Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2019, o 07:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2019, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10273
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4310
Otrzymał podziękowań: 1895
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zapraszam do pływania na TEQUILI, informacje tutaj:

http://armator-i-skipper.pl/o-mnie/tequila/zapraszam-na-tequile/

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2019, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11556
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 199
Otrzymał podziękowań: 1790
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
informacje tutaj:


"Ponadto po równo pokrywamy koszty utrzymania jachtu. Kalkulacja nie zawiera żadnej “nadkładki” dla armatorów, to się podobno nazywa rejsy niekomercyjne.
Oznacza to, że koszt od osoby wynosi dziennie:
– przy jednym gościu – w portach krajowych –93,70 zł, czyli 90,-
– przy jednym gościu – w portach zagranicznych – 124,40 zł, czyli 120,-
– przy dwóch gościach – w portach krajowych – 75,67 zł, czyli 75,–
– przy dwóch gościach w portach zagranicznych – 100,47 zł, czyli 100,-
W wyjątkowych sytuacjach, bo to bardzo niewygodne:
– przy trzech gościach w portach krajowych – 66,75 zł, czyli 70,-
– przy trzech gościach w portach zagranicznych – 88,50 zł, czyli 90,-
Inny możliwy wariant to wpłata „na jacht” oraz ponoszenie faktycznych kosztów, po za tym koszty jedzenia, portów i paliwa „po równo”.
Wplata „na jacht” wynosi wtedy od osoby za dobę:
– przy jednym gościu – 30 zł,
– przy dwóch gościach – 20 zł,
– przy trzech gościach –15 zł."

Strasznie skomplikowanie Ci to Andrzeju wyszło.

Ja mam od lat jedną i nieskomplikowaną kwotę, jaką ponosi każdy, kto chce ze mną w jakimś dłuższym niż weekend rejsie popłynąć.

Kalkulacje robione przez lata pokazywały, że koszty paliwa, żarcia i opłat portowych kształtują się u mnie gdzieś wokół kwoty 100 zł/os/dzień.

I nazywa się to "rejs składkowy" nie mający nic wspólnego z żadną komercją.

Jak Ci wychodzą takie skomplikowane wyliczenia?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2019, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 18:32
Posty: 599
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 178
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
jak płynie to ma dużo czasu na skrupulatne obliczenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2019, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10273
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4310
Otrzymał podziękowań: 1895
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Prowadzę ewidencję wszystkich wydatków. A oczywiste jest, ze koszty postojów w portach, czy paliwa oraz utrzymania jachtu rozkładają się inaczej na 2 a inaczej na 4 osoby. Liczenie ryczałtu oznacza, że albo mam "motyw: do robienia tłoku na jachcie albo biorę za dużo w stosunku do kosztów (na branie za mało mnie nie stać).

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 15:30 

Dołączył(a): 25 lut 2015, o 11:08
Posty: 1
Lokalizacja: Wawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Rozumiem koledzy, że w obu przypadkach armator jest zwolniony z opłat, czy tak?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 20:43
Posty: 96
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Ja z tekstu wnioskuję, że armator też się składa, bo inaczej, to jak rejs nazwać niekomercyjnym ;)
Taka też zazyczaj jest praktyka w takich rejsach. Armator „zarabia” na tym, że mniej go kosztuje pływanie, niż jakby sam pływał.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej W.J.



Za ten post autor A.W. otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10273
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4310
Otrzymał podziękowań: 1895
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tak jak mówi A.W. Wyraźnie napisałem na stronie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 20:27 

Dołączył(a): 25 lut 2015, o 11:08
Posty: 1
Lokalizacja: Wawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Też mi się wydawało, że tak powinno być, ale moje rachunki nijak nie pasują do tych wyliczeń. Pływam barką motorową, z silnikiem DB 55 KM głównie po kanałach i jeziorach Meklemburgii. Przy takim pływaniu zużywam ok. 2 l paliwa/mth. Licząc 6 -7 godzin dziennie to daje 14 l x 5 zł= 70 zł. I to jest można powiedzieć główny koszt. Płatne mariny średnio co drugi albo trzeci dzień – koszt 12 -15 eur, liczmy 6eur/dzień, czyli razem 100 zł jedzenie, kawa, przygotowywane na łodzi około 40 zł / 2 osoby(tak wychodziło średnio) Za jedzenie na mieście i alkohole każdy płaci sam. Czyli 140 zł na dwie osoby to wchodzi po 70 zł. O trzech już nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2019, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11556
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 199
Otrzymał podziękowań: 1790
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Izyl napisał(a):
Płatne mariny średnio co drugi albo trzeci dzień – koszt 12 -15 eur


Jak się pływa z codziennym noclegiem w marinach to wychodzi ok 100 zeta / dzień / os.

Mariny w SE i w DK są droższe - średnia np. na Bornholmie to 265 DK a to daje mniej więcej 25 Euro.

Karlskrona dla mnie (12 metrów) ok 220 sek czyli 22 eurosów

Także przy pływaniu bałtyckim wychodzi jak napisałem - raz trochę mniej - raz więcej ale średnio wychodzi stówka zeta na osobę na dzień.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2019, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10273
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4310
Otrzymał podziękowań: 1895
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Izyl, mój silnik spala 0,6 litra/h, no i jednak pływam na żaglach. W zasadzie tankuje w Polsce, za granica najczęściej raz do pełna, a mógłbym się uprzeć i przelać rezerwę z kanistrów.
Długość lokuje mnie w dolnych grupach cenowych marin. Za to mariny są codziennie!
Uzależnienie od liczby osób pokazuje wyraźnie zależność, tylko wyżywienie mnoży się x ilość osób. Reszta się dzieli przez tę ilość.
Jak powiedziałem, od kilku lat ewidencjonowałem wydatki, więc wiem jak u mnie wychodzi.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2019, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11556
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 199
Otrzymał podziękowań: 1790
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
Jak powiedziałem, od kilku lat ewidencjonowałem wydatki, więc wiem jak u mnie wychodzi.


Andrzej - mniejsza łódka - mniejsze koszty - proste jak pęczek drutu.

Koszty portów i zużycia paliwa.

Dochodzi sposób pływania - w czerwcu 2018 nie miałem czasu czekać na wiatr i prawie cały odcinek Górki - Bornholm zrobiłem na katarynie - bo akurat nic nie wiało - nic - ZERO.

Jakby wiało zaoszczędziłbym ok 40 litrów ropy.

Płynąc wziąłem z PL ok ćwierć tony ropy i dzięki temu nie musiałem kupować imperialistycznego paliwa.

Ale tego nie przewidzisz - nie raz już na poprzednim jachcie kupowałem Diesel w SE płacąc po 16 kr./litr (teraz jest chyba trochę taniej).

Także co jacht to wyliczenia.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Seba i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL