Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 10:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2018, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: używane
Może niektórzy pamiętają z 2013 wypadek jachtu Cheeki rafiki, któremu odpadł balast i zginęło 4 ludzi. Ciekawe są losy armatora, który wiedział o problemach jachtu, ale wysłał ludzi tym jachtem.

Niedawno ława oskarżonych uznała go winnym nieumyślnego spowodowania śmierci, ale nie zgodziła się co do wyroku, a teraz w ponownym procesie został uniewinniony https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... ki-sinking

Ciekawe w sumie, bo ja mam jakieś poczucie, że taki armator jachtu czarterowego powinien jednak jakoś odpowiadać za to co zrobił...

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2018, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
barwil napisał(a):
ja mam jakieś poczucie, że taki armator jachtu czarterowego powinien jednak jakoś odpowiadać za to co zrobił...

"Jakoś" odpowiadać będzie... Piszą wszak, że i manager i sama firma:
are to be sentenced next month after being convicted at a previous trial of failing to operate the yacht in a safe manner contrary to the Merchant Shipping Act.

Sam manager nie będzie natomiast odpowiadać z oskarżenia o pozbawienie życia dwu własnych pracowników i dwu innych żeglarzy...

BTW - Znacznie bardziej od odpowiedzialności managera firmy charterowej martwi mnie ten fragment artykułu, który opisuje, że ława przysięgłych stwierdza iż:
Pleasure and commercial regulations need to be clarified
Bo to świadectwo trwałości znanego nie tylko w UK mechanizmu:
"ktoś zajmujący się komercyjnie żeglarstwem zawiódł - dlatego przykręćmy śrubę tym cholernym WAFI - w tym również całkiem niekomercyjnym przyjemniaczkom"

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2018, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: używane
Jaromir napisał(a):
"Jakoś" odpowiadać będzie... Piszą wszak, że i manager i sama firma:
are to be sentenced next month after being convicted at a previous trial of failing to operate the yacht in a safe manner contrary to the Merchant Shipping Act.


No właśnie to mi się nie podoba. No bo sytuacja jest ekstremalna: gość wie o problemach z kilem, nie ma przeglądu z tego powodu, ma sygnały od załogi, że coś dudni i wie, że będzie fala a i tak mówi im "śmiało, płyńcie" i oni wszyscy giną, potem jeszcze znajdują kadłub i można sprawdzić, że faktycznie balast odpadł. I nawet w takiej sytacji, on nie jest winny "nieumyślnego spowodowania śmierci"? I co, zapłaci grzywnę, za "doprowadzenie do niebezpieczeństwa"? To mnie martwi, bo zdarzyło mi się czarterować łódki i jak pomyślę, że ci ludzie nie mają w głowie: jak coś się stanie to mogę pójść do paki, tylko: jak coś się stanie to najwyżej zapłacę mandat, to mi się to nie podoba.

Jaromir napisał(a):
BTW - Znacznie bardziej od odpowiedzialności managera firmy charterowej martwi mnie ten fragment artykułu, który opisuje, że ława przysięgłych stwierdza iż:
Pleasure and commercial regulations need to be clarified

No to już jest tylko dowód, że ława przysięgłych w ogóle nie wie o czym decyduje. Przecież ten gość nie tylko nie wypełniał swoich obowiązków, ale też wiedział, że to robi i robił to żeby było "taniej". Jak tak to będzie działać, to każdy WAFI będzie musiał pływać cały czas z inspektorem nadzoru żeglugi...

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2018, o 08:15 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
barwil napisał(a):
Niedawno ława oskarżonych

Oczywiście chodzi o ławę przysięgłych , może da się to poprawić w poście nagłówkowym.
Pozdrawiam, Krzychu.



Za ten post autor krzychuAPIA otrzymał podziękowanie od: barwil
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki, Wojciech i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL