Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 19:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2018, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jeżeli jest prawdą, że została podjęta dźwigiem pokładowym to tym większy szacunek.

https://www.bbc.com/sport/sailing/46484919


Załączniki:
Susie.jpg
Susie.jpg [ 37.22 KiB | Przeglądane 4574 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2018, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
https://twitter.com/MRCCChile/status/10 ... 6168503296

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2018, o 20:12 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Ja myślę ze jeśli trzeba użyć dźwigu przemysłowego by ciebie podnieść chyba należało by rozważyć przejście na dietę. :twisted:

Do moderatora : jeśli to tu nie pasuje to proszę skasować ten post.



Za ten post autor Ryczaca 40ska otrzymał podziękowanie od: WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2018, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Ryczaca 40ska napisał(a):
Do moderatora : jeśli to tu nie pasuje to proszę skasować ten post.

Wybitnie nie pasuje ale to tylko moje zdanie a ja co raz częściej nie rozumiem zamieszczanych tutaj postów.
W każdym razie mając na uwadze informacje prasowe uważam, że załoga statku jak i sama żeglarka wykazały się dużą odwagą. Jak pamiętam to podczas wielu dyskusji o różnych sposobach ewakuacji załogi jachtu jeszcze nikt nie zasugerował takiego rozwiązania. Osobiście nigdy nie słyszałem o takim wypadku i nie wiem w jakich okolicznościach odważyłbym się na taki krok i to nie ważne po której stronie dźwigu miałbym się znaleźć. Oczywiście nie znamy szczegółów i nie wiemy dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie ale jest ono bardzo nietypowe.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2018, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
Oczywiście nie znamy szczegółów i nie wiemy dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie ale jest ono bardzo nietypowe.

Jakieś szczegóły znamy.
Jacht został pozbawiony masztu w wyniku wywrotki (w sposób, który ocenie żeglarki uniemożliwiał budowę takielunku awaryjnego). Był też częściowo zalany.
Żeglarka po odzyskaniu przytomności (którą straciła w wyniku urazu w trakcie wywrotki) uruchomiła EPIRB, nawiązała łączność telefoniczną z MRCC Falmouth, zabezpieczyła włazy i zejściówkę, odcięła resztki takielunku zwisające na wantach, odpompowała wodę i uruchomiła silnik. Sprawdziła i raportowała również, że tratwa jachtu jest sprawna.
Stan morza w momencie odnalezienia jachtu przez statek - mimo poprawy w stosunku do sztormu, który zniszczył jacht - uniemożliwiał użycie łodzi ratowniczej statku. Możemy tylko gdybać - ale prawdopodobnie z tego samego powodu zrezygnowano z użycia tratwy jachtu dla "przesiadki" na statek.
Pierwotny plan ratowania był taki, że żeglarka podejdzie jachtem na silniku do zawietrznej burty stojącego w dryfie statku, aby wczepić się (była ubrana w szelki ze stropem) w hak wystawionego za burtę dźwigu. W trakcie realizacji tego zamiaru padł silnik jachtu... Kontynuację takiego sposobu ratowania umożliwił manewr statku, który zdołał sam podejść do dryfującego jachtu - tak, że znalazł się on w zasięgu dźwigu (i za to kapitanowi statku należą się osobne brawa).
Trochę o przebiegu zdarzeń tu:
http://bbn.firetrench.com/2018/12/ggr-d ... more-36142

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2018, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Czyli bywają myślący żeglarze i przytomni zawodowcy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Jakieś szczegóły znamy.

Znamy jedynie przekaz medialny a na jego podstawie nie chciałbym opierać swoich opinii. Wiemy jedynie, że historia zakończyła się pomyślnie i to jest najważniejsze. Natomiast cała reszta to nieprawdopodobną i niespotykana do tej pory historia, gdzieś przeczytałem określenie „very tricky operation”.

Wiesz chyba jak może wyglądać moment podpinania i podnoszenia osoby z pokładu jachtu dźwigiem ładunkowym i to podczas pogody niepozwalającej na bezpieczne opuszczenie łodzi ratowniczej. Tak jak już napisałem wcześniej, nie chciałbym znaleźć się w sytuacji którejkolwiek osoby uczestniczącej w tym zdarzeniu.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 156 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL