Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 07:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2023, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13384
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
https://www.theca.org.uk/orcas?fbclid=I ... U-DaUpJjrM

Załącznik:
orki.jpg
orki.jpg [ 825.92 KiB | Przeglądane 2109 razy ]


Orca Attack Reports

EN : Based on the 10 records of interaction and sightings of orcas in the Strait of Gibraltar, from October 25 to November 7 (13 days), we have established a map of occupation of the environment and risk of passage.
At this moment, several groups of orcas are entering the Strait of Gibraltar from the west (orange arrow I) and from the southwest (orange arrow II), parallel to the African coast.
The establishment of these groups of orcas in this area delimits three distribution areas, A: central establishment area, west of the maritime traffic device-DTM. B: movement zone, between this area and the east of Tarifa. C: expansion areas, to the west, towards the south of Trafalgar, corresponding to the western entrance road, and to the east to Gibraltar.
This delimits two navigation areas for sailboats with low risk of interaction: 1-north coast, and 2-on the south coast, both at depths less than the isobath of 50 m. The north-south passage of the Strait is between Gibraltar and Ceuta, this passage has more risk than the navigation areas but less risk than the distribution areas where the orcas are more intensely present.
An interaction intensity of 1/40 ships passing through zone A with AIS is estimated, or 1/200 ships of all types (from 5 to 30 m in length) throughout the strait.
Remember that you have the GT ORCAS mobile application available (with data from 993 encounters with orcas since 2020) to receive or transfer information and that the contribution of your data is essential to make predictions and inform all sailors. You can also send reports to the Cruising Association: https://www.theca.org.uk/orcas.

.............................................................................................................
Translator google:

ES: Na podstawie 10 zapisów interakcji i obserwacji orków w Cieśninie Gibraltarskiej od 25 października do 7 listopada (13 dni) stworzyliśmy mapę zajęcia środowiska i ryzyka przejścia.
W tej chwili kilka grup orków wpływa do Cieśniny Gibraltarskiej od zachodu (pomarańczowa strzałka I) i od południowego zachodu (pomarańczowa strzałka II), równolegle do wybrzeża Afryki.
Osiedlenie się tych grup orków na tym obszarze wyznacza trzy obszary występowania, A: centralny obszar założenia, na zachód od urządzenia ruchu morskiego-DTM. B: strefa ruchu, pomiędzy tym obszarem a wschodem od Tarify. C: obszary ekspansji na zachód, w kierunku południa od Trafalgaru, odpowiadające zachodniej drodze wjazdowej, oraz na wschodzie do Gibraltaru.
Wyznacza to dwa obszary żeglugi dla żaglówek o niskim ryzyku interakcji: 1 – wybrzeże północne i 2 – wybrzeże południowe, oba na głębokościach mniejszych niż izobata 50 m. Przejście Cieśniny z północy na południe przebiega pomiędzy Gibraltarem a Ceutą. To przejście jest obarczone większym ryzykiem niż obszary żeglugowe, ale mniejszym ryzykiem niż obszary występowania, gdzie orki są bardziej obecne.
Szacuje się, że intensywność interakcji wynosi 1/40 statków przepływających przez strefę A z AIS lub 1/200 statków wszystkich typów (o długości od 5 do 30 m) w całej cieśninie.
Pamiętaj, że masz dostępną aplikację mobilną GT ORCAS (z danymi z 993 spotkań z orkami od 2020 r.) do otrzymywania lub przesyłania informacji i że udostępnienie Twoich danych jest niezbędne do przewidywania i informowania wszystkich żeglarzy. Możesz także wysyłać raporty do Stowarzyszenia Żeglarstwa: https://www.theca.org.uk/orcas.


https://www.facebook.com/groups/4355407 ... 423765220/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Catz, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2023, o 17:42 

Dołączył(a): 18 kwi 2017, o 07:49
Posty: 26
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z wątku Tytuł: Zatonięcie „Grazie Mamma”, Catz Tytuł: Re: Zatonięcie „Grazie Mamma”
Post Napisane: 6 lis 2023, o 21:18:
".....Z tym, ze orka ( orki? ) zaatakowała kadłub uderzając dokładnie tam, gdzie wieloryby i inne morskie ssaki maja serce...."
Tak myślę. czy w tej awaryjnej sytuacji jacht miał włączony silnik, czy może częstotliwość drgań silnika nie przypominała pracy serca wieloryba. Nie wiem czy Ktoś analizował co technicznie upodobniało zaatakowane jachty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2023, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
lazy49 napisał(a):
zy może częstotliwość drgań silnika nie przypominała pracy serca wieloryba. Nie wiem czy Ktoś analizował co technicznie upodobniało zaatakowane jachty.

Z pewnoscia analizowal.
Sklanialbym sie raczej do hipotezy, ze agresorzy ( agresorki ) mogly pomylic ksztalt dna kilowego jachtu z ksztaltem potencjalnej ofiary.
Orki maja niezle oczy, poluja jednak ( takze w nocy ) akustycznie, echolokacyjnie, podobnie jak nietoperze.
Dougal i jego jacht oberwali miedzy Galapagos i Markizami 1000 mil ( km?) od najblizszego brzegu. W tamtych czasach na silniku raczej sie nie zeglowalo.
Ktos pewnie wygoogla cos wiecej na ten temat.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2023, o 11:03 

Dołączył(a): 23 gru 2018, o 23:34
Posty: 561
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: brak
https://twitter.com/NoContextHumans/sta ... AIvNg&s=19

Na szkockich jeziorach również dochodzi do ataku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2023, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ten atak bardziej wyglada na przyjazna zabawe.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 246 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL