Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 16:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2022, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4479
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1536
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Podczas cumowania Daru Młodzieży doszło do zerwania holu. Hol uderzył oficera - 40 dni zwolnienia:
https://pkbwm.gov.pl/wp-content/uploads ... lay-IV.pdf

PS.
Ten statek nazywa się... SPS Dar Młodzieży (Special Purpose Ship)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2022, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Jest.
https://wypadkijachtow.pl/dar-mlodziezy ... rt-gdynia/

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2022, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4479
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1536
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ciekawe.
Teraz Dar Młodzieży ma 106,8 metra długości, a w roku 2001 (OIM 2/07) miał 108,6 metra... :roll:
No i wtedy nazywał się s/v a nie SPS...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2022, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawe.
Teraz Dar Młodzieży ma 106,8 metra długości, a w roku 2001 (OIM 2/07) miał 108,6 metra... :roll:
No i wtedy nazywał się s/v a nie SPS...


Ależ Ty Wojtek stałeś się upier...y

Jak Cię oczywiście lubię .... :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2022, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Ależ Ty Wojtek stałeś się upier...y
Też tak mam. Pewnie to jakaś wada/zaleta Wojtków :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2022, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4479
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1536
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
wada/zaleta
oczywiście, że zaleta... :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2022, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Stara Zientara napisał(a):
Pewnie to jakaś wada/zaleta Wojtków
Podejrzewam, że masz rację. Wojtek (bosman) Sałata tez jest upierdliwy, że o Wojtku Musiale (Had To) i innych nie wspomnę.
Znaczy - wszystkie Wojtki to fajne, ale upierdliwe chłopaki. :lol:
A ja - nie wiedzieć czemu - wszystkich ich lubię. :kiss:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Wojciech, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2022, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Wojtek Had To wie przynajmniej, za co zapłacił na rejsie gdy mu adrenalina uszami bucha.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2022, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Teraz Dar Młodzieży ma 106,8 metra długości, a w roku 2001 (OIM 2/07) miał 108,6 metra...

Dziwie się, że się dziwisz.
O żenująco niskiej jakości raportów PKBWM dużo już dyskutowaliśmy. Ten raport jedynie potwierdza niekompetencje Komisji i tak na szybko.

1. Zalecenie nr.1.
Cytuj:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich zaleca wyraźne oznaczenie możliwych stref rażenia pękniętymi linami holowniczymi i cumowniczymi (snap-back danger zones) w których nie powinien nikt przebywać w czasie pracy lin pod obciążeniem.


Już od kilku (ośmiu?) lat zrezygnowano z wyznaczania tzw. „snap-back zones”, np;

Cytuj:
26.3.3 The painting of snap-back zones on mooring decks should be avoided because they may give a false sense of security.

(Chapter 26 of the United Kingdom Maritime and Coastguard Agency’s Code of Working Practices for Merchant Seafarers.)

Lub jak kto woli zapis w powszechnie obowiązującej branżowej „biblii” operacji cumowniczo-holowniczych;
Cytuj:
Mooring Equipment Guidelines (MEG4) – 4th Edition 2018, issued by OCIMF
5.2.5.2 Hazards and risk management
Permanently marking snap-back danger zones on deck is not recommended. Although
there are areas of increased snap-back risk, it is not possible to accurately calculate the whole range of snap-back danger zones needed to ensure personnel are safe. Marking snap-back danger zones creates a false sense of safety for personnel standing outside of a marked danger zone.


2. Zalecenie nr.2
Cytuj:
W ocenie Komisji kontrola stanu lin i kwalifikowanie ich do dalszej eksploatacji powinno być wykonywane częściej niż raz na pół roku.

Wszelkie znane standardy branżowe zalecają trzy rodzaje inspekcji w połączeniu ze ścisłym rejestrem czasu pracy lin cumowniczych i/lub holowniczych, na przykład wcześniej przywołana biblia MEG4;
Cytuj:
Deployment Inspection – every operations
Routine Inspection – 250working hours or six months, whichever occurs first
Detailed Inspection – 1000 working hours or ship special survey (e.g. five years), whichever occurs first.

Komisja nic nie wspomina o prowadzeniu odpowiedniego rejestru pracy lin tylko sugeruje swój autorski przedział czasowy. Przy czym nie określa jego długości i nie powołuje się na jakąkolwiek uznaną literaturę branżową.

3. Cały opis przeprowadzonego badania to znana nam z wcześniejszych raportów typowa „licentia poetica”.
Na przykład;
- brak odwołania się do odpowiednich certyfikatów badanych lin
- brak jakiejkolwiek opinii eksperckiej oraz testów wytrzymałości resztkowej uszkodzonego holu
- komisja autorytarnie określa stan liny holowniczej przyznając jednocześnie, że podczas badania nie dysponowała kompletnym holem
- w raporcie sugeruje się manewrowanie holownikiem przez niedoświadczonego (uczącego się) się skipera przy jednoczesnym braku kompleksowej oceny operacji cumowniczej z uwzględnieniem współpracy pomiędzy załogą Daru Młodzieży, pilotem oraz asystującym holownikiem.
- całkowicie niezrozumiałe przywołanie operacji holowniczych w Kanale Sueskim bez podania konkretnych faktów, np. do jakich operacji holowniczych się odwołuje, rodzaju jednostek lub jakie ma na myśli liny/hole. Dlaczego nie porównuje się do Szczecina, Hamburga, Rotterdamu tj. portów gdzie przeprowadzone są tysiące operacji holowniczych z udziałem holowników Fairplay.
- czytając raport można odnieść wrażenie, że na rynku jako zamienniki dla lin stalowych mamy jedynie dwa rodzaje lin syntetycznych, HMPE oraz poliestrowe/polipropylenowe.

Przed opublikowaniem raportu Komisja ma ustawowy obowiązek skonsultowania jego treści z zainteresowanymi stronami. Nie wiem kto dokładnie otrzymał możliwość ustosunkowania się do wcześniej przygotowanego raportu ale efekt tych konsultacji jest zastanawiający. Publikacja raportu w ostatecznej formie oznacza, że mamy typowy problem systemowy. Albo projekt raportu nie dotarł do odpowiednich osób, albo stosowne podmioty nie potraktowały poważnie działalność PKBWM i świadomie pozwalają na dalszą degradacje systemu.

Zresztą nieraz już o tym pisałem. Niestety praca PKBWM a w szczególności jej raporty niewiele wnoszą. Dlatego naprawdę zastanawia mnie fakt dlaczego wkładacie tyle wysiłku w upowszechnianie tych raportów. Niby powinniśmy się uczyć na błędach innych jednak raporty PKBWM bardzo często mogą wprowadzać w błąd a zalecenia dotyczące bezpieczeństwa są po prostu ... niewiarygodne(?).

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: rsztefek i 170 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL