Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 15:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 gru 2018, o 00:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Zakładam nowy wątek w sprawie "postVaganta", bo główny wątek już został dokładnie zaśmiecony przez rozważania, która śrubka w autopilocie do czego służy.

Całość raportu jest tu:

http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Rapo ... 2018TW.pdf

Sprawa samego wypadku została wyjaśniona przez PKBWM, ale warto się zatrzymać nad fragmentem dotyczącym roli MRCK Gdynia. Polecam lekturę strony 20 raportu (wytłuszczenia moje):
Fragmenty:
rodzina zwróciła się do Policji z prośbą o wskazówki, w następstwie czego została skierowana do ośrodka ratownictwa morskiego MRCK w Gdyni.
O godz. 23:16 miała miejsce 9-minutowa rozmowa z dyżurnym inspektorem operacyjnym.


I dalej:
(inspektor przekonał rozmówczynię, że jacht z pewnością
ma na pokładzie radiopławę EPIRB)


Uwaga: Na jachcie EPIRBA nie było.

Dalej:
Inspektor stwierdził, że nie ma możliwości próby kontaktu z jachtem za pośrednictwem telefonu satelitarnego. Zalecił, aby dalej prowadzić nasłuch i kontynuować próby połączenia, a w razie, gdyby przez najbliższe 24 godziny nie udało się połączyć z jachtem, zgłosić tę sytuację do służb ratownictwa morskiego Barbados. Inspektor nie zapytał o konkretne dane ostatniej znanej pozycji i kursu, czas ostatniego kontaktu, dotychczasową rutynę łączności, rodzaj sieci satelitarnej ani numer telefonu satelitarnego, liczbę osób na pokładzie. Nie zapytał również o tożsamość i kontakt do rozmówczyni.

Rozmówczyni dowiedziała się, że typową sytuacją bywa rozładowanie telefonu i przejściowe trudności w połączeniu satelitarnym wynikające ze złej propagacji. Dowiedziała się również orientacyjnie, jak działa system COSPAS-SARSAT i że może dodzwonić się do ośrodka ratownictwa morskiego Barbados z każdego telefonu. Dowiedziała się również, co należy podać w ew. zgłoszeniu: konkretne dane ostatniej znanej pozycji i kursu, czas ostatniego kontaktu. Nie dowiedziała się, w jakim rejonie odpowiedzialności leży ostatnia znana i przewidywana obecnie pozycja jachtu oraz jakie są telefony i adresy kontaktowe do odpowiednich służb w rejonie.


I jeszcze jedno:

25 listopada koordynator akcji poszukiwawczej - MRCC Fort de France - zwrócił się do polskiego ośrodka koordynacyjnego ratownictwa morskiego - MRCK Gdynia - z prośbą o informacje dotyczące poszukiwanego jachtu „Vagant”. MRCK Gdynia w odpowiedzi stwierdziło, że nie ma żadnych informacji o tym jachcie.


Jeśli dobrze pamiętam - jeden z PT Kolegów od dawna się upiera, że nasze służby SAR-owskie są wspaniałe, a procedury - rewelacyjne. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: hoopak, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cytatem odpowiem:
PKBWM zaleca wdrożyć procedury zapewniające odnotowywanie i zachowywanie wszystkich istotnych informacji, podanych przez zgłaszające się osoby, nawet jeśli w danej chwili nie są podstawą do natychmiastowego wszczęcia akcji.
Należy przeszkolić inspektorów operacyjnych w zakresie sposobu rozmowyz osobami będącymi w stresie i zalecić inspektorom udzielanie wszelkiej pomocy, jaka jest możliwa w danej chwili.
O ile tylko nie jest akurat prowadzona inna akcja, inspektor powinien co najmniej otworzyć ALRS vol. 5 i podać stosowne konkretne kontakty. W rzeczywistości jednak, zamiast kierowania powierzchownych informacji w stronę rozmówcy, MRCK zapewne powinno wykonać dokładnie to, co wykonało nazajutrz UK MRCC - próbować połączyć się z jachtem, a po 24 h bez kontaktu -zawiadomić służby SAR w rejonie, przekazując wszelkie starannie zebrane informacje.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 244 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL