Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 mar 2018, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
kuban99 napisał(a):


O, właśnie przeczytałem.
I dowiedziałem się, kto projektował kadłub jachtu.

W związku z tym bardzo brakuje mi w tym wątku wypowiedzi Corsa, który chyba wie o tym kadłubie najwięcej.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2018, o 01:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
W związku z tym bardzo brakuje mi w tym wątku wypowiedzi Corsa, który chyba wie o tym kadłubie najwięcej.

chya nie dowiesz się nic, bo jak byś miał się dowiedzieć...
to byś już wiedział. :rotfl:

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2018, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
chya nie dowiesz się nic, bo jak byś miał się dowiedzieć...
to byś już wiedział. :rotfl:


Odpowiedź dostałem na PW.
Nie wiem, jak sobie wyobrażasz publiczne roztrząsanie tej historii z udziałem osób najbardziej zainteresowanych - teraz, zanim wypowie się o niej odpowiednia komisja.

Bądźmy więc cierpliwi.

pozdrawiam

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2018, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Pojawił się raport tymczasowy dotyczący tego wypadku:
http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Rapo ... .1-002.pdf

Przyczyny na razie brak, komisja ma weryfikować etapy budowy i projektowania jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Post pod postem, ale nie można edytować.
Jest pełny raport:
http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Rapo ... -96-17.pdf
W skrócie projekt swoje stocznia swoje. Do tego raczej niska kultura techniczna wykonawcy kadłuba. W dnie zabrakło pewnie kilkudziesięciu kilogramów laminatu, jak nie więcej...
Szkoda, taki fajny jacht, a prawdopodobnie jego los był już przypieczętowany już w stoczni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ejdzej napisał(a):
W skrócie projekt swoje stocznia swoje.


Jak dla mnie to wyraźnie jest tu zaakcentowane, że projekt jachtu był bez uwag.

"Przeprowadzona analiza obliczeniowa umożliwiła sformułowanie następujących wniosków:

1.Dokumentacja techniczna pasa stępkowego monolitycznego poszycia kadłuba jachtu balastowego "Prodigy2” oraz konstrukcji balastu stalowo-ołowianego wraz z mocowaniem wykonana przez firmę CORS na zlecenie firmy Kalif Yacht, jest prawidłowo wykonana i zgodna z wymaganiami normy PN-EN ISO 12215.

2.W projekcie technicznym przyjęta wartość grubości poszycia monolitycznego kadłuba jachtu w miejscu mocowania balastu (reces)jest przyjęta prawidłowo i spełnia wymagania wytrzymałościowe normy ISO 12215 z dużym zapasem (ponad dwukrotnym zapasem grubości).

3.W projekcie technicznym przyjęta wartość powierzchni przylegania całej płetwy balastowej do monolitycznego poszycia kadłuba jachtu w miejscu mocowania balastu (reces) jest przyjęta prawidłowo i spełnia wymagania wytrzymałościowe normy ISO 12215 odnośnie dopuszczalnej siły nacisku z dużym zapasem (ponad dwunastokrotnym zapasem wytrzymałości).

4.Przyjęta przez projektanta w projekcie technicznym wartość wskaźnika wytrzymałości przekroju dennika spełnia wymagania normy ISO 12215 odnośnie minimalnej wartości wskaźnika wytrzymałości przekroju dennika z dużym zapasem (ponad czterokrotnym zapasem wytrzymałości).

5.Przyjęta przez projektanta w projekcie technicznym wartość średnicy śrub mocujących balast do konstrukcji kadłuba spełnia wymagania wytrzymałościowe normy ISO 12215 z dużym zapasem (ponad czterokrotnym zapasem wytrzymałości)"

Natomiast komisja bez wątpienia zauważyła, iż:

"Kluczowym dla badania wypadku był proces powstawania kadłuba i płetwy balastowej. W tym przypadku wykonanie prac laminowania powierzone zostało osobom dobranym tuż przed rozpoczęciem tego procesu, częściowo z personelu Libra Yacht.

Jakość wykonania laminatu była w znaczącym stopniu zależna od kwalifikacji i umiejętności pracy tego zespołu ludzi

7. Analiza jakości wykonanej pracy podczas procesu laminowania wskazuje na niedostateczne kwalifikacje lub umiejętności osób wykonujących to zadanie i świadczy o słabym nadzorze wykonawcy."

Niech każdy uważnie (!) przeczyta Raport - po co cokolwiek sugerować ?

Jak dla mnie to ktoś chciał coś przyoszczędzić na etapie wykonawczym a skończyło się to tragicznie ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 17:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Jak dla mnie to ktoś chciał coś przyoszczędzić na etapie wykonawczym a skończyło się to tragicznie ...


Wcale niekoniecznie chodzi o czyjąś świadomą oszczędność.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 18:59 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
bury_kocur napisał(a):
Jak dla mnie to ktoś chciał coś przyoszczędzić na etapie wykonawczym a skończyło się to tragicznie ...

Laminowali "pod folią" czy normalnie z ręki ? Bo tu może być problem , jeśli jakość przesączania , kolejność warstw w odpowiednim reżimie czasowym nie była przestrzegana to mamy odpowiedź na
bury_kocur napisał(a):
Analiza jakości wykonanej pracy podczas procesu laminowania wskazuje na niedostateczne kwalifikacje lub umiejętności osób wykonujących to zadanie i świadczy o słabym nadzorze wykonawcy."

Teoretycznie najprostsza część budowy została spitolona i efekt znamy wszyscy.
Krzychu.
PS. Pamiętam , z jakim przejęciem Andrzej oprowadzał mnie wiosną po "Prodiżu" i z jaką dumą pokazywał piękne teakowe wnętrze i całe wyposarzenie. Ech..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
krzychuAPIA napisał(a):
Laminowali "pod folią" czy normalnie z ręki ? Bo tu może być problem , jeśli jakość przesączania , kolejność warstw w odpowiednim reżimie czasowym nie była przestrzegana to mamy odpowiedź na


Może Piotr A. zna odpowiedź na te pytania - może odpowie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 19:36 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Na pewno zna , tylko kto nadzorował bo to jest kluczowe ( wątpię aby był przy procesie laminowania tak od rana do nocy )
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
krzychuAPIA napisał(a):
Na pewno zna , tylko kto nadzorował bo to jest kluczowe


Jeżeli uważnie przeczytałem Raport to nie ma tam słowa nadzorze przy powstawaniu kadłuba natomiast kilka innych uwag:

1. "Kierownik budowy nie posiadał kierunkowego wykształcenia w zakresie budowy jachtów"

2. "wykonanie prac laminowania powierzone zostało osobom dobranym tuż przed rozpoczęciem tego procesu, częściowo z personelu Libra Yacht. Analiza jakości wykonanej pracy podczas procesu laminowania wskazuje na niedostateczne kwalifikacje lub umiejętności osób wykonujących to zadanie i świadczy o słabym nadzorze wykonawcy."

3. "Wskazane w raporcie obniżenie grubości laminatu do 10 mm (bez żelkotu), w miejscu gdzie projekt wskazuje wymiar ok. 24 mm"

4. "w analizowanym przekroju grubość (zbrojenie) laminatu była zbyt niska w stosunku do założonych wymagań wytrzymałościowych"

5. "Analizowane próbki oraz oględziny kadłuba pokazały błyszczące obszary rozwarstwionego laminatu kadłuba. Laminat można było ręcznie rozdzielić i oderwać."

6. "Stwierdzono niską jakość wykonania monolitycznego pasa dennego poszycia w rejonie mocowania płetwy balastowej do kadłuba jachtu."

itd, itd...

Czy to świadczy o fachowości wykonawców ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
bury_kocur napisał(a):
Czy to świadczy o fachowości wykonawców ?

Zdecydowanie nie świadczy.

Właściciela jachtu znam od lat i jest mi szczerze przykro, że budowa Prodigy skończyła się tak fatalnie. Andrzej nie oszczędzał na budowie. Jego decyzje nie były nigdy oparte o kryteria cenowe. Dbał o jakość. Jacht został wyposażony w absolutnie top klasie.
Andrzej negocjował budowę nowego Oystera, ale stocznie nie mogła spełnić jego oczekiwań, więc postanowił zbudować jacht swoich marzeń.
Niestety, zaufał ludziom, których zatrudniał pozostając bez wsparcia technicznego. Jest to niewątpliwie najboleśniejsze życiowe doświadczenie jakie go dopadło i to w dziedzinie, która jest jego pasją i namiętnością. Sukcesy jakie odnosi w biznesie w żaden sposób nie są w stanie ukoić bólu, który pozostanie z nim na długo.
Podziwiam go za to, że się trzyma twardo, nadal pływa i ma plany.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 2: krzychuAPIA, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 22:06 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
krzychuAPIA napisał(a):
Laminowali "pod folią" czy normalnie z ręki ? Bo tu może być problem , jeśli jakość przesączania , kolejność warstw w odpowiednim reżimie czasowym nie była przestrzegana to mamy odpowiedź na


Może Piotr A. zna odpowiedź na te pytania - może odpowie...


Na 100% zna i wątpię by odpowiedział.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 20:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Plitkin, proszę nie dyskutuj w tym temacie, pozostań przy Maxusach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 20:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Masz rację, tak zrobię ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 20:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
myszek napisał(a):
W związku z tym bardzo brakuje mi w tym wątku wypowiedzi Corsa, który chyba wie o tym kadłubie najwięcej.

chya nie dowiesz się nic, bo jak byś miał się dowiedzieć...
to byś już wiedział. :rotfl:

MJS

I nic na temat żelazka czy pipa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 00:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
I nic na temat żelazka czy pipa?

Jaszra: proszę nie dyskutuj w tym temacie, pozostań przy Prodigy. :-P

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 155 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL