Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 12:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
choćby próba ustalenia, co się stało, powinna zostać podjęta

Zacznijcie pisac imiennie: "probe ustalenia przyczyn powinien podjac ten a tamten", bo to polskie "zabrania sie" i "nakazuje sie" czy inne "po odejsciu od kasy tego i tamtego nie uwzglednia sie" to jakas chora, posoviecka gramatyka.

Cytuj:
Marynarka Wojenna też wyśle sprzęt

Jak juz sie go dorobi, bo poki co to Polska placi innym krajom za wypelnianie natowskich zobowiazan... A to drozej jak utrzymanie wlasnej floty.

Cytuj:
armatorowi zależy na wyjaśnieniu sprawy

A to bylby pierwszy na swiecie przypadek :)
Rybacy by samobojczo nie przeladowali, chyba ze armator kazal... Znamy to skads? "Ja tylko wykonywalem rozkazy"...

Cytuj:
gdyby kadłub był "rozwalony" to kamery duńskie by to pokazały...

Nie widzialem zdjec, wiec sie nie wypowiem, ale na dnie Baltyku to ogolnie ciezko jest cokolwiek zobaczyc, to nie jest najczystsze jezioro.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jurmak napisał(a):
.. i uszkodzenia mogą być np. od niewidocznej strony...


Fakt!!

[ Dodano: Nie 10 Maj, 2009 21:05 ]
vv3k70r napisał(a):
Rybacy by samobojczo nie przeladowali, chyba ze armator kazal... Znamy to skads? "Ja tylko wykonywalem rozkazy"...


Dzieje sie tak permanentnie... pod warunkiem, że jest co ładować. Nie musi to prowadzić do zadnych skutków.... do pewnego momentu.

vv3k70r napisał(a):
Jak juz sie go dorobi, bo poki co to Polska placi innym krajom za wypelnianie natowskich zobowiazan

Tzn.???
vv3k70r napisał(a):
...to jakas chora, posoviecka gramatyka

Nieprawda, to jak najbardziej czysta polska gramatyka... żaden z nas nie musi wiedziec kto personalnie powinien takie próby podjąć i kto za to zapłacic.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
czysta polska gramatyka


Taaa... To my sie zdaje do roznych szkol chodzili :)
"Uwaza sie"-czyli kto do k nedzy uwaza?
"Nakazuje sie"-czyli kto nakazuje?
I takie inne... po 45 roku wprowadzone do jezyka...

Wspolna obrona na morzu w ramach NATO, kazdy wklada tyle jednostek danej klasy na ile sie podpisal w umowie stowarzyszeniowej,
w wypadku pl bylo to z reguly jedna fregate i jeden tralowiec/niszczyciel min, tyle z braku jakosci bylo posylane co bylo pod ladna nazwa, calkwoicie bez gotowosci i bardzo czesto trzeba sie bylo finansowo tlumaczyc...
Chwala Kaczorom ze ten bajzel posprzatali i teraz pl placi tylko skladke czlonkowska, ale rzady sie zmienily i stocznie poszly w kanal, wiec sie cuda znowu zaczna...

Cytuj:
Dzieje sie tak permanentnie...

Jak i na drogach, rosyjska ruletka, ulubiona gra bialoczerwonych.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 22:36 

Dołączył(a): 7 maja 2006, o 09:53
Posty: 391
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Inland Skipper
Mało wiesz o polskiej rzeczywistości. Piszesz o tym, na czym się znasz. Znasz się na spawaniu. To akurat mało nas interesuje. Nie zmuszaj mnie abym zaczął pisać o mojej specjalności zawodowej. Ciekawa ale z żeglarstwem nie ma nic wspólnego. Nie zanudzam innych i Ty też tego nie rób! :respekt:

_________________
Włodek Woźniak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 23:51 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
Zacznijcie pisac imiennie: "probe ustalenia przyczyn powinien podjac ten a tamten", bo to polskie "zabrania sie" i "nakazuje sie" czy inne "po odejsciu od kasy tego i tamtego nie uwzglednia sie" to jakas chora, posoviecka gramatyka.

No przecież pisałem, że są różne podmioty, które mogą się tym zająć. Obecnie robi to UM, ale również dobrze może to zrobić prokuratura jak i sama rodzina. Ale generalnie mało mnie to interesuje, kto się tym zainteresuje, ważne aby był konkretny wynik. Czasami więc bezosobowa forma ma swój cel, bo zwraca swoją uwagę na czynność, a nie na podmiot. Takie składnie gramatyczne są w każdym języku. Nawet w demokratycznym angielskim jest trochę.
vv3k70r napisał(a):
Jak juz sie go dorobi, bo poki co to Polska placi innym krajom za wypelnianie natowskich zobowiazan... A to drozej jak utrzymanie wlasnej floty.

Skoro UM wysłał pismo do MW, znaczy to że czegoś potrzebują od nich. I raczej nie jest to misja reprezentacyjna. Skąd wiesz o jaki okręt chodzi?
vv3k70r napisał(a):
A to bylby pierwszy na swiecie przypadek :)
Rybacy by samobojczo nie przeladowali, chyba ze armator kazal... Znamy to skads? "Ja tylko wykonywalem rozkazy"...

Na forum prezentujesz poglądy typu: ich praca, więc kto im kazał? Mogli robić co innego albo trzymać się wyznaczonych limitów. Nie wiem, co było przyczyną katastrofy, więc nikogo nie osądzam. A właścicielowi kutra nie jest to na rękę, więc nie dziwię się, że chce to wszystko wyjaśnić. Wcale nie jest prawdopodobne, że on był czynnikiem odpowiedzialnym za wypadek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 07:04 

Dołączył(a): 26 maja 2007, o 20:35
Posty: 142
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: kornik - bez alergii na laminaty
wlodwoz napisał(a):
Nie zmuszaj mnie abym zaczął pisać o mojej specjalności zawodowej. Ciekawa ale z żeglarstwem nie ma nic wspólnego.



ale chytrus a może byśmy się czegoś nauczyli :wink:
wracając do tematu
proponuję zamiast przepychanek słownych choć chwilę zadumy nad tymi co zgineli
nie jest ważne z jakiej przyczyny -dla mnie przyjdzie czas i na to

_________________
robaczek pływaczek.........

http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/1293130719_by_TrUcIzNabezAnTiDoTuM_500.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
Znasz się na spawaniu.

Bo wiadomo, jak czlowiek wsiadl 21 lat temu na optymista i pracuje na morzu to ch tam wielki wie :)

Na ksiegowosci tyz sie wyznaje. A nie przynudzam :)
Na dozorowaniu budowy tyz... I na wielu innych rzeczach...

Cytuj:
Skąd wiesz o jaki okręt chodzi?

Bo orientuje sie jakiego sprzetu potrzebuja nurkowie zeby zejsc na 70m w Baltyku w tamtym rejonie, zbey dostac sie do wraku. MW nie ma takiego sprzetu na wyposazeniu. Bo ostatni jaki byl to wypozyczali nam Sovieci, jak sie wyprowadzali nie omieszkali zabrac.
W Polsce nie ma ani jednej firmy, ktora sie tym zjamuje. Najblizsze to Dania, Norwegia, Reich.

Acha, prosilbym nie mylic nurkowania rekreacyjnego z praca pod woda, szczegolnie z wydobyciem i eksploracja takich jednostek. Jesli bedzie potrzebne ciecie i zlomowanie w kawalkach to od razu mozna odpuscic MW.

Cytuj:
Wcale nie jest prawdopodobne, że on był czynnikiem...

W bajki wierzysz?
Biznes polega na tym zeby w jak najkrotszym czasie wydobyc jak najwiecej pieniedzy, jesli po koszcie bezpieczenstwa zalogi to trudno. Kolega Wlodwoz jest gornikiem to by Ci pewnie powiedzial cos o podejsciu do bezpieczenstwa w Jego zawodzie :)

Sam nie raz pracowalem w warunkach kiedy wszystko juz powinno sie polamac i ta cienka linia byla wyznaczana doswiadczeniem. Czasem linie te przesuwaja warunki i wtedy jest klopot.

Jak najbardziej prezentuje poglad ze to ich praca, i skoro baliby sie o zysk bardziej niz o zycie, gdyby rzeczywiscie przyczyna bylo przeladowanie... To by wyszlo ze sie sami sprzedali i nie ma nad kim plakac.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 12:27 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
vv3k70r napisał(a):
Bo orientuje sie jakiego sprzetu potrzebuja nurkowie zeby zejsc na 70m w Baltyku w tamtym rejonie, zbey dostac sie do wraku. MW nie ma takiego sprzetu na wyposazeniu. Bo ostatni jaki byl to wypozyczali nam Sovieci, jak sie wyprowadzali nie omieszkali zabrac. W Polsce nie ma ani jednej firmy, ktora sie tym zjamuje. Najblizsze to Dania, Norwegia, Reich.

Skoro UM wysyła pismo do MW z prośbą o okręt, to myślę, że raczej zdają sobie sprawę czego potrzebują i że MW go posiada. Wyczytałem, że okręt może się przydać do poszukiwania ciał, a nie do samej akcję badania wraku.

Cytuj:
W bajki wierzysz?
Biznes polega na tym zeby w jak najkrotszym czasie wydobyc jak najwiecej pieniedzy, jesli po koszcie bezpieczenstwa zalogi to trudno.

Co nie znaczy, że każdy stosuje się do tej zasady. Sporo znam osób, które nie traktują pieniędzy ponad wszystko. Kuter przeszedł wszystkie testy i inspekcje niedawno, więc będąc armatorem, chciałbym się dowiedzieć co poszło nie tak, choćby dlatego, żeby ktokolwiek chciał dla mnie pracować.

Ale poczekajmy, aż (o ile) się dowiemy czegokolwiek sensownego i dopiero wtedy będzie można się wypowiedzieć na ten temat. Bo na razie możemy wysuwać setki sądów, tylko nie ma po co, bo nikt z nas nie wiem, czy choćby jeden ma sens.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
Skoro UM wysyła pismo do MW z prośbą o okręt, to myślę

Pomysl ktore rzeczy sie robi pod publiczke, a ktore na serio?
Ciala to niby gdzie beda jak we wraku?
A do wraku trzeba sie dostac, jesli sie gibnal i go przymulilo to albo odessac mul, albo przeciac kadlub.
Pod woda na tej glebokosci kadlub zlomuje sie lanca tlenowa. W Polsce takich uslug nie wykonuje nikt.
Acetylenu ponizej 10m sie nie puszcza, wiec na tym koncza sie polskie mozliwosci.

Cytuj:
Co nie znaczy, że każdy stosuje się do tej zasady.

Ci co sie nie stosowali maja syndyka :)

Cytuj:
Kuter przeszedł wszystkie testy i inspekcje niedawno, więc

bedac armatorem dalbym w lape zeby przeszedl i mi d nie truli. Nie w takim stanie statki szly w morze bo armatorowi kasy braklo. A papier wszystko przyjal. Sam robilem to wiem.

Jedno mozemy wiedziec na pewno-ktos dal d, a kuter jest na dnie. Sam w morze nie psozedl, sam sie nei zbudowal, sam sie nie remontowal i sam sie nie prowadzil na morzu. Kuter o ile wiem jest przedmiotem, nie podmiotem zdarzenia.

A MW na 70m to najwyzej moze miec kotwice :) o ile im lancucha cwierc kilometra starczy.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 14:26 

Dołączył(a): 7 maja 2006, o 09:53
Posty: 391
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Inland Skipper
:!: Niestety, to prawda. I na tym zakończmy dyskusję nad tą tragedią!

_________________
Włodek Woźniak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Przed chwilą radio podało, że natychmiast po uzyskaniu zgody Ambasady Duńskiej na wrak udadzą sia płetwonurkowie polskiej Marynarki Wojennej z dwoma zadaniami uzgodnionymi z armatorem: stwierdzić przyczynę katastrofy i wydobyć ciała. Wrak nie będzie wydobywany, jest to nieopłacalne.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
vv3k70r napisał(a):
Bo orientuje sie jakiego sprzetu potrzebuja nurkowie zeby zejsc na 70m w Baltyku w tamtym rejonie, zbey dostac sie do wraku. MW nie ma takiego sprzetu na wyposazeniu. Bo ostatni jaki byl to wypozyczali nam Sovieci, jak sie wyprowadzali nie omieszkali zabrac.
W Polsce nie ma ani jednej firmy, ktora sie tym zjamuje. Najblizsze to Dania, Norwegia, Reich.


Tia... co Ty nie powiesz :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jurmak... Tiaaaaa... Podaj adres cwaniaku, gdzie jest w Polsce jakis nurek zatrudniony zeby mial uprawnienia zeby zejsc z tym sprzetem.

Bo polskie nurki to owszem i sa... tyle ze ostatnich spotkalem w Norwegi kochaniutki :*

A pod polska bandera ostatni raz lancy tlenowej na takiej glebokosci uzywano jak ja na chleb mowilem bep a na muchy tapty.

A bez tego to na dnie mozesz sobie polazic ze swiatlem i aparatem.

Wiec jesli wrak lezy nie w te manke zeby latwo wydobyc ciala to sie wycieczka zakonczy na tym ze trzeba bedzie zrobic kolejna, albo sie sprawe przyklepie.

Przypomne ze jednostka, chyba "Pomorze" to byla z takiej wywroconej w porcie... I jakos nikt zywych nie ratowal, a Wy tu o martwych...

Martwi mnie ze ludzie co pisza takie ciekawostki jak Jurmak chyba w zyciu rachunku za te robote nie widzialy.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jurmak napisał(a):
co Ty nie powiesz

Nie warto... poczekajmy...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
vv3k70r napisał(a):
Martwi mnie ze ludzie co pisza takie ciekawostki jak Jurmak chyba w zyciu rachunku za te robote nie widzialy.


Trochę nurkowaniem zarobiłem :grin: :grin: fakt, dawno to było... No ale z takim ekspertem jak Ty nie będę stawał w szranki :grin: :grin: :grin:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jurmnak-patafianie jeden, ze tak sie wyraze... Miales kiedys pod woda palnik w reku? Wiesz ile kosztuje ubezpieczenie? Miales w reku kilkumetrowa lance tlenowa na wezu?

Pisalem strone wczesniej zeby jacys spece od nurkowania rekreacyjnego sobie nie mieszali tego z praca pod woda, jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Bo to w czym sie pracuje to nawet wode srednio przypomina.

Przespawaj cos 150mm pod lustrem wody, pogadamy o pracy pod woda wogole...

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Panowie - spokojnie - bez obrażania proszę.

Moderator - reaguj.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 21:13 

Dołączył(a): 4 lip 2007, o 18:30
Posty: 317
Lokalizacja: Świdnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
banan70 napisał(a):
Panowie - spokojnie - bez obrażania proszę.


Popieram, poczekajmy aż chociaż tam ktoś popłynie i powie co z wrakiem.

banan70 napisał(a):
Moderator - reaguj.

Maar'a nie ma, a reszta....... :sad:

_________________
www.ycpl.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Ja to tak z czuloscia. Mogl sie kolega zainteresowac watkiem od poczatku. By bzdur nie pisal o pracy pod woda.

Cytuj:
powie co z wrakiem.

To samo co z kazdym, lezy... I na tym sie tradycyjnie skonczy.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
vv3k70r napisał(a):
Przespawaj cos 150mm pod lustrem wody, pogadamy o pracy pod woda wogole...


A możesz mi wyjaśnić po co cokolwiek przy eksproracji wraku kutra spawać :?:
Z tego co czytałem to wrak NIE ma być podniesiony.


Ostatnio edytowano 11 maja 2009, o 22:17 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kolos napisał(a):
A możesz mi wyjaśnić po co cokolwiek przy eksproracji wraku kutra spwać
Żeby się do niego dostać (skutecznie), trzeba ciąć.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
cape napisał(a):
Kolos napisał(a):
A możesz mi wyjaśnić po co cokolwiek przy eksproracji wraku kutra spwać
Żeby się do niego dostać (skutecznie), trzeba ciąć.


Nooo to rozumiem :wink:
Jednak argmentu vv3k70r o spawaniu za cholerę. Co ma piernik do wiatraka :?:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kolos napisał(a):
Jednak argmentu vv3k70r o spawaniu za cholerę. Co ma piernik do wiatraka

Bo to jest to samo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
cape napisał(a):
Kolos napisał(a):
Jednak argmentu vv3k70r o spawaniu za cholerę. Co ma piernik do wiatraka

Bo to jest to samo.


Nie jest to samo :!: Spawanie jest procesem łączącym materiał a Cięcie rozdziela materiał na minimum dwa kawałki. Jak można mówić, że dwa tak róźne procesy są jednakowe :?:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kolos napisał(a):
Jak można mówić, że dwa tak róźne procesy są jednakowe

To samo w sensie techniki. Nie wiem jak pod wodą, ale nad wodą do cięcia i spawania potrzebne jest to samo, palnik, tlen i acetylen. Spawacz Ci to wyjaśni. W każdym razie jak jakaś firma ma technologię do spawanie pod wodą, to ma też na cięcie. Technologicznie to samo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Cape nie masz racji.

Do spawania np. elektrodą otuloną używasz: elektrody oraz prądu 40A na ok 1 mm średnicy elektordy. Przystawiasz elektorde uzyskujesz łuk i spawasz.
Natomiast do cięcia np. gazowego używasz: tlenu, acetylenu, palnika tlenowo-acetylenowego. Zapalasz palniczek przystawiasz i tniesz.
I znowu się pytam co w tych dwóch procesach technologicznych jest podobne :?:

cape napisał(a):
W każdym razie jak jakaś firma ma technologię do spawanie pod wodą, to ma też na cięcie.


Tu się z tobą zgadzam że tak może być ale wcale nie musi :!:
Odwrotnie na pewno tak.
IMO łatwiej jest ciąć pod wodą niż spawać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Może poczekacie z cięciem tego wraku do momentu, aż będzie o nim wiadomo coś więcej.

ps. To, że może stać na równej stępce nie przyszło nikomu do głowy?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, o 05:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
cape napisał(a):
Żeby się do niego dostać (skutecznie), trzeba ciąć.


A że się tak zapytam... Co tam chcesz ciąć? We wraku który leży parę dni...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar napisał(a):
Może poczekacie z cięciem tego wraku do momentu


Mareczku! Przecież jego należy natychmiast wyspawać dookoła i w kratkę. :(

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Maar napisał(a):
Może poczekacie z cięciem tego wraku do momentu, aż będzie o nim wiadomo coś więcej.

ps. To, że może stać na równej stępce nie przyszło nikomu do głowy?


Przyszło, przyszło :wink:
Chciałem tylko Capowi udowodnić, że spawanie i cięcie nie są tym samym procesem technologicznym :wink:
A co oni będą robić z wrakiem kutra to ich sprawa. Z wszellkimi osądami należy się wstrzymać aż do zbadania wraku przez nurków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 222 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL