Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 05:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2012, o 11:09 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 10:49
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy/Kapitan motorowodny
Niepowtarzalna okazja odbycia prawdziwej morskiej praktyki motorowodnej. Kompletuję załogi na czteroetapowy rejs na trasie Barcelona-Portimao-La Coruna-Haga-Hel. Każdy etap to około 140 godz. rejsu. Koszty własne: paliwo, wyżywienie, ewentualne porty. Termin: wrzesień br. - kolejne tygodnie. Jacht Finnclipper 35, dł. 10,75m, długi kil, hydrauliczny ster. Zużycie paliwa 3-4l/godz. Załoga do 6 osób. Szczegóły w kontakcie mailowym: pkumosinski@o2.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Niech mnie ktoś oświeci, ale finnclipper to chyba jacht żaglowy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Sąsiad napisał(a):
Niech mnie ktoś oświeci, ale finnclipper to chyba jacht żaglowy?
A na jachcie żaglowym, na którym na ten przykład nie ma masztu, bo cośtam się wzięło i stało, to nie można praktyki motorowodnej odbywać? :-)

Popatrz na fuel consumption - toż to przecież nie są ilości zużywane przez motorówę.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Mnie to wygląda na obniżanie kosztów sprowadzenia jachtu do Polski po awarii.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 13:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
to taki motosailer, w zasadzie na żaglach nie chodzi albo tylko z wiatrem wiec słusznie chłop zakłada całą droge walnąć na silniku

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 15:05 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara zdaje się ma rację:
http://finnclipper.pl/rejsy/rejsy-morskie
cyt.:
Szanowni Państwo,
z przykrością informujemy, że podczas ostatniego rejsu, w drodze z Majorki, Finnclipper dostał się w obszar huraganowych sztormów, które w tym czasie nawiedziły znaczną część Europy.
Jakkolwiek jacht dowiózł bezpiecznie załogę do portu przeznaczenia – Barcelony, to jednak doznał poważnych uszkodzeń.
W związku z powyższym, do czasu wykonania prac naprawczych w stoczni remontowej, wszystkie planowane rejsy zostają odwołane.
Za utrudnienia uprzejmie przepraszamy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Aaa, no to się nie dziwię. Wyjdzie ponad 2k literków, to lepiej żeby załoga zapłaciła. Jednakowoż wychodzi mi za paliwko 150 eurosów od głowy, a to chyba (z pozostałymi kosztami) za dużo, żeby telepać się dniami i nocami uszkodzoną żaglówką na motorku przez Europę.
Ale życzę powodzenia w poszukiwaniach załogi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 16:29 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 10:49
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy/Kapitan motorowodny
Czytam te posty i prawda oczywista mi się jawi. Środowisko tzw. żeglarskie stanowią Ci, którzy pływają i Ci, którzy o pływaniu głównie dyskutują. Ci drudzy, z reguły do powiedzenia mają najwięcej. Z sensem czy bez, dla potwierdzenia chyba przed samym sobą stopnia głębokiego wtajemniczenia zabierają głos ochoczo. Brawo !!!
Dla jednych 150 EU za tydzień to za dużo, inni może by chcieli ale odwagi nie starczy. Na szczęście są i tacy, którzy i mają i chcą i się nie boją (w dzień i w nocy, na morzu, na motorku).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
finnclipper 35 napisał(a):
Środowisko tzw. żeglarskie stanowią Ci, którzy pływają i Ci, którzy o pływaniu głównie dyskutują. Ci drudzy, z reguły do powiedzenia mają najwięcej.

Siebie pewnie zaliczasz do tych drugich?

Akurat w tym wątku zabrali głos ci, którzy pływają bardzo dużo - trafiłeś więc jak kulą w płot. Forum jest od tego, żeby komentować i dyskutować. Nie jest to słup ogłoszeniowy - tu się nie wpada z ulicy, żeby rzucić rewelacyjną okazją. Jakby była naprawdę rewelacyjna, to nawet pewnie byś tu nie zajrzał.

Najlepiej strzel focha i obraź się, że.... No właśnie, że co? Że zauważono zmniejszanie kosztów po awarii? Że cena wydaje się niektórym zbyt wysoka?

Ech... pokory trochę... widać morze jeszcze nie nauczyło, choć - jak widać - stara się.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Każdemu wolno mieć swoje zdanie. Dla mnie 83% rejsu spędzone w hałasie silnika na 10m łódce to nie jest staż motorowodny tylko męczarnia. Jak mam za to zapłacić 150eur + dojazdy + wyżywienie + opłaty portowe to jest to zdecydowanie za drogo. Nikomu nie żałuję, a swoje posty traktuję jako ostrzeżenie dla właśnie tych niedoświadczonych, żeby wiedzieli na co się porywają.
A życzenia powodzenia w szukaniu były szczere :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 17:19 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 10:49
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy/Kapitan motorowodny
Najlepiej strzel focha i obraź się, że.... No właśnie, że co? Że zauważono zmniejszanie kosztów po awarii?
Ech... pokory trochę... widać morze jeszcze nie nauczyło, choć - jak widać - stara się.

Nie zdarzyło Ci się prowadzić łódki po awarii ? Bez takielunku ? Na silniku ? Nie wierzę. I jakaż to sensacja ? Normalna robota.
W ogłoszeniu wyraźnie piszę: dla motorowodnych. Wszakże to lepsza praktyka motorowodna niż godzinne śmiganie motorówką po zatoce, i manewrowo i nawigacyjnie i pod każdym względem. A do tego ładne zakątki świata.
Z fochów wyrosłem jakieś pół wieku temu.
A pokory nie ucz, nie masz na to monopolu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
pokory trochę... widać morze jeszcze nie nauczyło
finnclipper 35 napisał(a):
A pokory nie ucz, nie masz na to monopolu.

Trudna jest sztuka czytania ze zrozumieniem.

finnclipper 35 napisał(a):
Ci, którzy o pływaniu głównie dyskutują. Ci drudzy, z reguły do powiedzenia mają najwięcej. Z sensem czy bez, dla potwierdzenia chyba przed samym sobą stopnia głębokiego wtajemniczenia zabierają głos ochoczo.

Wpadasz, bo potrzebujesz ludzi, a zaczynasz od rozstawiania po kątach. Z takim podejściem nie będzie łatwo znaleźć chętnych. Przemyśl to...

I oczywiście, musisz mieć zawsze rację... Przyznaję Ci ją... zgodnie z dewizą Colonela.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 17:49 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 10:49
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy/Kapitan motorowodny
Jako stałemu i znanemu uczestnikowi forum, dziękuję za wymianę poglądów. I choć mogła być sympatyczniejsza, to jak zawsze życzę powodzenia i stopy wody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 18:58 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
A nie byłoby ciekawsze przepłynięcie rzekami i kanałami ?
Trasa krótsza, śródlądzie imho bezpieczniejsze, silnik uzasadniony :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
jarex napisał(a):
A nie byłoby ciekawsze przepłynięcie rzekami i kanałami ?
Przez Pireneje? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zawsze można na Pireneje wynająć Chinooka :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 22:02 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Maar napisał(a):
Przez Pireneje? :-)


To raczej ciężko :)
Skoro plan jest aby opłynąć Europę, to z Barcelony do Narbonne chyba morzem da radę dopłynąć,
http://www.worldcanals.com/vev/uk/canal2m.htm
i jest ciekawy turystycznie skrót :)
a jeśli dzielność morska pozwoli na dotarcie do Marsylii, to można Rodanem, Mozelą, Renem i kanałami dopłynąć do Odry.
To oczywiście tylko moje subiektywne zdanie, ale taka trasa jest krótsza i ciekawsza niż katarynowanie po morzu, choć wymaga położenia masztu.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

znalazłem na innym forum:
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t ... js&start=0


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL