Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Orzeczenia i raporty https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=32196 |
Strona 11 z 15 |
Autor: | Zbieraj [ 30 cze 2021, o 08:48 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Poprawiłem. Ok. Sęk ju. |
Autor: | Colonel [ 30 cze 2021, o 09:13 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Są dwa warunki konieczne i dopiero oba razem wystarczające. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Zbieraj [ 1 lip 2021, o 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
S/y Atol stał zacumowany w Helu. Sztormowa fala wchodząca do portu spowodowała zerwanie cum i znaczne szkody na jachcie, w wyniku czego Atol zatonął. Orzeczenie tu: https://wypadkijachtow.pl/atol-1970-zat ... -port-hel/ |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 4 lip 2021, o 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Zbieraj napisał(a): S/y Atol stał zacumowany w Helu. Sztormowa fala wchodząca do portu spowodowała zerwanie cum i znaczne szkody na jachcie, w wyniku czego Atol zatonął. Orzeczenie tu: https://wypadkijachtow.pl/atol-1970-zat ... -port-hel/ Raport przeczytałem i .... dowiedziałem się by poznać zalecenia komisji muszę przeczytać raport z uszkodzenia Wła-178. Ciekawe jak wtedy wyglądał port Hel. Czy tak jak dzisiaj? |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 4 lip 2021, o 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Chyba tak wyglądał |
Autor: | Colonel [ 4 lip 2021, o 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Nie. Od dzisiejszego różnił się brakiem poprzecznego pirsu, tego co oddziela marinę. Na zielonej główce była betonowa buda WOP. Trochę inny układ budynków. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 4 lip 2021, o 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
czyli tak ? |
Autor: | Stara Zientara [ 4 lip 2021, o 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Tak. |
Autor: | Zbieraj [ 9 lip 2021, o 18:05 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Alpheratz, 1997. Wejście do Górek przy ciężkich warunkach (fala z rufy), rzucenie na falochron, przerzucenie przez falę przez falochron i całkowite rozbicie. Załodze nic się nie stało. Całość tu: https://wypadkijachtow.pl/alpheratz-199 ... y-smialej/ Ciekawostka: Nie mogę dojść, czy były (i jakie) konsekwencje ze strony PZŻ. Obdzwoniłem wszystkich pezetżetowskich dinozaurów. Nikt niczego takiego nie pamięta. |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 19 lip 2021, o 09:03 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Zbieraj napisał(a): Nie mogę dojść, czy były (i jakie) konsekwencje ze strony PZŻ. Obdzwoniłem wszystkich pezetżetowskich dinozaurów. Nikt niczego takiego nie pamięta. A dociekałeś inne przypadki? Bo przecież to rozporządzenie było w obiegu prawnym od 1997 do 2005 roku. Więc mamy - przykładowo - - Dal II w 1988 - orzeczenie pozbawia 2 sterników jachtowych uprawnień na okres 1 roku; - Champion w 1988 - orzeczenie pozbawia uprawnień kapitan i sternika na okres 1 roku; - Jaal w 2001 - orzeczenie pozbawia uprawnień sternika jachtowego na rok i stwierdza: "uzależnia się przywrócenie tego prawa od zdania egzaminu sprawdzającego na patent sternika jachtowego." (czyli de facto odbiera ("cofa") i dopuszcza zrobienie na nowo patentu nie wcześniej niż po roku) - itd. wg listy orzeczeń IM czy na wikipedii. Czy w ogóle i ewentualnie jak*) PZŻ realizował zapisy rozporządzenia z 1997 Cytuj: §27.3 Posiadane uprawnienia są zawieszane albo cofane przez jednostkę która je nadała, na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego, izby morskiej, inspektoratu żeglugi śródlądowej i sądu koleżeńskiego odpowiednio PZŻ albo PZMWiNW *) Prosił o odesłanie patentu? Wzywał winnego do stawienia się z patentem i mu go fizycznie odbierał? Informował że nie wolno mu posługiwać się patentem przez rok? Wydawał okólnik informujący, że Kowalskiego patent jest "zawieszony"?... PS. Czym różni się "zawieszenie" od "cofnięcia"? Rozumiem, że zawieszenie jest czasowe a cofnięcie... na zawsze? Ale przecież nic nie stało na przeszkodzie aby "cofnięty" sternik jachtowy ponownie uzyskał uprawnienia (ponownie przechodząc kurs i zdając egzamin - zgodnie z § 3.2)... |
Autor: | Colonel [ 19 lip 2021, o 10:03 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Nic nie informował, nie wzywał, nie ogłaszał - nie słyszałem o tym. Może wcześniej zaznaczał na "liście kapitanów "? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 19 lip 2021, o 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Jeszcze: - Rymaro 2003 - orzeczenie pozbawia kapitana Rymaro prawa sprawowania funkcji kapitana na jachtach przez okres 1 roku i stwierdza że orzeczenie jest w tej kwestii "natychmiast wykonywalne" (chyba - bo się punktowanie "rozjechało" ). |
Autor: | Zbieraj [ 19 sie 2021, o 07:35 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Na skutek nieporozumienia w sprawie płatności - strona http://www.wypadkijachtow.pl przez dobę nie działała. Ale już działa. |
Autor: | Zbieraj [ 2 paź 2021, o 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Od postanowienia Izby Morskiej w Gdyni odwołał się armator, czyli Fundacja CWM ZHP. Tydzień temu zapadło postanowienie Odwoławczej Izby Morskiej. Zamieściłem na stronie: https://wypadkijachtow.pl/zjawa-iv-2016 ... im-baltyk/ |
Autor: | Zbieraj [ 8 paź 2021, o 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Lektura na weekend: 2002, wejście s/y Solaris na mieliznę koło Utklippan. https://wypadkijachtow.pl/solaris-2002- ... ne-baltyk/ |
Autor: | jmper [ 11 paź 2021, o 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Zbieraj napisał(a): 2002, wejście s/y Solaris na mieliznę koło Utklippan. To w końcu Utklippan czy Utlangan? Bo w raporcie te dwie wyspy są mieszane zupełnie losowo... |
Autor: | WrobelSwirek [ 11 paź 2021, o 11:34 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
jmper napisał(a): To w końcu Utklippan czy Utlangan? Bo w raporcie te dwie wyspy są mieszane zupełnie losowo... Dobrze, że autorzy raportu nie nawigowali na Solaris |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 12 paź 2021, o 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
WrobelSwirek napisał(a): Dobrze, że autorzy raportu nie nawigowali na Solaris W sensie, że w kierunku tej gwiazdy? Czy w sensie, że na pokładzie Solarisa? Bo jak jacht - to on się deklinuje, jak Rusinek... |
Autor: | Colonel [ 12 paź 2021, o 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Ale czy Solaris to nie rodzaj żeński? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 13 paź 2021, o 07:38 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Colonel napisał(a): Ale czy Solaris to nie rodzaj żeński? U Lema - tak.
|
Autor: | Colonel [ 13 paź 2021, o 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
No i popłynąłbym na "Solaris"! Nie tak piękna jak Księżniczka ale... http://armator-i-skipper.pl/woda/zimowa ... wa-pora-7/ Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Colonel [ 14 paź 2021, o 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Wojtek, zwracam honor. Grzegorz Tulisow mówił o jachcie "ten Solaris". A więc odmieniamy po męsku. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 14 paź 2021, o 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Colonel napisał(a): Wojtek, zwracam honor. Andrzeju, nie odebrałeś... więc nie ma czego zwracać.
|
Autor: | Kuracent [ 19 paź 2021, o 13:42 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Jest uchwała PKBWM: https://pkbwm.gov.pl/wp-content/uploads ... 079_21.pdf Tak jak było do przewidzenia incydent z jachtem Nautilio nie spełnia przesłanek do uznania go za wypadek morski. Reklamując dzisiejszą prelekcję Zbieraja o głównej przyczynie wypadków jachtów morskich (alkohol) wkleiłem na FB zdjęcie tego jachtu, bo bardzo pasował mi ten incydent do tematu. Tu nie ma o czym dyskutować. Alkohol był przyczyną incydentu w 100%. Czy moglibyście mi podpowiedzieć, jakim zdjęciem, zastąpić tamto, aby alkohol był ewidentną jedyną przyczyną wypadku morskiego z orzeczeniem Izby Morskiej lub PKBWM? pzdr, Andrzej Kurowski |
Autor: | Zbieraj [ 21 paź 2021, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Wstawiłem dalszy ciąg "Solarisa" Zainteresowany, kpt. Krzysztof K., odwołał się, podnosząc m. in., że izba nie powinna się tym wypadkiem zajmować (obraza art. 22 ust. 2 u. o i. m.). Interesujące jest wyjaśnienie OIM, dotyczące, kiedy izba morska może wszcząć sprawę z urzędu i różnice między definicjami wypadku morskiego w różnych nowelizacjach Ustawy o Izbach Morskich. Nowa, pełna wersja: https://wypadkijachtow.pl/solaris-2002- ... ne-baltyk/ |
Autor: | Zbieraj [ 22 paź 2021, o 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Dodałem orzeczenie w sprawie wypadku na carinie "Resko" w porcie w Stepnicy. https://wypadkijachtow.pl/resko-2004-sm ... czecinski/ |
Autor: | Zbieraj [ 22 paź 2021, o 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Dodałem orzeczenie w sprawie wypadnięcia za burtę utonięcia kapitana jachtu "Gwarek" na Morzu Północnym. https://wypadkijachtow.pl/gwarek-2005-w ... -polnocne/ |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 28 paź 2021, o 06:21 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Tempo wyraźnie spadło... Może przyspieszę w ten sposób: UWAGA - poszukuje się raportów lub innych pisemnych dokumentów dotyczących wypadków jachtów: Załącznik: PS. Mapa wypadków - zaktualizowana |
Autor: | Zbieraj [ 7 lis 2021, o 08:51 ] |
Tytuł: | Re: Orzeczenia i raporty |
Dołożyłem orzeczenie w sprawie wejścia "Dunajca" na mieliznę w szkierach sztokholmskich: https://wypadkijachtow.pl/dunajec-2002- ... ch-baltyk/ |
Strona 11 z 15 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |