Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=28608
Strona 1 z 1

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 07:28 ]
Tytuł:  s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin:
Cytuj:
[...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach np. przy zakupie jachtu za granicą w taki sposób, aby właściciele jachtów nabywanych za granicą mogli bez dodatkowych kosztów (np. konieczności podróży do Polski i/lub delegacji mierniczego za granicę) dopełnić wszystkich formalności pozwalających na żeglugę (do Polski lub gdzie indziej) w pełnej i prawidłowej konfiguracji (bandera, nazwa, sygn. rozp., MMSI, EPIRB, ubezpieczenie, etc.)
Załącznik:
Raport-kocowy-Dunlin_WIM_21_17.pdf [985.53 KiB]
Pobrane 316 razy
Źródło raportu: http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport-kocowy-Dunlin_WIM_21_17.pdf

Autor:  666 [ 23 maja 2018, o 08:35 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin:
Cytuj:
[...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach[/url]
Kompletnie oderwane od realiów przyczyn wypadku. Niedługo napiszą, że znaczenie w zdobyciu nagrody Darwina ma kolor przeciwporostówki :evil:.
A może jednak to: "Kapitan posiadał uprawnienia morskiego sternika jachtowego od kilku miesięcy, ale jego doświadczenie morskie ograniczało się do stażu odbytego w ramach szkolenia, choć miał doświadczenie żeglarskie na wodach śródlądowych. Przejście ze Scarborough do Holandii było dla niego pierwszym samodzielnym rejsem pełnomorskim." [...] duże znaczenie ma system szkolenia na kolejne stopnie żeglarskie. Kapitan jachtu, świeżo upieczony sternik jachtowy, prawdopodobnie uzyskał doświadczenie morskie jedynie podczas rejsów szkoleniowych odbytych w trakcie kursu na patent jachtowego sternika morskiego".

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 08:43 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

666 napisał(a):
Kompletnie oderwane od realiów przyczyn wypadku.
Oczywiście, masz rację, że gdyby jacht miał polską rejestrację nie spowodowałoby to, że wypadku by nie było. Tu chodzi o "postępowanie powypadkowe". Czemu, jak już wlazł tam gdzie wlazł, nie wezwał pomocy? Może rzeczywiście bał się o brak papierologii? Może nieznajomość angielskiego? Może nieświadomość swego (tragicznego) położenia + niechęć do "robienia zamieszania"? Pewnie wszystko po trochu... :-(

Autor:  666 [ 23 maja 2018, o 08:47 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Może rzeczywiście bał się o brak papierologii?
No nie żartuj...

Autor:  Jaromir [ 23 maja 2018, o 10:01 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin:
Cytuj:
[...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach np. przy zakupie jachtu za granicą


Wojtek - nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ akurat.
Przecież to nie PZŻ ustalił obowiązującą formalną procedurę rejestracyjną...
I nie PZŻ mógł ją upraszczać.
Wreszcie - to nie PZŻ wymyślił jak wszystko co dotyczy rejestracji jachtów postawić na głowie w niedalekiej przyszłości...

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 10:14 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Jaromir napisał(a):
nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ
Masz rację, bezrefleksyjnie "skopiowałem" to co napisali w raporcie... :-(

Załączniki:
Zalecenie.JPG
Zalecenie.JPG [ 140.94 KiB | Przeglądane 4042 razy ]

Autor:  piotr6 [ 23 maja 2018, o 10:29 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Bo wiadomo że PZZ na nic wpływu nie ma?

Autor:  Colonel [ 23 maja 2018, o 10:35 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

A zauważyłeś ustawę świeżo w obróbce?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Jaromir [ 23 maja 2018, o 10:38 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jaromir napisał(a):
nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ
Masz rację, bezrefleksyjnie "skopiowałem" to co napisali w raporcie... :-(

A bo to PKBWM pierwszy raz pokazuje, jak "pływa" w temacie formalnych uwarunkowań morskiego żeglowania w Polsce?

Autor:  reed [ 23 maja 2018, o 14:16 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Taaaa....rejestracja winna ..... koń by się uśmiał

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 14:59 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

reed napisał(a):
Taaaa....rejestracja winna ..... koń by się uśmiał

A kto twierdzi, że rejestracja jest winna wypadkowi? :twisted: To o rejestracji jest w sekcji: "Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa" a nie "Przyczyny (winni) wypadku"!
Czy uważasz, że gdyby zalecenia
Załącznik:
zalecenia_Sunrise.JPG
zalecenia_Sunrise.JPG [ 124.8 KiB | Przeglądane 3953 razy ]
były spełnione, to Sunrise by się nie spalił? :roll: :?:
(http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport_koncowy_Sunrise_76_16.pdf)

Autor:  PjotrC [ 25 maja 2018, o 08:43 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Zabrakło bardziej szczegółowych mapek rejonu wypadku... w załączeniu internetowe podglądy od kilku wydawców.

Załączniki:
Dunlin_CMap_s.jpg
Dunlin_CMap_s.jpg [ 68.41 KiB | Przeglądane 3815 razy ]
Dunlin_navionics_s.jpg
Dunlin_navionics_s.jpg [ 114.64 KiB | Przeglądane 3815 razy ]
Dunlin_fishingapp_s.jpg
Dunlin_fishingapp_s.jpg [ 76.58 KiB | Przeglądane 3815 razy ]

Autor:  666 [ 25 maja 2018, o 19:33 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

Jaka była wysoskość wody (pływu) w chwili zdarzenia?

Autor:  Jaromir [ 25 maja 2018, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

666 napisał(a):
Jaka była wysoskość wody (pływu) w chwili zdarzenia?

Może po prostu przeczytaj raport...

Autor:  PjotrC [ 24 sie 2018, o 11:07 ]
Tytuł:  Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana

W uzupełnieniu: rejon na mapie oeSENC.

Załączniki:
oeSENC_Engelschmangat.jpg
oeSENC_Engelschmangat.jpg [ 249.69 KiB | Przeglądane 3309 razy ]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/