Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2019, o 17:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 07:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Popatrz na kurs odwrotny, wychodzimy a nie wchodzimy. :)

Po zwrocie do portu wchodzimy kursem 297 czyli wychodzimy kursem 63.
.


Matematyka mi się popsuła.

JAK?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 07:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10387
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4383
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Że smartfonaObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12351
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1434
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Rukwa, macie racje. :-o

Mam zaćmienie umysłu. :oops:

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Wychodząc ze Svaneke - odkładasz się za zieloną główką na kurs w lewo - pi razy Bolka Oko - 045

Kurczak napisał(a):
Przed dobudowaniem falochronu kurs do zwrotu za głowicą wynosił według Kulińskiego około 60.


Dwa inżyniery se pogadały i dzięki temu, gdy siada człowiek z rana do kompa to nową matematykę odkrywa!

Popatrzcie na załącznik, czerwony sektor zaczyna się się od 222. Dawniej - przed Dobrą Zmianą - gdy koło miało 360, to jakby nie liczyć, kurs przeciwny wynosi 138.


A fizyk przy wyjściu z portu, po skręcie w lewo z linii nabieżnika, w środku białego sektora światła Svaneke (ISO.W.R.G, biały widziany z morza 218 do 222°), płynie kursem 40°.

Niżej załączam opis świateł Svaneke z
PUB. 116, LIST OF LIGHTS RADIO AIDS AND FOG SIGNALS, 2018

Marcin

Załącznik:
svaneke-swiatlo.jpg
svaneke-swiatlo.jpg [ 71.25 KiB | Przeglądane 737 razy ]

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11830
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 208
Otrzymał podziękowań: 1825
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
Dawniej - przed Dobrą Zmianą - gdy koło miało 360,


A to jeszcze Mareczku obowiązuje ? :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

marcin_palacz napisał(a):
płynie kursem 40°.


I mając wiatr N-NW jaki wtedy masz kurs względem wiatru ?

Bo mnie - z czasów nauk sprzed Dobrej Zmiany - wychodzi w najlepszym razie pełny bajdewind. :D

No - może ostra połówka, ale na pewno nie baksztag.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
marcin_palacz napisał(a):
218 do 222°), płynie kursem 40°.
Nosz, ludzie!!!! Błagam!
bury_kocur napisał(a):
I mając wiatr N-NW jaki wtedy masz kurs względem wiatru ?
Połówkę p. Inrzynieże*. POŁOWKĘ!!! A w przypadku NW BAKSZTAG.


[*] Pisownia zamierzona.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1151
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 141
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
A tak wracając do meritum sprawy, to tak najprawdopodobniej chłopaki popełnili błąd nawigacyjny nie odkładając się w lewo za główką falochronu albo stracili napęd, patrząc się na dane zapodane przez Marcina, gdzie doszło do zdarzenia.
I koniec i kropka i szlus.
Cza poczkać na jakieś kolejne, oficjalne wieści.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 12308
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2164
Otrzymał podziękowań: 1605
Uprawnienia żeglarskie: ...
Maar napisał(a):
POŁOWKĘ!!! A w przypadku NW BAKSZTAG
Na pewno???

Oni WYchodzili z portu.


Załączniki:
_01.jpg
_01.jpg [ 245.4 KiB | Przeglądane 717 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Stara Zientara napisał(a):
Na pewno???
100%

Wojtek, Tobie też na mózg padło?

Wychodzi się nie kursem 40 tylko 140. Narysuj sobie na obrazku taki kurs i zobacz jaki to jest wiater, pls.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Wychodzi się nie kursem 40 tylko 140.
Maar, oboma! Zobacz na rysunek Zientary. Przed skrętem ~140' (no raczej 125'), po ~40'

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
Popatrzcie na załącznik, czerwony sektor zaczyna się się od 222. Dawniej - przed Dobrą Zmianą - gdy koło miało 360, to jakby nie liczyć, kurs przeciwny wynosi 138.
Hmmm... chyba minus 138 i to będzie ten sam... :rotfl: A pół z 360 stopni to ile było przed Dobrą Zmianą? Hint: jak się obrócisz o 360 to gdzie będziesz miał twarz? :mrgreen:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Wychodzi się nie kursem 40 tylko 140.

Marek, ja myślałem, że te Twoje 138, to jedynka Ci się niechcący wcisnęła, i że chciałeś napisać 38. Widzę teraz, że sprawa jest jednak poważniejsza. ;-)
Mam nadzieję, że to chwilowe. Olśnienia życzę. :-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12351
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1434
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale galimatias. :lol:

Podsumujmy. Wyjście z portu następuje w dwóch etapach. Pierwszy kursem około 140, a po minięciu falochronu bardzo ostrożnościowym kursem około 40. W dobrych warunkach po zwrocie można popłynąć nawet kursem 90 dokładnie na wschód.

Markowi prawdopodobnie chodziło o ten pierwszy etap przed zwrotem. :)

W pierwszym etapie płyniemy kursami pełnymi, po zwrocie jeśli będziemy się trzymać kursu 40 od półwiatru do bajdewindu (jak napisał wczoraj Buras).

Jeśli pójdziemy bardziej na wschód półwiatr do baksztagu.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 10:55 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 14:25
Posty: 1926
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: mam
Nie rozumiem, po co dywagacje wiatrowe ;-) Skąd pewność, że w główkach wiatr nie odkręcił np. na NE? Poza tym, rozważacie postawienie żagli i skuteczne odejście na odcinku 0.5 kabla przy założeniu, że faktycznie silnik zgasł i że zgasł w główkach.

Dodawania stopni przy kręceniu w lewo i innych matematycznych potyczek szkoda komentować. Trochę śmieszno, trochę straszno ;-)

Chyba Kocur pisał, że postawienie żagli trwałoby dłużej, niż rzucenie kotwicy. Nie, jeśli się ją wcześniej przygotuje i zrzuci zwalniając hamulec.
Wchodząc, czy wychodząc z portu w trudnych warunkach naprawdę nie bierzesz pod uwagę awarii silnika?

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 10:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fajne rozkminy. Wiatr, jak rozumiem, ignoruje brzeg, zabudowania, port i td i wieje ze stałego kierunku? A kierunek NW oznacza równo 315 stopni i ani grama w bok? Dlatego się kłócicie czy to pełny bajdewind, czy może już połówka?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Wyjście z portu następuje w dwóch etapach. Pierwszy kursem około 140,


Nabieżnik wyznacza kurs 117° na pierwszym odcinku wyjścia.
Ale ten nabieżnik nie jest teraz specjalnie istotny. Był bardziej potrzebny, jak nie było nowego falochronu.

Teraz trzeba po prostu minąć główkę nowego falochronu i skręcić w lewo, na kurs (wg. światła sektorowego) od 38 do 42°. Faktycznie można płynąć nieco bardziej na wschód niż te 42°, ale bez przesady i na pewno nie można jechać po prostej, na południowy wschód.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 12:37 

Dołączył(a): 3 wrz 2018, o 17:30
Posty: 25
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
To ja podgrzeję: grzebiąc w pamięci i w logach GPSa, o tej nieszczęsnej 6:zminutami kilkanaście mil na N od Svaneke, płynęliśmy niby 210 i baksztagiem, ale na falach rzucało nas od 180 do 240. Jak rzuciło na 180, to wiatr był raczej w plecy (znaczy, po ludzku, robił nam się fordewind).


Dotarłem do danych ze stacji meteo (ncei.noaa.gov, dopiero dziś się pojawiły z interesującej nas daty). Trochę wycinam i edytuję dla czytelności:

HAMMER ODDE FYR, DA ;55.3N;14.7666666E;
2018-08-31T00:00:00; WND: 360 deg; 012.4 m/s
2018-08-31T01:00:00; WND: 360 deg; 012.4 m/s
2018-08-31T02:00:00; WND: 340 deg; 013.4 m/s
2018-08-31T03:00:00; WND: 340 deg; 009.8 m/s
2018-08-31T04:00:00; WND: 340 deg; 009.3 m/s

NEXOE VEST, DA; 55.05N;15.1E;
2018-08-31T03:00:00; WND: 340deg; 005.7 m/s
2018-08-31T04:00:00; WND: 330deg; 005.7 m/s

_________________
"Czy chcesz by minimalne wynagrodzenie było nie niższe niż średnia krajowa?"



Za ten post autor mjacek otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 12:55 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1693
Podziękował : 312
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maar napisał(a):
...Popatrzcie na załącznik, czerwony sektor zaczyna się się od 222. Dawniej - przed Dobrą Zmianą - gdy koło miało 360, to jakby nie liczyć, kurs przeciwny wynosi 138.

Chyba jednak nie...

Kursem przeciwnym dla 222 jest 42!

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowania - 3: Flagsztok, Kurczak, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 14:15 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1693
Podziękował : 312
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
marcin_palacz napisał(a):
...
Niżej załączam opis świateł Svaneke z
PUB. 116, LIST OF LIGHTS RADIO AIDS AND FOG SIGNALS, 2018

Marcin

Załącznik:
Załącznik svaneke-swiatlo.jpg nie jest już dostępny

Czy nie sądzisz, że jest coś dziwnego w opisie tych świateł... ?

Tylne światło nabieżnika wg danych o pozycji stoi bardziej na wschód od przedniego, a wg mapy jest odwrotnie...
Do tego nie zgadzają mi się namiary, bo wg spisu tylne stoi 25 m 201°36' od przedniego, a inne źródła podają, że jedno nad drugim widzisz na kursie 297° co również odpowiadałoby mapie...


Załączniki:
Svaneke.png
Svaneke.png [ 105.57 KiB | Przeglądane 525 razy ]

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1151
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 141
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
A moze trochę aktualnych danych: https://www.danskehavnelods.dk/#HID=322, gdzie jest napisane o utworzeniu falochronu, nowego oznakowania nawigacyjnego i wyłączeniu z użytku nabieżników, i że to jest w opracowaniu i jak tylko to zrobią to powieszą do wiadomości na stronie?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pough napisał(a):
Czy nie sądzisz, że jest coś dziwnego w opisie tych świateł... ?

Tylne światło nabieżnika wg danych o pozycji stoi bardziej na wschód od przedniego, a wg mapy jest odwrotnie...
Do tego nie zgadzają mi się namiary, bo wg spisu tylne stoi 25 m 201°36' od przedniego, a inne źródła podają, że jedno nad drugim widzisz na kursie 297° co również odpowiadałoby mapie...


Pozycje świateł nabieżnika, podane są z dokładnością do dziesiątych części minuty, więc są mocno przybliżone. Przy odległości 25 metrów między jednym znakiem, a drugim, namiar odczytany z pozycji, może być mocno fałszywy, ze względu na zaokrąglenia liczb.

Ale dla przedniego znaku (front), podana długość geograficzna jest rzeczywiście o 0.1 minuty mniejsza niż dla tylnego (rear), więc masz rację — coś tu jest nie tak.

Teraz zauważyłem, że jeszcze jedna rzecz się nie zgadza. Napisano: "Rear, 25 meters 201°36' from front". Inne źródła rzeczywiście podają kurs podejściowy 297°. To 201°36' chyba jest bez sensu...

A na planie, który zamieściłeś (OpenSeaMap?) charaterystaka świateł nabieżnika jest inna niż w spisie.

Na szczęście, nikt z tego portu nie wychodzi patrząc na nabieżnik za rufą, tylko na falochron przed dziobem — zdjęcie wyjścia, zrobione jakieś 2 tygodnie temu, zamieściłem wcześniej w tym wątku.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2018, o 13:22
Posty: 91
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: do 60 wszystko mi wolno
Nasuwa mi się pytanie, jakich map używał skipper. Pływałem tym jachtem w czerwcu tego roku i naoczas ploter był pozbawiony map szczegółowych, a armator udostępniał tablet z niezbyt działającym na nim Navionicsem. O ile nic się nie zmieniło od czerwca, map elektronicznych jacht był pozbawiony. Jeżeli skipper nie miał swoich, to mogło wpłynąć na wypadek.

Jacht był z 2014 roku i na moim rejsie spisywał się bez zarzutu.

_________________
Pozdrawiam,

Marcin Kasperek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ognisty Szkwał napisał(a):
A moze trochę aktualnych danych: https://www.danskehavnelods.dk/#HID=322,


Napisałem:
----
I to jest nauczka, by sięgać do oficjalnych źródeł oryginalnych (w tym przypadku duńskich).
Potwierdza się, że znaki nabieżnika wyznaczają kurs 297°, a jego światła to Iso.R.2s, nie F.R (jak twierdzą Amerykanie).
-----
Ale nie! Duński plan, tam zamieszczony, to starocie, z 2010 roku, bez nowego falochronu. To nie jest źródło oficjalne! Co do charakterystyki świateł, aktualny Navionics też podaje F.R

A tak dla rozluźnienia, tłumaczenie googlem tej duńskiej informacji:

NE dla istniejącego N-prostego mola został ustanowiony nowy młyn do opon. Młyn skonstruowany jest jako kret do rzucania kamieniami, a odpalany mole, Fl.G.3s, został przeniesiony do nowej głowicy kreta.
Wypalona dioda, 297º, jest wyłączona i zamknięta, a kątowy ogień S dla portu zmienił kąt ognia.

:-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Ostatnio edytowano 5 wrz 2018, o 15:04 przez marcin_palacz, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Kitt, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 14:57 

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 12:39
Posty: 92
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjacek napisał(a):
Dotarłem do danych ze stacji meteo (ncei.noaa.gov, dopiero dziś się pojawiły z interesującej nas daty). Trochę wycinam i edytuję dla czytelności:

HAMMER ODDE FYR, DA ;55.3N;14.7666666E;
2018-08-31T00:00:00; WND: 360 deg; 012.4 m/s
2018-08-31T01:00:00; WND: 360 deg; 012.4 m/s
2018-08-31T02:00:00; WND: 340 deg; 013.4 m/s

Czyli wiała szóstka z północy, tak? W takim razie za falochronem mogło zacząć nieźle bujać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 15:03 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1693
Podziękował : 312
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Ognisty Szkwał napisał(a):
A moze trochę aktualnych danych: https://www.danskehavnelods.dk/#HID=322, gdzie jest napisane o utworzeniu falochronu, nowego oznakowania nawigacyjnego i wyłączeniu z użytku nabieżników, i że to jest w opracowaniu i jak tylko to zrobią to powieszą do wiadomości na stronie?

Nie dość, że tekst z 2012 roku to:

OK 297° jest wyłączone i zamknięte, ale wg planu, z nowym falochronem nowy nabieżnik będzie wyznaczał kurs raczej > od 297, by ominąć główkę nowego falochronu, a w żadnym wypadku nie może to być 201°36' jak podaje spis świateł na 2018r. zacytowany przez Marcina (fakt, że z zaleceniem nanoszenia korekt co tydzień).
Te 201°36' ma się nijak nawet do poprzedniego planu portu.

Jak tu żeglować, jak żeglować Panie? ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1151
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 141
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ale proszę nie czytać mapki tylko ostrzeżenie w tekście. Ja podając link, wyraźnie napisałem, iż tam jest napisane a nie na mapce. I wyraźnie jest w ostrzeżeniu napisane, że nabieżniki są już wyłączone z nawigacji od kiedy uruchomiono światło na główce falochronu. I to są istotne i aktualne rzeczy a nie zamieszczona obok mapka.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 15:16 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1693
Podziękował : 312
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ale proszę nie czytać mapki tylko ostrzeżenie w tekście. Ja podając link, wyraźnie napisałem, iż tam jest napisane a nie na mapce. I wyraźnie jest w ostrzeżeniu napisane, że nabieżniki są już wyłączone z nawigacji od kiedy uruchomiono światło na główce falochronu. I to są istotne i aktualne rzeczy a nie zamieszczona obok mapka.

Zgoda, ale to dalej nie tłumaczy dlaczego renomowany spis świateł by: NATIONAL GEOSPATIAL-INTELLIGENCE AGENCY podaje takie dane, które nie pasują ani do tego co jest (nie wiem kiedy wyłączono nabieżnik 297), ale nawet do tego co było, bo kurs 201 prowadzi w krajobraz, a nie w główki portu (nawet te stare)...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1151
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 141
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Powtórzę jeszcze raz: nabieżniki wyłączone z nawigacji. Przy wchodzeniu i wychodzeniu kierować się na światło główki nowego falochronu. Za falochronem kierować się światłem sektorowym. Dane są w opracowaniu i jak ten proces się skończy to opublikują oficjalnie.
A:
pough napisał(a):
NATIONAL GEOSPATIAL-INTELLIGENCE AGENCY

co jest bliższe ciału? Sweter czy koszula? Widocznie "jeszcze nie zdążyli".

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 16:03 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 22:18
Posty: 1693
Podziękował : 312
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Ognisty Szkwał napisał(a):
Powtórzę jeszcze raz: nabieżniki wyłączone z nawigacji. Przy wchodzeniu i wychodzeniu kierować się na światło główki nowego falochronu. Za falochronem kierować się światłem sektorowym. Dane są w opracowaniu i jak ten proces się skończy to opublikują oficjalnie.
A:
pough napisał(a):
NATIONAL GEOSPATIAL-INTELLIGENCE AGENCY

co jest bliższe ciału? Sweter czy koszula? Widocznie "jeszcze nie zdążyli".


Nie rozumiesz na co zwracam uwagę... ;) Wcale nie na Twoje wskazówki, bo są logiczne (choć oficjalne źródła wskazane)...

Piszesz nie zdążyli... Na co nie zdążyli? Na to co było poprzednio niezmiennie od czasów dinozaurów gdy nie było jeszcze nowego falochronu?

Czy nie widzisz, że podane w spisie świateł 201°36' to kurs w krajobraz nawet wg stanu poprzedniego. Czyżby, na ten stan też nie zdążyli?

Ja nie podważam Twoich wskazówek, tylko wiarygodność oficjalnej publikacji. Jak sobie wyrysujesz kurs wg danych ze spisu świateł, to wjedziesz w krajobraz nawet wg poprzedniego stanu...

No... jedyne co może ich tłumaczyć to świadome wprowadzenie w błąd rosyjskich marynarzy, by jakąś łodzią podwodną albo z rurą Nord Stream 2 nie wpłynęli sobie przypadkiem do Svaneke. :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12351
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1434
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Moi drodzy, dajmy spokój. Nie mamy wpływu na to, nie ma co się kopać. Paweł napisał to, co powinno nas interesować, a i tak jest to luźno związane z zatonięciem jachtu.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1151
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 141
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
A ja piszę, że ważene jest to co jest najbliżej, czyli "wiadomości z portu".
I jeśli gdzieś w innych wydaniach jest inaczej, to myślę, analizuję i kieruję się zdrowym rozsądkiem, żeby bezpiecznie przepłynąć, a nie uprawiam polemiki co by było gdyby. Jak coś mi mówi ze jeden kurs jest w kosmos to odrzucam jego istnienie i zajmuję się pragmatyką. Tylko to chcę przekazać.
Ty się nawinąłeś jako ostatni akurat. A tak naprawdę miałem na myśli dyskusję o nabieżnikach i wyznaczanym przez nie kursem w funkcji ważnej informacji, że od kiedy jest światło na główce falochronu, to te są nieważne.
Co z tego że kiedyś był Chrobry i Łokietek? Teraz jest Duda. :-P

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, damit, Gałkiewicz, hoopak, jmper, Jurmak, kawa62, Narjess, urbik, zosta i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL