Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 maja 2019, o 14:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2018, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
Mam od wczoraj wstępnie zarezerwowany jacht Sun Odyssey 519 (2016r) na Kubie od 11.05.2019 na kilkutygodniowy czarter one way. Port końcowy to Palma de Mallorca na Majorce. Planuję pójść przez Maderę albo Azory, zatem rejs będzie podzielony na dwa etapy: przelot przez Atlantyk i później przez Cieśninę Gibraltarską na Baleary. To oznacza, że możliwa jest wymiana załogi między etapami.
Czas przelotu przez Atlantyk, to raczej 4 tygodnie. Myślę że pokonanie dystansu ok. 3500 mil w 3 tygodnie jest mało realne, bo to wychodzi średnia 7 knotów na całym dystansie. Z Madery na Baleary to już tylko ok. 1000 mil i na to są 2 tygodnie.
Koszt kojowego na pierwszy etap przy 8 osobach wychodzi na poziomie 600 EUR. Bilet lotniczy na Kubę z Warszawy to w tej chwili 1500 zł. Na Maderę i z Madery ok 600 zł. Z Majorki ok 300 zł. To wstępne informacje dla tych którzy byliby zainteresowani takim rejsem czy jednym z etapów tego rejsu.
Jacht jest doskonale wyposażony również od strony nawigacyjnej, ale mam pomysł, żeby przez przynajmniej jakąś cześć ponawigować tradycyjnie z wyznaczaniem pozycji z astro. W każdym bądź razie sekstant zabieram i będę szkolił chętnych. Jeśli w załodze znalazłby się ktoś z certyfikatem RYA Yachtmaster Offshore, to możemy popłynąć według zasad obowiązujących rejsy stażowe na YM Ocean i tym samym taka osoba będzie miała zaliczony staż na YM Ocean. A dla lepszego zrozumienia tematu każdy uczestnik rejsu otrzyma wydaną w tym roku książkę "Astronawigacja krok po kroku" :)
Zapraszam do załogi :-)
Kontakt przez forum albo na maila: mglow_xl(małpa)wp(kropka)pl

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:46
Posty: 1681
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 283
Otrzymał podziękowań: 263
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Kusisz, kusisz.

_________________
pozdro Zbyszek
Starlight30 s/y JARICHO
www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
junak73 napisał(a):
Kusisz, kusisz.


:) :)

Po wczorajszej rozmowie ze Starą Zientarą (był na Kubie Zjawą) już wiem, że nie da się tam w sposób sensowny zrobić zaopatrzenia na przelot przez Atlantyk, a przynajmniej trzy lata temu nie dałoby się. Trzeba to zrobić np. na Dominikanie albo na Bahamach.
Jacht stoi w marinie w Cienfugeos od południowej strony wyspy zatem i tak trzeba wyjść zza Kuby kierując się na wschód (Dominikana) albo na zachód (Bahamy).

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 01:32
Posty: 2002
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 407
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: mam
Na Dominikanie rezyduje Grzesiu Tulisow, to będziesz miał wsparcie logistyczne :mrgreen:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein



Za ten post autor Seba otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3802
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 190
Otrzymał podziękowań: 959
Uprawnienia żeglarskie: galernik
A jest rozważana opcja jeszcze jednego etapu z przystankiem na Karaibach?
Wówczas ten najdluższy przelot nie byłby tak opresyjny czasowo.
Wiele osób z pośród moich załog krąży myślami wokój przejścia, atlantyku, ale niewiele z nich może sobie pozwolić na 5 tygodni (4 plus loty) przerwy w pracy. Tak czy ineczej roześlę informacje...
To jest czarter z myślą o rejsach, czy deliwerka samofinansująca się dzięki komercyjnym załogom?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seba napisał(a):
Na Dominikanie rezyduje Grzesiu Tulisow, to będziesz miał wsparcie logistyczne :mrgreen:

Jest też Krakowianin, steskniony wiadomosci ze starego kraju... 6ha nad morzem, stadnina, luziiik ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
To jest 6 tygodniowy czarter one way z Alborana.
Dzieki za wskazówkę, popatrze jakby dało się skrócić czas do 3 tygodni przelotu. Wtedy raczej Azory, bo to jakieś 500 mil bliżej.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3802
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 190
Otrzymał podziękowań: 959
Uprawnienia żeglarskie: galernik
3 tygodnie, to tempo musiałoby byc spore, ale na 3 tygodnie mialbym chetnych jak sądzę

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
Można by rejs podzielić na trzy etapy i popłynąc przez Bermudy. Wtedy z Bermudów na Azory to ok 2000 mil a na Maderę 2400. Z Bermudów te trzy tygodnie stają się realne.

Tak czy inaczej myślałem o tym, żeby wejśc troche wyżej, bo jest mniejsze prawdopodobieństwo wiatrów w pysk.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12044
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1397
Otrzymał podziękowań: 1380
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Szaman3 napisał(a):
Tak czy inaczej myślałem o tym, żeby wejśc troche wyżej, bo jest mniejsze prawdopodobieństwo wiatrów w pysk.


Pisze się w RYA. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 09:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 149
Otrzymał podziękowań: 276
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Kurka wodna ale rejs.

_________________
www.SailAtSea.pl rejsy niekomercyjne, zapisz się do newsletter


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
Nicram napisał(a):
Kurka wodna ale rejs.


Zapraszam do załogi.
Powoli krystalizuje się trasa rejsu.
Wygląda na to, że pierwszy dwutygodniowy etap (11.05 - 25.05.2019) rozpocznie się oczywiście na Kubie w Cienfugeos (stamtąd będzie jacht). Dalej pójdziemy wokół południowo- wschodniego krańca wyspy (przy Guantanamo ;) ) i skierujemy się na archipelag Turks and Caicos. Stamtąd na Bermudy, gdzie może nastąpić wyokrętowanie i zaokrętowanie.
Drugi etap rozpocznie się na Bermudach 25.05. Ruszamy na Azory. Ten etap prawdopodobnie potrwa do 15.06 (3 tygodnie).
Trzeci etap będzie prowadził z Azorów na Majorkę.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Ostatnio edytowano 20 lis 2018, o 11:14 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem datę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 09:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 149
Otrzymał podziękowań: 276
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Widzisz człowieniu już nie mam problemu żeby zrobić sobie 5 tygodni urlopu. Tylko problem zaczyna się że w tych 5 tygodniach muszę wyszukać czas dla córki co ma 1.5 roku i syna co ma 3 z kawałkiem aha no
i Natalia ;)

Pomyślę bo system nawigowania mnie najbardziej zaciekawił.

_________________
www.SailAtSea.pl rejsy niekomercyjne, zapisz się do newsletter


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
Na każdym z etapów można zrobić rejs stażowy na YM Ocean. A nawet jak nie będzie to potrzebne, to i tak poćwiczymy jakiś kawałek z nawigacją tradycyjną.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 10:25 

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 16:34
Posty: 68
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Szaman3 napisał(a):
Nicram napisał(a):
Kurka wodna ale rejs.


Drugi etap rozpocznie się na Bermudach 25.09. Ruszamy na Azory. Ten etap prawdopodobnie potrwa do 15.06


Wygląda trochę, że to 9 miesięcy :) Płyniecie na zachód? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
pierzasty napisał(a):
Szaman3 napisał(a):
Nicram napisał(a):
Kurka wodna ale rejs.


Drugi etap rozpocznie się na Bermudach 25.09. Ruszamy na Azory. Ten etap prawdopodobnie potrwa do 15.06


Wygląda trochę, że to 9 miesięcy :) Płyniecie na zachód? ;)


Ooops :oops: Miało być 25.05.
Dzięki za zwrócenie uwagi.

PS. Uprzejmie proszę modów o poprawienie daty w jednym z poprzednich postów.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13320
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 543
Otrzymał podziękowań: 4472
Poprawiłem.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2018, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
Umowa podpisana, zaliczka wpłacona, ruszamy w maju.
Jacht Sun Odyssey 519 „Alboran Champagne” (2016 rok) będzie na nas czekał w marinie Cienfugeos na Kubie.
https://www.alboran-charter.com/en/albo ... 5cab-33312
Popłyniemy nim do Europy do Palma de Mallorca. Jacht ma 5 dwuosobowych kabin i maksymalnie może zabrać na pokład 12 osób. Planujemy załogi 5 – 8 osobowe.
Cała trasa zostanie podzielona na 3 etapy.

I etap. 11.05.2019 – 25.05.2019 (2 tygodnie)
Marina Cienfuegos (Kuba) – Bermudy ok. 1400 mil.
Ruszamy z Cienfuegos i kierujemy się na południowy wschód. Opływamy wyspę od strony wschodniej i kierujemy się na archipelag Turks and Caicos (ok. 600 mil). Stamtąd popłyniemy na Bermudy (ok. 800 mil). Po drodze zatrzymamy się w 2 – 3 miejscach na Kubie. Gdzie dokładnie? To zdecydujemy po konsultacji z lokalnym przedstawicielem armatora już na Kubie. Następny postój będzie w marinie Turtle Cove na wyspie Providenciales (Turks and Caicos), ale po drodze możemy stanąć na kotwicy przy Great Inagua Island.
Koszt „kojowego” to 500 EUR przy 5 osobowej załodze. Jeśli w załodze będzie więcej osób to koszt na osobę będzie odpowiednio malał. Przewiduję, że składka do kasy jachtowej wyjdzie na poziomie 200 – 300 EUR. Kasa jachtowa pokrywa koszty zaprowiantowania jachtu, paliwo, opłaty w marinach. Na okres całego rejsu zostanie wypożyczony telefon satelitarny (koszt wypożyczenie jest wliczony w cenę „kojowego”) i jego eksploatacja będzie pokrywana z kasy jachtowej (prognozy pogody, informacje nawigacyjne, informacje niezbędne w sytuacjach awaryjnych. )
Skiper: Mariusz Główka (RYA Yachtmaster Ocean).


II etap. 25.05.2019 – 15.06.2019 (3 tygodnie)
Bermudy – Sao Miguel (Azory) ok. 1950 mil.
Etap w którym pokonujemy Atlantyk. Po dopłynięciu do Azorów, w zależności od czasu w jakim przejdziemy Atlantyk, bardziej albo mniej pozwiedzamy archipelag. Z pewnością odwiedzimy Hortę.
Podobnie jak w pierwszym etapie koszt „kojowego” to 500 EUR przy 5 osobowej załodze. Jeśli w załodze będzie więcej osób to koszt na osobę będzie odpowiednio malał. Przewiduję, że składka do kasy jachtowej wyjdzie na poziomie 200 – 300 EUR. Kasa jachtowa pokrywa koszty zaprowiantowania jachtu, paliwo, opłaty w marinach. Na okres całego rejsu zostanie wypożyczony telefon satelitarny (koszt wypożyczenie jest wliczony w cenę „kojowego”) i jego eksploatacja będzie pokrywana z kasy jachtowej (prognozy pogody, informacje nawigacyjne, informacje niezbędne w sytuacjach awaryjnych. )
Skiper: Mariusz Główka (RYA Yachtmaster Ocean).

III etap. 15.06.2019 – 30.06.2019 (15 dni)
Sao Miguel (Azory) – Palma de Mallorca (Majorka) ok. 1450 mil.
Z Sao Miguel ruszamy w kierunku Gibraltaru. Po przejściu cieśniny kierujemy się na Baleary. Po drodze jest wiele ciekawych miejsc do odwiedzenia. Wybór portów które będą odwiedzane podczas tego etapu będzie zależał od załogi i kapitana.
Podobnie jak w poprzednich etapach koszt „kojowego” to 500 EUR przy 5 osobowej załodze. Jeśli w załodze będzie więcej osób to koszt na osobę będzie odpowiednio malał. Przewiduję, że składka do kasy jachtowej wyjdzie na poziomie 200 – 300 EUR. Kasa jachtowa pokrywa koszty zaprowiantowania jachtu, paliwo, opłaty w marinach. Na okres całego rejsu zostanie wypożyczony telefon satelitarny (koszt wypożyczenie jest wliczony w cenę „kojowego”) i jego eksploatacja będzie pokrywana z kasy jachtowej (prognozy pogody, informacje nawigacyjne, informacje niezbędne w sytuacjach awaryjnych. )
Skiper: Kazimierz Mączyński (j.s.m.)

Na każdym z etapów może być realizowana nauka astronawigacji i praktyczne ćwiczenia których końcowym wynikiem będzie wyznaczanie pozycji bez posługiwania się GPSem. Gorąco zapraszam tych posiadaczy certyfikatu RYA Yachtmaster Offshore, którzy maja w planach uzyskanie najwyższego z brytyjskich certyfikatów: RYA Yachtmaster Ocean. Każdy z etapów stwarza warunki zrealizowania rejsu stażowego według wymogów RYA (600 mil non stop z czego co najmniej 200 mil w odległości nie mniejszej niż 50 mil od brzegu bez udziału elektroniki w nawigowaniu). Ale nawet jeśli nie będzie takiej potrzeby, to na każdym z etapów ponawigujemy kilkaset mil posługując się sekstantem i mapami papierowymi. To będzie niezapomniana przygoda.
Kontakt przez forum albo na maila: mglow_xl(małpa)wp(kropka)pl

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2018, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 19:57
Posty: 3020
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: .
Etap atlantycki powoli się zapełnia, choć jeszcze ze dwa miejsca są. Zapraszam. Również na pozostałe etapy.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: martin40 i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL