://www.abc.net.au/news/2017-06-26/u ... rt/8653696

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zbieraj napisał(a):
Bardzo ciekawy artykuł w gCaptain. Autor, kapitan John Konrad, który dowodził i statkami, i okrętami, skłania się ku wnioskowi, że winę ponosi amerykański niszczyciel.
Całość tu:
http://gcaptain.com/uss-fitzgerald-faul ... ain.com%29

Autor polecanego artykułu nigdy nie dowodził ani nawet nie był w morzu na pokładzie jakiejkolwiek „wojennomorskiej” jednostki. Prawdą jest natomiast, że posiada dyplom „unlimited master marine certificate” wydany przez USCG oraz przez jakiś czas pływał on na jednostkach cywilnych.
Obecnie to już jednak biznesmen, założyciel i jeden z zarządzających portalem internetowym gCaptain. Jest także dobrym (sprawnym?) dziennikarzem zajmującym się współczesną tematyką morską, ma lekkie pióro, jest zaangażowany i zazwyczaj wie o czym pisze.

Nie wiem jednak czy to wszystko daje mu prawo do oceny procedur panujących w US Navy oraz analizy kolizji morskiej o przebiegu której tak naprawdę nic nie wie. Przypomnę, że w trakcie pisania pierwszego artykułu nie był znany nawet czas kolizji, nie mówiąc już o miejscu i okolicznościach samego zdarzenia.

Moim zdaniem artykuł jest bardzo kontrowersyjny i może wprowadzać w błąd wielu niezorientowanych czytelników. Uwagi o systemie AIS, ocena obecności kapitana na mostku, bezpośrednie manewrowanie czy osobiste prowadzenie korespondencji z drugą jednostką jest delikatnie mówiąc dużym uproszczeniem tematu.
Jednak bardziej zdziwiła a może nawet przeraziła mnie prezentowana analiza obowiązujących w US Navy procedur. Jeżeli ktoś na poważnie sugeruje, że przyjęte na okrętach procedury oraz łańcuch decyzyjny nie gwarantują bezpiecznego monitorowania i rozwiazywania sytuacji manewrowo kolizyjnych to ja po prostu zaczynam się bać.

W dzisiejszych czasach bezpieczna żegluga nie wymaga nadprzyrodzonych zdolności. Potrafię sobie wyobrazić o wiele bardziej poważne wojennomorskie zadania które będą wymagały większego zaangażowania i współpracy pomiędzy rożnymi członkami załogi. Jeżeli oficjalny łańcuch decyzyjny zawiódł w tak oczywistej sprawie to strach się bać co może się jeszcze wydążyć.

Przypominam, że jednak nadal nie wiemy co i dlaczego się wydarzyło. Nie wiemy, czy mamy do czynienia z kolizją podczas wyprzedzania czy może przecinania się kursów dwóch jednostek, czy doszło do jakiejś awarii technicznej czy po prostu rażącego niedbalstwa.
Na pewno ten wypadek spowoduje analizę a może także większą lub mniejszą rewizje procedur obowiązujących w US Navy. Jednakże twierdzenie o systemowym błędzie w zarządzaniu wachtą pokładową na burcie okrętu wojennego jest dużo przedwczesne, chyba że ktoś uważa się za jasnowidza lub po prostu jest dziennikarzem piszącym „clicbait”.

Cytuj:
In the moments leading up to a collision a merchant ship captain has to do everything but steer the ship himself. With the help of one officer he has to watch the RADAR and AIS, plot the relative courses of nearby vessels, communicate with the Engine Room, talk with other ships on the VHF radio and issue orders. But on a navy ship each of these jobs is performed by a small team of sailors who report changes to, and obey orders from, the officer of the deck (OOD). The OOD relays the important information to the Captain.

This system of many team members – each working on equipment they have been very well-trained to operate and reporting through a command structure that filters all but the most important information to the captain – is highly effective in war when a warship is exchanging salvos of high speed torpedoes and missiles with numerous hostile targets (anyone doubting this should read Jeff Edward’s excellent book “Torpedo”). But this structure is ineffective when dealing with a single slow moving merchant ship.


Cytuj:
The merchant ship captain, who has to operate all equipment himself, often has to use his experience and expertise to fill in gaps of information. But the Naval officer has the opposite problem. He is often working with too much information as it comes in from all the enlisted people who work for him… and he has to use his knowledge and experience to filter out unnecessary data. The question is, how much experience does he have?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2017, o 22:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kilka fotek z suchego doku wyciekło https://news.usni.org/2017/07/12/new-dry-dock-photos-show-extent-hidden-uss-fitzgerald-damage


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 17:14 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Komentujący pod tym artykułem (Amerykanie) nie potrafią się nawet zgodzić, czy łata na poszyciu kadłuba została naspawana przez nurków, czy w doku :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 05:48 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zdarzył się kolejny wypadek amerykańskiego niszczyciela, tym razem kolizja z tankowcem u wybrzeży Singapuru, i niestety 10 osób z[a]ginęło :-(
https://www.cbsnews.com/news/uss-john-s-mccain-collides-merchant-ship
http://edition.cnn.com/2017/08/20/asia/us-navy-destroyer-collision-singapore/index.html
http://www.nbcnews.com/news/world/navy-destroyer-uss-john-s-mccain-collides-merchant-ship-east-n794386
http://www.foxnews.com/world/2017/08/20/10-missing-5-injured-after-uss-john-s-mccain-collides-with-tanker-in-pacific.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 08:54 

Dołączył(a): 4 lis 2015, o 14:57
Posty: 32
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Z tankowcem? Albo radar na burku zepsuty albo prowadzą to kompletni amatorzy - w głowie się nie mieści, tylko ludzi żal...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 11:26 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Pływają tak samo jak samochody prowadzą :-x

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Zatankować chcieli...w locie...jak F16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
To już czwarty w tym roku:
Załącznik:
Marwojowy pech.jpg
Marwojowy pech.jpg [ 76.97 KiB | Przeglądane 5381 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
No to wszystko jasne Januszu, ćwiczą po prostu sprawdzone przed wiekami metody ataku.....taranowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 14:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
reed napisał(a):
No to wszystko jasne Januszu, ćwiczą po prostu sprawdzone przed wiekami metody ataku.....taranowanie

Hmm, chyba raczej sprawdzają własną odporność na staranowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2006, o 17:27
Posty: 306
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Się nie znacie, w sumie nawet siem nie wyznajecie:

Cytuj:
Gdy zwrócimy uwagę na niektóre fakty możemy dojść do wniosku, że USS Fitzgerald mógł paść ofiarą ataku elektronicznego, zaś przepływający kontenerowiec miał zamiar zatopić okręt. Choć miał duże szanse, aby tego dokonać, ostatecznie zdołał go jedynie mocno uszkodzić. Warto przyjrzeć się manewrowi, jaki wykonał filipiński statek w pobliżu USS Fitzgerald - płynął przed siebie, następnie zawrócił, uderzył w okręt, po czym ponownie zawrócił, zgłosił kolizję i odpłynął.

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/tajem ... iara-ataku
Pod artykułem link do źródła.
Filmików nie oglądałem, artykuł przeczytałem pobieżnie, szkoda mi czasu. Ale uważam za obowiązek powiadomić PT Dyskutantów ;)



Za ten post autor saywiehu otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 22:40 

Dołączył(a): 12 lip 2017, o 21:04
Posty: 99
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Funka
Amiski od kilku miechow cwicza plywanko bez wlaczonej elektroniki. Okrety bez " okien ". Chca byc niewidzialni
Czterech marynarzy - obserwatorow - 2 na dziobie i 2 na rufie , to za malo. Na swieze powietrze wychodza tylko niby dobrze przeszkoleni obserwatorzy . Reszta zalogi siedzi w zamknietych pomieszczeniach i dostaje uwiadu psychicznego i decyzyjnego.
Plywalem jakies dwie mile od ich okretow nowej generacji. Nie bylo zadnej reakcji na moje
glupie zachowanie.
Szkoda dziewczyn i chlopakow,ze zgineli.



Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL