Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2018, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin:
Cytuj:
[...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach np. przy zakupie jachtu za granicą w taki sposób, aby właściciele jachtów nabywanych za granicą mogli bez dodatkowych kosztów (np. konieczności podróży do Polski i/lub delegacji mierniczego za granicę) dopełnić wszystkich formalności pozwalających na żeglugę (do Polski lub gdzie indziej) w pełnej i prawidłowej konfiguracji (bandera, nazwa, sygn. rozp., MMSI, EPIRB, ubezpieczenie, etc.)
Załącznik:
Raport-kocowy-Dunlin_WIM_21_17.pdf [985.53 KiB]
Pobrane 314 razy
Źródło raportu: http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport-kocowy-Dunlin_WIM_21_17.pdf

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 08:35 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin:
Cytuj:
[...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach[/url]
Kompletnie oderwane od realiów przyczyn wypadku. Niedługo napiszą, że znaczenie w zdobyciu nagrody Darwina ma kolor przeciwporostówki :evil:.
A może jednak to: "Kapitan posiadał uprawnienia morskiego sternika jachtowego od kilku miesięcy, ale jego doświadczenie morskie ograniczało się do stażu odbytego w ramach szkolenia, choć miał doświadczenie żeglarskie na wodach śródlądowych. Przejście ze Scarborough do Holandii było dla niego pierwszym samodzielnym rejsem pełnomorskim." [...] duże znaczenie ma system szkolenia na kolejne stopnie żeglarskie. Kapitan jachtu, świeżo upieczony sternik jachtowy, prawdopodobnie uzyskał doświadczenie morskie jedynie podczas rejsów szkoleniowych odbytych w trakcie kursu na patent jachtowego sternika morskiego".



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Wojtasbis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
666 napisał(a):
Kompletnie oderwane od realiów przyczyn wypadku.
Oczywiście, masz rację, że gdyby jacht miał polską rejestrację nie spowodowałoby to, że wypadku by nie było. Tu chodzi o "postępowanie powypadkowe". Czemu, jak już wlazł tam gdzie wlazł, nie wezwał pomocy? Może rzeczywiście bał się o brak papierologii? Może nieznajomość angielskiego? Może nieświadomość swego (tragicznego) położenia + niechęć do "robienia zamieszania"? Pewnie wszystko po trochu... :-(

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 08:47 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Może rzeczywiście bał się o brak papierologii?
No nie żartuj...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawym czy PZŻ weźmie sobie do serca jedyne zalecenie, jakie miała PKBWM, po wypadku jachtu Dunlin:
Cytuj:
[...] aby rozważono możliwość uproszczenia formalnej procedury przechodzenia pod polską banderę w niektórych przypadkach np. przy zakupie jachtu za granicą


Wojtek - nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ akurat.
Przecież to nie PZŻ ustalił obowiązującą formalną procedurę rejestracyjną...
I nie PZŻ mógł ją upraszczać.
Wreszcie - to nie PZŻ wymyślił jak wszystko co dotyczy rejestracji jachtów postawić na głowie w niedalekiej przyszłości...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ
Masz rację, bezrefleksyjnie "skopiowałem" to co napisali w raporcie... :-(


Załączniki:
Zalecenie.JPG
Zalecenie.JPG [ 140.94 KiB | Przeglądane 3977 razy ]

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bo wiadomo że PZZ na nic wpływu nie ma?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A zauważyłeś ustawę świeżo w obróbce?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jaromir napisał(a):
nie wiem czemu adresujesz to zalecenie do serca PZŻ
Masz rację, bezrefleksyjnie "skopiowałem" to co napisali w raporcie... :-(

A bo to PKBWM pierwszy raz pokazuje, jak "pływa" w temacie formalnych uwarunkowań morskiego żeglowania w Polsce?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Taaaa....rejestracja winna ..... koń by się uśmiał



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Wojtasbis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
reed napisał(a):
Taaaa....rejestracja winna ..... koń by się uśmiał

A kto twierdzi, że rejestracja jest winna wypadkowi? :twisted: To o rejestracji jest w sekcji: "Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa" a nie "Przyczyny (winni) wypadku"!
Czy uważasz, że gdyby zalecenia
Załącznik:
zalecenia_Sunrise.JPG
zalecenia_Sunrise.JPG [ 124.8 KiB | Przeglądane 3888 razy ]
były spełnione, to Sunrise by się nie spalił? :roll: :?:
(http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport_koncowy_Sunrise_76_16.pdf)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 08:43 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Zabrakło bardziej szczegółowych mapek rejonu wypadku... w załączeniu internetowe podglądy od kilku wydawców.


Załączniki:
Dunlin_CMap_s.jpg
Dunlin_CMap_s.jpg [ 68.41 KiB | Przeglądane 3750 razy ]
Dunlin_navionics_s.jpg
Dunlin_navionics_s.jpg [ 114.64 KiB | Przeglądane 3750 razy ]
Dunlin_fishingapp_s.jpg
Dunlin_fishingapp_s.jpg [ 76.58 KiB | Przeglądane 3750 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 19:33 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Jaka była wysoskość wody (pływu) w chwili zdarzenia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
666 napisał(a):
Jaka była wysoskość wody (pływu) w chwili zdarzenia?

Może po prostu przeczytaj raport...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2018, o 11:07 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
W uzupełnieniu: rejon na mapie oeSENC.


Załączniki:
oeSENC_Engelschmangat.jpg
oeSENC_Engelschmangat.jpg [ 249.69 KiB | Przeglądane 3244 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL