Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 15:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2019, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2019, o 08:12
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szanowni Państwo,

Prowadziłem na tych regatach jacht Blue HORIZON (Delphia 47, granatowy kadłub, ten na zdjęciu pokazanym przez p.Zientarę). Insynuuje się mój udział w wypadku.
Informuję, że nie brałem udziału w żadnej kolizji w trakcie tych regat.

Mam świadków i nie tylko z pokładu.

Bardzo proszę wstrzymać się z tego rodzaju wpisami. Jacht Blue Horizon jest jachtem komercyjnym i wszelkie tego rodzaju wpisy sugerujące zdarzenie, którego uczestnikiem nie byłem, mogą przełożyć się na prowadzoną przeze mnie działalność.

- pozdrawiam
Jacek Chabowski



Za ten post autor Jacek Chabowski otrzymał podziękowania - 4: krzychuAPIA, plitkin, sailhorse, Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 08:44 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jest możliwe, że na Delphi nie zauważono zdarzenia. Chwilowo nikogo na pokładzie, autopilot. Coś tam lekko zgrzytneło. Wyłazisz, patrzysz. 100 m z tyłu leży mieczówka. Leży jak to mieczówka. Leży, to wstanie.
Płyniemy dalej - bez świadomości związku.

Poza tym po co gadać o konkretnym jachcie, skoro Dixi nie zeznał jaki kolor kadłuba.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 09:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Krok po kroku, by nie było gdybania:

vaginal napisał(a):
Poza tym po co gadać o konkretnym jachcie, skoro Dixi nie zeznał jaki kolor kadłuba.


Zacytuję Darka:
Cytuj:
Szukamy Delphi raczej 45 i wiekszej z Granatowym kadłubem czerwonym antyfoulingiem z prostokątną tratwą na rufie po prawej stronie.


Modelu 45 nie było, a model 47, z tego co widzę, ma miejsce na tratwę właśnie z prawej strony.

vaginal napisał(a):
Jest możliwe, że na Delphi nie zauważono zdarzenia. Chwilowo nikogo na pokładzie, autopilot. Coś tam lekko zgrzytneło. Wyłazisz, patrzysz. 100 m z tyłu leży mieczówka. Leży jak to mieczówka. Leży, to wstanie.
Płyniemy dalej - bez świadomości związku.


Słowa Darka:
Cytuj:
Wiedzieli bo padło uprejme przepraszam. Słyszłąem to jak byłem przykryty żaglem w wodzie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 09:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to widze problem :( Fakyu ustalone dotad sa takie ze Albatros sam siebie nie uszkodzil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2019, o 08:12
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Blue Horizon ma czarny antyfouling i tratwę na rufie po lewej stronie. Przez całe regaty cała załoga (9 osób) była na pokładzie (część balastowała) i byśmy zauważyli, że coś się stało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Zacytuję Darka:
Cytuj:
Szukamy Delphi raczej 45 i wiekszej z Granatowym kadłubem czerwonym antyfoulingiem z prostokątną tratwą na rufie po prawej stronie.


Modelu 45 nie było, a model 47, z tego co widzę, ma miejsce na tratwę właśnie z prawej strony.
To, że model 47 ma miejsce na tratwę po prawej stronie i taki model jest poszukiwany wyklucza Delphię pokazaną przez Wojtka Zientarę gdzie na zdjęciu widać, że ma ona tratwę po lewej stronie. I tak samo wygląda to na zdjęciu w relacji Jacka Chabowskiego na stronie Jerzego Kulińskiego:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3537&page=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Potwierdzam...



Obrazek



Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:25 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Istnieją jachty nieznane Starej Ziętarze.
Na przykład nóweczki.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Stara Zientara napisał(a):
Nie chcę pokazywać palcem, ale podejrzany jest.


Aż nie chce mi się wierzyć.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
vaginal napisał(a):
Istnieją jachty nieznane Starej Ziętarze.
Istnieją też jachty bez AIS.

PS. Proszę o nieprzekręcanie mojego nazwiska.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:38 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Przepraszam.
Korekszyn: Starej Zientarze.
Lista startowa dostępna dla znawców pisma.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Chabowski napisał(a):
Blue Horizon ma czarny antyfouling
Miejsce tratwy mogło być pomylone. Ale ślady czerwonego antyfoulingu na Albatrosie raczej załatwiają sprawę.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Dariusz Nazarewski napisał(a):
W zasadzie przeszliśmy mu już przed dziobem ale on zamiast jeszcze odpaść wyostrzył i przywalił w sam środek łódki. miażdżąc burtę pokład i kawałek dna. Wywrócił nas i obaj ze sternikiem znaleźliśmy sie w wodzie pod grotem. Zanim wypłynęliśmy na powierzchnie Delphia była już kilkadziesiąt metrów dalej i nawet NIKT NIE ZAPYTAŁ SIĘ CZY NIC NIKOMU SIĘ NIE STAŁO i popłynęła sobie dalej. To nie był jacht biorący udział w regatach.


1. Ten fragment opisu wyraźnie wskazuje na to, że to nie był jacht biorący udział w regatach. O ile, bowiem jestem w stanie zrozumieć, że ludzi w szoku po kolizji moga nie zapamietać numerów, burty na której była tratwa, a nawet mylić kolory antyfoulingu, to przecież po powrocie na brzeg - pierwsze co zrobiliby to poszli do Organzatora i dopytali o tożsamość ewentualnych sprawców. Ergo - to, ze sprawca nie brał udziału w regatach przyjąłbym za pewnik.

2. Poza tym, nigdy żadną delphia nie rozjechałem żadnego albatrosa, ale nie sądzę, żeby odgłos miażdżenia burty, pokładu i kawałka dna innej łódki przypominał "jakieś chrupnięcie". Wykluczałbym zatem "niezauważenie".

3. "W zasadzie przeszliśmy mu już przed dziobem ale on zamiast jeszcze odpaść wyostrzył i przywalił w sam środek łódki" - jeśli wyostrzył autopilot a na pokładzie nie było nikogo, to to również objaw karygodnego zaniedbania. Pływanie na autopilocie bez oka na pokładzie po ruchliwym akwenie w trakcie duzych regat???

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 10:59 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Sprawa jest gruba - ubezpieczyciel będzie umywał...
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. Mam pytanie: kto odholował ten jachcik do portu?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 12:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jacek Chabowski napisał(a):
Blue Horizon ma czarny antyfouling i tratwę na rufie po lewej stronie. Przez całe regaty cała załoga (9 osób) była na pokładzie (część balastowała) i byśmy zauważyli, że coś się stało.


Jacku, myślę, że możesz być spokojny - nikt Ciebie by nie podejrzewał o takie działanie. Zresztą, nikt nie wskazywał, że to jach biorący udział w wyścigu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 14:03 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Jacek Chabowski napisał(a):
Informuję, że nie brałem udziału w żadnej kolizji w trakcie tych regat.

Jacku , co Ty tam wiesz i Twoi świadkowie. Kolega kapitan ma podejrzenia to chlapie na prawo i lewo.
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzychuAPIA napisał(a):
ma podejrzenia to chlapie
Szukamy sprawcy - granatowej Delphii. Blue Horizon była w pobliżu? Była, więc podlega sprawdzeniu.

Nie zgadza się kolor antyfoulingu, czyli po sprawie - szukamy innej Delphii.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: urbos
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 11:28 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1274
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 334
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Czerwony antyporost na granatowym kadłubie nowoczesnego jachtu to mało popularny zestaw. Czy płynęła jakaś Delphia z takimi kolorami w tych regatach? Kolor antyfulingu może być mylący. Może wcześniej jacht był malowany rudym kolorem a przy kolejnym malowaniu właściciel zmienił. Wtedy ślad może być z farby wcześniejszej. Teoretycznie przy zawadzeniu o ostrą krawędź mogą zostać ślady farby podkładowej i wtedy kolejny możliwy kolor się pojawi. Albatros po postawieniu z całą załogą wrócił do portu o własnych siłach. Do dalszej żeglugi się nie kwalifikował bo ma rozerwany pokład przy podwięziach. Policja odmówiła wszczęcia, Kapitanat odesłał do Bosmanatu, Bosmanat stwierdził że tylko portem się zajmuje. Trafiło do prokuratury. A gdzie powinno się zgłaszać takie zdarzenia?

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 13:02 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Michal napisał(a):
Policja odmówiła wszczęcia

Trudno w to uwierzyć. Wypadek, sprawca ucieka, nie udziela pomocy a policja odmawia wszczęcia postępowania? Przy odmowie wszczęcia muszą podać dlaczego odmawiają. Podali?
Chyba jakąś skargę do wyższej instancji trzeba złożyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Michal napisał(a):
Policja odmówiła wszczęcia, Kapitanat odesłał do Bosmanatu, Bosmanat stwierdził że tylko portem się zajmuje. Trafiło do prokuratury. A gdzie powinno się zgłaszać takie zdarzenia?


Pisz na Berdyczów:-((( Państwo poklejone taśmą jak lodołamacz...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 4: Colonel, nauaag, Stara Zientara, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 21:10
Posty: 80
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 84
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: mam
Wydaje mi się, że powinno się to również zgłosić do PKBWM, mają nawet numer alarmowy na stronie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
odmówiła wszczęcia czy przyjęcia zgłoszenia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
hoopak napisał(a):
Wydaje mi się, że powinno się to również zgłosić do PKBWM, mają nawet numer alarmowy na stronie.
Sądzę, że wydane z tej okazji postanowienie zawierało by/będzie następującą frazę:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku oraz brak poważnych skutków zdarzenia, uznaje że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju incydentom w przyszłości i na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1374) odstępuje od badania.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 14:46 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jurmak napisał(a):
Pisz na Berdyczów:-(

Bez Rutkowskiego - zapomnij.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Od tego jest Izba Morska a nie PKBWM, wystarczy wnieść sprawę, przeciwko bosmanatowi przy okazji chyba za odmowę też



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Zaraz, zaraz, uporządkujmy to trochę.
Kapitan ma obowiązek zawiadomić PKBWM o wypadku:
Kodeks Morski:
Art. 66.
§ 1. Kapitan obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o wypadku morskim Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich, z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.

Ustawa o PKBWM:
2. Komisja nie bada wypadków i incydentów morskich:

2) w których uczestniczyły wyłącznie:

c) jachty rekreacyjne
– z wyjątkiem bardzo poważnych wypadków;


A co to jest bardzo poważny wypadek?
Ta sam ustawa mówi:
Art. 2
2) bardzo poważnym wypadku – należy przez to rozumieć wypadek morski, w wyniku którego doszło do całkowitej utraty statku, śmierci człowieka lub wyrządzenia szkody w środowisku w znacznych rozmiarach;

W sumie powinno być tak:
Kapitanowie (albatrosa i delphii) mają obowiązek zgłosić wypadek do PKBWM.
PKBWM rozpatrzy sprawę i wyda decyzję, że nie będzie się sprawą zajmowała, ponieważ nie był to poważny wypadek.

Nieco inaczej jest z Izbą Morską. Po zmianie ustawy o izbach (aby dostosować nasz system do europejskiego), izby straciły prawo wszczęcia sprawy z własnej inicjatywy.
Teraz jest tak:

Art. 22.
Izba morska wszczyna postępowanie na wniosek zainteresowanego lub organu administracji morskiej.
Art. 24.
Zainteresowanym w sprawie jest każdy, czyjego interesu prawnego dotyczy wypadek morski.

W tym przypadku zgłosić mogą (nie muszą) kapitanowie obu jachtów, ale także i właściciele (armatorzy), o ile nie są to te same osoby.

Tak mówi teoria, czyli przepisy. A praktyka?

Dwa wypadki Zjawy IV:
1. Tonięcie jachtu podczas Onkorejsu. Do Izby nikt nie zgłosił.
Do PKBWM zgłoszono, bo jest obowiązek zgłoszenia. Komisja nie musiała się tym zajmować, bo nie był to bardzo poważny wypadek. A jednak komisja się tym zajęła i wydała uchwałę i raport końcowy.
2. Wejście jachtu na mieliznę pod Szwecją.
Zgłoszono do PKBWM. Komisja uznała, że nie będzie się tym zajmować.
Zgłoszono do Izby Morskiej w Gdyni. I zapadła ciiiisza. W grudniu miną trzy lata.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Colonel, hoopak, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 18:39 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Czy dodatkowo ubezpieczyciel nie nakłada obowiązku (oczywiście jeśli się chce dochodzić odszkodowania od ubezpieczyciela) niezwłocznego zgłoszenia zdarzenia - niezależnie czy jest to 'poważny' wypadek?
Jak dobrze pamiętam swoje warunki ubezpieczenia to tak tam stoi (nie mam teraz pod ręką).

Życzę znalezienia sprawcy (i liczę na upublicznienie personaliów)

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. To zależy od firmy ubezpieczeniowej, rodzaju ubezpieczenia itd. Jedne szkody trzeba zgłaszać w ciągu 3 dni, inne w ciągu tygodnia, jeszcze inne można zgłaszać w ciągu trzech lat. Konkrety - tylko w OWU danego ubezpieczenia.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 19:18 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
Jedno jest pewne przeciąganie w czasie zgłoszenia do ubezpieczyciela równa się brak kasy z ubezpieczalni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 266 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL