Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 21:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2020, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Na długie godziny dobrowolnej(?) kwarantanny polecam raport MAIB;
https://www.gov.uk/maib-reports/collisi ... ing-arthur

Podczas ograniczonej widzialności doświadczony kapitan gazowca King Artur prawdopodobnie w wyniku błędnej oceny danych AIS doprowadził do kolizji z kontenerowcem ANL Wyong. Nie jest to zdarzenie na miarę tragedii SS Andrea Doria ale niewątpliwie pamiętając o „radar assisted collision” możemy w tym wypadku mówić o „AIS assisted collision”.
Wielu uważa, że w niedługim czasie powinno dojść do korekty i dodania dodatkowego trybu „not making way”/„adrift” w katalogu dostępnych informacji transmitowanych przez AIS. Z drugiej strony mając na uwadze bezwładność działania IMO warto po prostu pamiętać, że AIS tak jak każde inne urządzenie techniczne ma swoje ograniczenia a raczej obraz jaki widzimy nie zawsze musi być tożsamy z rzeczywistością. A z lektury raportu możemy ponadto dowiedzieć się jak duże jest natężenie ruchu oraz jak silne i zmienne prądy występują w Cieśninie Gibraltarskiej.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2020, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Dziwne, że tytuł wątku nie ociera się nawet o jeden z powodów kolizji, komunikację VHF...

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2020, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jeżeli chcesz dyskutować a nie tylko kopać się po kostkach to sugeruje przeczytać ze zrozumieniem rekomendacje MAIB;
Cytuj:
The Maritime and Coastguard Agency is recommended to:
2020/116 Propose to the International Maritime Organization that the navigation status information in the automatic identi cation system be reviewed to ensure that a vessel’s status can be accurately described, including vessels underway but not making way.

oraz dokonać interpretacji zamieszczonego zdjęcia ekranu radaru jaki prawdopodobnie miał przed sobą kapitan tankowca, jeżeli wolisz lepszą rozdzielczość to polecam zdjęcie nr. 8, 17, 18 na str.12, 31 i 34 raportu.
Zwracam jednocześnie uwagę, że nie było skutecznej łączności radiowej pomiędzy tymi dwoma statkami i nie dokonywano żadnych ustaleń na VHF. Powiem więcej, kapitan (w tym wypadku osoba podejmująca decyzje manewrowe) nie był bezpośrednio zajęty jakąkolwiek korespondencją radiową.

Oczywiście większość z nas, turystów żeglarzy, raczej nie będzie miała do czynienia z takim problemem i może to wszystko traktować jako ciekawostkę. Jednakże nasi komercyjni profesjonaliści aspirujący do kierowania większymi i/lub szybszymi jednostkami raczej powinni pochylić się nad zagadnieniem próbując zrozumieć problem.


Załączniki:
Zrzut ekranu.png
Zrzut ekranu.png [ 327.31 KiB | Przeglądane 3281 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 347 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL