Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2019, o 17:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sty 2018, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
tomasz piasecki napisał(a):
Nie wiem czy zauważyłeś, że pisałem o konkretnej sprawie, a mianowicie o nieszczelnych drzwiach rozsuwanych, które przepuszczały do wnętrza deszcz i bryzgi z zewnątrz, po prostu lały na korytarz i tyle.
Nie wiedziałem - bo i skąd - że jest to temat tabu, zwłaszcza że piszesz - "nic poważniejszego się nie stało".


tomasz piasecki napisał(a):
Gdybyś miał z tym kłopot - to chyba zgodzisz się, że tym razem Ty posunąłeś się za daleko


Nie jest to temat tabu i na pewno nie bagatelizuję samego zdarzenia, przecież to ja zainicjowałem dyskusje.
Sytuacja jednak nie jest jednoznaczna, tak jak wcześniej napisałem widzimy skutki a nie przyczyny i dodatkowo jesteśmy skazani na obraz zarejestrowany przez anonimowego pasażera. Nie wiemy jak doszło do zalania części pomieszczeń oraz co tak naprawdę spowodowało nieszczelność prezentowanych drzwi a co najważniejsze to nie wiemy nawet jakie kryteria powinny one spełniać. Dlatego zauważyłem, że raczej nie masz podstaw do kwestionowania nadzoru klasyfikacyjnego.

Mokra i śliska podłoga była oczywistym faktem, zagrożenie stanu izolacji elektrycznej zapewne także ale przy tysiącach osób oraz bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych niedoszło do żadnego poważniejszego incydentu. I czyja to była zasługa, statku, załogi czy przypadkowych pasażerów?
Jak widzisz nie ma prostych odpowiedzi tym bardziej gdy nie poznamy dokładnie wszystkich okoliczności zdarzenia. Dlatego tak nieparlamentarnie reaguje na subiektywne opinie oparte wyłącznie na własnym postrzeganiu rzeczywistości.

Reasumując, ty nie posunąłeś się za daleko gdyż nie zdążyłeś(?) powołać się na przepisy klasyfikacyjne. Ja natomiast, może trochę na wyrost, zwróciłem uwagę abyś tego nie robił. (ma to jakiś sens, czy wyszło masło maślane?)

Hania napisał(a):
Czy wyczerpujące odpowiedzi ? Nie zakładam, że Ciebie zadowalające. To moje doświadczenia i moje obserwacje.


Przejrzałaś mnie na wylot ale dziękuje za wyjaśnienia.
Na każdy z poruszonych tematów można prowadzić długie i interesujące dyskusje ale nie wiem na ile jest zainteresowanie a dodatkowo jeszcze brak czasu, dlatego szybko i w dużym skrócie.

1. Wystarczy abyś podała datę, czasy i pozycje zdarzenia dla mnie jest to nadal bardzo dziwna i niespotykana sytuacja. Nie ma czegoś takiego jak uzgodniona żegluga przeciwnym torem kierunkowym, przynajmniej nie dla jednostki pasażerskiej i nie jako standardowe działanie w rejonie o którym mówisz.

2. Windy osobowe mogą być niedostępne z wielu różnych powodów i każdy(sic) z pasażerów może i powinien używać alternatywnych ciągów komunikacyjnych. Wszystkie zarejestrowane osoby niepełnosprawne muszą otrzymać specjalną instrukcje postepowania w sytuacjach awaryjnych a każdy z pasażerów ma zagwarantowaną pomoc adekwatną do sytuacji.

3. Przejaskrawię problem i powiem bardzo brutalnie, lepiej aby kilka tysięcy osób „przepychało” się na korytarzach aniżeli mieliby walczyć o miejsce w przepełnionych środkach ratunkowych, może to przykre ale ostatni dżentelmen utopił się na Titanicu.

Jednak pamiętajmy, że drogi komunikacyjne i dostęp do środków ratunkowych tak jak i wiele innych procedur zostało opracowanych zgodnie z przepisami międzynarodowymi przez uznanych specjalistów z biur konsultingowych. Efekty ich pracy zaakceptował przedstawiciel armatora a sprawdził i zatwierdził ekspert z państwa bandery. I na koniec mamy jeszcze załogę oraz pasażerów którzy cyklicznie sprawdzają działanie procedur w praktyce tak aby na bieżąco monitorować plan działania. Proces weryfikacji jest żywy i nigdy się nie zakończy tak jak nie zakończy się postęp cywilizacyjny.

4. Podaj proszę nazwę lub przynajmniej określ klasę jednostki o której rozmawiamy. Utrata zdolności manewrowych przy prędkości 5kn to dla współczesnego statku pasażerskiego nieprawdopodobnie kosztowne i nie efektywne rozwiązanie.
Tak naprawdę to już się pogubiłem kto i dlaczego musiał cokolwiek wyjaśniać zaniepokojonym(?) pasażerom. Sytuacja musiała być bardzo ekstremalna, czy wasza grupa zauważyła te kłopoty w manewrowaniu?
Przypomnę także, że c/o miał bardzo ograniczone prawa do kontaktowania się z tobą i każdym innym pasażerem.

5. Spójrz na zagadnienie z innej perspektywy, przy tych dodatkowych kosztach „pobitej zastawy stołowej” współczesna żegluga turystyczna jako jedna z niewielu dziedzin gospodarki nie doznała kryzysu. Wręcz przeciwnie, cały czas prężnie się rozwija i przestała być elitarna. Tak spędzany urlop jest nadal najbezpieczniejszą formą odpoczynku i zabawy.
Oczywiście pesymiści twierdzą, że prędzej czy później musi dojść do tragedii i zapewne odwrócenia trendu ale to jest odrębny temat o którym może później.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 10:39 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 708
Podziękował : 269
Otrzymał podziękowań: 259
Uprawnienia żeglarskie:
SIRK napisał(a):
Nie jest to temat tabu i na pewno nie bagatelizuję samego zdarzenia, przecież to ja zainicjowałem dyskusje.
Mokra i śliska podłoga była oczywistym faktem, zagrożenie stanu izolacji elektrycznej zapewne także...
....Jak widzisz nie ma prostych odpowiedzi tym bardziej gdy nie poznamy dokładnie wszystkich okoliczności zdarzenia.
Dlatego tak nieparlamentarnie reaguje na subiektywne opinie oparte wyłącznie na własnym postrzeganiu rzeczywistości.


Krzysiu, dziękuję Ci za obiektywne i racjonalne podejście do sprawy, dzięki któremu może i ja się czegoś nauczyłem.
To chyba dobrze, że prowadzimy takie spory, które rozszerzają w jakimś stopniu stopień znajomości, czy orientację, w czasem mocno specjalistycznej, materii okrętownictwa, shippingu, jak kto woli.

Najważniejsze że rzecz jest traktowana merytorycznie, dyskusja nie sprowadza się do łapania za słówka, a uczestnicy zbliżają się do obiektywizacji sprawy, czy mogą uzgodnić stanowiska.
W moim pojęciu sprawa jest ważna, bo poza forami, jak tutejsze, bardzo rzadko dyskutanci mogą od ręki porównać punkt widzenia z pokładu jachtu - z punktem widzenia z mostku linera, a są to dwa różne światy.

Poza tym - nie każdy odbywał rejsy dużymi statkami, nie mówiąc o tym, że niewiele osób miało okazję obserwować morze z perspektywy mostka liniowca, co jest doświadczeniem bardzo pouczającym dla żeglarza i mocno wpływa na rozumienie omawianych tu spraw. Niestety, czasy są takie, że dziś wstęp na mostek czy do maszynowni - jest dla zwykłego pasażera praktycznie niemożliwy.

Jeszcze jedno - uważam, że w Twojej wypowiedzi nie ma niczego nieparlamentarnego !

Przeciwnie, byłoby dobrze, gdyby parlamentarzyści prowadzący równie emocjonalne spory - bo przecież wypowiadający się tu Państwo znają sprawy własnych, osobistych doświadczeń - spierali się równie rzeczowo.

____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 13:16 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
http://metro.co.uk/2018/01/22/woman-dies-falling-several-decks-cruise-ship-balcony-7248931/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2018, o 10:34 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 20:10
Posty: 124
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
bury_kocur napisał(a):
Hania napisał(a):
Natomiast niepełnosprawni ruchowo "na pożarcie" ? Podczas próbnego alarmu nikt się słowem w tym temacie nie zająknął.


I nikt nie zadał pytanie o wyjaśnienie powyższego ???

Ja bym drążył temat aż do bólu - może dlatego, że moja Marzena jest niepełnosprawna - chodzi samodzielnie - owszem, ale tempo poruszania po schodach słabe.



Uważam, ze takie sprawy generalnie załatwia się indywidualnie bo każda osoba niepełnosprawna ma inny rodzaj niepełnosprawności, inny stopień nasilenia konkretniej niepełnosprawności i ew inne oczekiwania.

Najlepiej jeszcze przed zakupem biletu poinformować ze jest osoba niepełnosprawna, o rodzaju niepełnosprawności, i ewentualnie dodać jakie się ma oczekiwania w związku powyższą niepełnosprawnością. Żądać odpowiedzi na piśmie. Potem jeszcze dla pewności parę razy powtórzyć powyższe (np podczas boarding)


Np poinformować ze jest się regularnym czytelnikiem forum "Ratownictwo, zdrowie, wypadki." na forum.zegluj.net i ze panicznie boję się wypadków. W związku z powyższym żądam kajuty przy samej łodzi ratunkowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2018, o 14:19 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 09:47
Posty: 434
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
I wymagam aby wycieczkowiec byl nie bity i pierwszy wlasciciel i licznik mil nie cofniety :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
To już chyba tradycja, przynajmniej raz do roku na super wycieczkowcach serwuje się pasażerom trochę więcej atrakcji;
https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 09591.html
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 6CgKCH3C90
Niby nic ekstra ordynarnego ale gdy słyszymy o chaosie, panice i 45stopniowych przechyłach „cruise shipa” to nie wiem czy nadal warto brać na poważnie współczesne wiadomości.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, damit, Gałkiewicz, hoopak, jmper, Jurmak, kawa62, soko, urbik, zosta i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL