Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Tankowiec kontra norweska fregata https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=29516 |
Strona 6 z 8 |
Autor: | Stara Zientara [ 10 gru 2018, o 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Ryczaca 40ska napisał(a): "stuffing boxes" dławice wałówAle dławice w grodziach też powinny być szczelne, tak jak te przechodzące przez dno. |
Autor: | _jp_ [ 11 gru 2018, o 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Z angielskiego tekstu raportu jasno nie wynika, czy w dławicach ciekło poprzez uszczelki czy poprzez te wały o rurowym (pustym w środku) przekroju... |
Autor: | Colonel [ 11 gru 2018, o 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Trudno mi sobie wyobrazić wciek i wyciek poprzez wnętrze wałów. Jest jeszcze coś: wały bywają w tunelach, samych przez się szczelnych, jak tu było? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 12 gru 2018, o 18:24 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
dławik (?) na USS Cole |
Autor: | marioczewa [ 12 gru 2018, o 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Specjalistyczna robota, mucha nie siada. Trzeba sie uczyc od najlepszych. |
Autor: | Bombel [ 12 gru 2018, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
marioczewa napisał(a): Specjalistyczna robota, mucha nie siada. Trzeba sie uczyc od najlepszych. No co chcesz. Sama ekologia |
Autor: | Jurmak [ 12 gru 2018, o 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
marioczewa napisał(a): Specjalistyczna robota, mucha nie siada. Trzeba sie uczyc od najlepszych. Skuteczna? Działanie ma być skuteczne i to jest najważniejsze... |
Autor: | WrobelSwirek [ 13 gru 2018, o 09:51 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Uratowali okręt - z czego tu się śmiać? |
Autor: | _jp_ [ 15 gru 2018, o 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Zdjęcia podwodne z Helge Ingstad |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 24 gru 2018, o 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
In English : Frigate’s captain finally speaks out https://www.newsinenglish.no/2018/12/21 ... peaks-out/ |
Autor: | _jp_ [ 26 gru 2018, o 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
A tymczasem prace wydobywcze przerwano na święta https://www.defence24.pl/norweska-fregata-pozostanie-pod-wodana-razie kmdr Dura napisał(a): Pogoda całkowicie pokrzyżowała norweskie plany wyciągnięcia spod wody fregaty KNM „Helge Ingstad” typu Fridtjof Nansen. Silne prądy doprowadziły bowiem do przesunięcia okrętu w taki sposób, że przestał się unosić w toni wodnej i spoczął na dnie na stępce. Czy prądy pływowe zalicza się do zjawisk pogodowych?
|
Autor: | Colonel [ 26 gru 2018, o 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Czy brednie pismaków zalicza się do informacji kompetentych dziennikarzy? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | _jp_ [ 27 gru 2018, o 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Tłumaczenie koślawe, ale artykuł dość ciekawy https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=no&u=https://www.tu.no/artikler/helge-ingstad-hadde-tre-navigasjonsskjermer-pa-broen-likevel-sa-ingen-tankskipet-komme-midt-imot/453871&prev=search . I ciekawe zdjęcia... - czy to złudzenie optyczne, czy też powyżej ościeżnicy tych drzwi "grodziowych" nie ma... grodzi??? |
Autor: | Kurczak [ 28 gru 2018, o 07:54 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Nie ma. Nad nimi są poprowadzone rurociągi. Czyli jak w Titanicu. Co z tego, że są grodzie skoro są od góry otwarte i woda się może przelewać nad nimi. |
Autor: | Colonel [ 28 gru 2018, o 08:30 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Gdzie wy widzicie "otwarte" ponad drzwiami? W całym tym tekście jest jedna dla mnie nowosć: "40 m szczelina". Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Kurczak [ 28 gru 2018, o 09:44 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Faktycznie, złudzenie. Przepraszam za zamieszanie |
Autor: | Jurmak [ 28 gru 2018, o 12:47 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Kurczak napisał(a): Faktycznie, złudzenie. Pracowało się w stoczni to się wie jak i gdzie patrzeć:-) |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 28 gru 2018, o 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
bardziej nie mnie ciekawią te rury na prawo od grodzi. Są wyraźnie widoczne. Czy ta pianka też przechodzi przez ścianę? |
Autor: | _jp_ [ 30 gru 2018, o 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Zetknąłem się z informacją, jakoby przelewało się poprzez te wywietrzniki: Załącznik:
|
Autor: | Colonel [ 30 gru 2018, o 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Zapewne na pokład górny. Taka sama informacja jak ta wyżej o niepełnej grodzi. |
Autor: | _jp_ [ 31 gru 2018, o 19:13 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
A jeśli są połączone "szeregowo"? |
Autor: | Colonel [ 31 gru 2018, o 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Co to znaczy szeregowo? Mam wrażenie,ze usiłujesz wmówić nam, że SEAT zrobił auto z kołami w poprzek albo odwrotną przekładnią kierownicy. |
Autor: | _jp_ [ 1 sty 2019, o 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Colonel napisał(a): Co to znaczy szeregowo? "szeregowo" czyli wywietrzniki na jednym kanale wentylacyjnym przechodzącym przez kolejne pomieszczenia. Skoro dali radę zrobić przeciekające wały to i to jest możliwe. W jakiś sposób woda zalała też przedziały dziobowe, do których wały nie sięgały.
Mam wrażenie,ze usiłujesz wmówić nam, że SEAT zrobił auto z kołami w poprzek albo odwrotną przekładnią kierownicy. |
Autor: | Colonel [ 1 sty 2019, o 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
A gdzieś było o "rozdarciu" długości 40 m. Co prawda o tych wałach też było. Tyle, że jako okrętowiec z trudnością sobie wyobrażam jak to miałoby być możliwe. |
Autor: | Colonel [ 2 sty 2019, o 02:40 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Dla "fachowców" od wałów, wentylacji szeregowej i tym podobnych: w ostatnim numerze Misia jest mniej więcej precyzyjny opis zderzenia. Zadnych sensacji technicznych, raczej pytania o kompetencje lub solidnosć fachowców, i to chyba trzech stron: tankowca, fregaty i VTS. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | waliant [ 2 sty 2019, o 07:15 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Colonel napisał(a): raczej pytania o kompetencje lub solidnosć fachowców, i to chyba trzech stron: tankowca, fregaty i VTS. A to ciekawe, że jednak aż trzech stron. Chętnie zerknę i spróbuję wyrobić sobie zdanie na temat profesjonalizmu profesjonalistów... |
Autor: | Colonel [ 2 sty 2019, o 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
VTS: Czemu "nie wiedział" przez dłuższy czas o tym jaki obiekt niewidoczny na AIS przemieszcza się na południe po fiordzie? Czemu nie ostrzegł dość wcześnie tankowca? Tankowiec (jego pilot): Czy należycie dopytał przed odejściem od terminalu o ruch we fiordzie? Czy nie za późno zauważył, że dość szybko przemieszcza się "coś" a północy? Czy "nie powinien" wcześniej np. zwolnić? Czy był na właściwej, rutynowej trasie? Czy powinien był się cofnąć po kolizji? Fregata: Dowodził dowódca-kapitan, czy oficer wachtowy, jeśli to drugie to który, kończący, czy zaczynający wachtę? Czy prowadziła należytą obserwację optyczną, radarową, AIS? Czemu nie zaobserwowano ruchu holowników i tankera na AIS (trzy obiekty)? Czy na mostku był jakiś "zamęt", czy wynikający tylko ze zmiany wachty w krytycznym momencie? Czemu nie włączono nadajnika AIS? Czy wiedziano o manewrowaniu tankowca, jeśli nie to czemu? Czy faktycznie odmówiono ustąpienia w prawo, jeśli tak to czemu? Czy zmniejszono prędkość w sytuacji niejasnej, jeśli nie to czemu? Holowniki: Czy miały włączone nadajniki AIS? Czy widziały fregatę? Czy cokolwiek z tym zrobiły? Nie widzę wątpliwości co do skutków zderzenia i konstrukcji fregaty. To tak jak załadowany TIR z autem osobowym... |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 2 sty 2019, o 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
A w miedzy czasie fregata jeszcze bardziej zatonęła https://www.tu.no/artikler/knm-helge-in ... len/454598 https://translate.google.com/translate? ... n%2F454598 |
Autor: | Jaromir [ 3 sty 2019, o 05:10 ] |
Tytuł: | Re: Tankowiec kontra norweska fregata |
Colonel napisał(a): VTS: Czemu "nie wiedział" przez dłuższy czas o tym jaki obiekt niewidoczny na AIS przemieszcza się na południe po fiordzie? Czemu nie ostrzegł dość wcześnie tankowca? I czemu zezwalając na / kwitując odejście tankowca od terminalu VTS nie uwzględnił obecności niezidentyfikowanej, niewidocznej na AIS jednostki? Colonel napisał(a): Tankowiec (jego pilot): Czy należycie dopytał przed odejściem od terminalu o ruch we fiordzie? Pilot spytał o pozwolenie / zgłosił zamiar odejścia do VTS. Po co miałby jeszcze o coś "dopytywać", zwłaszcza jeżeli "nieznane echo bez AIS" było w momencie rozpoczęcia odchodzenia od terminalu niewidoczne z tankowca? Colonel napisał(a): Czy nie za późno zauważył, że dość szybko przemieszcza się "coś" a północy? "Za późno" jest bardzo uznaniową kategorią. Jak zauważył to spytał VTS. Pytanie, czemu VTS nie znało odpowiedzi na pytanie co mu się po fiordzie szwenda?Colonel napisał(a): Czy "nie powinien" wcześniej np. zwolnić? Od zauważenia do kolizji były pojedyncze minuty. Nie wiemy, czy "zwalniał", ale nawet jeśli, to na ruch takiego kolosa miałoby to wpływ niewielki.Colonel napisał(a): Czy był na właściwej, rutynowej trasie? Tak. Colonel napisał(a): Czy powinien był się cofnąć po kolizji? "Cofanie się" w nocy załadowanym zbiornikowcem we fiordzie to kiepski pomysł, zwłaszcza że VTS mógł - i skierował do fregaty holowniki. Colonel napisał(a): Fregata: Dowodził dowódca-kapitan, czy oficer wachtowy, jeśli to drugie to który, kończący, czy zaczynający wachtę? Wielokrotnie powtarzane, dowódca spał (sic!), dowodził "nowy" od kilkunastu minut oficer wachtowy. Colonel napisał(a): Czy prowadziła należytą obserwację optyczną, radarową, AIS? Nie. Bo gdyby prowadzono na fregacie należytą obserwację - nie doszłoby do zderzenia... Ponadto z powodów nieznanych AIS był w trybie "tylko obserwacja - nie nadajemy". Colonel napisał(a): Czemu nie zaobserwowano ruchu holowników i tankera na AIS (trzy obiekty)? Bo nie prowadzono należytej obserwacji. Nie tylko AIS, ale przede wszystkim wzrokowej i radarowej.Colonel napisał(a): Czy na mostku był jakiś "zamęt", czy wynikający tylko ze zmiany wachty w krytycznym momencie? Dowiesz się, jeśli wojskowi zdradzą kiedyś treść zeznań. Colonel napisał(a): Czemu nie włączono nadajnika AIS? I czemu przy wyłączonym nadawaniu AIS nie monitorowano informacji z włączonego odbiornika AIS.Colonel napisał(a): Czy wiedziano o manewrowaniu tankowca, jeśli nie to czemu? Nie. Bo nie prowadzono należytej obserwacji. I nie prowadzono nasłuchu na kanale VTS. I nie zgłoszono okrętu w obszarze VTS do centrum VTS... Colonel napisał(a): Czy faktycznie odmówiono ustąpienia w prawo, jeśli tak to czemu? Tak. Bo na skutek braku obserwacji i braku świadomości własnej pozycji ktoś ocenił, że widoczne światła pokładowe tankowca w ruchu to....światła terminalu, od którego tankowiec odszedł kilka minut wcześniej (zdążył wykonać obrót o 180' i ruszyć na północ). A terminal mogli ominąć tylko prawą burtą...Colonel napisał(a): Czy zmniejszono prędkość w sytuacji niejasnej, jeśli nie to czemu? Nie. Bo niemal do samej kolizji ktoś nie zauważył "sytuacji niejasnej". Bo nie prowadzono należytej obserwacji (AIS, wzrokowej, radarowej, nasłuchu VHS...) i brak było świadomości własnej pozycji. Colonel napisał(a): Holowniki: Czy miały włączone nadajniki AIS? Czy widziały fregatę? Czy cokolwiek z tym zrobiły? Sądzę, że miały włączone AIS. Nie sądzę, by załogi holowników zauważyły fregatę na radarach w trakcie manewrów odciągania i obracania tankowca, poza tym ich radary mogły w tym czasie być na st-by". Po zakończeniu obrotu holowniki nieznanego echa nie zgłaszały (przynajmniej na kanale VTS - nie wiemy, czy nie holowniki nie miały osobnego kanału łączności z pilotem). Potem z korespondencji z VTS wynikało, że pilot o nieznanym echu wie. |
Strona 6 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |