Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 14:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lut 2020, o 22:37 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):

Ja pod podłogą w jachcie wożę narzędzia - ze 200 kg na pewno - umożliwiające mi wykonanie remontu generalnego silnika, ale rozumiem, że ktoś powie - "to przesada".


chyba zaburtowego.

Ja na Polonusie miałem kilka bakist, nie podejmę się przeliczania tego na kg.
Zgadzam się z Tomkiem, jak najdłużej na żaglach i z dala od brzegu.

Naprawiałem w drodze wszystko co się przytrafiło , i to się udało . Myślę, że wiele osób od tamtej pory zabiera swoje walizeczki do do naprawy jachtów.

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2020, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Seba napisał(a):
chyba zaburtowego.


Nie Seba - wbudowanego.

Robiłem już kiedyś na jachcie remont takiego.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2020, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2020, o 23:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
Robiłem już kiedyś na jachcie remont takiego.

A owszem, może kiedyś, Panicku, to inaczej bywało.
Zresztą pomnę sam jako w morze wychodzilim na holu za pilotówką (za flachą) i nazad wchodzilim na burłaka (nie pytajcie kto na cumie), socjalizm, wszak, trzebieska jakość, jotki i ursusy...
Czyli szkolenie było - żeglarskie, wszak.
Acz i później, w zgniłem kapitalistycznem gdzieś, kiedyś, spotkałem siem byłem z trzeźwiącą frazą: "after all - it's a sailboat, you know" :lol:

A temczasem dziś obowiązują żeglarze...* motorowe? Co jednak samochód oddają do serwisu, i z jachtami też już tak siem porobiło...

*
Żeglarz w słońcu ogorzały, o ho ho!
Mina groźna, wzrok zuchwały, o ho ho!
Pływa i omija skały dzielny morza syn.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2020, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Mówisz Tomek "humory pewnego silnika" ?

No to Ci opowiem historyjkę sprzed wielu lat.

Odebrałem nowy jacht ze stoczni - nie będę wymieniał nazw z wielu względów.

Jacht nowy - wszystko nowe - pierwszy sezon wszystko OK.

W drugim sezonie zaczęły się kłopoty z równomierną praca silnika, ale przez większość sezonu było jeszcze dobrze.

Pod koniec sezonu - wrzesień - potrzebowałem przejść jachtem w warunkach nocnych - wrzesień - pogoda taka sobie, żeby nie powiedzieć piździ z NW koło 30 kn - z Górek na Westerplatte i dalej na Szafarnię.

Płynę sam - noc.

Pogoda taka sobie - prognoza 6/7 B z W z możliwością więcej.

Przy wyjściu z Górek fala wybudowała się już całkiem całkiem - wyjść zdołałem, ale jak się odwróciłem to stwierdziłem, że dobrze, że nie muszę tam teraz wchodzić.

I wtedy silnik prawie stanął - prawie - bo obroty z 2 tys. spadły do ok 500 obr./min a jacht stanął i zaczął się cofać.

W zdrowym odruchu zdjąłem obroty i czekam.

Mija minuta / dwie i silnik zaczyna odzyskiwać powoli obroty nominalne rzędu 900 /min.

OK - myślę sobie - jadę.

Wciskam powoli manetkę najpierw na 1,5 a potem na 2 tys. i po kilku minutach znów to samo - silnik nie staje, ale obroty spadają do ok 500/min i praktycznie brak ciągu.

A na zewnątrz >30 kn z NW - fala całkiem/całkiem a ja muszę na W a mnie niemalże cofa.

W głowie kotłowanina cd.

Postawić żagle - może Hel, ale może nie wydać - a jak nie Hel to co ? Kłajpeda ?

Silnik znów zdaje obroty na 500 i znów to samo.

Po 5 prawie godzinach tej powtarzającej się mordęgi i kłębieniu się w głowie wszelkich myśli dochodzę do czerwonej główki wejściowej na Westerplatte - deszcz leje tak, że ledwo widzę poza dziób a tu słyszę przez radio, jak do kapitanatu zgłasza się coś dużego z pięciu gwizdków, że wychodzi.

Myślę sobie - niedobrze - bo w tych warunkach jak się nie zgłoszę to ani ja jego ani on mnie nie zobaczy.

Do radia za daleko - jedyny egzemplarz radia wewnątrz w nawigacyjnej - kretyńskie rozwiązanie, ale tak było - z silnikiem stałe problemy, więc jako ateista staram się przypomnieć sobie, co jest po "zdrowaś maryjo Łaskiś Pełna" i staram się jechać jak najbliżej prawej strony.

Po chwili przesuwa się obok mnie cień czegoś dużego - tak niemalże prawie na wyciągnięcie ręki.

Czyli myślę sobie - jeszcze raz jakoś udało się minąć bezkolizyjnie - super - a deszcz leje i widoczność nadal zerowa.

Po następnych dwóch czy trzech godzinach docieram jakoś - jak nie wiem - do mariny na Szafarni - tej pierdol.....ej kładki kolo Kubickiego jeszcze nie było, cumuję na Motławie zmordowany i zmoknięty - walę sobie szklankę łychy, ale myślę - nie - nie zasnę póki tej Qrwy nie zwalczę...

Tomek - rozebrałem caluteńki układ zasilania - upierdoliłem się ropą po łokcie - otworzyłem zbiornik - przepompowałem niemalże całą ropę do wiader - i prawie na końcu poszukiwań znalazłem takie goowno:
Załącznik:
kłaczek śmieci01.jpg
kłaczek śmieci01.jpg [ 80.95 KiB | Przeglądane 2888 razy ]


Tomek - taki kłaczek pakuł zatykał przewężenie w linii paliwowej na pierwszym przewężeniu od strony zbiornika - tam gdzie jest zawór paliwa w linii paliwowej.

Przeprowadzone śledztwo wykazało ponad wszelką wątpliwość, że pakuły pochodziły ze zbiornika i jak się potem okazało były efektem procesu jego produkcji.

Firma produkująca zbiorniki takimi pakułami zabezpieczała ... wloty do nowo wyprodukowanych zbiorników, żeby się ... nie dostały do nich śmieci.

Tomek - jak mi to przez telefon powiedział główny technolog zakładu to nie wiedziałem czy się marwa Qć śmiać czy płakać z ich głupoty...

Co się okazało?

Przez pierwszy sezon pływania fragmenty tych pakuł powoli zbierały się na owym przewężeniu przy zaworze ściągane podciśnieniem ssania paliwa z silnika - zbierały się z całego zbiornika, aż wreszcie powstał kłaczek, który przy dużym zasysaniu paliwa - na dużej prędkości obrotowej silnika - powodował zatykanie zwężki - i wtedy silnik siadał do 500 obr./min.

Po odpuszczeniu obrotów spadało podciśnienie ssania paliwa - kłaczek się odklejał od przewężki i dało się powoli jechać dalej, aż do następnego dodania obrotów co skutkowało znów zwiększeniem podciśnienia ssania paliwa i kłaczek znów zatykał owe przewężenie i sytuacja się powtarzała....

Znalezienie tego kosztowało mnie całą noc i pół ranka roboty z rozebraniem całej linii paliwowej + niemalże rozebraniem pompy wtryskowej + pompy paliwa i kilkukrotną wymianą całego kompletu filtrów paliwa i ujebaniem całego jachtu w ropie.

Ranek spędziłem w kokpicie sącząc dużą flachę łyskacza, bo nie było w tym momencie dla mnie większego zwycięstwa nad znalezieniem tego kurewskiego kłaczka zatykającego przepływ paliwa.

Także każdy ma Tomek do opowiedzenia humory swego silnika... :mrgreen:

Tak mi się przypomniała ta historyjka po obejrzeniu Twego filmu.

Miłej nocki :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 5: Andrzej Rachwał, Colonel, Ryczaca 40ska, Ryś, urbos
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 153 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL