Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 13:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wydzieliłem dyskusję o radarach, wojsku i różnych takich.
Nowy wątek jest w HydeParku: http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 0214#20214


[ Dodano: Wto 05 Maj, 2009 23:45 ]
banan70 napisał(a):
Czy po takim zaginięciu ludzi i kutra, po jakimś określonym czasie, jakiś urząd (morski ? ) wydaje, komunikat, raport "zamykający" to wydarzenie ?


Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Co masz na myśli pisząc o "zamknięciu"?

W sercach najbliższych Rybacy z WŁA 127 żyć będą wiecznie.
Izba Morska po rozpatrzeniu sprawy wyda orzeczenie. Kiedy? Nie wiadomo.
Polskie prawo oparte o Kodeks Cywilny "sprawę zaginięcia osób" traktuje tak:
"Kto zaginął w czasie podróży powietrznej lub morskiej w związku z katastrofą statku lub okrętu albo w związku z innym szczególnym zdarzeniem, ten może być uznany za zmarłego po upływie sześciu miesięcy od dnia, w którym nastąpiła katastrofa albo inne szczególne zdarzenie.

Jeżeli nie można stwierdzić katastrofy statku lub okrętu, bieg terminu sześciomiesięcznego rozpoczyna się z upływem roku od dnia, w którym statek lub okręt miał przybyć do portu przeznaczenia, a jeżeli nie miał portu przeznaczenia - z upływem lat dwóch od dnia, w którym była ostatnia o nim wiadomość."

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
vv3k70r napisał(a):
nie rozumiesz na czym polega zycie publiczne na forum to moze sie doksztalc znaim wezmiesz w nim udzial?


Życie publiczne na tym forum według Ciebie polega na tym, że mozesz powiedzieć każdą bzdurę. To wolny kraj i wolne forum więc rzeczywiście możesz. Problm w tym, że to pozostaje w necie "na wieki" i następni użytkownicy te bzdury czytają... ktoś może szukając wiedzy potraktowac je poważnie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Colonel- to sa bzdury wg Ciebie, czy tez masz jakies kwity na "prawde obiektywna"?

Net sam wyklucza smietnik i bzdury, dominujaca opinia wyskakuje najczesciej, czy jest prawdziwa? No coz, kazda wiedza to tylko opinia wiedzacego poparta badaniami, ktore zawieraja okreslone bledy rowniez w zalozeniach.

Doczytaj o teori informacji.

I pamietaj ze dominujaca opinia niekoniecznie jest prawdziwa.

Z mojego punktu widzenia Ty na przyklad jestes czepliwy. Z Twojego Twoje dzialanie jest jak najbardziej sluszne.

A jesli uuwazasz ze gdzies sa bzdury, to je wykaz.

Ja sie tam na inzynieri nie znam. Ja wiem ile tam jest blachy, ile farby i co mnie skazuje suwmiarka. I wiem w jakim stanie plywaja KRYPY przez duze K. I sam sie czesto dziwie jaka to seria zbiegow okolicznosci sprowadza je na remont zamiast zatopic po drodze zwykla statystyka.

Wiec jesli wyszukasz po polsku kim byl Jezus dowiesz sie ze synem bozym (takiego jednego zydowskiego boga wojny). Jak wyszukasz to samo po arabsku dominujaca odpowiedzia bedzie ze byl prorokiem i to nieostatnim...

A teraz odnies to wyszukiwanie informacji to dych biednych ludzi z przyszlosci... co beda czytac moje wypociny. A jesli ktos nie zna sie na rzeczy i przeczyta co ja pisze niewyczuwajac sarkazmu to trudno... Informacji trzeba szukac w wielu zrodlach, rowniez informacji o autorze, kim byl i dlaczego pisal tak czy siak oraz co mial zwykle na mysli.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
W sercach najbliższych Rybacy z WŁA 127 żyć będą wiecznie.


tak to zrozumiałem i to wiem - bez żadnych wątpliwości.

Maar napisał(a):
Izba Morska po rozpatrzeniu sprawy wyda orzeczenie


właśnie oto pytałem. Dzięki

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
vv3k70r napisał(a):
to sa bzdury wg Ciebie, czy tez masz jakies kwity na "prawde obiektywna"?


Nie mam... dlatego w przeciwieństwie do Cibie nie musze sie wypowiedziec na każdy temat.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
:offtopic:

Ja sie wiec bede wypowiadal na wiekszosc (o kazdym nie mam pojecia, ale na wiekszosc mam cos do powiedzenia), a Ty pozostan w grupie ktora sie nie myli.

Bo ten sie nie myli co nic nie robi.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
czopekz napisał(a):
Moze kuter przez przypadek zosatał zatopiony przez wojsko? ....

Noo wiesz, że to możliwe...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 07:00
Posty: 23
Lokalizacja: Wola
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Nie wiem czy to możliwe, ale przytoczę tu sytuację która mogła spowodować zatonięcie, była ona opisana w GW we wtorek 5 maja w artykule "Musimy znaleść naszych chłopaków"

:arrow: Szyper chwalił się przez radio wieczorem (nad ranem słuch zaginął), że mieli obfity połów i pełne ładownie, może szarpnęli się na jeszcze jeden raz, a później

"Mogli dostać dwie większe fale, przeszły przez pokład, zaczęli się przechylać.


A co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Naufragus napisał(a):
A co o tym sądzicie

W tej chwili wywrotka jest najbardziej prawdopodobną przyczyną zatonięcia. Co prawda sztormu nie było, ale kuter być może był przeładowany.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kutry nie wywalaja sie w sekunde, to nie kadet.

Skoro sie wywrocil to czemu nie zadzialal ta cala elektronika? He?

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
vv3k70r napisał(a):
Skoro sie wywrocil to czemu nie zadzialal ta cala elektronika? He
Bo wywrócił się błyskawicznie do góry dnem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cape-wez no jakis program do wywracania lodek, i przelicz jaka sila trzeba zadzialac na 25m blaszanke zeby ja wywrocic "blyskawicznie" jak nie jest ozaglowana. Bo ja mam tylko wyobrazenie, ze ona sie tak hop siup nie wywroci przy

"strszliwej, sztormowej szostce".
Moje wyobrazenia z fizyki blaszanek sa najczesciej bardzo blisko rzeczywistisci.

A cargo na burcie nie dociaza sie tak od razu, tez chwile sie przewala. A na jednostkach niby sa te czujniki od wywracania, oszczygania, dawania sygnalow ze ratunku i wypluwania srodkow ratunkowych.

Niezaleznie od wypadku gdzies dal d czlowiek. Pytanie kto i jak, zeby samemu miec szanse tak nie wtopic.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
vv3k70r napisał(a):
Skoro sie wywrocil to czemu nie zadzialal ta cala elektronika?

A niby jak miała zadziałać ta cała elektronika?

Przycisk "Distress" na radiu ktoś musi wcisnąć. Nie wiadomo co się działo wtedy na kutrze, nie wiadomo czy akurat ktoś był w pobliżu radia. EPIRB? Podobnie, ktoś go musiał zwolnić. WŁA 127 nie był statkiem konwencyjnym, a nawet jeśli radiopława miała hydrozwalniak to milion rzeczy jest o które mogła się zaczepić i pójść na dno razem z kutrem.

Tratwa zadziałała - dlaczego nie było w niej ludzi? Pewnie oprócz Ciebie nikt tego nie wie i nigdy się nie dowie :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Przycisk "Distress" na radiu ktoś musi wcisnąć

Dodatkowo antena musi byś nad wodą.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
vv3k70r napisał(a):
Cape-wez no jakis program do wywracania lodek, i przelicz jaka sila trzeba zadzialac na 25m blaszanke zeby ja wywrocic "blyskawicznie" jak nie jest ozaglowana.


Wiesz, tak się składa, że mój ojciec zginął na statku który się tak wywrócił... Nie zdążył uciec z kabinyradio. Wyluzuj...

[ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 12:17 ]
Naufragus napisał(a):
mieli obfity połów i pełne ładownie,


Tak się składa, że to pełne ładownie są bardziej bezpieczne... Ładunek nie ma jak się przemieścić...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
vv3k70r napisał(a):
Cape-wez no jakis program do wywracania lodek, i przelicz jaka sila trzeba zadzialac na 25m blaszanke zeby ja wywrocic "blyskawicznie" jak nie jest ozaglowana. Bo ja mam tylko wyobrazenie, ze ona sie tak hop siup nie wywroci

I znów wiesz lepiej. Twoje wyobrażnie jest takie jak i inne Twoje wyobrażenia. W sytuacji gdyby kuter był przeładowany mogłoby się zdarzyć, że mialby ujemną wysokośc metacentryczną. Wtedy rzeczywiście stosunkowo niewielki bodziec (dwie większe albo z innego kierunku fale) mogłby spowodować rozpoczęcie wywrotki. A w tym momencie, w srodku nocy w sterówce jest jeden czlowiek, pozostali czterej śpią, wiedząc kim byli zakladam, że trzeźwi wszyscy. No i wywrotka trwa kilkadzisiąt sekund, ci spiący budzą się już na suficie, bez szans na wydstanie sie z kabin. Ten w sterówce być moze probuje uruchomic radio albo EPIRBA, moze naciska przycisk budzika czy dzwonka alarmowego, ale znim to zrobił to juz chodzi/leży na scianie, mioze wybił soba okno, a radio/EPIRB?przycisk jest na przeciwleglej ścianie - 3 metry nad nim.
Warto zapamiętac: nie ma statków/jachtow niewywracalnych i niezatapialnych. A wypadki trwaja sekundy i nadchodzą nagle.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2009, o 12:05
Posty: 323
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sj
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... A_127.html


odnaleziono wrak WŁA- 127

_________________
"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
A niby jak miała zadziałać ta cała elektronika?


A szczerze to ch mnie to, skoro nie zadzialal to znaczy ze byla do d. Miala skutecznie nadac sygnal ze jest zle i podac gdzie jest zle.
Tak ja zachwalacie, a ja uwazam ze na jednostce powinni byc ludzie a nie maszyny, maszyny sa do pomocy ludziom, a nie do ich zastepowania.

Jurmak-Ojciec wiedzial gdzie pracuje, jak wlaze miedzy kadluby na chemikaliowcu tez wiem ze moge nie wyjsc. Zadkie, ale sie jednak zdaza... Lufy do lba nikt mi nie przyklada.

Co do shiftu cargo i przeniesienia srodka, no wlasnie wiem ze tak jest, i wiem ze to sie nie dzieje samo z siebie, jakis matol nie zabezpieczyl cargo i wladowal go tam wiecej niz jest bezpiecznie. Ten matol to nie byla elektronika tylko czlowiek. I jak widac zadne ustrojstwo go nie przypilnowalo.

Cytuj:
A w tym momencie, w srodku nocy w sterówce jest jeden czlowiek, pozostali czterej śpią

Colonel-i to wlasnie uwazam za przyczyne wiekszosci wypadkow. Oszczedzanie na ilosci zalogi.


Cytuj:
Warto zapamiętac: nie ma statków/jachtow niewywracalnych i niezatapialnych. A wypadki trwaja sekundy i nadchodzą nagle.

Pisalem tak Mirkowi w innym topicu, ale... Jemu powiedzieli na szkoleniu ze sa takie...

A teraz ciag dalszy-niezaleznie co sie stalo, jakby ktos bral zimny prysznic to by bylo oznaczone miejsce wypadku, ratunek przyszedlby szybciej, ograniczono by koszty poszukiwan. Ale tradycyjnie przyczyna pozostana nieznane, domyslne, sporne, a wyciagniete wnioski i wdrozone procedury bezpieczenstwa zadne...

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
vv3k70r napisał(a):
jakis matol nie zabezpieczyl cargo


Tego nie wiesz.... stawiasz nieuzasadnione oskarżenie ludziom, kótrzy nie żyja. A wiesz, ze czterech z nich było z jednej rodziny? A wiesz, że wszystkich pięciu mialo wieloletnie (15 - 20) doswiadczenie na morzu?
vv3k70r napisał(a):
Jurmak-Ojceic wiedzial gdzie pracuje

Zupełnie niepotrzebna zaczepka!
vv3k70r napisał(a):
Ale tradycyjnie przyczyna pozostana nieznane, domyslne, sporne, a wyciagniete wnioski i wdrozone procedury bezpieczenstwa zadne...

Wierzę, że w pierwszym sie mylisz....a co do drugiego: obawiam się, że masz racje.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
Zupełnie niepotrzebna zaczepka!

Nie zaczepka tylko stwierdzenie faktu, to nie jest bezpieczna praca. Sam pracuje w niebezpiecznych warunkach i mam swiadomosc tego ze tak juz jest. Jak ktos sie nie umie z tym pogodzic, ze ludzie wybieraja niebezpieczne prace bo lubia to niech przynajmniej nie mowi ze to tragedia. To tylko taka kolej zycia i wolny wybor ludzi.

"jakis matol"-jesli to co napisales, ze shiftem byloby prawda, to tak, oskarzam ze byl tam jakis matol.

Skoro chcieli plywac rodzinnie, z tego powodu w jednostkach wojskowych rodziny, a nawet mieszkancy jednej miejscowosci sa rozdzielani, zbey nie bylo jak za Iww ze ginela cala meska populacja miasteczek.

Cytuj:
Wierzę, że w pierwszym sie mylisz

Tez bym chcial w to wierzyc,dlatego mnie te przyczyny interesuja, bo to jest akwen po ktorym nie raz bede sie jeszcze blakal... I chce wiedziec co tma jeszcze moze mi grozic.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 12:08 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
Ale tradycyjnie przyczyna pozostana nieznane

To, że wyciąganie wraku jest nieopłacalne i pewnie zostanie na dnie, to swoje. Ale nurkowie zejdą na dno, żeby zbadać przyczyny katastrofy i odszukać ciała. Dla mnie nie jest pytanie CZY, tylko KIEDY. Nie jestem w temacie, ale chyba już ktoś powinien się tam pofatygować, jeśli mamy wrak zlokalizowany.


Ostatnio edytowano 10 maja 2009, o 12:22 przez pablo_sb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 13:24
Posty: 431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Wyczytałam u nas w Echu Puckim,że taka akcja wyciągnięcia kutra z dna kosztować będzie 20 tys euro....wiec pewnie ze względu na finanse go nie wyciągną...No ale wspominali,że postarają się jak najszybciej zwołać nurków,którzy zbadają dokładne przyczyny tragedii i wyłowią ciała rybaków..

_________________
AsiaJohn :)
http://www.viva.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
vv3k70r napisał(a):
Jurmak-Ojciec wiedzial gdzie pracuje, jak wlaze miedzy kadluby na chemikaliowcu tez wiem ze moge nie wyjsc. Zadkie, ale sie jednak zdaza... Lufy do lba nikt mi nie przyklada.


Oczywiście, przywołałem przykład mojego ojca żeby wyjaśnić, że statki jednak potrafią się szybko wywrócić i tylko matoł (chyba się na ten epitet nie obrazisz bo sam nim szafujesz bez dania racji) może w to wątpić...

[ Dodano: Nie 10 Maj, 2009 13:02 ]
pablo_sb napisał(a):
ale chyba już ktoś powinien się tam pofatygować


Kto się powinien pofatygować? 70 m to nie jest mało...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 13:28 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jurmak napisał(a):
pablo_sb napisał(a):
ale chyba już ktoś powinien się tam pofatygować

Kto się powinien pofatygować? 70 m to nie jest mało...

Wiesz, to nie był zarzut, że nic się nie robi w tej sprawie. Tylko vv pisał, że przyczyny pozostaną pewnie nieznane. I to była odpowiedź na to, bo wedle linkowanego artykułu na dniach ma być ekipa nurków wysłana, więc jest spora szansa, że się dowiemy o przyczynach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
pablo_sb napisał(a):
Wiesz, to nie był zarzut, że nic się nie robi w tej sprawie.


Ależ ja nie uważam tego za zarzut tylko się zastanawiam kto sfinansuje te nurkowania, trochę na temat nurkowania wiem bo jak byłem piękny i młody trochę nurkowałem. W tym wypadku dochodzi jeszcze odległość od polskiego wybrzeża. To nie jest Rozgwiazda która zatonęła blisko (stosunkowo) naszego brzegu no i na mniejszej głębokości.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
70m to nie jest wyslanie nurkow, tylko kupy sprzetu i NURKOW. Takich przez duze N. W 20tys € to ja uwierze jak zobacze, komus tam sie ilosc cyferek pomylila. 70m to nie zwiedzanie rafy.

Na dole jest taki bajzel w jednostce ze przycyzne to mozna sobie bedzie wrozych, chyba ze cos ewidentnie sie stalo (wyciagarka do sieci cos chwycila, mine znaleezli, gaz techniczny rozerwalo), bo jesli shift cargo to pozostanie to wrozeniem, bo tam juz nic nie jest na miejscu.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 15:37 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Wiem, że nie jest to tania akcja, ale to zniknięcie było na tyle tajemnicze, iż w tym wypadku uważam, że choćby próba ustalenia, co się stało, powinna zostać podjęta. Sfinansowane to będzie na pewno z podatków, tylko teraz kwestia, która konkretnie instytucja wyłoży kasę. Inicjatywa jest po stronie Urzędu Morskiego, ale nie mam pojęcia jak jest on finansowany. Być może Marynarka Wojenna też wyśle sprzęt, ale nie ma jeszcze komunikatu z jej strony, bo na razie czekają w MSZ na zgodę Duńczyków, by móc wpłynąć w ogóle na ich wody terytorialne.
Tak samo prokuratura może wydać nakaz podjęcia akcji zbadania wraku albo rodzina poszukiwania ciał i robią to jednostki ratownicze duńskie, no ale na koszt wnioskodawcy.
Tak samo armatorowi zależy na wyjaśnieniu sprawy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AsiaJohn napisał(a):
Wyczytałam u nas w Echu Puckim,że taka akcja wyciągnięcia kutra z dna kosztować będzie 20 tys euro....wiec pewnie ze względu na finanse go nie wyciągną...No ale wspominali,że postarają się jak najszybciej zwołać nurków,którzy zbadają dokładne przyczyny tragedii i wyłowią ciała rybaków..

20 tys euro za wyciągniecie tego kutra ??? Dobre żarty. Wielokrotnie więcej. Warto napisać do tej redakcji, że piszą bzdury.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
cape napisał(a):
20 tys euro za wyciągniecie tego kutra ??? Dobre żarty.


Fakt. Wydaje się, że raczej za akcje wysłania nurków. Ale cos juz wiemy: gdyby kadłub był "rozwalony" to kamery duńskie by to pokazały...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Colonel napisał(a):
Ale cos juz wiemy: gdyby kadłub był "rozwalony" to kamery duńskie by to pokazały...


Andrzej, nic nie wiemy :sad: Po pierwsze opieramy się na przekazie z "drugiej" ręki, po drugie nie wiemy jak leży na dnie i uszkodzenia mogą być np. od niewidocznej strony...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL