Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 11:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lip 2021, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Koło Polskiego Haka, jak podaje WP, "turystyczny okręt zderzył się z innym pojazdem".
W tłumaczeniu na polski - "Czarna Perła" walnęła w pogłębiarkę "DC Orisant".
https://wiadomosci.wp.pl/kolizja-dwoch- ... 075044000a
Jeden z komentarzy: statek (okręt???) zderzył się z innym POJAZDEM??? który okazał się pogłębiarką??? pisał to jakiś as przestworzy...

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2021, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Najciekawsze jest stwierdzenie, że czynności prowadzą policjanci z "komisariatu wodnego ruchu drogowego". :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2021, o 20:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
tutaj https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kolizja-Czarnej-Perly-na-Motlawie-Sternik-i-mechanik-byli-pod-wplywem-alkoholu-n157835.html więcej zdjęć. Czarna Perła wygląda jak po bitwie morskiej a pogłębiarka? - potrzebuje kilku maźnięć wałkiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2021, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 21:45
Posty: 340
Lokalizacja: 3City
Podziękował : 667
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: som
Zbieraj napisał(a):
Koło Polskiego Haka, jak podaje WP, "turystyczny okręt zderzył się z innym pojazdem".
W tłumaczeniu na polski - "Czarna Perła" walnęła w pogłębiarkę "DC Orisant".
https://wiadomosci.wp.pl/kolizja-dwoch- ... 075044000a
Jeden z komentarzy: statek (okręt???) zderzył się z innym POJAZDEM??? który okazał się pogłębiarką??? pisał to jakiś as przestworzy...
"Turystyczny okręt (...)

Ale skoro były pancerniki kieszonkowe , to czemu nie "okręty turystyczne"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2021, o 13:13 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Film z momentu kolizji
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mo ... 57886.html
dureń nawet nie zwolnił
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2021, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
To nie był wypadek morski - stwierdziła Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich:
https://pkbwm.gov.pl/wp-content/uploads/2021/08/U071_21.pdf

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2021, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Niezbadane są meandry działalności badawczo-edukacyjnej Komisji.
Nie wiem czy decyzje taką spowodowała niechęć do badania zdarzenia w którym prawdopodobnie są postawione zarzuty prokuratorskie, czy może jest to zwykła nieznajomość swoich praw i obowiązków, patrz odpowiednie artykuły ustawy o PKBWM;
art.1 ust.2,
art.2 ust.1 pkt.4
art.15
art.20
i inne.

Właśnie z powodu takiej decyzji PKBWM sugerowałem w wątku o STS Zaruskim podjęcie prac nad zbadaniem stanu bezpieczeństwa żeglugi w trakcie sezonu letniego na Motławie, ale sam się przestraszyłem ewentualnego „apelu do środowiska żeglarskiego”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2021, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
patrz odpowiednie artykuły ustawy o PKBWM
Patrzę. Przede wszystkim na powołany przez komisję: Art. 2 ust. 1 p. 1.
Komisja uznała, że nie był to "wypadek morski", ale nie wiadomo czemu. Założyłeś zapewne, że zdarzenie wg komisji nie spełniało żadnego z podpunktów a) - g), ale spójrz na ostatnie zdanie tego przepisu:
Cytuj:
– z tym, że wypadkiem morskim nie jest świadome działanie lub zaniechanie podjęte z zamiarem naruszenia bezpieczeństwa statku, wyrządzenia szkody na osobie lub szkody w środowisku
Nie przyszło Ci do głowy, iż mogło być tak, że któryś z podpunktów był spełniony (zapewne co najmniej "e"), ale "zadziałało" wykluczenie? To samo wykluczenie dotyczy "incydentu morskiego" - art. 2 ust. 1 p. 4.
Wtedy przytaczane przez Ciebie artykuły 15 i 20 nie mają zastosowania (nie są "odpowiednie")!

SIRK napisał(a):
zwykła nieznajomość swoich praw
Ostrożniej zarzucałbym innym nieznajomość prawa...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2021, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ale spójrz na ostatnie zdanie tego przepisu:

Znowu prowokujesz i to teraz gdy jestem zawalony pracą ale już próbuje wyjaśnić.
Jeżeli przyjmiemy, że wykonywanie obowiązków służbowych po spożyciu alkoholu jest „świadomym działaniem lub zaniechaniem podjętym z zamiarem naruszenia bezpieczeństwa statku, wyrządzenia szkody na osobie lub szkody w środowisku” to taka decyzja Komisji byłaby może uzasadniona.
Jednakże w omawianej sytuacji nieprzestrzeganie „alcohol policy” tak naprawdę niczym się nie różni od nieprzestrzegania innych zapisów regulaminu pracy lub po prostu obowiązków służbowych. I raczej nie może to być traktowane jako argument wykluczający możliwość przeprowadzenia odpowiedniego badania przez ekspertów komisji. Tym bardziej, że bez szczegółowej analizy nie będzie wiadomo, czy nie zaistniały inne istotne okoliczności mające wpływ na przebieg zdarzenia. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na prowadzenie równoczesnego badania wypadku przez komisje bezpieczeństwa oraz prokuraturę lub inne organa.

Oczywiście Komisja ma dość dużą swobodę w doborze zdarzeń kwalifikujących się do dalszej analizy. Ważne jednak jest aby kryteria takiego wyboru były zgodne z ustawą i zrozumiałe dla szerokiego grona osób zainteresowanych a podjęte badania przyczyniały się do poprawy naszego bezpieczeństwa.

I dla przykładu kilka dziwnych i niezrozumiałych decyzji Komisji;
#1
Uchwałą 85/2016 Komisja wykazała brak zainteresowania wypadkiem wejścia na mieliznę jachtu Zjawa a także przebiegiem badania tego zdarzenia przez szwedzką komisje SHK. Tym samym Komisja prawdopodobnie doprowadziła do całkowitego zaprzepaszczenia wyników pracy szwedzkich kolegów.
Ale za to kilka lat później Komisja podjęła uchwale 97/2020 w której wyraziła istotne zainteresowanie badaniem kolizji pomiędzy portugalskim kontenerowcem a greckim okrętem. Wypadek nie dotyczył polskiej jednostki, nie wydarzył się na naszych wodach i jedynie narodowość kapitana sugeruje związek z naszym krajem. Jak myślisz dogłębne rozpatrzenie którego zdarzenia mogło mieć większy wpływ na nasze bezpieczeństwo?

#2
W uchwale 124/2019 Komisja stwierdza, że nie będzie zajmowała się wypadkiem kolizji z nabrzeżem statku szkolnego Nawigator XXI. Decyzje uzasadniła niewielkimi szkodami materialnymi ale i rozpoczętym przez armatora(sic) odpowiednim działaniem wyjaśniającym. W uchwale 28/2021 natomiast podejmuje się wyjaśnić okoliczności zerwania holu w wyniku czego doszło do urazu jednego z członków załogi statku szkolnego Dar Młodzieży.
Nie będę ukrywał, że jestem bardzo zainteresowany wynikami tego drugiego badania ale równocześnie nie rozumiem różnicy w podejściu do tych dwóch zdarzeń. Czy Uniwersytet Morski jako armator i bezpośredni pracodawca osoby poszkodowanej nie przeprowadził własnej analizy przebiegu wypadku przez co zmusił Komisje do wyjaśnienia tego incydentu? A może odwrotnie, czy podjęte przez odpowiednie służby armatora działania wyjaśniające okoliczności wypadku zwalniają Komisje z obowiązku badania takiego zdarzenia?

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ostrożniej zarzucałbym innym nieznajomość prawa...

Jestem z natury ostrożnym człowiekiem i wypowiadam raczej wyważone opinie, ale może masz racje i zbyt pochopnie oceniam efekty pracy Komisji.
Czy mógłbyś mi pomóc i wyjaśnić na podstawie jakich zapisów ustawy Komisja zmieniła rodzaj „ostatecznego” raportu 49/19. Wypadek był dyskutowany na forum i dotyczył jachtu SXK 6777. Czy mógłbyś wskazać który raport i dlaczego jest prawnie wiążący, patrz załączone skany.

Drugie pytanie dotyczy „wczesnych alertów”.
Na oficjalnej stronie internetowej PKBWM są opublikowane dwa alerty a raczej korespondencja dotycząca tylko jednego „alertu własnego”. Tematyka może nie jest zbyt interesująca żeglarzy ale dotyczy bardzo ważnego i niezwykle aktualnego problemu. Czy możesz mi powiedzieć na podstawie którego badania wypadku morskiego został ten alert opublikowany. Aby ułatwić poszukiwania podaje namiary na dokumenty opisujące zdarzenia przywołane w dokumentacji;

1. Statek Kamelia, utrata sterowania i kolizja z nabrzeżem.
Uchwała 23/2018 o podjęciu badania oraz sporządzeniu raportu końcowego o nr. 84/2017 w którym o dziwo nie ma ani słowa o problemie zawartym we wczesnym alercie.

2. Statek BBC Bankok, wejście na mieliznę po utracie napędu.
Uchwała 112/2017 na mocy której Komisja odstąpiła od badania stwierdzając, że ewentualne wyniki nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadków w przyszłości.

3. Statek Astrosprinter, wejście na mieliznę.
Uchwała 13/2018 zgodnie z którą podobnie jak w pkt.2 odstępuje się od podjęcia badania zgłoszonego zdarzenia.

Jak myślisz czy to tylko niegroźne pomyłki edytorskie, czy może jednak coś więcej. Aby łatwiej zrozumieć na czym polega problem przedstawiany we wczesnym alercie polecam lekturę Raportu Tymczasowego o nr. 41/20. Pomijając jak zwykle opóźnienia w publikacji to na podstawie prezentowanej przez Komisje dość nielogicznej(?) polityce informacyjno-badawczej, raport końcowy zapowiada się równie ciekawie.


Załączniki:
Raport Koncowy.jpg
Raport Koncowy.jpg [ 184.49 KiB | Przeglądane 3106 razy ]
Raport Uproszczony.jpg
Raport Uproszczony.jpg [ 177.65 KiB | Przeglądane 3106 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2021, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
Jeżeli przyjmiemy, że wykonywanie obowiązków służbowych po spożyciu alkoholu jest „świadomym działaniem lub zaniechaniem podjętym z zamiarem naruszenia bezpieczeństwa statku, wyrządzenia szkody na osobie lub szkody w środowisku” to taka decyzja Komisji byłaby może uzasadniona.
Jednakże w omawianej sytuacji nieprzestrzeganie „alcohol policy” tak naprawdę niczym się nie różni od nieprzestrzegania innych zapisów regulaminu pracy lub po prostu obowiązków służbowych.
Wiesz... nie wyczytałem w dokumentach PKBWM, czy innych, nic o alkoholu. A nawet jakby - to jedno drugiego nie wyklucza. Nie mam wiedzy - nie dywaguję.

SIRK napisał(a):
Czy mógłbyś wskazać który raport i dlaczego jest prawnie wiążący
SIRK napisał(a):
Czy możesz mi powiedzieć na podstawie którego badania wypadku morskiego został ten alert opublikowany.
SIRK napisał(a):
Czy Uniwersytet Morski jako armator i bezpośredni pracodawca osoby poszkodowanej nie przeprowadził własnej analizy przebiegu wypadku przez co zmusił Komisje do wyjaśnienia tego incydentu?
SIRK napisał(a):
Czy mógłbyś mi pomóc i wyjaśnić na podstawie jakich zapisów ustawy Komisja zmieniła rodzaj „ostatecznego” raportu 49/19.

Czemu mnie pytasz? Pojęcia nie mam...
Nie lepiej pytać (jeśli Cię to naprawdę interesuje) u źródła? Źródło: https://pkbwm.gov.pl/kontakt/

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2023, o 14:26 

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 14:27
Posty: 246
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Śledztwo po ponad roku zakończyło się
https://www.gospodarkamorska.pl/szyper- ... awie-68651

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Wasilewski
http://wasyl.gda.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2023, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
wsl85 napisał(a):
Śledztwo po ponad roku zakończyło się
https://www.gospodarkamorska.pl/szyper- ... awie-68651

Cytat z podlinkowanego tekstu:
"Na skutek zdarzenia czworo pasażerów statku "Czarna Perła", w tym troje doznało obrażeń"
Eeeh pismaki...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL