Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 23:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2011, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
AdamC napisał(a):
na twoich pneumatykach powinno być

Ale ja wszak pytałem czy rzeczywiście to ktoś robi przepisowo.
AdamC napisał(a):
zajrzyj tam przed naszym lipcowym rejsem

Ale nic mi po tym, skoro ponoć na Copa Cośtam są. Przecież nie będę woził.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 17:55
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
zosta napisał(a):
Ale ja wszak pytałem czy rzeczywiście to ktoś robi przepisowo.

Ale nic mi po tym, skoro ponoć na Copa Cośtam są. Przecież nie będę woził.


Ja to sprawdzam, szczególnie w pneumatykach dzieciaków, ale i w swoim przy okazji też. Wymiana wypada tak co 2/3 lata; właśnie mi wypada w jednej teraz to wymienię taki zestaw. Jak pamiętasz na Cuba Libre nie było pneumatyków, masz pewność, że na Copa Verde są?? Lepiej sie upewnij.

*****

zosta napisał(a):
Ale nic mi po tym, skoro ponoć na Copa Cośtam są. Przecież nie będę woził.


Aha, sprawdziłem na stonie, ze maja pneumatyki Solar na wyposażeniu. Widziałem ostatnio, ze łódka juz na wodzie, posadzę jutro tłuste d. na rower i przejadę się do nich sprawdzę Ci termin przydatności do spozycia tych kamizelek. Zobaczę tez jaki maja udzwig bo jak 60-120kg to dzieciakom na nic sie nie przydadza i jeden bedziesz musiał zaimportować od Norków ;)

_________________
---------------------
Adam C.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AdamC napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Teraz standardowe kamizelki ratunkowe.
To pomarańczowe wdzianka, najczęściej z materiału, którym obszyto bardziej czy mniej sztywne, duże kostki lub grube płaty materiału wypornościowego. Mają charakterystyczny, duuży i niewygodny kołnierz...Obowiązkowe są na statkach konwencyjnych - i nie z myślą o wygodzie ale dla spełnienia wymogów LSA Code/SOLAS zaprojektowane. ...


Tak dodam, choc pewnie wszyscy wiedzą, że sa to jedyne kamizelki, które gwarantuja utrzymanie głowy delikwenta, który miał pecha znaleźć się za burtą, nad powierzchnią wody, bez względu na to czy jest przytomny czy nie i czy wpadł do wody, głową do przodu czy inna częścią ciała cztery litery w to włączając.


Te same parametry i rygory spełniają zgodne z LSA code kamizelki pneumatyczne.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2215
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jakie opinie uzyskały by od Was poniższe przykłady ?

1. http://youtu.be/zSVjFTHntd8

2. http://youtu.be/1wnw6K9Svd8

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Jaromir napisał(a):
Brak (obecnie...) modeli łączących kamizelkę asekuracyjną z szelkami bezpieczeństwa.


A swoją drogą, wydaje mi się, byłoby to najlepsze rozwiązanie ( i najtańsze) dla pływań na cieplejszych wodach o większym zasoleniu, zwiększające bezpieczeństwo , poprzez używaniu na raz 2 systemów bezpieczeństwa.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
bryg napisał(a):
A swoją drogą, wydaje mi się, byłoby to najlepsze rozwiązanie ( i najtańsze) dla pływań na cieplejszych wodach o większym zasoleniu, zwiększające bezpieczeństwo , poprzez używaniu na raz 2 systemów bezpieczeństwa.

Takie połączenie lekkiej kamizelki z pasami...hmmm to nie jest głupi pomysł, zwłaszcza na orbisowskich rejsach w Chorwacji i Grecji

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 23:45 

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 21:47
Posty: 25
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz, kżw
Jaromir, przepraszam ze tak późno pisze:) więcej zrozumienia dla litrówek :) Dziękuję za info o zwalniakach, ja się z takim jeszcze nie spotkałem choć pływam na statkach gdzie wszystko musi spełniać LSA Code. Pozdrawiam

_________________
Grzegorz Haligowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2011, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Grzesio napisał(a):
...więcej zrozumienia dla litrówek :)

Nie chodzi mi o literówki, ale o nieścisłe i niejasne wypowiedzi z zastosowaniem rozmytych terminów. Konkretnie terminu "pasy asekuracyjne". Są kamizelki ratunkowe, kamizelki asekuracyjne i szelki bezpieczeństwa. O jakie "pasy asekuracyjne", które (jak uważasz) należy "ubierać zawsze i wszędzie" oraz które są "zintegrowane z kamizelką" Tobie chodzi - Boh adin znajet...
Grzesio napisał(a):
Dziękuję za info o zwalniakach, ja się z takim jeszcze nie spotkałem choć pływam na statkach gdzie wszystko musi spełniać LSA Code. Pozdrawiam

Zaskakujesz mnie.
Możesz powiedzieć jaki (jeżeli nie z zaworem hydrostatycznym...) mechanizm automatycznego napełniania mają wspomniane przez Ciebie pneumatyczne kamizelki ratunkowe (zgodne z LSA Code)?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2011, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Grzesio napisał(a):
więcej zrozumienia dla litrówek

Co prawda i pół litra wystarczy ale dla litra mamy pełne zrozumienie!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2011, o 20:44 

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 21:47
Posty: 25
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz, kżw
Jaromir, te które spotkałem do tej pory miały tylko ręczne zwalnianie. Stąd moje zaskoczenie że stosuje się zwalniak. Co dziwne bo dzięki tobie sprawdziłem i powinno być tak jak mówisz. Cóż może Holendrzy mają inne podejście do tego kodeksu;) Ale raz jeszcze dziekuje

_________________
Grzegorz Haligowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2011, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wojtek,
tzn. tylko sztempel SOLASa daje ich ratunkowość? No litości :D To podobnie jak sztempel przeglądu PRS i UM powoduje bezpieczeństwo jachtu "komercyjnego" :D takie jachty bez sztempla są niebezpieczne... no chyba, że nie są komercyjne, wtedy znowu stają się bezpieczne :)
A już najlepiej bezpieczeństwu robi niebiesko - żółta bandera, wtedy jacht jest w 100% bezpieczny, w odróznieniu do tych pod biało-czerwoną :D
Może na kamizelkach powinni doszywać banderę niebieska z żółtym krzyżem :P

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2011, o 06:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na Louve był (jest) komplet pneumatycznych kamizelek asekuracyjnych wyposażonych w wąsy z karabińczykami. Moje załogi korzystały z nich posłusznie na zasadzie "na pokładzie od zmroku do świtu oraz gdy ja powiem" Na ogół nie musiałem mówić. Musiałem natomiast gonić za zostawianie ich w przypadkowych miejscach, w tym w kokpicie.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 16:44 

Dołączył(a): 28 maja 2011, o 22:59
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
hmmm... tak teraz sobie przypominam, że na moim pierwszym rejsie po Bałtyku, gdy dmuchnęło już 7B, część załogi poszła postawić grota i NIKT nie miał na sobie kamizelki. Teraz mnie to dziwi, Bogu dzięki, że okazało się iż nie były potrzebne - nikt nie wylądował za burtą :).

http://soldak.pl/

_________________
http://soldak.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 17:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak do polowy lat 70-tych kamizelki na jachtach byly skrzetnie upychane w bakistach
a i szelki byly rzadkoscia.Osobiscie nie widzialem zeby ktokolwiek uzywal a plywalo sie w roznych warunkach.
Teraz mam u siebie dobre pneumatyki z wasami a jak plywam sam to i life liny na obu burtach :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 19:49 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1386
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 235
Uprawnienia żeglarskie: kj
Bardzo fajny wątek. Co do stosowania kamizelek to oczywiście w zależności id warunków i akwenu. I trudno tu dawać uniwersalnych porad. W Chorwacji to głównie szelki bezpieczeństwa jak zaczyna być trudniej i zawsze w nocy, za to w Norwegii i innych zimnych wodach to kamizelki pneumatyczne w każdych warunkach pogodowych. Dla wątpiących polecam krótką kąpiel w temperaturze wody 5C i podzielenie się wrażeniami.
Co do pływania w latach 70-80 to sam się czasami zastanawiam nad poziomem bezpieczeństwa tamtych pływań, chyba tylko młodym wiekiem da się to usprawiedliwić. Kamizelki ratunkowe głęboko zaształowane, szelki bezpieczeństwa z samootwierającymi się karabińczykami, zakładane już w naprawdę ciężkich warunkach, nie wspominając już o awaryjnych silnikach, permanentnych awariach osprzętu itd.
Zdecydowanie wolę jednak aktualny poziom wyposażenia w środki bezpieczeństwa. Komplet kamizelek pneumatycznych i innych środków ratunkowych, EPIRB, Radar+GPS +UKF, wszystko zintegrowane w jeden system- zdarzają się takie jachty ( do pełni szczęścia brakowało tylko AISu)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 20:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Krzys napisał(a):
Co do pływania w latach 70-80 to sam się czasami zastanawiam nad poziomem bezpieczeństwa tamtych pływań, chyba tylko młodym wiekiem da się to usprawiedliwić.


Nie znam statystyk ale nie wydaje mi sie zeby wypadkow bylo wiecej :) Po morzu zaczalemplywac w polowie 60-tych. Byly jachty bez silnikow, bez relingow itd.itp.
ja bylem mlody ale Koledzy znacznie starsi.Odnosze wrazenie ze respekt dla morza
byl wiekszy , poziom (sredni) wyszkolenia tez. O roznicach w poziomie techniki nie ma
co pisac , choc zaufanie do radarow, nawtexsow, gpsow itd. moim zdaniem obniza
ten respekt przed morzem.

Pzd.
Marek ( co to ostatnio nabyl ploter z AIS :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
Wojtek,
tzn. tylko sztempel SOLASa daje ich ratunkowość? No litości :D To podobnie jak sztempel przeglądu PRS i UM powoduje bezpieczeństwo jachtu "komercyjnego" :D takie jachty bez sztempla są niebezpieczne... no chyba, że nie są komercyjne, wtedy znowu stają się bezpieczne :)
A już najlepiej bezpieczeństwu robi niebiesko - żółta bandera, wtedy jacht jest w 100% bezpieczny, w odróznieniu do tych pod biało-czerwoną :D
Może na kamizelkach powinni doszywać banderę niebieska z żółtym krzyżem :P


Mylisz się. I niepotrzebnie ad absurdum (znaczy przywołując sztemple "przeglądow" ) sprowadzasz oraz w żart obracasz sprawy istotne i nie dla wszystkich oczywiste.
"Stempel SOLAS" na kamizelkach pneumatycznych nie jest stawiany przypadkiem. Jest to potwierdzenie, że kamizelka konkretnego wzoru i producenta przeszła testy i spełnia wyśrubowane warunki dla kamizelek ratunkowych - przewidziane technicznym dodatkiem do konwencji SOLAS (LSA Code).
Wśród wielu warunków, jakie musi spełnić kamizelka "SOLASowska" szczególną uwagę zwraca posiadanie większej niż "popularne" kamizelki wyporności, obecność minimum dwu komór, wykonanie z trwałego materiału, naklejenie odblasków o jakości i powierzchni wynikających z konwencji, właściwe umieszczenie światełek o wymaganych konwencją parametrach, posiadanie niezawodnego, odpornego na przypadkowe "odpalenia" mechanizmu napełniania, etc, etc... Jak to za mało - może warto pamiętać, że w przeciwieństwie do 90% "popularnych" kamizelek - kamizelka zgodna z SOLAS zapewnia utrzymanie osoby nieprzytomnej w takiej pozycji, która daje sporą szansę...nie utopienia się.
Kamizelki mniejszych wyporności, pozbawione "akcesoriów" i prostszej budowy są bardziej popularne przede wszystkim ze względu na cenę, dostępność, lekkość i wygodę codziennego używania. Na utrzymanie głowy nieprzytomnego nad wodą, na niemal 100% niezawodność, na światełka, duży zapas wyporu i inne takie - nie należy jednak liczyć w tych popularnych, tanich kamizelkach za bardzo...

Nie twierdzę, że to źle iż występują różne rodzaje kamizelek. Ale nie jest sensownym naśmiewać się ze sposobu oznaczenia sprzętu, kiedy oznaczenie spełnia funkcję formalnego potwierdzenia użyteczności i jakości tego sprzętu.

Fajnie jeżeli każdy może (a przynajmniej powinien móc) sobie wybrać, kupić i używać taką kamizelkę, jaka mu po przemyśleniu najbardziej odpowiada (lub np. nie używać kamizelki w ogóle).
Zanim się kamizelkę wybierze - warto wiedzieć, że... kamizelka kamizelce nierówna. I przed wyborem swojej kamizelki warto czegoś się o parametrach kamizelek i ich oznaczaniu dowiedzieć - a nie tylko zarechotać temat... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bryg napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Brak (obecnie...) modeli łączących kamizelkę asekuracyjną z szelkami bezpieczeństwa.


A swoją drogą, wydaje mi się, byłoby to najlepsze rozwiązanie ( i najtańsze) dla pływań na cieplejszych wodach o większym zasoleniu, zwiększające bezpieczeństwo , poprzez używaniu na raz 2 systemów bezpieczeństwa.


Okazało się, że obecnie dostępne są kamizelki asekuracyjne zintegrowane z szelkami bezpieczeństwa. I to od polskiego producenta!
Konkretnie - chodzi mi o wyrób "Środek asekuracyjny OFF-SHORE PRO 50N" produkcji "Sportisu".
Opis m.in. tu:
http://www.sportis.com.pl/kamizelki-i-u ... e-50n.html
http://www.bakista.pl/index.php?c=670&pr=9011&p=2
Więcej fotek tu:
http://allegro.pl/kapok-kamizelka-aseku ... 35580.html

Cena niestety dość wysoka... ale ta cena zawiera już linę bezpieczeństwa z karabińczykami.
Nie znam jeszcze jakości i szczegółów innych niż widoczne w opisie i na fotkach - ale niebawem poznam - bo takie "dwa w jednym" warte jest moim zdaniem grzechu. Niestety na fotkach nie widać pasa krokowego...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jaromir napisał(a):
Niestety na fotkach nie widać pasa krokowego


Bo go nie ma!
Mam takie 4 sztuki na Tequili, jestem zadowolony.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Jaromir napisał(a):
Brak (obecnie...) modeli łączących kamizelkę asekuracyjną z szelkami bezpieczeństwa.

Cześć!
A to Conrad-Passed już nie produkuje ich? Bo ja mam właśnie kilka od nich - fakt kupione jakieś 5-6 lat temu i nie jestem w stanie sobie przypomnieć, czy nie szyli mi na zamówienie.
Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
morka napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Brak (obecnie...) modeli łączących kamizelkę asekuracyjną z szelkami bezpieczeństwa.

Cześć!
A to Conrad-Passed już nie produkuje ich?
Bo ja mam właśnie kilka od nich - fakt kupione jakieś 5-6 lat temu i nie jestem w stanie sobie przypomnieć, czy nie szyli mi na zamówienie.


1. Właśnie piszę - że takie kamizelki są dostępne i wyglądają nieźle - tym razem ze Sportisa ;)

2. "Conrad-Passed" na pewno robił takie w przeszłości (nosiłem ich kamizelki z szelkami bezp. na "Copernicusie" - pewnie wciaż tam pływają). Ale AFAIK przestali...
Rozmawiałem o tym z kimś z "C-P" na targach - usłyszałem, że zaprzestali produkcji kamizelek z szelkami, bo nie do przeskoczenia dla nich była konieczność podwójnej atestacji ("CE") wyrobu - jednocześnie jako kamizelki asekuracyjnej i szelek bezpieczeństwa. Że koszty podwójne, klientów niewielu, że niemal wszyscy kupują najtańsze modele...etc...
Fajnie, że komuś w Sportisie przełamać takie myślenie się chciało. :cool:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 230 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL