Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 14:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2018, o 20:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Znalazłby ktoś może wersję bez cenzury (bez "biiiiip")?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2018, o 20:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
_jp_ napisał(a):
Znalazłby ktoś może wersję bez cenzury (bez "biiiiip")?


Nic mądrego tam nie usłyszysz.

https://youtu.be/gcTSDaCg5xA



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2018, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ciekawe, dlaczego ten holownik dał się staranować. Widzieli, co się dzieje, nawet nie próbowali zmienić kursu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2018, o 22:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Alterus napisał(a):
Ciekawe, dlaczego ten holownik dał się staranować. Widzieli, co się dzieje, nawet nie próbowali zmienić kursu.

Żołnierz jest od wykonywania rozkazów, nie od unikania zderzeń.
Jak udowodniły niedawno norweskie nawigatorki MPDM w wojsku nie funkcjonuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2018, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Wojtasbis napisał(a):
Alterus napisał(a):
Ciekawe, dlaczego ten holownik dał się staranować. Widzieli, co się dzieje, nawet nie próbowali zmienić kursu.

Żołnierz jest od wykonywania rozkazów, nie od unikania zderzeń.

Na to wygląda. :-D
Taki incydent widocznie był potrzebny.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2018, o 23:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tutaj efekty BUM rosyjsko-rosyjskiego
Obrazek
Obrazek
Może chcieli sprawdzić, jak to Norwedzy zrobili? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 02:25 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Alterus napisał(a):
Wojtasbis napisał(a):
Alterus napisał(a):
Ciekawe, dlaczego ten holownik dał się staranować. Widzieli, co się dzieje, nawet nie próbowali zmienić kursu.

Żołnierz jest od wykonywania rozkazów, nie od unikania zderzeń.

Na to wygląda. :-D
Taki incydent widocznie był potrzebny.

Są tacy co twierdzą, że to ustawka.
W sumie korzystna dla obu preziów. Putin podbija piłeczkę przed negocjacjami z Zaczeską a Waltzman podbija przygasłe nastroje przed wiosennymi wyborami. W kraju bieda aż żal to na czymś trzeba dojechać do nowej kadencji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 06:39
Posty: 111
Podziękował : 158
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Alterus napisał(a):
Ciekawe, dlaczego ten holownik dał się staranować. Widzieli, co się dzieje, nawet nie próbowali zmienić kursu.

Albo tak naprawdę nie chcieli uniknąć, ale czytałem też gdzieś teorię, że mogli być ostrzelani przez snajperów i dlatego nie byli w stanie kontrolować zmiany kursu ani obsadzić stanowisk km-ów.

Dlatego zresztą nasza marynarka/SG powinna się poważnie zastanowić nad zmianą stanowisk km-ów (tzw. pałąków) na zdalnie sterowane.

Wracając do tematu, moim zdaniem mieli rozkaz nie otwierać ognia ale również nie pozwalać Rosjanom wywrzeć presji i zmienić kurs.
1) nie otwierać ognia: - aby nie wyjść na agresorów oraz w takiej sytuacji ich kutry by szybko zostały zniszczone - przez lotnictwo najprawdopodobniej (choć same bez trudy by rozniosły ten okręt SG, który staranował holownik)
2) nie zmieniać kursu - aby zobaczyć jak daleko posuną się Rosjanie, aby widać było, że to Rosjanie są agresorem (ujawnienie nagrania z mostka okrętu rosyjskiego to już "truskawka na torcie", swoją drogą tego co to ujawnił Rosjanie powinni zesłać albo rozstrzelać, bo ma to znamiona zdrady)

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii



Za ten post autor WrobelSwirek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ja przypominam tylko, że to jest dział o RATOWNICTWIE a nie o polityce, wojnach i taktyce.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 06:39
Posty: 111
Podziękował : 158
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Maar napisał(a):
Ja przypominam tylko, że to jest dział o RATOWNICTWIE a nie o polityce, wojnach i taktyce.

Ja tylko napisałem, dlaczego moim zdaniem ukraiński okręt (tudzież cała formacja) nie próbował uniknąć zderzenia (w jakikolwiek sposób) ;)

W tym wątku ciężko będzie ominąć elementy polityki tak btw.

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 10:47 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
_jp_ napisał(a):
A tutaj efekty BUM rosyjsko-rosyjskiego


I to drugiego bum, bo trudno uszkodzić prawą burtę taranując lewą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 16:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
martin40 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
A tutaj efekty BUM rosyjsko-rosyjskiego

I to drugiego bum, bo trudno uszkodzić prawą burtę taranując lewą.

martin40, masz kłopoty z odróżnieniem rosyjsko-ukraińskiego BUM od rosyjsko-rosyjskiego BUM?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 22:10 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojtasbis napisał(a):
martin40 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
A tutaj efekty BUM rosyjsko-rosyjskiego

I to drugiego bum, bo trudno uszkodzić prawą burtę taranując lewą.

martin40, masz kłopoty z odróżnieniem rosyjsko-ukraińskiego BUM od rosyjsko-rosyjskiego BUM?


Najwidoczniej :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2018, o 22:06 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Opis tego, co się tam dzieje https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2018-11-28/rosyjski-atak-na-ukrainskie-jednostki-na-morzu-czarnym-aspekty. Oczywiście z punktu widzenia drugiej strony wygląda to odwrotnie. ;)

Moją uwagę przykuł jednak ten fragment
Cytuj:
Ukraińskie kutry artyleryjskie – jednostki stosunkowo małe, adekwatne do operowania na Morzu Azowskim – nie musiały być doprowadzone do Mariupola drogą morską. Pierwsze dwa okręty tej klasy we wrześniu br. dotarły najpierw drogą lądową do Berdiańska, a następnie – już na Morzu Azowskim – do Mariupola. Daje to szansę na ich ewentualną ewakuację w przypadku blokady akwenu przez stronę rosyjską. Szansy na to nie mają pozostające w Mariupolu pełnomorskie jednostki Marynarki Wojennej Ukrainy – okręt dowodzenia „Donbas” i holownik „Koriec”, które bez przeszkód przeszły Cieśniną Kerczeńską we wrześniu br.
Czy Koriec to ukraińska wersja nazwy «Кореец»? Bo możemy mieć tu powtórkę bitwy pod Czemulpo i to w jej rocznicę (9 II), tylko tym razem Rosjanie w roli zwycięzców. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 16:40 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakby na to nie patrzac, to rosyjski okret mial pierwszenstwo.
pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 17:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Mówisz o rosyjskim statku [*] szturmowym Cy-30?
:-P

*
statku powietrznem, oczywista.
Taka to tiepier, в наше время, żegluga.
Mieżdunarodnaja.
Прекрасный новый мир :-P


Ostatnio edytowano 29 lis 2018, o 17:20 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 17:16 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mowie o 2 statkach na kursie kolizyjnym.(kto ma pierwszenstwo ?)
pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 17:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Żadne z postanowień niniejszych prawideł nie zwalnia statku lub jego armatora, kapitana bądź załogi od następstw jakiegokolwiek zaniedbania przestrzegania niniejszych prawideł lub zaniedbania zachowania środków ostrożnosci, których może wymagać zarówno zwykła praktyka morska, jak i szczególne okoliczności danego wypadku.

Bez względu na którekolwiek z postanowień zawartych w prawidłach części B, rozdziałów I i II każdy statek wyprzedzający inny statek powinien ustąpić z drogi statkowi wyprzedzanemu.

Ja ta nie wnikam, bo mentalności ni ukraińskiej, ni mongolskiej niezdolnym pojąć. Izwinitie, jewropiejec sum .
A piractwo na morzu karane bywało smiercią.
I co. Nie strielali?
Widno nie chatieli oni.
I co?
I хуй.


Ostatnio edytowano 29 lis 2018, o 17:33 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
bartoszek napisał(a):
to rosyjski okret mial pierwszenstwo.
Jesteś pewien? Zajrzyj do MPZZM. Okręt (ten, z którego zdarzenie było filmowane) powinien był ustąpić holownikowi.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 18:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A czy MPZZM ma zastosowanie w sytuacji, gdy wymuszanie zmiany kursu lub innego zachowania dokonuje jednostka straży granicznej? Problem polega na tym, że jedni i drudzy uważają ten akwen za swoje wody terytorialne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 18:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Problem polega na tym, że jedni i drudzy uważają ten akwen za swoje wody terytorialne.
Uważają?
Po... hmm, no niewim jak to ująć uprzejmie... jebło Cię?
Spadłszy Waść z księzyców?
Ili trollisz ze stepów Azyi?

tak trudno PO-jąć?

Prawo dżungli. :-P

A tak coby raz a na jutro, a dowyjasnić przepranym mózgownicom, ofiarom szkolnictwa jedynie słusznego, wykształconym z miast, szczególniej może mazowiecko-pomorskich, ogólnie biorąc nieszczęsnym a bezmyślnym wyznawcom żydokomuszej paplaniny, krótko, treściwie, a po wojskowemu:

Marks Engelsem w żyć pierdolony.

Lenin Zinowiewem poganian.

Orwel.

Nowomowa.

Gę, gę, bla, bla, pierdu, pierdu;

I generalnie ogólniej uj wam w du.

A to, tu i teraz, tymczasem, to co siem dzieje to jest rzeczywistość.
Reality, alternatively ujmując.

Kto wypali pierwszy, ten... lepszy.

:-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 19:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
_jp_ napisał(a):
A czy MPZZM ma zastosowanie w sytuacji, gdy wymuszanie zmiany kursu lub innego zachowania dokonuje jednostka straży granicznej? Problem polega na tym, że jedni i drudzy uważają ten akwen za swoje wody terytorialne.


Akurat akwen na którym doszło do złamania granicy państwowej nie jest terenem spornym i jeszcze przed sprawą Krymu była to strefa rosyjska, o czym obie strony doskonale wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 19:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Rosyjska? Doprawdy?
A przed zajęciem krymskiego zagłebia ropo-gazowego też?
A myślałbykto że istnieje prawo morza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 19:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
O jakiej dacie mówisz? Jeżeli przed 2014, to tak.

Zresztą, to już nie temat ratownictwa, więc nie ciągnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 19:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Słusznie prawisz, bo to nie ratownictwo. I nie ma co tu ciągnąć. :lol:

Atoli, w sęsie prawniczo-gęgaczym ;) obowiązuje podobno nowomowa/umowa ukraińsko-ruska, której pono nikt nie odwołał.
Jak dotąd.
Choć przecież mógł.
Widać obu stronom pasi.
W ujęciu prawa morskiego istnieje pojęcie nieszkodliwego przepływu. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_nie ... p%C5%82ywu

A w rzeczywistości chodzi o to, że Ukraina wysłała swoje okręty do swojego portu.
Ino że ten port/baza jest na terenie który ruskie chciałyby zająć w najbliższej planowanej inwazji lądowej.
Ale to nie nasza sprawa, nu i sztoż.

Acz tu, na tem forumnie, jest też cały wątek w temacie pewnego przekopu, co to poniekąd po to jest coby nie jechac przez wody ruskie.
Poczytaj se jakie niektóre kretyny wyciągały argumenta w temacie; wyciągnij wnioski. Podejrzewam że potrafisz.

A to co tu jest ciekawe, to że ukraińce nie strielali nazad.
Co rodzi pewne podejrzenia i oczywiste wnioski.
I tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 20:37 

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 18:09
Posty: 151
Lokalizacja: Salinko
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[OT] Lubię "skrytoczytać" forum. Ale od pewnego czasu robię to coraz rzadziej. Poziom agresji zwolenników "prawa" i "lewa" bywa ponad moje siły. To ma być w końcu forum żeglarskie.
Może rozważyć zakaz rozmów około politycznych i likwidację niesławnego działu politycznego? Tym bardziej, że pewna część aktywnych użytkowników niewiele ma do powiedzenia w kwestiach żeglarskich, za to sporo w kwestiach światopoglądu. Ostatnia uwaga nie dotyczy Rysia, tym bardziej jestem zszokowany jego powyższymi wypowiedziami.

_________________
Szkutnictwo tradycyjne - projekty, usługi, materiały


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 20:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
PioBia napisał(a):
Ostatnia uwaga nie dotyczy Rysia, tym bardziej jestem zszokowany jego powyższymi wypowiedziami.
A bo ja nie jestem umysł polityczny. Zdecydowanie nie jestem.
Jestem naukowcem, nauk przyrodniczych, wyuczon jako badacz rzeczywistości. Toteż tę rzeczywistość naszą wokoło widzę.
Mierzi mię.
I z prawej, i z lewej, i dołu, i z góry. .

A żeglarzem też poniekąd we wolnych chwilach jestem, owszem, acz moze ino niedzielnem.

Ale, gdy pojawią się takie tematy, odzywa się żołnierz i urzędnik Państwa Polskiego.
Właściwie to, choć mimochodem, latami pracowałem ku pożytkowi kraju tego i obywateli jego.
(niepotrzebnie, jak siem okazało, bo UBywatele nie... no, mieli w de)

A że dziś mam to syćko bardzo głeboko, a coby wyrazić się jasno i jednoznacznie:
serdecznie w dupie tenkraj złodziei i bandytów mam, i tych zgnojonych mięczaków wraz z tzw. UBwatelami rzeczypospolitej radzieckiej też :twisted:

to tylko skutek bliższego poznania wielu ludzi przez wiele lat; a zwłaszcza czeławieków, i ich mentalności; a co gorsza i ich zamiarów.

To jednak nie jest temat działu ratownictwo. :roll:

Ale miło że ktoś przeczytał tekst ze zrozumieniem :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Żołnierz? Z jakich lat?
Urzędnik? Jakiego państwa?
A Piotr ma rację...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 22:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Colonelu (nomen-omen) drogi:

Oto eskadra okrętów floty wojennej jednego państwa atakuje zespół okrętów wojennych drugiego państwa, w ramach wojny toczonej przez te państwa.
W użyciu są też śmigłowce morskie, odrzutowce szturmowe i pociski rakietowe. Padają ranni i być może zabici. Pryzy do portu, jeńcy do niewoli.

A na forum żeglarstwa amatorskiego ktoś umieszcza ten temat w dziale "ratownictwo" i jeszcze dopytuje który okręt miał prawo drogi na gruncie przepisów MPZZM? :roll:

A jeśli nie dostrzegasz w tem tego walącego po obu oczach absurdu do kwadratu,
to ja nie pomogę.
Bo z wrażenia brakło mi słów :rotfl:

A już zwłaszcza nie znajduję chwilowo - zapewne z powodu ataku nagłej wesołości pomieszanej z niesmakiem i odruchem wymiotnem - słów do stanu umysłowego adekwatnych; czytaj: wystarczająco uwłaczających. :-P

(rezerwa wciąż czynna)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: soko
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 23:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ryś napisał(a):
A na forum żeglarstwa amatorskiego ktoś umieszcza ten temat w dziale "ratownictwo" i jeszcze dopytuje który okręt miał prawo drogi na gruncie przepisów MPZZM? :roll:
Temat umieściłem ja, o "prawo drogi" jako pierwszy zapytał bartoszek. Daj więc sobie trochę na wstrzymanie, bo w tym zacietrzewieniu przestałeś zauważać rzeczywistość.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Maar i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL