Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 wrz 2019, o 05:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 paź 2018, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Tak jak w temacie;
https://lloydslist.maritimeintelligence ... d=Maritime


Załączniki:
UlyseeCSLCollission.jpeg
UlyseeCSLCollission.jpeg [ 44 KiB | Przeglądane 2648 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I profesjonaliści śmią się czepiać amatorów, ech...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12363
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1443
Otrzymał podziękowań: 1440
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prom będzie wyglądał jak buldog. :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
I profesjonaliści śmią się czepiać amatorów, ech...

Osobiście wole podział Kargula, „świat dzieli się na mądrych i głupich”.
To zdarzenie jest o tyle ciekawe, że przy całej naprzód prom staranował stojący na kotwicy kontenerowiec.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Osobiście wole podział Kargula

Zgadzam się.
Moja uwaga dotyczy komentarza jednego profesjonalisty, który skrytykował bardzo mocno samotne żeglowanie (opierając się na zderzeniu jachtów w tym roku) w Bitwie. Dodał do tego, że mnóstwo razy obserwował brak uwagi/sensu/dobrego żeglowania jachtów.
Pisał to na fb, więc nie mogłem skontrować, ale teraz widzimy, jak to zawsze profesjonaliści działają dobrze... Wypadki były, są i będą i czepianie się tylko jednej grupy uczestników żeglugi, jest zwyczajnie głupie.
Dlatego w pełni zgadzam się z tym co napisałeś.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 15:31
Posty: 56
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
waliant napisał(a):
Pisał to na fb

Czy możesz wrzucić link?
Chętnie poczytam

Wrzucam też znaleziony film ze zdarzenia
https://www.facebook.com/maritime.bg/videos/2514765841874036/

_________________
Pzdr
Artur Malec



Za ten post autor kolorama otrzymał podziękowanie od: LasekBielański
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kolorama napisał(a):
Czy możesz wrzucić link?

Komentarze pod informacją na fb Bitwy o zderzeniu DS z OC, Michał Sadowski, o ile dobrze pamiętam. Musisz sam poszukać, info dostałem od znajomych.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 17:44
Posty: 1582
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 229
Otrzymał podziękowań: 780
Uprawnienia żeglarskie: KJ
W kwestii formalnej. Na morzu nie mówimy o "pierwszeństwie" tylko kto komu ustępuje.
Prawnie to zasadnicza różnica.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Moja uwaga dotyczy komentarza jednego profesjonalisty,

Myślę, że takimi uwagami wpisujesz się w bzdurną narracje a nawet czasami możesz całkiem niepotrzebnie podgrzewać atmosferę.

Hania napisał(a):
W kwestii formalnej. Na morzu nie mówimy o "pierwszeństwie" tylko kto komu ustępuje.
Prawnie to zasadnicza różnica.

Niby masz racje ale czy mogłabyś podać nazwę prawidła 17.
A gdybyś miała chwile czasu to proszę o definicje terminu „stand-on vessel” i kilkuzdaniowy komentarz do prawidła mówiącego o … „statku zachowującym kurs i prędkość”

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2018, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10373
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1104
Otrzymał podziękowań: 2680
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
całkiem niepotrzebnie

Cóż, nie ja zacząłem.
Profesjonaliści niech też dostrzegają belkę we własnym oku, wszystkim będzie lepiej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2018, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
całkiem niepotrzebnie

Cóż, nie ja zacząłem.
Profesjonaliści niech też dostrzegają belkę we własnym oku, wszystkim będzie lepiej.

Ja chyba także nie i nie wiem dlaczego „tu i teraz” mówisz o jakiś belkach.

@ Hania
Doga koleżanko, nie daj się prosić;
COLREGS Rule 17 – Action by stand-on vessel
MPZZM Prawidło 17 – Działanie statku mającego …

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2018, o 13:10 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 20:10
Posty: 124
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
https://gcaptain.com/ulysse-separated-f ... terranean/

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

https://www.fleetmon.com/maritime-news/ ... mained-st/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2018, o 16:57 

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 12:39
Posty: 92
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Hania napisał(a):
Cytuj:
W kwestii formalnej. Na morzu nie mówimy o "pierwszeństwie" tylko kto komu ustępuje.
Prawnie to zasadnicza różnica.

Niby masz racje ale czy mogłabyś podać nazwę prawidła 17.
A gdybyś miała chwile czasu to proszę o definicje terminu „stand-on vessel” i kilkuzdaniowy komentarz do prawidła mówiącego o … „statku zachowującym kurs i prędkość”


Eeee...., czepiasz się niepotrzebnie. Hania ma rację. Słowo "pierwszeństwo" występuje w całej Konwencji bodajże tylko raz i to w kontekście "tego statku, któremu się ustępuje".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2018, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10394
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4389
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kapitanie, ludzie tak wielcy muszą udowadniać sobie własną wielkość, zalecam ignorowanie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2018, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kapitan Kwak napisał(a):
Eeee...., czepiasz się niepotrzebnie.

Oczywiście, że się czepiam, tak jak i twojego wpisu.
Kapitan Kwak napisał(a):
Słowo "pierwszeństwo" występuje w całej Konwencji bodajże tylko raz i to w kontekście "tego statku, któremu się ustępuje".

Częstotliwość użycia danego słowa/terminu ma świadczyć o jego ważności? Powiedzmy taki termin jak „szybkość bezpieczna” ile razy jest użyty i o czym to może świadczyć?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2018, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 16:19
Posty: 278
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2018, o 06:13 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 20:10
Posty: 124
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Zdjęć CLS Virginia to jeszcze nie było ...

https://www.tradewindsnews.com/incoming ... 4ee64a6b32


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2018, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Rozpoczęła się akcja oczyszczania plaż we Francji - bowiem rozlew dotarł wczoraj do brzegu... Jak dotąd zanieczyszczonych jest 16km plaż w pobliżu St.Tropez:
https://www.france24.com/en/20181018-sa ... -oil-spill
https://www.reuters.com/article/us-fran ... ronment%29

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Za każdym razem jestem zafascynowany użytymi środkami. Czy panie laborantki pobrały próbki przed przybyciem turystów, czy zaraz po?


Załączniki:
Zrzut ekranu 2018-10-23 o 23.24.17.png
Zrzut ekranu 2018-10-23 o 23.24.17.png [ 423.89 KiB | Przeglądane 1466 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Some 600 tons of bunker fuel leaked from the Cyprus-registered "Virginia" after it was rammed by a Tunisian freighter.
Officials said most of the spill had been cleaned up, but that some of the residues had become trapped in seagrass that washed up ashore in Saint-Tropez.
The beaches have been closed until the clean-up is complete.

A total of 26 beaches of 9 communes have been affected by pollution, had indicated on Friday night the prefecture. 150 people are mobilized for the cleanup of these beaches closed to the public in the beginning of the holidays of all saints day.
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:57
Posty: 75
Lokalizacja: wawa
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: kj
Akurat tam pływałem w okolicy. Zamknęli na kilka dni akwen w promieniu aż 10NM wokół miejsca zdarzenia. A tankowiec z tego co pamiętam stał w dosyć dziwnym punkcie - kawał za wodami terytorialnymi Francji, w miejscu w którym do dna było grubo ponad 100m na N od północnego cypla Korsyki, gdzie jest spory ruch.

BTW: służby francuskie kogoś "zgubiły" chyba, bo dopytywali się Virginii czy jeszcze ktoś od nich jest na pokładzie, a jak się okazało, że nie to pytali kiedy zszedł (kilkanaście h wcześniej ).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
burbon napisał(a):
Akurat tam pływałem w okolicy. Zamknęli na kilka dni akwen w promieniu aż 10NM wokół miejsca zdarzenia. A tankowiec z tego co pamiętam stał w dosyć dziwnym punkcie - kawał za wodami terytorialnymi Francji, w miejscu w którym do dna było grubo ponad 100m na N od północnego cypla Korsyki, gdzie jest spory ruch.

BTW: służby francuskie kogoś "zgubiły" chyba, bo dopytywali się Virginii czy jeszcze ktoś od nich jest na pokładzie, a jak się okazało, że nie to pytali kiedy zszedł (kilkanaście h wcześniej ).

1. Tam - na szczęście - nie było żadnego "tankowca". Statek na kotwicy był kontenerowcem, zaś ten, który weń uderzył, był statkiem typu ro-ro.
2. Zdarzenie nie miało miejsca "kawał za wodami terytorialnymi Francji" ale tuż za granicą tych wód, konkretnie ca 25km (czyli niecałe 14Mm) od brzegów Giraglii - od których wody terytorialne Francji rozciągają się na 12Mm.
3. Miejsce, w którym głębokość oscyluje pomiędzy 50m a 110m to nie jest miejsce "w którym do dna było grubo ponad 100m"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 28 paź 2018, o 18:21 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:57
Posty: 75
Lokalizacja: wawa
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wbiłem w ploter pozycję, którą na miejscu podawali przez VHF i pokazywało grubo ponad 100m. Raymarine navionics. Jeśli wiesz lepiej ok - dyskusja jest bezcelowa.
Miejsce na rzucenie kotwicy uważam za dziwne - dla mnie to środek morza, i to w miejscu, gdzie atmosfera się zagęszcza przed strefą separacji ruchu - niezależnie od tego czy było to 2 czy 10NM od granicy wód francuskich.

Tak, nie był to tankowiec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
burbon napisał(a):
Wbiłem w ploter pozycję, którą na miejscu podawali przez VHF i pokazywało grubo ponad 100m.

Heh...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2018, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:57
Posty: 75
Lokalizacja: wawa
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: kj
Rozumiem, że pragniesz przenieść dyskusję na wybitnie merytoryczne tory: "czy 111-116m to "grubo" ponad 100m czy może jednak "niegrubo" i czy 2Mm to "kawał" czy może jednak "niekawał"? :rotfl:
(dla precyzji: 111-116m pokazują CM93 i navionics, w pozycji podawanej na miejscu przez VHF, czyli: 43°14,9'N 009°28,7'E i nie jest to na pewno jak napisałeś: "Miejsce, w którym głębokość oscyluje pomiędzy 50m a 110m" - że już tak dobiję do Twojego poziomu "czepiactwa").
Out :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2018, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10394
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4389
Otrzymał podziękowań: 1927
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeśli statek stał na 110 metrach to chudo ponad 100, jeśli przy granicy wód terytorialnych i nie w strefie rozgraniczenia ruchu, to chyba poprawnie. I jeszcze pytanie, czym spowodowane lub wymuszone było kotwiczenie.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marcin_palacz i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL