Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 22:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 maja 2021, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
A ja sie boje tego ze zarowno zawosdowcy jak i zawodowo parajacy sie zeglarstwem i na tym zarabiajacy maja chec wprowadzenia OBOWIAZKOWYCH , oczywiscie slono platnych szkolen ktore sa/beda wymagane u amatorow np. startujacych w regatach.

I tak powoli zaczyna być, np wymagania szkoleń ratowniczych w OSR.
SIRK napisał(a):
Służby ratownicze mają ciebie skutecznie ratować

Cały twój post ogniskuje się w tym zdaniu. Nigdy niczego takiego nie napisałem. Bardzo obficie i bardzo nietrafnie piszesz co ja rzekomo myślę.

I rzeczywiście jest tak, że zawodowcy w swojej masie nie mają pojęcia o żeglowaniu na jachcie w ogóle, a w regatach w szczególności.
Co świetnie widać gdy chce się zorganizować na Zatoce regaty. Korespondencja z UM w tej sprawie potrafi dobić, o czym napisałem artykuł na SSI.
Pewnie, że są wyjątki. Może na zachodzie więcej niż u nas. Ale w większości przypadków jest jak napisałem.
SIRK napisał(a):
nasza rozmową zaczęła się od twojego postu w którym bardzo poważny wypadek nazwałeś „pocieszającym”(sic).

Jeżeli nie możesz tego przeżyć, to ja już nic nie poradzę. Faktem jest, że cała grupa zawodowców, mocno szkolonych, dała ciała po całości, co kosztowało Norwegię „skromny” milardzik euro.
Wypadek Zjawy kosztował jednak troszkę mniej. I tu jest ta podstawowa różnica.

SIRK napisał(a):
ale ty w żaden sposób nie chcesz się zobowiązać do weryfikowalnego zapoznania się z podstawowymi regułami zachowania się na wodzie.

A ty z uporem maniaka chcesz zmusić amatorów do tego, żeby się obowiązkowo uczyli tego, co dotyczy tak naprawdę tylko ich. Odczep się, po prostu. Każdy z amatorów uczy się tyle, ile uznaje za słuszne albo na ile da radę. I nikogo nie powinno to obchodzić.
Ale zawodowcy jakoś nie mogą tego przeżyć. Nie wiem jak marynarze, choć po twoich wypowiedziach widać, że jednak się czepiają. Ale służby wszelakie (UM-y, kapitanaty i bosmanatyczy inne TSS-y) zupełnie nie mogą strawić wolności żeglowania.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: Colonel, cors, M@rek, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 01:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
waliant napisał(a):
Wypadek Zjawy kosztował jednak troszkę mniej. I tu jest ta podstawowa różnica.

Przy okazji takiego wypadku należało by postawić pytanie abstrahujące od problemów podjętych przez Sirka.
Czy oficer będący wówczas na wachcie, kiedykolwiek zorganizował morski rejs, wyczarterował pod swoim nazwiskiem jacht i zgromadził grupę ludzi za których był odpowiedzialny.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 07:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
A ja sie boje tego ze zarowno zawosdowcy jak i zawodowo parajacy sie zeglarstwem i na tym zarabiajacy maja chec wprowadzenia OBOWIAZKOWYCH , oczywiscie slono platnych szkolen ktore sa/beda wymagane u amatorow np. startujacych w regatach.

I tak powoli zaczyna być, np wymagania szkoleń ratowniczych w OSR.


Dlatego w takich regatach startowac nie bede bo nie zamierzam nabijac kasy osobom ktore za tym stoja :) Wole te pieniadze przeznaczyc na doposazenie jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Dlatego w takich regatach startowac nie bede

Ile masz takich regat w tej chwili? Chyba zero, nawet w Bitwie szkolenie nie jest wymagane.
Inna rzecz to przeszkolenie z pierwszej pomocy, to jest chyba wymagane w cyklu DH u nas. Ale nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić.

Mimo wszystko idzie to powoli w złym kierunku, moim zdaniem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
należało by postawić pytanie abstrahujące od problemów

Bo ja wiem? A po co? Mnie jest z powodu tego wypadku zupełnie wszystko jedno.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dlatego w takich regatach startowac nie bede

Ile masz takich regat w tej chwili? Chyba zero, nawet w Bitwie szkolenie nie jest wymagane.(...).


Zależy gdzie, po tej stronie Europy praktycznie w każdych

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Zależy gdzie, po tej stronie Europy praktycznie w każdych

No to tym gorzej. Jakiś przykład ZoR?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 19:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dlatego w takich regatach startowac nie bede

Ile masz takich regat w tej chwili? Chyba zero, nawet w Bitwie szkolenie nie jest wymagane.
Inna rzecz to przeszkolenie z pierwszej pomocy, to jest chyba wymagane w cyklu DH u nas. Ale nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić.

Mimo wszystko idzie to powoli w złym kierunku, moim zdaniem.



Widzisz, problem w tym ze najpierw wprowadza szkolenia obowiazkowe a potem koniecznosc ich odswierzania ( oczywiscie rowniez platnie ) po to zeby "znajomi krolika" mogli zarobic. Nie przeszkadzalo mi to w czasach kiedy plywalem zawodowo bo za kursy i odswierzenia placil zatrudniajacy mnie armator. Teraz za przyjemnosciowe zeglowanie i amatorskie starty mam sam placic z emerytury ?
Przez 10 lat mialem uprawnienia GOC ( odnawiane co 5 lat) jak napisalem do UTR wniosek o wystawienie na tej podstawie LRC to dostalem odpowiedz ze nie ma podstaw :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2021, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Teraz za przyjemnosciowe zeglowanie i amatorskie starty mam sam placic z emerytury ?

Zgadza się. Od zawodowców przychodzi do nas coś, co nie powinno być obowiązkowe.
Dlatego właśnie wtrącanie się zawodowców w żeglowanie amatorskie tak mi się nie podoba.
Zawodowców w sensie nie marynarzy, ale pracowników różnych służb morskich.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2021, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Cały twój post ogniskuje się w tym zdaniu. Nigdy niczego takiego nie napisałem. Bardzo obficie i bardzo nietrafnie piszesz co ja rzekomo myślę.

Fakt, nie wiem co myślisz ale za to wiem co ty i twoi koledzy pisali na forum, czy poznajesz;
Cytuj:
Wiedziałem, że ktoś napisze po raz setny o ratowaniu życia i kosztach tego.
Było o tym już nie raz i jest to ograny do szczętu argument. Ratownictwo na morzu istnieje tak czy owak dla zawodowców, jachty się łapią przy okazji.

Ale tak naprawdę to nie jest ważne co autor „miał na myśli”. Bardziej interesujące było wystąpienie „doświadczonego żeglarza” który nie potrafił skutecznie wezwać odpowiednich służb ratunkowych ale przy aplauzie zebranych równie doświadczonych żeglarzy, bardzo przekonująco krytykował opóźnioną akcje ratowniczą.

waliant napisał(a):
Jeżeli nie możesz tego przeżyć, to ja już nic nie poradzę. Faktem jest, że cała grupa zawodowców, mocno szkolonych, dała ciała po całości, co kosztowało Norwegię „skromny” milardzik euro.
Wypadek Zjawy kosztował jednak troszkę mniej. I tu jest ta podstawowa różnica.

Nie podjąłeś rozmowy o Kodeksie ISM, nie chcesz dyskutować o metodologii zarządzania ryzykiem to przynajmniej przyjmij do wiadomości, że w naszej kulturze zagrożenie zdrowia i życia jest stawiane wyżej od ryzyka szkody finansowej wielkich rozmiarów. Kolokwialnie mówiąc życie żeglarza jest niewymierne i nie może być porównywane z wartością jakiegokolwiek okrętu, nawet takiego za „skromny miliardzik euro”.

waliant napisał(a):
Odczep się, po prostu. Każdy z amatorów uczy się tyle, ile uznaje za słuszne albo na ile da radę. I nikogo nie powinno to obchodzić.

A jeżeli taki armator uzna, że nic nie musi?

Wiem, że to moja nadinterpretacja ale nawet kol. Moniia powoli przechodzi(?) na ciemną stronę mocy. A przynajmniej potwierdza, że działania które tak mocno krytykujesz to nie zamordyzm naszych „urzędowych zawodowców” tylko powiew wolności z zachodu.

M@rek napisał(a):
Widzisz, problem w tym ze najpierw wprowadza szkolenia obowiazkowe a potem koniecznosc ich odswierzania ( oczywiscie rowniez platnie ) po to zeby "znajomi krolika" mogli zarobic.

Czy „znajomymi królika” nazywasz stałych przedstawicieli państw członkowskich ONZ czy może wyłącznie delegatów na spotkania plenarne IMO?
M@rek napisał(a):
Nie przeszkadzalo mi to w czasach kiedy plywalem zawodowo bo za kursy i odswierzenia placil zatrudniajacy mnie armator.

Upraszczasz, forma refundacji szkoleń zawodowych zależy od rodzaju umowy o prace.
M@rek napisał(a):
Przez 10 lat mialem uprawnienia GOC ( odnawiane co 5 lat) jak napisalem do UTR wniosek o wystawienie na tej podstawie LRC to dostalem odpowiedz ze nie ma podstaw

A ty takie podstawy widzisz? Czy twoje świadectwo GOC jest nadal ważne?
ins napisał(a):
Przy okazji takiego wypadku należało by postawić pytanie abstrahujące od problemów podjętych przez Sirka.

Ja raczej postawiłbym pytanie, dlaczego nasze „zawodowe służby” postąpiły tak nieodpowiedzialnie i całą prace komisji szwedzkiej bez skrupułów wyrzuciły na śmietnik?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2021, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
A jeżeli taki armator uzna, że nic nie musi?

No to uzna. Życie to zweryfikuje. Naprawdę uważam, że nikomu nic do tego. Z tego prostego powodu, że indolencja armatora czy żeglarza ma praktycznie żaden wpływ na innych. A ja ma, to w bardzo skromnym wymiarze.
SIRK napisał(a):
tylko powiew wolności z zachodu.

Powiewem wolności bym tego nie nazwał, raczej przeciwnie.
SIRK napisał(a):
Kolokwialnie mówiąc życie żeglarza jest niewymierne i nie może być porównywane z wartością jakiegokolwiek okrętu, nawet takiego za „skromny miliardzik euro”.

Tylko że ja mówię o skutkach finansowych, nie dodaj do tego nagle śmierci. Zresztą i na Zjawie i na fregacie nikt nie zginął.
Poza tym, bardzo wątpię w to co piszesz. Oficjalnie i teoretycznie masz rację, w praktyce bardzo wątpię.
SIRK napisał(a):
Nie podjąłeś rozmowy o Kodeksie ISM, nie chcesz dyskutować

Wiesz dlaczego? Bo po co? Dla mnie żeglowanie to rozrywka PO pracy. Dlaczego mam w takiej rozrywkowej dziedzinie dyskutować o tym, co przynoszą zawodowcy do naszego świata? Oczywiście można dyskutować, można się zapoznawać, ale tylko dobrowolnie, a nie dlatego, że ktoś z zawodowego świata tak sobie nagle wymyślił.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2021, o 18:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poniewaz jestem na emeryturze i zawodowe plywanie mnie nie interesuje uwazam ze jesli ktos ma zyczenie sie szkolic i za to placic zeglujac amatorsko to niech to robi. Ja nie mam takiej ochoty bo moge swoje pieniadze wydac sesowniej. Wprowadzanie obowiazkow szkolen dla uczestnikow AMATORSKICH regat uwazam za zamach na moj portfel a beneficjentami takiego rozwiazania sa firmy organizujace szkolenia.

Jesli chodzi o szkolenia wymagane przy ZAWODOWEJ pracy na morzu to niczego nie upraszczam. Mnie za kursy placili zatrudniajacy armatorzy. Gdyby nawet tak nie bylo to pieniadze wydane na kursy bylyby inwestycja w przyszle zarobki. To tak trudno zrozumiec ?

Jesli chodzi o LRC to sa to uprawnienia bezterminowe a wymagania sa mniejsze niz na GOC, ktory trzeba odnawiac co 5 lat. Kurs na GOC jest dluzszy i drozszy, egzamin trudniejszy.
Moze sie myle ? Jesli 2 x mialem sprawdzona wiedze w zakresie GOC to nie wystarcza do wydania swiadectwa LRC ? Trzeba po raz kolejny podejs do egzaminu i za niego oczywiscie zaplacic ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2021, o 19:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I zeby bylo jasne, mam stary SRC zrobiony zanim armator sfinansowal mi kurs i egzamin GOC :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2021, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
I zeby bylo jasne ...

Nic nie jest jasne, nadal upraszczasz i nie odpowiadasz na pytanie.
waliant napisał(a):
Poza tym, bardzo wątpię w to co piszesz. Oficjalnie i teoretycznie masz rację, w praktyce bardzo wątpię.

Wątpisz w założenia Kodeksu ISM, kwestionujesz metodologie zarządzania ryzykiem czy po prostu wiesz ile „w praktyce” kosztuje życie statystycznego żeglarza? Czy nie uważasz, że zbliżamy się do granic absurdu?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2021, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Czy nie uważasz, że zbliżamy się do granic absurdu?

Wątpię w to, że dla zawodowców (w sensie dużych firm) życie żeglarza ale i pracownika jest cenniejsze niż zarobek.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2021, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Wątpię w to, że dla zawodowców (w sensie dużych firm) życie żeglarza ale i pracownika jest cenniejsze niż zarobek.

If you think safety is expensive, try an accident – przepraszam ale nie wiem jak to oficjalne brzmi w naszej nomenklaturze.

A jeżeli „wątpisz”, że podczas oceny ryzyka możesz pominąć jedno z zagrożeń lub iść na skróty w określeniu prawdopodobieństwa zdarzenia i niedoszacować ewentualnych następstw to doprawdy niewiele wiesz o pracy tych „zawodowców”.
I jest to prawdopodobnie główna przyczyna twoich kłopotów komunikacyjnych z odpowiednimi służbami.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 152 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL