Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 01:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2018, o 11:36 

Dołączył(a): 22 lis 2013, o 17:10
Posty: 56
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jsm
W długi weekend w mojej marinie /w trójmieście/ eksplodowały opary benzyny w studzience jachtu żaglowego .Zaraz po zwodowaniu silnik nie chciał odpalić .Dwie osoby zaglądały do studzienki a trzecia próbowała odpalić stacyjką.Dwie osoby poparzone na głowie i rękach.Jedna II stopnia.Pożar ugaszono dzięki pomocy z innych jachtów.Straż pożarna po ok 12 min,trzy karetki,policja.Współczuję poszkodowanym.Mnie ten wypadek dał dużo do myślenia.Na stronie J. Kulińskiego jakiś czas temu /na przełomie roku/ był cykl artykułów zawodowego strażaka o gaśnicach.Polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2018, o 20:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
No nie w Trójmieście tylko w Błotniku, ale fakt dziwna sprawa, mam nadzieję że poszkodowani szybko wrócą dopełni zdrowia.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2018, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Jacht był w dozorze technicznym PRS lub MZT ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2018, o 21:43 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
staniszewski napisał(a):
W długi weekend w mojej marinie /w trójmieście/ eksplodowały opary benzyny w studzience jachtu żaglowego .... Na stronie J. Kulińskiego jakiś czas temu /na przełomie roku/ był cykl artykułów zawodowego strażaka o gaśnicach.Polecam.

Tak się składa, że ten strażak jest rezydentem mariny w Błotniku....



Za ten post autor radams otrzymał podziękowanie od: staniszewski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 01:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
Jacht był w dozorze technicznym PRS lub MZT ?


A spytam przewrotnie - jakie to ma znaczenie ?

Taki jest "urok" silników benzynowych w studzience - wszelkie opary etyliny nie mają dokąd się wywiać i sytuacja jw. nie jest ani pierwsza ani ostatnia niestety.

Osobiście nigdy w życiu nie zainstalowałbym w studzience własnego jachtu silnika benzynowego właśnie ze względu na niebezpieczeństwo wybuchu oparów etyliny.

Dlatego na jachtach jako stacjonarne instaluje się silniki Diesla...

A dawno temu nawet zakazano nawet rejestracji samochodów o DMC > 3,5 t z silnikami benzynowymi ...

Poszkodowanym życzę oczywiście szybkiego powrotu do zdrowia a potem sugeruję wymienić silnik na Diesla.

Z jakiegoś powodu są takie kroki bezpieczeństwa ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 07:37 

Dołączył(a): 22 lis 2013, o 17:10
Posty: 56
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jsm
junak73 napisał(a):
No nie w Trójmieście tylko w Błotniku, ale fakt dziwna sprawa, mam nadzieję że poszkodowani szybko wrócą dopełni zdrowia.

No fakt. Ale z mojego rezydenckiego miejsca do Gdańska mam 200 m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Po prostu przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich wyraźnie stanowią że powinna być zapewniona skuteczna wentylacja komory silnika włącznie z zastosowaniem wentylacji wymuszonej. Są juz norma konstrukcje które przy uruchomianiu silnika najpierw przewietrzaja komorę włączając wentylatory.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL