Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 13:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 paź 2012, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jednak nie, nie wątpię, że piraci mają kasę na sprzęt, ale obsadzają ten sprzęt przeszkolonymi na szybko w jego obsłudze ludźmi, którzy nie mają nic do stracenia. Oni zabiją dla kilkudziesięciu dolarów, przemoc mają na co dzień, dla kilkuset czy kilku tysięcy zrobią wszystko i podejmą każde ryzyko, nawet ataku na ciężko uzbrojoną jednostkę. W końcu całkiem spore ryzyko podejmują po prostu budząc się rano a jeszcze muszą za żarcie płacić. To jak problem złomiarzy, ich łapanie i karanie jest sprawiedliwe ale nie zlikwiduje problemu, trzeba zlikwidować paserski rynek zbytu - w Niemczech też są bezdomni alkoholicy ale jakoś nie odpiłowują masowo poręczy i nie kradną pokryw studzienek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Catz, jak to jest?

Ostatnio malo napadam na statki, wiec dokladnie nie wiem.
Legendy, tworzone tu przez zwolennikow wieszania, strzelania, eksterminacji i przesylania poczta fiutow z ozdobami, sa chyba dosc prawdopodobne - nasz Wschodni Sasiad ma wszak spore tradycje i od dawna wypracowane metody. O ich niewatpliwej skutecznosci wiemy to i owo... Nie tylko na "wlasnej" skorze, ale i historycznie, bo nawet i tu odnalezc latwo ich wielbicieli.
Carlo napisał(a):
Dlatego a contrario należałoby piratów witać chlebem i solą i się cieszyć że napadają.

... i wodka, Mecenasie, i wodka!
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
Jednak nie, nie wątpię, że piraci mają kasę na sprzęt, ale obsadzają ten sprzęt przeszkolonymi na szybko w jego obsłudze ludźmi, którzy nie mają nic do stracenia. Oni zabiją dla kilkudziesięciu dolarów, przemoc mają na co dzień, dla kilkuset czy kilku tysięcy zrobią wszystko i podejmą każde ryzyko, nawet ataku na ciężko uzbrojoną jednostkę. W końcu całkiem spore ryzyko podejmują po prostu budząc się rano a jeszcze muszą za żarcie płacić.

Wybacz - moim zdaniem w dyskusji na temat "strzelać do uzbrojonych bandytów czy nie" nie widzę miejsca na uwzględnianie przyczyn jakie popychają bandytów do bandytyzmu. Nie ma też w takiej dyskusji miejsca na rozważanie trudnej sytuacji życiowej bandytów czy poziomu ich wyszkolenia.
Myślę, że po prostu zdecydowanie bliższy mi jest punkt widzenia tych, których bandyci atakują, przetrzymują i zabijają... Spróbuj i Ty wejść na chwilę w ich buty...
Może na przykładzie - chciałbyś przeżyć ponad rok w niewoli, jak Rachel i Paul Chandler albo może gotów jesteś przeżyć w niewoli 20 miesięcy, jak ta para z południowej Afryki?
Nie przeszkadzałoby Ci, gdyby pożałowania godni piraci gwałcili twoją towarzyszkę w namiocie obok? Podjąłbyś się wytłumaczyć swojej kobiecie, że została zgwałcona, bo bandyci którzy was porwali czuli się sfrustrowani warunkami w jakich przyszło im żyć?
Czy na miejscu tych ludzi uważałbyś, że warto dyskutować "strzelać czy nie strzelać do piratów"? Kiedy tylko staje się jasne z jakimi zamiarami się ku nam kierują - jest czas na zajmowanie się przyczynami, dla jakich rozpoczynają swój atak?

Yigael napisał(a):
To jak problem złomiarzy, ich łapanie i karanie jest sprawiedliwe ale nie zlikwiduje problemu, trzeba zlikwidować paserski rynek zbytu - w Niemczech też są bezdomni alkoholicy ale jakoś nie odpiłowują masowo poręczy i nie kradną pokryw studzienek.

To chyba jakiś żart? Bo chyba nie chcesz serio porównywać jakieś niszowych przestępstw przeciw mieniu niewielkiej wartości ze zbrojnymi atakami na ludzi, z popełnianymi z pełną premedytacją zbrodniami zabójstwa, z pozbawianiem wolności przypadkowych ofiar, z żądaniami okupu za ich uwolnienie czy z bezmyślnym niszczeniem mienia o wielkiej wartości materialnej?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 paź 2012, o 14:29 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ale zauważ, że nie ma między nami sporu. Na pewno nie tu, gdzie go wykazujesz. Na pewno bliżsi mi są marynarze czy żeglarze. Na pytanie czy strzelać odpowiadam: tak strzelać, priorytetem jest życie, zdrowie i komfort załóg, nie bezpieczeństwo piratów. Ja tylko twierdzę że strzelanie jakkolwiek usprawiedliwione, słuszne , wskazane i skuteczne w konkretnych przypadkach nie rozwiąże problemu. Czyli nie doprowadzi do sytuacji, w której będziemy się Jaromirze bujać na wypasinej sasance gdzieś w okolicy rogu, a naszym jedynym zmartwieniem będzie zapas palemek do drinków. A mijający nas tankowiec na widok pontonu albo kutra będzie kombinował jak nie rozjechać drobnoustroju a nie wołał pomocy, walił taranem, budził ochroniarzy i uruchamiał hydranty. My z Katzem, bardziej o zlikwidowniu problemu piractwa jako takiego, a nie o zwalczaniu konkretnych przypadków ataków. Jeszcze raz: strzelać, szybko i celnie. Ale stanem pożądanym także /a zaryzykuję że zwłaszcza/ dla marynarzy jest nie musieć strzelać, a móc się po wachcie drapać po tyłku przy podziwianiu widoczków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
Ale zauważ, że nie ma między nami sporu. Na pewno nie tu, gdzie go wykazujesz. Na pewno bliżsi mi są marynarze czy żeglarze. Na pytanie czy strzelać odpowiadam: tak strzelać, priorytetem jest życie, zdrowie i komfort załóg, nie bezpieczeństwo piratów. Ja tylko twierdzę że strzelanie jakkolwiek usprawiedliwione, słuszne , wskazane i skuteczne w konkretnych przypadkach nie rozwiąże problemu.

Myślę, że się mylisz w kwestii "nierozwiązywania problemu".
Pierwsze z brzegu sygnały skuteczności polityki strzelania:
http://icc-ccs.org/news/747-six-month-d ... port-shows
http://www.sail-world.com/Cruising/inde ... ickerCID=0

Wymowna jest już sama liczba ataków w rejonie Somalii:
W całym 2010 - 239 ataków (68 statków przejętych przez piratów)
W całym 2011 - 211 ataków (34 statki przejęte)
Do 29/09/2012 - 70 ataków (13 statków przejętych)
Jak przyjrzeć się szczegółom - to sukcesem co raz rzadziej kończą się ataki na duże, obsadzone liczną załogą statki handlowe. AFAIK ostatni duży statek w północno-zachodniej części Oceanu Indyjskiego został porwany 10 maja. Płynął bez uzbrojonej ochrony. W tym roku większość ataków zakończonych "sukcesem" bandytów to przejęcia niewielkich jednostek rybackich i lokalnych dhow. Porwania jednostki chronionej przez uzbrojoną ochronę lub podążającej w konwoju z okrętami wojennymi - jak dotąd nigdy nie odnotowano.

Szczegółom raportowanej pirackiej aktywności można przyglądać się klikając na mapce tu:
http://icc-ccs.org/piracy-reporting-cen ... piracy-map
Co ciekawe, najczęściej powtarzające się zdanie w raportach o nieudanych atakach brzmi z grubsza tak:
"The onboard security team returned fire resulting in the skiffs aborting and moving away."

Jak można zauwayć - spadek liczby ataków prowadzonych z Somalii jest wyraźny, aczkolwiek z punktu widzenia porwanych załóg na pewno następuje zbyt opieszale. To wynik braku konsekwencji, koordynacji i zdetermnowania (oraz pieniędzy...) - ale jak widać nawet strzelanie tylko "co drugi raz" - pomaga!

Uważam że zbrojna odpowiedź wobec bandytów, bez rozważań typu "a czemu ten co mnie atakuje został złym czlowiekiem" - to obecnie właściwy kierunek. Może takie postępowanie rzeczywiście nie rozwiąże całkowicie problemu - ale na pewno ograniczy go do pojedyńczych przypadków. Jest to również, jak się obawiam, kierunek jedyny obecnie możliwy, niestety...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Catz napisał(a):
Carlo napisał(a):
Dlatego a contrario należałoby piratów witać chlebem i solą i się cieszyć że napadają.

... i wodka, Mecenasie, i wodka!


Tiaaaaa.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
pierdupierdu napisał(a):
Uważam że zbrojna odpowiedź wobec bandytów, bez rozważań typu "a czemu ten co mnie atakuje został złym czlowiekiem" - to obecnie właściwy kierunek. Może takie postępowanie rzeczywiście nie rozwiąże całkowicie problemu - ale na pewno ograniczy go do pojedyńczych przypadków. Jest to również, jak się obawiam, kierunek jedyny obecnie możliwy, niestety...


Niestety, co już ustaliliśmy nieco wyżej, masz rację, na systemowe działania na polu zaprowaadzenia porządku w Somalii czy ukrócenia otoczki organizacyjno-prawno-bankowej piractwa się nie zanosi. W związku z powyższym fajnie się będzie pływało wielkim z uzbrojoną ochroną i w konwojach /XXI wiek!/ ale jachtem pozwiedzać długo się tam nie zapuścimy.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Carlo napisał(a):
Tiaaaaa.....

OK.
Wiec: ... i spirytus. Czysty.
No i z prysiudami, oczywiscie.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Catz napisał(a):
Wiec: ... i spirytus. Czysty.



Tak chcesz ich wykończyć.... miało być gościnnie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Carlo napisał(a):
Tak chcesz ich wykończyć.... miało być gościnnie :lol:

Ma byc skutecznie, na dlugo ( na zawsze ? ) i dla wszystkich, jak to usiluje wykazac Yigael, za co zreszta mu chwala i inne wyrazy.
Catz Bynajmniej Niewykończony ( chociaz prysiudow robie mniej )

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 07:08 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
Dać na maszt snajpera i niech odstrzeliwuje piratów. Żadnych zabaw typu my jesteśmy cywilizowani europejczycy to nie będziemy zabijać bo to nie ich wina tylko złych warunków. Jak chcą się bawić w piratów to muszą się liczyć z tym, że dostaną kulkę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 07:43 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
[quote="snajper"]Dać na maszt snajpera i niech odstrzeliwuje piratów.[/quote]
:lol:
Mniej stabilnej podstawy dla strzelca już nie jesteś w stanie wykombinować? Może ławeczka bosmańska?
Nie mam nic przeciwko wyrażaniu swoich poglądów (strzelać - nie strzelać) ale nie gadajmy bzdur. Z masztów to się strzelało za Nelsona


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Uważam że zbrojna odpowiedź wobec bandytów, bez rozważań typu "a czemu ten co mnie atakuje został złym czlowiekiem" - to obecnie właściwy kierunek. Może takie postępowanie rzeczywiście nie rozwiąże całkowicie problemu - ale na pewno ograniczy go do pojedyńczych przypadków. Jest to również, jak się obawiam, kierunek jedyny obecnie możliwy, niestety...


Niestety, co już ustaliliśmy nieco wyżej, masz rację, na systemowe działania na polu zaprowaadzenia porządku w Somalii czy ukrócenia otoczki organizacyjno-prawno-bankowej piractwa się nie zanosi. W związku z powyższym fajnie się będzie pływało wielkim z uzbrojoną ochroną i w konwojach /XXI wiek!/ ale jachtem pozwiedzać długo się tam nie zapuścimy.

Hmmm.. nie wiem czy "fajnie" jest najlepszym określeniem...
Niemniej jestem przekonany, że jeżeli w wyniku zbrojnej odpowiedzi wobec bandyckich ataków przestaną tracić życie, zdrowie i wolność członkowie załóg porwanych statków - o będzie to zdecydowana poprawa sytuacji.
Pisania o "pozwiedzaniu jachtem" tamtych okolic - raczej nie skomentuję. Mógłbym w odpowiedzi zużyć więcej liter niż wynosi liczba osób realnie zainteresowanych żeglarską turystyką w tamtym regionie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A nie sądzisz, że brak zainteresowania turystyką ma źródło w kwestiach bezpieczeństwa? Dokładnie po przeciwnej stronie Afryki w Senegalu, Gambii, Gwinei takich turystów widziałem osobiście w tym roku. Myślisz, że w Kenii czy Tanzanii nie ma dla nich miejsca?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
A nie sądzisz, że brak zainteresowania turystyką ma źródło w kwestiach bezpieczeństwa? Dokładnie po przeciwnej stronie Afryki w Senegalu, Gambii, Gwinei takich turystów widziałem osobiście w tym roku. Myślisz, że w Kenii czy Tanzanii nie ma dla nich miejsca?

Porty Kenii i Tanzanii jachty odwiedzają. Fakt - nieczęsto...
Zbrojne ukrócenie bandyckiego procederu prowadzonego na wodach tych państw z terytorium Somalii - na pewno wspomogłoby rozwój turystyki jachtowej w ich portach. Ale wydaje się co najmniej niezrozumiałe czemu rządy tych państw nie rozpoczęły własnej akcji strzelania do bandytów, nieprawdaż?

Co do samej Somalii - pewnie się na znam na współczesnym "zwiedzaniu jachtem", ale mam silne wrażenie, że raczej nie będzie natłoku chętnych do uprawiania żeglarskiej turystyki na wybrzeżach "przerażającej, zapomnianej przez boga i ludzi zakurzonej dupy najbiedniejszego kontynentu świata." Pamiętasz czyje to słowa? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
A Seszele i Madagaskar nie są ciekawe? Popatrzcie na wątki dotyczące pływania tam, od razu pojawia się w nich kwestia bezpieczeństwa. Chętni do pływania tam są, tylko...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A pamiętasz, że ten sam osobnik postulował rozwiązanie dwutorowe? Strzelanie także do mocodawców i pośredników pirackiego biznesu i zaprowadzenie w owej dupie jakiejś władzy. Jakiejkolwiek jak pisałem. Byle by była. Na razie mamy piękny termin "państwo upadłe" za którym kryje się przerażający eksperyment ziemi niczyjej i ludzi zapomnianych. Jak słusznie zauważyłeś, piractwo z Somalii promieniuje na okolicę, całkiem skądinąd ciekawą, czyniąc ją bardzo ryzykownym miejscem do zwiedzania.

PS. A stan zakurzenia i zapomnienia nie musi być wieczny, idąc w wielojęzycznym tłumie turystów, świeżo odbudowanym mostem nad Neretwą w Mostarze i widząc tętniące życiem, zabawą, knajpami miasto nie mogłem uwierzyć jak wiele może się zmienić w tak krótkim czasie.


Ostatnio edytowano 7 paź 2012, o 13:47 przez Były user, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przypominam ( informuje ? ) specjalistom od turystyki i zwiedzania, ze wiedzie tamtedy alternatywna droga dookola Swiata.
Jest ( byla... ) wyjatkowo dogodna, zwlaszcza dla obiezyswiatow mniej zamoznych, zeglujacych pasatowo - pozwalala na duzy skrot i ominiecie slawnego Przyladka Burz.
Teraz wybor trasy jest ograniczony do "jak nie kijem, to palka". Uzbrojone konwoje, strzelaniny, napalm i akcje pacyfikujace tego nie zmienia, nawet jesli poprawia sie statystyki napadow na statki handlowe.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 10:44 

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 10:53
Posty: 113
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: ...
Waldi_L_N napisał(a):
Mniej stabilnej podstawy dla strzelca już nie jesteś w stanie wykombinować? Może ławeczka bosmańska?


Na kontenerowcu ?? Nie wydaje mi się by było mało stabinie dla snajpera.

Ale tak nie chodzi o to skąd strzelać, tylko właśnie o to aby strzelać. Ja się chcą somaliczycy mordować pomiędzy plemionami u siebie, to hulaj dusza, nie nasz problem, są dzikusami, którzy nie potrafią zrobić normalnego państwa, to ich sprawa. Ale jak atakują naszych (nasze staki) to posłać ich natychmiastowo do neptuna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Trafiles kiedys w cos?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cytuj:
Are "golden" days over for Somali pirates?

The empty whiskey bottles and overturned, sand-filled skiffs that litter this once-bustling shoreline are signs that the heyday of Somali piracy may be over. Most of the prostitutes are gone, the luxury cars repossessed. Pirates talk more about catching lobsters than seizing cargo ships.

Armed guards aboard cargo ships and an international naval armada complete with aircraft that carry out onshore raids have put a huge dent in Somali piracy and might even spell the end of the scourge. One piracy expert said it's too early to declare victory. But the numbers are startling: In 2010, pirates seized 47 vessels. This year they've taken only five.

"There's nothing to do here these days. The hopes for a revitalized market are not high," said a pirate in the former pirate haven of Hobyo who gave his name as Hassan Abdi, a high school graduate who taught English in private school before turning to piracy in 2009.

Faduma Ali, a prostitute in the inland town of Galkayo that became a pirate haven, longs for the days when her pirate customers had money. As she smoked a hookah in a hot, airless room last week, she sneered as she answered a phone call from a former customer seeking her services on credit.

"Those days are over. Can you pay me $1,000?" she asked, the price she once commanded for a night's work. "If not, goodbye and leave me alone." She hung up and groaned out loud: "Money."

The caller, Abdirizaq Saleh, once had bodyguards and maids and the attention of beautiful women. When ransoms came in, a party was thrown, with blaring music, bottles of wine, the stimulant called khat and women for every man. Now Saleh is hiding from creditors in a dirty room filled with the dust-covered TVs and high-end clothes he acquired when flush.

"Ships are being held longer, ransoms are getting smaller and attacks are less likely to succeed," Salah said while sitting on a threadbare mattress covered by a mosquito net. A plastic rain jacket he used while out at sea dangled from the door.

Somali pirates hijacked 46 ships in 2009 and 47 in 2010, the European Union Naval Force says. In 2011, pirates launched a record number of attacks — 176 — but commandeered only 25 ships, an indication that new on-board defences were working. This year, pirates have hijacked just five ships, the last on May 10 when the MV Smyrna and its crew of 26 were taken. They are still being held.

"We have witnessed a significant drop in attacks in recent months. The stats speak for themselves," said Lt. Cmdr. Jacqueline Sherriff, a spokeswoman for the European Union Naval Force.

Sherriff attributes the plunge in hijackings mostly to international military efforts — European, American, Chinese, Indian, Russian — that have improved over time. In May, after receiving an expanded mandate, the EU Naval Force destroyed pirate weapons, equipment and fuel on land. Japanese aircraft fly over the shoreline to relay pirate activity to warships nearby. Merchant ships have also increased their communications with patrolling military forces after pirate sightings, Sherriff said. Ships have bolstered their own defences with armed guards, barbed wire, water cannons and safe rooms.

No vessel with armed guards has ever been hijacked, noted Cyrus Moody, of the International Maritime Bureau. A June report from the U.N. Monitoring Group on Somalia and Eritrea said armed guards have forced pirates to "abort attacks earlier and at greater ranges from targeted vessels."

Some of those who live around Hobyo along central Somalia's Indian Ocean coastline say they never wanted the region to become a pirate den. Fishermen say piracy began around 2005 as a way to keep international vessels from plundering fish stocks off Somalia. But in the absence of law and order — the country has not had a powerful central government for the last two decades — small ransoms grew over time and criminal networks planned more organized and sophisticated attacks on the high seas, ultimately reaching out and taking freighters and yachts from mother ships 1,000 miles (1,600 kilometres) from the shores of Africa.

Two pirates with AK-47 assault rifles slung over their shoulders wandered along Hobyo's beach last weekend near a Taiwanese fishing vessel that washed up on shore after the pirates were paid a ransom and released the crew. The town is mostly quiet, except for the sight of legitimate fishermen taking their boats out to sea. The price of a cup of tea — which cost 50 cents during the piracy boom — has fallen back to around 5 cents. The lobster haul has replaced international freighters as the topic of conversation.

"The decline of piracy is a much-needed boon for our region," said Hobyo Mayor Ali Duale Kahiye. "They were the machines causing inflation, indecency and insecurity in the town. Life and culture is good without them."

Monsoons have roiled the Indian Ocean the last two months. When the storms subside in about two weeks and pirates consider returning to sea, the number of successful hijackings — or lack thereof — will go a long way toward telling if the heyday of Somali piracy is truly over.

Pirate creditors fronted the money to buy skiffs, weapons, fuel and food for piracy operations. Loans for pirates were easy to come by when new ransoms were paid frequently. Now some financiers are more reluctant to front money for pirate operations.

Walking along a street in Galkayo, Saleh pointed to a house with pink flowers he once owned. He was forced to give it to a creditor. Another pirate, Mohamed Jama, relinquished his car to a financier. European naval forces disrupted five hijacking attempts by Jama, he said. The May attack on land destroyed skiffs and fuel he owned.

"He could not pay my $2,000, so I had to take his $7,000 car," said Fardowsa Mohamed Ali, a financier. "I am no longer in contact with pirates now because they are bankrupt and live like refugees."

Many former pirates are unemployed but Mohamed Abdalla Aden has returned to his old job as a soccer coach for village boys. Aden said he now earns as much in a month that he used to spend in a single day as a pirate.

"The coasts became too dangerous," he said while holding an old, beat-up mobile phone. "Dozens of my friend are unaccounted for and some ended up in jail."

An untold number of pirates have died at sea in violent confrontations, bad weather or ocean accidents. The U.N. says 1,045 suspected or convicted pirates are being held in 21 countries, including the U.S., Europe, Yemen, India, Kenya, Seychelles and Somalia.

"The risks involved in the hijacking attempts were very high. EU navies were our main enemy," said Saleh.

Several pirate attacks made worldwide headlines, including a high-drama rescue in 2009 of an American hostage by Navy SEALs. Pirates still hold seven ships and 177 crew members, according to the EU Naval Force. At the height of Somali piracy, pirates held more than 30 ships and 600 hostages at a time.

Despite the risks of being shot, arrested or becoming lost at sea, the potential rewards can be surreal in impoverished Somalia. Ransoms for large ships in recent years have averaged close to $5 million. The largest reported ransom ever paid was $11 million for the Greek oil tanker the MV Irene SL last year.

Widespread poverty and the lure of potential riches are why Moody says it's too early to say for sure that the piracy problem has been solved.

"We hope so. But at the same time we are definitely advising all vessels not to become complacent just because the numbers are down," he said. "The reward for the Somali pirate once they get a vessel is enormous, so just giving that up is probably not going to be easy."

Abdi Farah, an elder in Galkayo, said he believes the end of piracy is near. Locals say pirates brought vices that were foreign to Muslim villages. Farah said he is not sorry to see the piracy trade subside.
http://maritime-connector.com/news/secu ... i-pirates/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Zaczynają łapać organizatorów... na razie tych stamtąd. Jak posiedzi i pośpiewa może i w Londynie komuś zrobi się cieplej w gaciach?

http://wyborcza.pl/1,75477,14779065,Jak_zlapac_pirata__Obiecac_mu__ze_bedzie_gwiazda.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obrazek
http://www.sail-world.com/cruising/cana ... ook/116389

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ten link, to chyba nie w wątku "złe czasy dla piratów..." tylko w "złe czasy dla żeglarzy..." powinien być.

Książka za prawie 200 funtów, jest droższa niż dwa kałachy i wiaderko kulek kupione w okolicach :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Maar napisał(a):
Książka za prawie 200 funtów
Zrób se Bulk orders available at discount.. Zaoszczędzisz na jednym kałachu. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1958
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Janusz tak na poważnie zdarzyło ci się korzystać z takich publikacji?

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Na poważnie? Nigdy. Na niepoważnie też. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Na poważnie? Nigdy. Na niepoważnie też. :D

A, bo pierwej nie było piratów :mrgreen:

Janusz, czy obecnie wypuścił byś się na Ocean Indyjski, jeżeli tak, to którędy byś pożeglował na laski, znaczy na drinka do Singapuru ? ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2013, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Przez Pacyfik :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2013, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Wojciech1968 napisał(a):
którędy byś pożeglował na laski, znaczy na drinka do Singapuru ? ;)
Moniia napisał(a):
Przez Pacyfik :)
Oczywiście! Wprawdzie droga dłuższa, ale mnie siem nie śpieszy :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL