Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 09:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sty 2018, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Przynajmniej jeżeli chodzi o spodziewany zasięg zanieczyszczenia:
http://gcaptain.com/authorities-trying- ... ld-spread/
http://tmsnrt.rs/2Ecrigm

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 18:34 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Na szczęście ten gatunek ropy jest bardzo lubiany przez ropożerne bakterie, więc pewnie szybko sobie z nim poradzą :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2018, o 19:04
Posty: 15
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nie wiem czy to szczęście z tymi bakteriami itp.
Problem tkwi raczej w samej istocie ropy naftowej, lobby, koncernów i napychaczy kieszeni... ponoć silniki Diesla i benzynowe są dawno mega przestarzałe i świat powinien iść do przodu i wynaleźć coś dużo bardziej wydajnego oraz bardziej ekologicznego... Ale inni się uparli żeby trzepać kasę na przemyśle petrochemicznym do bólu bez względu na koszty katastrof naturalnych.
Płakać się chce ile człowiek zniszczył w przeciągu ostatnich dwustu trzystu lat...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:18 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
W tym rejonie Pacyfiku, to chyba więcej szkody czynią wylewające się wciąż napromieniowane wody z Fukushimy, czy one są bardziej "ekologiczne"?

Kilka lat temu Zatokę Meksykańską zalała ropa naftowa wprost z uszkodzonego szybu i wbrew biadoleniu "ekspertów" jakoś tam szybko środowisko wróciło do jakiego-takiego stanu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam.
Wolne tłumaczenie tekstu.

26 stycznia (Reuters) - Najgorszy od dziesięcioleci wyciek ropy z tankowca rozlewa się na setkach kilometrów od Morza Wschodniochińskiego po tym, jak irański tankowiec przewożący ponad 100 000 ton toksycznych olejów zderzył się z frachtowcem i eksplodował, zabijając na pokładzie 32 załogi. Statek spłonął, wypluwając ładunek, na ponad tydzień przed zatonięciem w wodach między Chinami, Japonią i Koreą Południową.

Zarejestrowane w Panamie Sanchi przewoziło do Korei Południowej równowartość prawie 1 miliona baryłek ultralekkiej ropy naftowej i własnego paliwa. Według Międzynarodowej Federacji Zanieczyszczających Właścicieli Tankowców, kolizja doprowadziła do najgorszego wycieku w ciągu 35 lat.

Władze miały problem z ustaleniem, jak duży jest wyciek, ponieważ zmienia się on w ciągu dnia pośród silnych prądów oceanicznych. Rośnie jednak obawa o potencjalny wpływ na kluczowe łowiska i wrażliwe ekosystemy morskie poza Japonię i Koreę Południową, które leżą w przewidywanej ścieżce ropy, jak podaje National Oceanography Centre w Wielkiej Brytanii.

"Zaktualizowana modelowa oceaniczna symulacja pokazuje, że wody zanieczyszczone przez tonącego tankowca Sanchi mogą dotrzeć do Japonii w ciągu miesiąca", podało centrum w raporcie opublikowanym 16 stycznia. "Zmienione symulacje sugerują, że zanieczyszczenie spowodowane wyciekiem może być znacznie dalej dystrybuowane i szybciej niż wcześniej sądzono, i że można wpłynąć na większe obszary wybrzeża. "

Przykre ale prawdziwe. Nawet nie chcę myśleć gdyby podobne zdarzenie teoretycznie zaistniało na Bałtyku.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 31 sty 2018, o 22:42 przez Leszek, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Leszek otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:38 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
4rmagedon napisał(a):
Problem tkwi raczej w samej istocie ropy naftowej, lobby, koncernów i napychaczy kieszeni... ponoć silniki Diesla i benzynowe są dawno mega przestarzałe i świat powinien iść do przodu i wynaleźć coś dużo bardziej wydajnego oraz bardziej ekologicznego... Ale inni się uparli żeby trzepać kasę na przemyśle petrochemicznym do bólu bez względu na koszty katastrof naturalnych.


Ktoś kto wymyśli takie rozwiązanie tańsze i lepsze od silnika spalinowego będzie BARDZO BOGATY. Niestety droga do tego jest tak długa i wyboista, że nie potrzeba żadnych "innych" żeby przemysł naftowy kwitł.

_jp_ napisał(a):
Kilka lat temu Zatokę Meksykańską zalała ropa naftowa wprost z uszkodzonego szybu i wbrew biadoleniu "ekspertów" jakoś tam szybko środowisko wróciło do jakiego-takiego stanu.


Bo to właśnie bakterie ropożerne zjadły całą ropę. Zatoka Meksykańska ma tu jednak sporą przewagę: ze względu na naturalne wycieki ropy z dna oraz wysoką temperaturę, naturalna populacja tych baterii jest tam dość spora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jarek556 napisał(a):
Na szczęście ten gatunek ropy jest bardzo lubiany przez ropożerne bakterie, więc pewnie szybko sobie z nim poradzą :)

Tam nie było "ropy" tylko grubo ponad 130 tys ton kondensatu gazu. Który jest bardziej toksyczny od ropy surowej.

Classification
H224 -- Flammable liquids -- Category 1
H304 -- Aspiration Hazard -- Category 1
H315 -- Skin corrosion/irritation -- Category 2
H332 -- Acute toxicity, Inhalation -- Category 4
H336 -- Specific target organ toxicity (single exposure) -- Category 3
H350 -- Carcinogenicity -- Category 1B
H411 -- Hazardous to the aquatic environment, chronic toxicity -- Category 2


Ale fakt, niektóre ropożerne bakterie żrą i kondensat... Tyle, że nie w każdych warunkach i że to ciutek trwa...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 02:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Leszek napisał(a):
Przykre ale prawdziwe. Nawet nie chcę myśleć gdyby podobne zdarzenie teoretycznie zaistniało na Bałtyku.

Nikt rozsądny nie życzy sobie niekontrolowanego rozlewu substancji szkodliwych, nawet gdyby to miało być wyłącznie teoretycznie lub tylko medialnie. A w tym wypadku to nawet medialnie nie jest największa i raczej szybko o całym zdarzeniu zapomnimy.

CrudeCondesate to inaczej „natural gas condesate” i jak sama nazwa wskazuje jest to pochodzenia naturalnego stosunkowo lekka frakcja surowej ropy naftowej. Natura to stworzyła i natura najlepiej sobie sama z tym poradzi, dodatkowo nie mamy do czynienia z „czarną bryją” i raczej dziennikarze nie będą dysponować katastroficznymi obrazkami zanieczyszczonych złocistych plaż.

Na Bałtyku natomiast bardziej obawiam się systematycznego zanieczyszczenia codzienną działalnością człowieka. Degradacja naszego morza nadal postępuje i o ile pospolitym ruszeniem zapewne poradzilibyśmy sobie z oczyszczeniem powiedzmy kołobrzeskich plaż to niestety nie potrafimy odwrócić trendu wzrostowego zawartości metali ciężkich czy chociażby powstrzymać narastającą „żyzności wód”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Leszek napisał(a):
Witam.
Wolne tłumaczenie tekstu.

26 stycznia (Reuters) - Najgorszy od dziesięcioleci wyciek ropy z tankowca rozlewa się na setkach kilometrów od Morza Wschodniochińskiego po tym, jak irański tankowiec przewożący ponad 100 000 ton toksycznych olejów zderzył się z frachtowcem i eksplodował, zabijając na pokładzie 32 załogi. Statek spłonął, wypluwając ładunek, na ponad tydzień przed zatonięciem w wodach między Chinami, Japonią i Koreą Południową.

Zarejestrowane w Panamie Sanchi przewoziło do Korei Południowej równowartość prawie 1 miliona baryłek ultralekkiej ropy naftowej i własnego paliwa. Według Międzynarodowej Federacji Zanieczyszczających Właścicieli Tankowców, kolizja doprowadziła do najgorszego wycieku w ciągu 35 lat.

Władze miały problem z ustaleniem, jak duży jest wyciek, ponieważ zmienia się on w ciągu dnia pośród silnych prądów oceanicznych. Rośnie jednak obawa o potencjalny wpływ na kluczowe łowiska i wrażliwe ekosystemy morskie poza Japonię i Koreę Południową, które leżą w przewidywanej ścieżce ropy, jak podaje National Oceanography Centre w Wielkiej Brytanii.

"Zaktualizowana modelowa oceaniczna symulacja pokazuje, że wody zanieczyszczone przez tonącego tankowca Sanchi mogą dotrzeć do Japonii w ciągu miesiąca", podało centrum w raporcie opublikowanym 16 stycznia. "Zmienione symulacje sugerują, że zanieczyszczenie spowodowane wyciekiem może być znacznie dalej dystrybuowane i szybciej niż wcześniej sądzono, i że można wpłynąć na większe obszary wybrzeża. "

Przykre ale prawdziwe. Nawet nie chcę myśleć gdyby podobne zdarzenie teoretycznie zaistniało na Bałtyku.


A możesz podać oryginał, jak tłumaczysz? Bo to bardzo luźne tłumaczenie jest...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
możesz podać oryginał
Pierwszy link w pierwszym poście tego wątku (Jaromir): http://gcaptain.com/authorities-trying-to-determine-how-sanchis-spill-could-spread/

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
Natura to stworzyła i natura najlepiej sobie sama z tym poradzi

Hmm...
http://hazmatmag.com/2018/02/unique-oil ... cientists/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Moniia napisał(a):
Bo to bardzo luźne tłumaczenie jest...
Moniia zawsze możesz poprawić. Jest jakie jest. Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 179 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL