Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 11:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 mar 2019, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Pięć helikopterów ewakuuje 1300 pasażerów statku wycieczkowego Viking Sky u wybrzeży Norwegii.
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/ ... -evakueres


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2019, o 21:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jest również informacja po polsku https://www.portalmorski.pl/zegluga/42088-ewakuacja-z-wycieczkowca-viking-sky-po-utracie-napedu-w-sztormie-na-wodach-norwegii
Cytuj:
Ewakuacja z wycieczkowca Viking Sky po utracie napędu w sztormie na wodach Norwegii
23 marca 2019 | PBS

Wycieczkowiec Viking Sky, który znamy także z zawinięć do polskiego portu (był łącznie 12 razy w Gdańsku w roku 2017 i 2018), doznał awarii napędu głównego ok. godz. 14:20 czasu lokalnego, 23 marca niedaleko norweskiego Farstad, mniej więcej na pozycji 63 00 N 07 03 E. Sytuacja była o tyle niebezpieczna, że do utraty napędu doszło w warunkach sztormu z silnym wiatrem i wysokimi falami.

Z wycieczkowca Viking Sky wezwano w trybie pilnym pomoc i rzucono kotwicę.Z zapisów drogi pokonanej przez statek, odczytanych na podstawie sygnałów z systemu AIS, widać, że gdyby się to nie udało i dryfujący statek nie zostałby skutecznie zatrzymany - groziło mu zepchnięcie na skalisty brzeg regionu More og Romsdal, co mogłoby spowodować o wiele bardziej tragiczny w skutkach przebieg zdarzeń, niż w przypadku , która weszła na skały w znacznie lepszych warunkach pogodowych, nie utrudniających zbytnio akcji ratowniczej.

Rozpoczęto ewakuację statku. Łącznie do ewakuacji jest ok. 1500 osób. Według innych źródeł - 1300. Ewakuacja odbywa się z użyciem śmigłowców Sikorsky S-92 i Eurocopter AS-332 norweskiej służby ratownictwa morskiego i - jeśli to będzie możliwe - statków ratowniczych służby SAR. Jednak wysłane pierwotnie dwa statki SAR musiały zawrócić z powodu zbyt wysokich fal, gdy były już blisko znajdującego się w niebezpiecznej sytuacji wycieczkowca.

Pytanie1: czemu Norwedzy nie używają "najlepsiejszych" AW-101 (co to mogłyby być produkowane w Świdniku)?
Pytanie2: ile godzin trwałaby ewakuacja w polskiej strefie odpowiedzialności SAR przy użyciu Anakond?

Tam, wiem - pytania są tendencyjne

A tu ściągawka - co może norweski SAR https://www.hovedredningssentralen.no/wp-content/uploads/2019/02/SAR-Cooperation-Plan-rev.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1340
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 427
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
W artykule było napisane, że mają jeden sprawny silnik i stoją na kotwicy - ta ewakuacja to nie przesada?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
nowsze wiadomości http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,24578808,akcja-ratunkowa-promu-viking-sky.html
Cytuj:
Z promu Viking Sky trzeba ewakuować 1300 osób. Przed godziną 18.00 udało się przetransportować mniej niż 100 - donoszą agencje informacyjne. Do 20.00 ewakuowano 139 osób - podała telewizja BBC.
Ewakuacja promu Viking Sky

Wszystko wskazuje na to, że akcja ratunkowa potrwa długo. Utrudniają ją trudne warunku pogodowe. Jak podają norweskie media, fale dochodzące do 8 metrów i silny wiatr utrudniają pracę ratowników. Pasażerowie są podejmowani z promu pojedynczo przez załogi śmigłowców (ich pracę widać na nagraniu powyżej). Każdy z nich może pomieścić 15-20 osób. To może potrwać całą noc. Niemożliwe było użycie łodzi ratunkowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1340
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 427
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
koszt wiszenia w powietrzu i wyciągania tej masy ludzi to kolejna sprawa....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://crew-center.com/cruise-ship-trouble-all-passengers-and-crew-onboard-be-evacuated
Cytuj:
According to the Norwegian News Media VG, the situation is still dramatic, and so far 100 people have been evacuated. There are now two helicopters working on the evacuation.

Obrazek
Cytuj:
The crew member has also sent us a photo taken a couple of minutes ago onboard Viking Sky. As you can see some of the crew are waiting with their life jackets on, at the guests stairwells as the evacuation is underway.
To jest zdjęcie ZAŁOGI??? Nie mają ubrań ratunkowych???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
sirapacz napisał(a):
W artykule było napisane, że mają jeden sprawny silnik i stoją na kotwicy - ta ewakuacja to nie przesada?


Nie, bo ten region ma dosyć płytkie dno, które jest mocno skaliste. Statek ciągle dryfuje w kierunku brzegu. Starają się w ten sposób zwolnić ten proces.

Update:
Cytuj:
Helikoptery ratunkowe do niedzielnego poranka ewakuowały 397 osób z pokładu wycieczkowca Viking Sky, który uległ awarii przy zachodnim wybrzeżu Norwegii. 17 trafiło do szpitala - poinformował przedstawiciel policji Borge Amdam. Statek uruchomione ma już trzy z czterech silników, jednak wciąż wymaga wspomagania.

Wczesnym rankiem w niedzielę liniowiec, poruszając się prędkością 2-3 węzłów, oddalał się od linii brzegowej usianej niebezpiecznymi rafami w regionie More og Romsdal. - Spektakularna operacja ewakuacji pasażerów śmigłowcami była kontynuowana w niedzielę rano - powiedział agencji informacyjnej AFP rzecznik prasowy Centrum Ratunkowego na zachodnią Norwegię, Per Fjeld. - Działają trzy z czterech silników, więc statek może teraz poruszać się sam - dodał. Jednostka będzie odholowana do portu Molde.

17 osób trafiło do szpitala 338 z 1373 osób znajdujących się na wycieczkowcu Viking Sky zostało już ewakuowanych śmigłowcami ze statku na ląd, 17 z nich trafiło do szpitala - poinformował przedstawiciel policji Borge Amdam. Według policji większość pasażerów to Brytyjczycy i Amerykanie. Agencja Reutera podała, że 915 z ponad 1300 osób to pasażerowie. Według policji większość to Brytyjczycy i Amerykanie. "Naszym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia naszym pasażerom oraz załodze w ścisłej współpracy z Norweską Strażą Wybrzeża. Kapitan postanowił ewakuować wszystkich gości ze statku helikopterem" - czytamy w oświadczeniu Viking Cruises przesłanym Reuterowi.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

13h temu:

https://twitter.com/alexus309/status/11 ... 11168?s=21

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaja nie z tej ziemi, bo obok właśnie na dno idzie kontenerowiec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Ponoć godzinę temu rozpoczęli również ewakuację morzem, mimo iż warunki są wciąż słabe (wiatr 6-7, stan morza dalej rozbujany jak wczoraj).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Potwierdzenie od norweskiego SARu:

Cytuj:
0806lt #Hustadvika: Viking Sky - 397 personer evakuert pr kl 0739. Slepere er i ferd med å bli satt av slepebåter. Planen er å gå med slep inn mot Molde for nødhavn. Evakuering med helikopter fortsetter parallelt inntil videre.


Czyli ponownie - ropoczęli ewakuację drogą wodną, a sam prom płynie bardzo powoli do najbliższego portu w Molde. Ewakuacja helikopterami będzie dalej się odbywać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 10:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ja pier....
Obrazek
pan w białej koszulce z krótkimi rękawami wymiata...

Czy nikt im nie wytłumaczył, że to nie są Karaiby?????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Co do samej idei „no tak, ale zaraz może odbyć się ratunek drogą morską” - nie działa to tutaj. Statek nie tonie. Ma manewrowość. Równie niebezpieczne jest w takich warunkach się przegrzać ekstremalnie. Jest zarządzona ewakuacja, ale w warunkach kontrolowanych. Wiedzą raczej w jakiej kolejności będą ewakuowani.

Jeżeli to Norweg, to nie masz się czemu dziwić. Jesienio-zimą, przy wietrze typu 10-11B już w Danii na plażach rodzice chodzą z 2-3 latkami, które mają gołą głowę i albo krótki rękaw, albo jakąś delikatną koszulkę z długim rękawem. I to jest zupełnie normalne. Jak się zrobiło w Danii jakieś +6/+7 to już można zobaczyć ludzi jadących na rowerze w krótkim rękawie. W Norwegii to jest jeszcze bardziej ekstremalne.

Nie popadajmy w jakieś oceny w momencie, gdy nie znamy kontekstu.

PS. W przednim komentarzu podałeś informację, że ponoć sytuacja jest dramatyczna wg. norweskiego źródła. No to ja powiedziałem „sprawdzam”. To samo źródło pisze o kontrolowanej ewakuacji mimo złych warunków pogodowych. Żadnego „dramatu” nie ma. Jest to po prostu sytuacja poważna.

Nie ma co się nakręcać.


Ostatnio edytowano 24 mar 2019, o 11:18 przez Młody Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Młody Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Colonel, reed, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 11:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Młody Zbieraj napisał(a):
Jaja nie z tej ziemi, bo obok właśnie na dno idzie kontenerowiec...
Nie kontenerowiec, tylko "drewnowiec"
Obrazek
jeśli te kłody wywalą się za burtę i coś małego na nie wpłynie, to będą mieli trzecią jednostkę do ratowania...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Tylko, że tam już się SAR dawno rzucił na pomoc i z tego co ostatnio czytałem u Norwegów, to załoga została ewakuwoana, a statek zabezpieczony. Obstawiam, że w związku z tym Norwegowie zabezpieczną drewno by nie stanowiło zagrożenia.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Info ze strony firmy wycieczkowej:

Cytuj:
We can confirm that as of 10am (Norwegian time) today March 24, the Viking Sky, is safely travelling to Molde under its own power. The ship is being accompanied by two offshore supply ships and one tug assist vessel. The evacuation of passengers has ended and there are currently 436 guests and 458 crew onboard.

The 479 passengers who were airlifted from the vessel are currently on shore and arrangements have been made to fly them home, with the first passengers leaving today. Currently we understand 20 people suffered injuries as a result of this incident, and they are all receiving care at the relevant medical centres in Norway, with some already having been discharged.

Throughout all of this, our first priority was for the safety and wellbeing of our passengers and our crew. We would like to thank the Norwegian Redningssentral and the Norwegian emergency services for their support and skill displayed in managing the situation in very challenging weather conditions. We would also like to thank the local residents who throughout the whole process have been extremely supportive and hospitable. If you have questions or concerns about any guests please call this number for US/AU booked guests 1-888-889-8837, and for UK booked guests 07585 779 853 or 0208 780 7900.

The next sailing, Scandinavia & the Kiel Canal, which was scheduled to embark on March 27th has been cancelled, and guests and their travel agents have been contacted directly. We do not anticipate any additional cancellations at this time.


Źródło:
https://www.vikingcruises.co.uk/oceans/ ... index.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
_jp_ napisał(a):
Pytanie1: czemu Norwedzy nie używają "najlepsiejszych" AW-101 (co to mogłyby być produkowane w Świdniku)?
Pytanie2: ile godzin trwałaby ewakuacja w polskiej strefie odpowiedzialności SAR przy użyciu Anakond?

Tam, wiem - pytania są tendencyjne

Nie tendencyjne tylko po prostu głupie, skonfrontuj to z „dzisiejszymi informacjami”.

sirapacz napisał(a):
W artykule było napisane, że mają jeden sprawny silnik i stoją na kotwicy - ta ewakuacja to nie przesada?

Decyzje pozostaw osobą które nie tylko posiadającą specjalistyczną wiedze ale są także na bieżąco informowani o sytuacji. Jak wynika z zamieszczonych tekstów powstał typowy szum informacyjny.

Młody Zbieraj napisał(a):
Nie, bo ten region ma dosyć płytkie dno, które jest mocno skaliste. Statek ciągle dryfuje w kierunku brzegu. Starają się w ten sposób zwolnić ten proces.

Zwolnic proces dryfowania poprzez ewakuacje pasażerów czy załogi? Jak „płytkie dno” to co przeszkadza, że skaliste?

Młody Zbieraj napisał(a):
Jaja nie z tej ziemi, bo obok właśnie na dno idzie kontenerowiec...

Masz racje sytuacja była bardzo zabawna, można było boki zrywać.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
SIRK napisał(a):
Zwolnic proces dryfowania poprzez ewakuacje pasażerów czy załogi? Jak „płytkie dno” to co przeszkadza, że skaliste?


Nie aż tak płytkie - chodzi o to, że na falach statek może wbić się w ostre skały podwodne, po czym osunąć się nabierając wody, na niższe głębokości obok.

Pomijam ostatni komentarz :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Aktualizacja - koło 4:30 statek dopłynął do portu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

https://www.youtube.com/watch?v=ryiHfjsWudQ

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Obrazek



Za ten post autor Młody Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
SIRK napisał(a):
Decyzje pozostaw osobą które
PAC! Ty jesteś osobą, która nie wie, że pisze się "pozostaw osobom". O braku przecinka nie wspomnę.
SIRK napisał(a):
Jak „płytkie dno” to co przeszkadza, że skaliste?
A słyszałeś o takim dużym jachcie "Costa Concordia"? Miał szczęście, nie zsunął się z półki.
A słyszałeś o innym dużym jachcie "Helge Ingstad?" Nie miał szczęścia i zsunął się z półki.

Parę lat temu, w wątku "Kotwica to nie hamulec"...
SIRK napisał(a):
Dlatego też myślę, że nadszedł czas wyraźnie powiedzieć, kotwica nie jest hamulcem awaryjnym i nie służy do hamowania.

Na szczęście kapitan "Vikinga" nie znał tych świetlanych zasad. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: hoopak, Kurczak, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Akcja z helikoptera, z GoPro na kasku jednego z ratowników:
https://youtube.com/watch?v=emXMftApdEY


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 22:03 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
SIRK napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Pytanie1: czemu Norwedzy nie używają "najlepsiejszych" AW-101 (co to mogłyby być produkowane w Świdniku)?
Pytanie2: ile godzin trwałaby ewakuacja w polskiej strefie odpowiedzialności SAR przy użyciu Anakond?

Tam, wiem - pytania są tendencyjne

Nie tendencyjne tylko po prostu głupie, skonfrontuj to z „dzisiejszymi informacjami”.

Wyobraź sobie, że skonfrontowałem: od wczorajszego popołudnia do dzisiejszego ranka ewakuowano śmigłowcami jakieś 500 osób - ponad połowę pasażerów. Znasz inną akcję o takiej skali użycia śmigłowców? Jak wyglądałoby to w polskich warunkach?

Uwierz SIRK - nie ma głupich pytań, bywają głupie odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zbieraj napisał(a):
PAC! Ty jesteś osobą (...)

Drogi panie Januszu.
Jestem osobą która już od bez mała roku nie widzi żadnej przyjemności w dyskursach z panem i uprzejmie informuję, że nic w tej materii się nie zmieniło. Jeżeli login „Młody Zbieraj” to pański klon to przepraszam, że zareagowałem na posty, które moim skromnym zdaniem były nieodpowiednie, nieodpowiedzialne a może po prostu głupie.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
SIRK napisał(a):
Drogi panie Januszu.
O, wypiliśmy antybrudzia? Nie zauważyłem. :roll:
SIRK napisał(a):
Jeżeli login „Młody Zbieraj” to pański klon to przepraszam
No, w pewnym sensie jest to mój klon, bo zrobiliśmy go z żoną. Wprawdzie nie "tymy rencamy" ale metodą chałupniczą. :D
SIRK napisał(a):
zareagowałem na posty, które moim skromnym zdaniem były nieodpowiednie, nieodpowiedzialne a może po prostu głupie.
Jakoś nie zauważyłem, żebyś odpowiadał na swoje posty. ;)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 9: -O-, Colonel, cors, Kurczak, Micubiszi, Młody Zbieraj, nauaag, sirapacz, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
SIRK napisał(a):
Jestem osobą która już od bez mała roku nie widzi żadnej przyjemności w dyskursach z panem


Załączniki:
wielki.jpg
wielki.jpg [ 90.52 KiB | Przeglądane 8382 razy ]

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com

Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Młody Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Sirk, z całym szacunkiem. Twoje ego zrobi Ci kiedyś krzywdę. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
SIRK napisał(a):
Jestem osobą która już od bez mała roku nie widzi żadnej przyjemności w dyskursach z panem i uprzejmie informuję, że nic w tej materii się nie zmieniło.


Podobnie jak całe forum z Tobą :). Swoją drogą, dalej się upierasz, że winda kotwiczna jest ważniejsza niż ludzkie życie czy ratowanie jednostki? Rozumiem, że w domu rozpacz, bo teraz ci cholerni Norwedzy użyli kotwicy jako manewru awaryjnego? :lol:

Cytuj:
Jeżeli login „Młody Zbieraj” to pański klon to przepraszam, że zareagowałem na posty, które moim skromnym zdaniem były nieodpowiednie, nieodpowiedzialne a może po prostu głupie.


Yes! Papcio, ktoś na forum, kto nie ma bladego pojęcia kim jest "Młody Zbieraj"! Uff! Wreszcie incognito! :)

________________________________

Jeszcze jedno zdjęcie z wczoraj:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 22:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Trochę informacji o użytych śmigłowcach
http://www.chcheli.com/VikingSkyRescue
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=27707



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Młody Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 23:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Młody Zbieraj napisał(a):
Yes! Papcio, ktoś na forum, kto nie ma bladego pojęcia kim jest "Młody Zbieraj"! Uff! Wreszcie incognito! :)


Pocieszę Ciebie, na tym forum nie wszyscy widzą kim jest Zbieraj :D
Pisz swoją historię ;)

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Młody Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2019, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Sirk, z całym szacunkiem. Twoje ego zrobi Ci kiedyś krzywdę. :D

Według moich kryteriów jest to odpowiedzialność za słowa oraz konsekwencja w poglądach ale ty możesz nazywać to jak tylko zechcesz. Dodatkowo możesz skorzystać ze swoich uprawnień i/lub „nożyczek”, wszak to między innymi twoje nieodpowiedzialne(?) działanie doprowadziło do zaognienia konfliktu i zawężenia pola do ewentualnego kompromisu.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2019, o 06:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
możesz skorzystać ze swoich uprawnień i/lub „nożyczek”,
Coś ci się pomerdało - Kurczak nie jest moderatorem. :-P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2019, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jasne. II WW też wybuchła przeze mnie... :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: Colonel, hoopak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 21:10
Posty: 80
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 84
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: mam
Cytuj:
“Our conclusion is that the engine failure was directly caused by low oil pressure,” the Norwegian Maritime Authority said in a statement.

“The level of lubricating oil in the tanks was within set limits, however relatively low, when the vessel started to cross Hustadvika,” it added, referring to the stretch of water where the incident happened.

The heavy seas probably caused movements in the tanks so large that the supply to the lubricating oil pumps stopped, the regulator said.

This triggered an alarm indicating a low level of lubricating oil, which in turn caused an automatic shutdown of the engines.

https://www.reuters.com/article/us-norw ... SKCN1R81PW



Za ten post autor hoopak otrzymał podziękowanie od: Młody Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Dla wszystkich żeglarzy fotka poglądowa jak nie wolno uzywac kotwicy


Załączniki:
Hamulec.jpg
Hamulec.jpg [ 110.77 KiB | Przeglądane 7783 razy ]

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 19:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A czym jest ta czarna kolumienka u dołu zdjęcia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL