Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=28608 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 07:28 ] |
Tytuł: | s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin: Cytuj: [...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach np. przy zakupie jachtu za granicą w taki sposób, aby właściciele jachtów nabywanych za granicą mogli bez dodatkowych kosztów (np. konieczności podróży do Polski i/lub delegacji mierniczego za granicę) dopełnić wszystkich formalności pozwalających na żeglugę (do Polski lub gdzie indziej) w pełnej i prawidłowej konfiguracji (bandera, nazwa, sygn. rozp., MMSI, EPIRB, ubezpieczenie, etc.) Załącznik: Źródło raportu: http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport-kocowy-Dunlin_WIM_21_17.pdf
|
Autor: | 666 [ 23 maja 2018, o 08:35 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin: Kompletnie oderwane od realiów przyczyn wypadku. Niedługo napiszą, że znaczenie w zdobyciu nagrody Darwina ma kolor przeciwporostówki .Cytuj: [...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach[/url] A może jednak to: "Kapitan posiadał uprawnienia morskiego sternika jachtowego od kilku miesięcy, ale jego doświadczenie morskie ograniczało się do stażu odbytego w ramach szkolenia, choć miał doświadczenie żeglarskie na wodach śródlądowych. Przejście ze Scarborough do Holandii było dla niego pierwszym samodzielnym rejsem pełnomorskim." [...] duże znaczenie ma system szkolenia na kolejne stopnie żeglarskie. Kapitan jachtu, świeżo upieczony sternik jachtowy, prawdopodobnie uzyskał doświadczenie morskie jedynie podczas rejsów szkoleniowych odbytych w trakcie kursu na patent jachtowego sternika morskiego". |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 08:43 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
666 napisał(a): Kompletnie oderwane od realiów przyczyn wypadku. Oczywiście, masz rację, że gdyby jacht miał polską rejestrację nie spowodowałoby to, że wypadku by nie było. Tu chodzi o "postępowanie powypadkowe". Czemu, jak już wlazł tam gdzie wlazł, nie wezwał pomocy? Może rzeczywiście bał się o brak papierologii? Może nieznajomość angielskiego? Może nieświadomość swego (tragicznego) położenia + niechęć do "robienia zamieszania"? Pewnie wszystko po trochu...
|
Autor: | 666 [ 23 maja 2018, o 08:47 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Może rzeczywiście bał się o brak papierologii? No nie żartuj...
|
Autor: | Jaromir [ 23 maja 2018, o 10:01 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin: Cytuj: [...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach np. przy zakupie jachtu za granicą Wojtek - nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ akurat. Przecież to nie PZŻ ustalił obowiązującą formalną procedurę rejestracyjną... I nie PZŻ mógł ją upraszczać. Wreszcie - to nie PZŻ wymyślił jak wszystko co dotyczy rejestracji jachtów postawić na głowie w niedalekiej przyszłości... |
Autor: | piotr6 [ 23 maja 2018, o 10:29 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Bo wiadomo że PZZ na nic wpływu nie ma? |
Autor: | Colonel [ 23 maja 2018, o 10:35 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
A zauważyłeś ustawę świeżo w obróbce? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Jaromir [ 23 maja 2018, o 10:38 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Jaromir napisał(a): nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ Masz rację, bezrefleksyjnie "skopiowałem" to co napisali w raporcie... A bo to PKBWM pierwszy raz pokazuje, jak "pływa" w temacie formalnych uwarunkowań morskiego żeglowania w Polsce? |
Autor: | reed [ 23 maja 2018, o 14:16 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Taaaa....rejestracja winna ..... koń by się uśmiał |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 23 maja 2018, o 14:59 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
reed napisał(a): Taaaa....rejestracja winna ..... koń by się uśmiał A kto twierdzi, że rejestracja jest winna wypadkowi? To o rejestracji jest w sekcji: "Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa" a nie "Przyczyny (winni) wypadku"! Czy uważasz, że gdyby zalecenia Załącznik: były spełnione, to Sunrise by się nie spalił? (http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport_koncowy_Sunrise_76_16.pdf) |
Autor: | PjotrC [ 25 maja 2018, o 08:43 ] | ||||
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana | ||||
Zabrakło bardziej szczegółowych mapek rejonu wypadku... w załączeniu internetowe podglądy od kilku wydawców.
|
Autor: | 666 [ 25 maja 2018, o 19:33 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
Jaka była wysoskość wody (pływu) w chwili zdarzenia? |
Autor: | Jaromir [ 25 maja 2018, o 20:29 ] |
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana |
666 napisał(a): Jaka była wysoskość wody (pływu) w chwili zdarzenia? Może po prostu przeczytaj raport... |
Autor: | PjotrC [ 24 sie 2018, o 11:07 ] | ||
Tytuł: | Re: s/y Dunlin - utrata jachtu, śmierć kapitana | ||
W uzupełnieniu: rejon na mapie oeSENC.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |