Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 09:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 paź 2023, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Ostatnio edytowano 30 paź 2023, o 11:58 przez piotras, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotras napisał(a):
A skąd weźmiesz pozycje jak GPS nie działa , albo działa nieprawidłowo?

Rany boskie... GPS pokazuje gdzie jesteś. Ale każda pozycja na mapie ma swoje współrzędne, prawda? Wybierasz punkt na mapie (jak na papierowej), wybierasz drugi punkt na mapie (jak na papierowej), wyznaczasz kurs nie kątomierzem (jak na mapie papierowej), ale korzystając z funkcji plotera/programu/nawet ręcznego GPSu. Nigdy nie wbijałeś ruty do gps-a, np. trasy regat ze wszystkimi bokami?

Nie mówimy o tym, że gps jest przydatny do określenia pozycji, tylko o tym, że ploter z wyłączonym gps-em dalej nadaje się do nawigacji. I owszem, nie można na nim kreślić ołówkiem, ale kurs z punktu A do B można wyznaczyć bez problemu, korzystając z funkcji oprogramowania.
Czy te funkcje uwzględniają np. prądy/pływy, to już zależy od oprogramowania danego urządzenia.

Tak, oczywiście, kreślić na mapie papierowej można wszystko, na ploterze/laptopie trzeba korzystać z funkcji oprogramowania. Ale proste wyznaczenie kursu robi nawet ręczny GPS, jak się mu wbije współrzędne dwóch punktów.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotras napisał(a):
Jak jeszcze zobaczę jak przy zliczeniu pozycji i wyznaczeniu CTS na tym CPNie uwzględnić pływy i prądy zmieniające się w czasie i zależne od miejsca to się przyznam.
Załącznik:
prąd_pasywnie.jpg
prąd_pasywnie.jpg [ 358.31 KiB | Przeglądane 1994 razy ]

KR = 166°, prędkość 3 w.
prąd:
1 godzina 1,0 w 045°
2 godzina 1,5 w 090°
3 godzina 1,0 w 141°


piotras napisał(a):
A skąd weźmiesz pozycje jak GPS nie działa , albo działa nieprawidłowo?
Z tego samego miejsca, co w przypadku mapy papierowej. :mrgreen:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Dziękuję za prezentację open CPN.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
waliant napisał(a):
piotras napisał(a):
A skąd weźmiesz pozycje jak GPS nie działa , albo działa nieprawidłowo?

Rany boskie... GPS pokazuje gdzie jesteś. Ale każda pozycja na mapie ma swoje współrzędne, prawda? Wybierasz punkt na mapie (jak na papierowej), wybierasz drugi punkt na mapie (jak na papierowej), wyznaczasz kurs nie kątomierzem (jak na mapie papierowej), ale korzystając z funkcji plotera/programu/nawet ręcznego GPSu. Nigdy nie wbijałeś ruty do gps-a, np. trasy regat ze wszystkimi bokami?

Nie mówimy o tym, że gps jest przydatny do określenia pozycji, tylko o tym, że ploter z wyłączonym gps-em dalej nadaje się do nawigacji. I owszem, nie można na nim kreślić ołówkiem, ale kurs z punktu A do B można wyznaczyć bez problemu, korzystając z funkcji oprogramowania.
Czy te funkcje uwzględniają np. prądy/pływy, to już zależy od oprogramowania danego urządzenia.

Tak, oczywiście, kreślić na mapie papierowej można wszystko, na ploterze/laptopie trzeba korzystać z funkcji oprogramowania. Ale proste wyznaczenie kursu robi nawet ręczny GPS, jak się mu wbije współrzędne dwóch punktów.
Jak GPS nie działa to nie działa. Czy jest ręczny, czy na ploterze to nie będzie działał.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jak cyrkiel nie działa, to nie działa. I na papierowej mapie też nie będzie działał.

:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Płynę sobie i nagle widzę głębokość się zmniejsza a na ploterze mam, że powinno być jeszcze w …uj wody pod kilem.
Chwytam telefon ( ręczny GPS) a tu to samo! I teraz tak, mogę dalej zabawiać się ploterem lub telefonem starając się ustalić, gdzie ja k…wa jestem i gdzie mam skręcić , przy czym moje zaufanie do elektroniki w tym czasie jakby nieco spadło , albo złapać za papierową mapę zliczyć pozycję, ewentualnie wykorzystać jakieś punkty odniesienia do wykreślenia pozycji , sprawdzić ze stanem głębokości , narysować szybko kreskę gdzie mam wy…dalać i podać kurs sternikowi.
Pozdrawiam o życzę bezpiecznych rejsów .


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotras napisał(a):
albo złapać za ploter zliczyć pozycję, ewentualnie wykorzystać jakieś punkty odniesienia do wykreślenia pozycji , sprawdzić ze stanem głębokości , narysować szybko kreskę gdzie mam wy…dalać i podać kurs sternikowi.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotras napisał(a):
Jak GPS nie działa to nie działa. Czy jest ręczny, czy na ploterze to nie będzie działał.

Boże, co za brednie. Była mowa, że ploter działa, tylko nie działa w nim GPS. Bo padła antena, bo wyłączyli, bo to i owo. Ale sama mapa elektroniczna działa.
I wtedy, nawet nie mając pozycji z GPS, można z niej korzystać.
GPS ręczny to był przykład, ale chyba go nie zrozumiałeś.
Mogę odpalić ręczny GPS w mieszkaniu. On wtedy pozycji nie złapie, ale samo urządzenie działa i do wyznaczenia kursu z punktu A do B można wykorzystać. Tak samo jak można wykorzystać mapę elektroniczną uruchomioną na kompie, oczywiście też bez modułu GPS. I wykorzystać tak, jak pokazał Wojtek.
Reasumując, walnąłeś babola, pisząc, że się nie da i za nic w świecie się nie przyznasz, że zwyczajnie nie pomyślałeś.
Nie dziwi mnie to wcale.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Wojciech napisał(a):
PUBLISHED OCT 27, 2023 THE MARITIME EXECUTIVE
https://maritime-executive.com/article/ ... -oil-spill

Po pierwszym wejściu na mieliznę dowodzenie objął kapitan promu, który także w dalszym ciągu korzystał z mapy elektronicznej. Statek osiadł na mieliźnie podczas drugiego wejścia na mieliznę, zgłaszając incydent około godziny 6:25

[/i]

I to w zasadzie było by na tyle. Koledzy pozwolą, że przeproszę za swoją pomyłkę co do wartości map elektronicznych przy niedziałającym GPS. W ramach pokuty jednak nie zjem kolekcji swoich map nawigacyjnych albowiem mogą się kiedyś przydać .
Dzięki za cenne uwagi( zwłaszcza te o „ bredniach” , małej lotności mojego umysłu oraz „ babolach”.)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 16:17 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Tak se czytam... i przypomina mi się kiedyś dawno, w jakiejś książce przeczytana fraza - jak na ekranie radaru odczytać czy to burza czy lodowa góra? - bo deszczem bije o bulaje a bryłami lodu nie.
Wiem, że takich promach pływa się na pamięć i być może sterował autopilot albo sterowano niczym robot nie zwracając uwagi na nieścisłości ale czy nie powinni widzieć na radarze, że są w innym miejscu niż przypuszczali?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotras napisał(a):
Dzięki za cenne uwagi( zwłaszcza te o „ bredniach” , małej lotności mojego umysłu oraz „ babolach”.)

No cóż, od dawna się nie lubimy, a jechałeś złośliwie w zaparte.
piotras napisał(a):
W ramach pokuty jednak nie zjem kolekcji swoich map nawigacyjnych albowiem mogą się kiedyś przydać

A to jest zupełnie inna sprawa. Sam mam mapy papierowe, ploter mam od dwóch lat dopiero i też z map nie zrezygnuję. Bo niedziałający GPS to pikuś, może zwyczajnie przestać działać wszystko. Najczęściej, po prostu zasilanie. I wtedy już z mapy elektronicznej nie skorzystamy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Po co patrzeć na radar, skoro na mapie wszystko widać :rotfl:

Te młode to pokolenie komputerowe z wbudowanym nieograniczonym zaufaniem do elektroniki. Więc nawet przez okno nie wyjrzą, żeby sprawdzić, czy naprawdę pada, gdy w necie napisane, że deszcz jest.

PS. Polecam przypadek kolizji „Gdyni” koło Bornholmu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
waliant napisał(a):
walnąłeś babola, pisząc, że się nie da i za nic w świecie się nie przyznasz, że zwyczajnie nie pomyślałeś.
Nie dziwi mnie to wcale.

Nie tylko Ciebie nie dziwi...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotras napisał(a):
Wojciech napisał(a):
PUBLISHED OCT 27, 2023 THE MARITIME EXECUTIVE
https://maritime-executive.com/article/ ... -oil-spill

Po pierwszym wejściu na mieliznę dowodzenie objął kapitan promu, który także w dalszym ciągu korzystał z mapy elektronicznej. Statek osiadł na mieliźnie podczas drugiego wejścia na mieliznę, zgłaszając incydent około godziny 6:25

I to w zasadzie było by na tyle.
Czy ja wiem, czy byłoby na tyle? :roll:

"w dalszym ciągu korzystał z mapy elektronicznej" - brzmi jak zarzut! :cry:
A może zwyczajnie na tym statku nie było innych map niż elektroniczne?
I było to całkowicie zgodne z konwencją SOLAS i zwykłą (czyli: dobrą) praktyką morską?

To co, miał przestać korzystać z map w ogóle? :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Wojciech napisał(a):
załoga myślała, że ​​znajduje się na wschód od Hanö, małej wyspy u południowo-wschodniego wybrzeża Szwecji, podczas gdy w rzeczywistości znajdowała się w kanale łączącym Hanö z lądem.


Dobrze, że nie popłynęli z o połowe mniejszym błędem :D:D:D

aż się dowcip (ponoć anegdota) przypomina:
Kanadyjczycy: Proszę o zmianę kursu o 15 stopni na południe, w celu uniknięcia kolizji.
Amerykanie: Radzimy wam zmienić kurs o 15 stopni na północ, aby uniknąć kolizji.
Kanadyjczycy: To niemożliwe. To wy będziecie musieli zmienić kurs o 15 stopni na południe, aby uniknąć kolizji.
Amerykanie: Mówi kapitan okrętu wojennego Stanów Zjednoczonych. Powtarzam ponownie: wy zmieńcie kurs.
Kanadyjczycy: Nie. Powtarzam: zmieńcie kurs, aby uniknąć kolizji.
Amerykanie: Mówi kapitan lotniskowca USS "Lincoln"- drugiego pod względem wielkości okrętu
bojowego amerykańskiej marynarki wojennej floty atlantyckiej. Towarzyszą nam trzy krążowniki, trzy niszczyciele i wiele innych okrętów wspomagania. Domagam się, abyście zmienili kurs o 15 stopni na północ. W innym przypadku podejmiemy kontr działania w celu obrony grupy.
Kanadyjczycy: Mówi latarnia morska: wasz wybór.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bleki ... et--a650cv

Komunikat: Prom jest „całkiem stabilny” na nowym fundamencie
AKTUALIZACJA DZIŚ 19:51 OPUBLIKOWANO DZIŚ 16:19
Według informacji straży przybrzeżnej prom Marco Polo jest „dość stabilny” na nowym fundamencie.

- Ale jednocześnie morze jest dynamiczne, mówi Tobias Bogholt, koordynator Straży Przybrzeżnej.

Prom Marco Polo po raz trzeci osiadł na mieliźnie w niedzielne popołudnie, po oderwaniu się od terenu Plantbåden, na którym wcześniej się znajdował.

Dzisiejsza wiadomość od Straży Przybrzeżnej jest taka, że ​​statek stoi teraz całkiem stabilnie na nowym fundamencie.

- Przynajmniej tak słyszymy. Ale jednocześnie morze jest dynamiczne i nie wiemy, co będzie w przyszłości, mówi Tobias Bogholt, koordynator Straży Przybrzeżnej.

Olej na plażach w Karlshamn
W poniedziałkowy wieczór ropa dotarła do okolic Sternö w gminie Karlshamn. Tam w ciągu dnia około 50 pracowników władz miejskich pracowało przy usuwaniu wodorostów i śmieci, a także rozłożono duże płótna, aby ułatwić prace porządkowe w przypadku przedostania się ropy do brzegu.

W poniedziałek wchłonięto 20 metrów sześciennych ropy
Według doniesień, na pokładzie statku w nieuszkodzonym zbiorniku znajduje się około 300 metrów sześciennych ropy. Uszkodzone zbiorniki zawierały 160 metrów sześciennych ropy, ale nadal nie wiadomo, ile przedostało się do morza.

W poniedziałek Straż Przybrzeżna podaje, że w ciągu dnia zebrała około 20 metrów sześciennych ropy, a od rozpoczęcia prac łącznie ze sprzątaczami plaż zebrano około 50 metrów sześciennych.

Po nowym uziemieniu statek uległ dalszym uszkodzeniom i stracił większą pływalność.

- To nadal poważna sytuacja, mówi Tobias Bogholt.

Więcej w klipie powyżej.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Załącznik:
Trasa MarcoPolo.gif
Trasa MarcoPolo.gif [ 339.45 KiB | Przeglądane 1843 razy ]

https://sverigesradio.se/artikel/folj-f ... -for-minut

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2023, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wawrzek napisał(a):
w jakiejś książce przeczytana fraza - jak na ekranie radaru odczytać czy to burza czy lodowa góra?
A to nie był "Sztorm przy Georgii" Jerzego Porębskiego?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2023, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
https://maritime-executive.com/article/ ... ad-weather

OPUBLIKOWANO 31 PAŹDZIERNIKA 2023 17:11 PRZEZ THE MARITIME EXECUTIVE

Akcja ratunkowa dla uziemionego promu Marco Polo u wybrzeży Szwecji została przyspieszona ze względu na prognozę pogorszenia się pogody w regionie. Z raportów wynika, że ​​w oczekiwaniu na ostateczną zgodę władz szwedzkich zespół SMIT podejmie próbę opuszczenia promu w środę rano, zanim burze opanują obszar wzdłuż południowego wybrzeża Szwecji i Bałtyku.

„Straż Przybrzeżna zaleca, aby akcję ratowniczą rozpocząć jutro o świcie, ponieważ istnieje ryzyko dalszych wycieków ropy i innych zdarzeń podczas akcji” – ogłosiła szwedzka straż przybrzeżna pod koniec dnia we wtorek, 31 października. Wcześniej poinformowała, że Wycieki ropy ze statku zostały na razie zatrzymane, ale według szacunków w wodzie nadal rozprzestrzenia się wzdłuż wybrzeża nieokreślona ilość ropy.

Z poniedziałkowych doniesień wynika, że ​​do wybrzeża Szwecji dotarło około ośmiu mil morskich od miejsca osadzenia na mieliźnie. Statek pozostaje na mieliźnie w pobliżu małej wyspy Hanū, ale późnym poniedziałkowym dziennikiem lokalne gazety doniosły, że w pobliżu miasta Sternö, po drugiej stronie zatoki Pukavik, gdzie utknął statek, wyciekła ropa naftowa. Władze lokalne potwierdziły doniesienia, że ​​wzdłuż plaży ustawiono bariery, które wyłapują ropę i pomagają w jej sprzątaniu.

Szwedzka straż przybrzeżna podaje, że w poniedziałek w ciągu dnia wydobyła około 20 metrów sześciennych ropy. Tydzień temu po wejściu na mieliznę statek miał początkowy wyciek oleju , a następnie zaczął wyciekać dodatkowy olej po przesunięciu podczas dużego wezbrania w niedzielę. Według raportów wchłonięto łącznie około 50 metrów sześciennych ropy. Straż Przybrzeżna kieruje działaniami ratowniczymi w wodzie, podczas gdy zespoły, w tym Straż Krajowa, pracują wzdłuż brzegu.





Zespoły pracowały do ​​późna w nocy, odzyskując w poniedziałek 20 metrów sześciennych ropy naftowej z ostatniego wycieku z promu (szwedzka straż przybrzeżna)



Kiedy 22 października statek osiadł na mieliźnie, spółka TT-Line obsługująca prom poinformowała, że ​​w uszkodzonym zbiorniku znajdowało się około 160 metrów sześciennych ropy. Drugi zbiornik, dotychczas nieuszkodzony, mieści dodatkowe 300 metrów sześciennych paliwa.

We wtorek straż przybrzeżna stwierdziła, że ​​zła pogoda i niskie chmury utrudniają akcję ratowniczą. Plan zakładał przelot nad tym obszarem w poszukiwaniu dryfującej ropy, podczas gdy łodzie kontynuowały prace nad wydobyciem ropy z zatoki.

Plan ratunkowy przewiduje wyciągnięcie „Marco Polo” z wody i odholowanie go do wcześniej ustalonego miejsca zakotwiczenia, w odległości około jednej mili morskiej na południowy wschód od obecnego miejsca na uziemieniu. Tam planują ustawić obok burty bunkier Fram i usunąć ropę ze zbiorników statku. Załogi próbowały już wcześniej rozpocząć wypompowywanie paliwa ze statku po umieszczeniu tankowca w sobotę, ale w niedzielę były zmuszone przerwać operację ze względu na duże fale.

Straż przybrzeżna podaje, że Marco Polo zostanie przeniesiony do Stillerydshamnen w Karlshamn, które jest przygotowane na przyjęcie promu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2023, o 15:31 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 229
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wawrzek napisał(a):
w jakiejś książce przeczytana fraza - jak na ekranie radaru odczytać czy to burza czy lodowa góra?
A to nie był "Sztorm przy Georgii" Jerzego Porębskiego?


A nawet na pewno! :roll: Cóż lata lecą...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2023, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
OPUBLIKOWANO 1 LISTOPADA 2023 15:16 PRZEZ THE MARITIME EXECUTIVE

Uziemiony prom Marco Polo (15 955 ton brutto) został dziś pomyślnie wydobyty z wody, przy jedynie minimalnym dodatkowym wpływie na środowisko. Oczekuje się, że akcja ratownicza zakończy się w czwartek, 2 listopada, chociaż oczekuje się, że usuwanie ropy będzie trwało znacznie dłużej.

Zespoły ratownicze z SMIT rozpoczęły prace około godziny 07:00 dzisiejszego ranka i udało im się uwolnić 493-metrowy RoRo z miejsca u wybrzeży Szwecji, w którym utknął wczesnym rankiem 22 października. Wydobycie na powierzchnię osiągnięto poprzez zwiększenie ciśnienia w przedziałach w pobliżu wyłomu w kadłubie. Z raportu wynika, że ​​po około 45 minutach statek był na powierzchni i opuścił obszar.


https://maritime-executive.com/article/ ... t-tomorrow

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL