Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 31 lip 2025, o 17:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lip 2013, o 13:43 

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 13:16
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam , mam pytanie czy istnieje jacht morski który można przetransportować na sezon np. do Chorwacji droga londową bez specjalnego pozwolenia (szerokość max. 2,5 m) .Jakie problemy mogą mnie zaskoczyć ? Uprawiam Caravaning i turystykę pontonową ale pragnę z żoną spróbować żeglarstwa . Czarter jachtu to oczywiście alternatywa ale lubię niezależność .Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 14:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Takich jachtow jest mnostwo. Jaki udzet Ciebie interesuje, bo bedzie wiadomo co doradzac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 16:12 

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 13:16
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuje za tak szybka odpowiedz ,sprecyzowane jest dość trudne jak na laika w świecie jachtów najkrócej chcę połączyć mobilności i konfort pływania . Słyszałem o jachtch które można przystosować do plywania po morzu i po jeziorach czy to bezpieczne? To połączenie spełniałoby moje oczekiwania.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 16:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Tu w Krakowie temat był mocno ćwiczony za dawnych lat. Jeśli ma to być bardziej na Morze Śródziemne, co ma sens wielki, zaiste :mrgreen: - to proponuję pewną zmianę sposobu myślenia: ;)
Jacht morski o małym zanurzeniu, dzięki czemu może pływać i po śródlądziu.
A to dlatego że jest wiele śródlądowych łódek które "można przystosować na morze" albo "mają wersję morską" - według ulotek reklamowych... Na Adriatyk takie ujdzie, w sensie bezpieczeństwa, ale jacht morski podlega większym obciążeniom i dla właściciela istotna jest wytrzymałość, trwałość, odporność na kosztowne awarie. Caveat emptor. Ma być projektowane na morze. Przy ograniczonym budżecie radzę poszukać używanych jachtów morskich na zachodzie.
Do wożenia najwygodniejsze są łodzie balastowo-mieczowe, jako że nisko na przyczepie leżą.

Istnieją jachty skonstruowane pod kątem wygodnego przewożenia, "trailer - sailer", trailerable sailboat - takie hasła wrzuć w gogla i masz. Łodzie ok. 7,5 m x 2,5 m (jeśli łódka ma być wożona tylko 2 razy w roku (na morze i na zimowanie pod domem) to można mieć szerokość do 3m; przejazd trzeba zgłaszać i otrzymać pozwolenie). Ważniejszym ograniczeniem jest waga. Nie gwarantuję z pamięci, lecz łódka wraz z przyczepą (hamowaną) nie może przekroczyć masy dopuszczalnej samochodu (lub tego co w jego dowodzie zapisane) a razem nie mogą przekroczyć 4,25 t.
Były u nas takie konstrukcje, np. Giga czy Pilot. Własciciele byli zadowoleni.

A to łódka jaką sam rozważałem, rzekłbym maksymalna jeśli idzie o wygodne przewożenie. Porządna i pełnomorska. Całkiem tanio można dostać ;)
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5412


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 17:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zaleznie od formy plywania: daysailing z dobrym bytem do nocowania w porcie/zatoce, czy zegluga po kilka dni. Ja bym wybral cos z nowoczesnych jachtow jeziorowo/morskich, dostosowanych do potrzeb w tym pierwszym przypadku i cos tyowo morskiego, ale starszego w tym drugim.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 17:40 

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 13:16
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
RyśM twój pomysł jest tym co szukam , obawiam się iż jachy projektowane na śródlądzie są za delikatne . Transport w moim przypadku nie jest problemem w caravaningu jeżdżę zestawem dl.14 m i masie 6 T. Jacht który wskazałes domyślam się pochodzi nie z Polskiej stoczni , czy znasz cenę i producenta . Moje wyobrażenie o kupnie jachtu ograniczam do polskiej produkcji i najlepiej wyprodukowane pod zamówienie . Jest jeszcze temat opłat za pływanie po wodach krajów basenu morza śrdziemnego dla takiej jednostki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 18:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
W gabarycie drogowym z polskich jachtow, ktore moga zostac polecone z czystym sumieniem na morze (i tak przygotowane) moge wymienic balt 26/27 oraz maxus 24 zrobiony pod zamowienie.
Gdybym mial wybierac rozwiazanie, to wybralbym ciezki miecz szybrowy z blokada, zewnetrzny takielunek, okucia z A4 i kilka innych udogodnien. Balt bedzie drozszy z tego co wiem.
Kilowy jacht tez bylby ok, ale gorzej na srodladziu. Maxusy widzialem w wersji twinkel, ktora jest bardzo popularna fe Francji, ale takie rozwiazanie ma tez swoje wady.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 18:49 

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 13:16
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Plitkin dzięki , twoje rady są fachowy i nie wszystko jest dla mnie jasne ale to kwestia czasu . Jacht maxus 24 już widziałem i jest super chciałbym potwierdzenia od osoby która ten jacht użytkuje na morzu. Jedyny mankament czy nie za mały jak na trzy tygodniowy rejs .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 19:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Z łódkami w stylu maxusa czy generalnie tym co na boat-showach u nas - uważałbym. To łódki na spokojna pogodę, koncepcja śródlądowa. Wzmocniony i dobalastowany pewnie na morzu by wytrzymał, pytanie czy wytrzyma to załoga i dlaczego miałaby za to płacić ;) Wysoki nie jestem, 175, ale w Maxusie walę głową i nie tylko o wszystko; wolałbym nie próbować na fali :lol:
To co pokazałem, Snapdragon, to antyk i niełatwo znaleźć - większość zrobiono w wersji z podwójnymi kilami, a balastowo-mieczowe to rzadkość i z końca lat 60-tych ;)
Akurat gdy szukałem łódki dwa takie były na rynku. Do odnowienia za 2-3 tys funtów, odnowiony (prawie) za 6 tys czy podobnie. W morzu bezpieczny, a z tej ilości materiału to by zrobił cztery Maxusy...
W rozsądnych cenach, do 50 tys złotych, dostanie u anglików łódki także innych typów nadające się wygodnie do wożenia, lecz są rzadsze. U nich większość płytkich łodzi to dwukilowce, rozwiązanie na ich przybrzezne wody pływowe. Żeglują gorzej niż normalne, nie mają większego sensu na śródziemnym czy śródlądziu.
Balastowo-mieczowe trafią się też często u Holendrów i Niemców, też tanio bywa. Na Bałtyku trudno znaleźć.
Można też zdecydować się na jacht typowo morski, pełnokilowy, o zanurzeniu 1-1,2 m, takich znajdzie sporo. A na Mazurach, jesli to kogoś jeszcze bawi, wynająć sobie na miejscu.

Tak po prawdzie lepiej kupić jacht stary w ładnym stanie i nawet zatrudnić fachowca do odnowienia niż zamawiać nowy. Dziś nie opłaca się produkować małych łódek morskich, stąd jest kłopot wybrać coś rozsądnego z obecnej oferty na rynku. Dawniej budowano dość sporo łódek solidnych, dzielnych na morzu i zaprojektowanych dla turysty, a teraz obowiązuje lekka i tania (i dziadowska) robota dla firm czarterowych, projektowane to jest w stylu do regat albo jako 'camper na wodzie' do stania w marinie - zwykle zbyt szerokie do wożenia, albo mało bezpieczne na morzu. W ofercie naszych stoczni nie widziałem nic rzeczywiście morskiego w rozmiarze do 9 m.
Z łódek na śródlądzie i morze zarazem - ale jak coś jest do wszystkiego to do niczego ;) - u nas ze znanych mi można znaleźć jeszcze Skippera (konstr. W. Tobisa, używane tak do 10 lat, a nie wiem czy ktoś robi nowe), Bora 800-i-coś, Pegaz 696 i 700coś. Tylko Bora mieści się w skrajni 2,5m.

Oczywiście można zamówić dla siebie specjalnie skonstruowane coś lecz ceny wtedy o wiele wyższe niż odpowiednik w używce. Jacht to nie samochód (czy kamper), te które projektowano jako trwałe (nie regatowe) są po 50 latach równie dobre co nowe. Wymienia się oczywiście elektronikę, żagle, takielunek i inne drobiazgi zużywalne. Jak się rozejrzeć można znaleźć takie już odnowione i z nowym wyposażeniem.
Nie ma co za wiele wydawać póki nie masz doświadczenia, bo jak go nabędziesz zechcesz kupić coś innego a bardziej według gustu :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 20:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. By gołosłownym nie być, przykłady łódek jeziorowo-przybrzeznych że tak powiem (na spokojne morze) - czyli w stylu Maxusa, a dobrej cenie:
MacGregor 26 - motorsailer ;) bo na silniku idzie jak motorówka. To właśnie typowa łódź do wożenia jako przyczepa kempingowa :mrgreen: na pełnomorski uzytek zbyt lekka lecz na Śródziemne ujdzie. dane http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4090
sprzedaż http://www.derwentwatermarina.co.uk/boa ... x-destiny/
tamże First 25 - regatowa w stylu, tez lekka, jest wersja z podnoszonym kilem, http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3774
http://www.derwentwatermarina.co.uk/boa ... onnection/
Obie ok 50 tys zł i ja bym ze 25% targował...
Innym pomysłem są łódki typu Etap 24 lub 26, słynne "niezatapialne łódki morskie", bywały modele z podnoszonym kilem. Etap 24 w normalnej wersji ma zresztą zanurzenie 85 cm tylko.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
RyśM napisał(a):
Bora 800-i-coś,

http://www.jawayachts.com/strona.php?10334

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 01:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
RyśM napisał(a):
można mieć szerokość do 3m; przejazd trzeba zgłaszać i otrzymać pozwolenie.
Bzdura. Dwie na raz nawet.

RyśM napisał(a):
Ważniejszym ograniczeniem jest waga. Nie gwarantuję z pamięci, lecz łódka wraz z przyczepą (hamowaną) nie może przekroczyć masy dopuszczalnej samochodu (lub tego co w jego dowodzie zapisane) a razem nie mogą przekroczyć 4,25 t.
A tu trzecia.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cypis napisał(a):
Bzdura. Dwie na raz nawet.
Cypisku, czyżby Cię do Neostrady podłączyli, że niczym jej dziecię dyskusję prowadzisz?
Aż się boję otworzyć Twój kolejny post - się okazać może, że będzie tam: ZgAdZaM sIę :-(

Jeśli widzisz, że coś jest nie tak, to oprócz sakramentalnego bzdura mógłbyś kilka słów wyjaśnienia skrobnąć, IMHO, wszak.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 09:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
andbor2 napisał(a):
Moje wyobrażenie o kupnie jachtu ograniczam do polskiej produkcji i najlepiej wyprodukowane pod zamówienie . Jest jeszcze temat opłat za pływanie po wodach krajów basenu morza śrdziemnego dla takiej jednostki.


RyśM, jakbyś miał klapki na oczach :-) Człowiek pisze, że chce nowy polski jacht zrobiony na zamówienie, Ty proponujesz stary zachodni.

Nie poparta niczym niechęć do jachtów rodzimej produkcji i jednoczesna wiara w zachodnie mnie śmieszy. McGregor jakościowo przegrywa nawet z warsztatową produkcją w Polsce. O tym jak złe są maxusy na morze na szczescie nie wiedxa francuzi i plywaja nimi po oceanie, preferujac je przy zblizonej cenie niz lodki rodzimej produkcji. Oczywiscie nie zaproponowalem jachtow wyprawowych, ale pisalem wyraznie o formule daysailing na morzu: w dzien plywamy, w nocy stoimyw porcie/zatoce.

Gdyby autor watku mial inne wytyczne: zaproponowalbym np. halberga rassy 43. Ale nie robie tego, choc Twoje propozycje brzmia nieco podobnie :-)

Aha: bora 800 jest cholernie droga.
Mozna jeszcze Habra zaproponowac, tez drogo, ale styl maja imoga konserwatystom sie podobac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
Jeśli widzisz, że coś jest nie tak, to oprócz sakramentalnego bzdura mógłbyś kilka słów wyjaśnienia skrobnąć, IMHO, wszak.
Ojej, czy uważasz dotychczasową ilość dyskusji nt. dopuszczalnych wymiarów, mas i praw jazdy za niewystarczającą? Jak skrobnąć kilka słów, skoro ani jedno zdanie napisane przez Rysia nt. transportu nie jest prawdziwe? I po co, skoro prawdziwe łatwo znaleźć? Więc tylko zaznaczyłem. Jeśli akurat ta kwestia okaże się dla wątkodawcy istotna, pomogę, nie martw się :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 10:59 
Cypis, powiedz, żeby sobie poszukali na forum, np.tu:
viewtopic.php?f=3&t=14382&hilit=DMC&start=25

Temat przyczep ciężkich/lekkich/z hamulcem/bez/B/B+E/DMC etc. wałkowano parokrotnie.
Pzdr.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Arku, przypomnę może:
andbor2 napisał(a):
Transport w moim przypadku nie jest problemem w caravaningu jeżdżę zestawem dl.14 m i masie 6 T


Natomiast nie wiem, czemu @andbor2 ograniczył szerokość do 2,5 metra. Ty po prostu nie chcesz szerszej, dobrze rozumiem?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 11:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Cypis napisał(a):
Bzdura. Dwie na raz nawet. [...]A tu trzecia.
Nie jestem na bieżąco, uprzedzałem. Skoro już piszesz a wiesz to przecież możesz sprostować i podać szczegółowo? Co przeszkadza po prostu napisać, by ludzie mieli pod ręką, złośliwość? To ja też palnę niniejszem iż sądzę że wiem czemu Anbor ograniczył do 2,5 m, ale nie powiem. Poszukaj sobie na forum :-P

Uprawnienia kategorii prawa jazdy wszędzie znajdzie, owszem. Ale jeśli to wolę wspomnieć od razu - nawet jeśli coś się już zmieniło. Tylko mam nadzieję że ktoś lepiej poinformowany sprostuje, konkretnie! Inaczej po co komukolwiek odpowiadać na jakichsi forach? Niech se sami szukają? :roll:

"Ładunek wystający poza pojazd może być na nim umieszczony jeżeli:
całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 2,5 m, a przy szerokości pojazdu 2,5 m – nie przekraczać 3m, pod warunkiem że ładunek nie będzie wystawał ponad 25cm poza obrys pojazdu"
(a przynajmniej tak uczyli).

Co do wag: 4,25 t to zdaje się max zestaw dla prawa jazdy kat B. Dotyczy jednak przyczepy lekkiej (do 750 kg) za ciężkim akurat samochodem (do 3,5 t). Jeśli to przyczepa jest typu cięzkiego potrzebna jest kat B96 (jakiś dodatkowy egzamin). Normalnie kierowca z kat B może prowadzić 'zestaw' z przyczepą ciężką łącznie do 3,5 t.
z B+E wolno ciągnąć więcej - pojazd może mieć do 3,5 t i przyczepa także, zatem 'zestaw' max do 7 ton. Mogę coś mieszać jesli zmieniono przepisy - mnie nie tyczy, akurat mam C ;)
plitkin napisał(a):
RyśM, jakbyś miał klapki na oczach :-) Człowiek pisze, że chce nowy polski jacht zrobiony na zamówienie, Ty proponujesz stary zachodni.
Niechęć do rodzimej produkcji mam? A Bora to jest z 'zachodu'? Każdy jakieś tam klapki ma, nie zaprzeczę że i ja :mrgreen:
Osobiście lubię ciężkie a solidne łódki, bo lubię też ciężkie warunki. Człowiek nabiera opinii gdy mu maszt na łeb zleci czy woda na koje wyjdzie :lol: A że tu akurat idzie o lekka przewoźną to pokazałem. Pytający kupi co zechce, jego rzecz, nikomu nie zabraniam przecież pływania Maxusem...
Pytał o Snapdragona którego pokazałem - to wyjaśniam.
MacGregor przegrywa? To koncepcja akurat specyficzna (i lekko robiona, fakt) niemniej wypróbuj kiedy - ma swe specyficzne zalety. Robi kto u nas taką, z balastem wodnym, wchodzącą na plażę z falą przybojową bez problemu, pod silnikiem idącą w ślizgu? Równie wygodną do wożenia przy tym rozmiarze? Z wyposażeniem, wózkiem, silnikiem etc za tą cenę (jak dobrze targować to może zejdzie do połowy) może akurat komu pasować, jeśli nawet nie Anborowi.

A przedstawiam tu swoje opinie i to wtedy gdy różnią się od innych - powtarzać tego co inni nie widzę powodu. Takoż nie mam powodu przedstawiać Twoich opinii, skoro już to sam zrobiłeś ;)
Oczywiście jeśli komu tak strasznie przeszkadza iże są na świecie inni - i są od niego inni - to już trudno. Bywa :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
RyśM napisał(a):
Robi kto u nas taką, z balastem wodnym, wchodzącą na plażę z falą przybojową bez problemu, pod silnikiem idącą w ślizgu? Równie wygodną do wożenia przy tym rozmiarze? Z wyposażeniem, wózkiem, silnikiem etc za tą cenę (jak dobrze targować to może zejdzie do połowy) może akurat komu pasować, jeśli nawet nie Anborowi.

Co do ceny się nie wypowiadam, co do "wchodzenia bez problemu z falą przybojową" też (bo mam zajady) ale:
http://imexusyachts.com/pl/our-fleet/imexus-28

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
RyśM napisał(a):
Co do wag.../cut/... zdaje się...

Po co zdawać się na własne zdawanie się?
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 12:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
RyśM napisał(a):
Robi kto u nas taką, z balastem wodnym, wchodzącą na plażę z falą przybojową bez problemu, pod silnikiem idącą w ślizgu?


Imexus.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 12:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
OK, faktycznie są nowe. Po prostu MacGregora (starszy model) znałem.
No i o to chodzi, piszcie Panowie :D
Toć nawet i taką robiono u nas, a nie skojarzyła mię się. No nie mój styl łódki, że siem usprawiedliwiem :rotfl:
http://www.odin-yacht.de/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
pierdupierdu napisał(a):
RyśM napisał(a):
Co do wag.../cut/... zdaje się...

Po co zdawać się na własne zdawanie się?
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa


Tyle, że te przepisy bodajże od 19 stycznia już nie obowiązują, bo zostały wykreślone po wejściu w życie ustawy o kierujących pojazdami.....
Wprawdzie nie wszystko się zmieniło, ale warto się podpierać obowiązującym aktem prawnym :D
Warto poczytać treść art. 6 - 9 bo zmieniły sie trochę przepisy dotyczące także innych pojazdów nie tylko zestawów samochód + przyczepa....

http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dn ... pojazdami/

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
RyśM napisał(a):
Nie jestem na bieżąco /.../ wolę wspomnieć od razu - nawet jeśli coś się już zmieniło /.../ a przynajmniej tak uczyli /.../ to zdaje się max /.../ Mogę coś mieszać
To się zgadza -- mieszasz. Możesz wyjaśnić, po co? Możesz wyjaśnić, dlaczego zaśmiecasz forum błędnymi informacjami pomimo świadomości, że są one błędne? Dlaczego twoje błędne informacje zmieniają się z dnia na dzień, np. przedwczoraj
Cytuj:
2,5 m (jeśli łódka ma być wożona tylko 2 razy w roku (na morze i na zimowanie pod domem) to można mieć szerokość do 3m; przejazd trzeba zgłaszać i otrzymać pozwolenie
ale wczoraj
Cytuj:
całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 2,5 m, a przy szerokości pojazdu 2,5 m – nie przekraczać 3m, pod warunkiem że ładunek nie będzie wystawał ponad 25cm poza obrys pojazdu
i... dalej są błędne? (od lat całych pojazd 2,55 a "wystawanie ładunku" 23cm)

Powtórzę jeszcze raz: kwestie uprawnień, wymiarów i mas zostały już na tym forum przewałkowane i nie ma sensu powtarzać, szczególnie, że w tym wątku nie o to pytano, co Andbor wyraźnie zastrzegł. Zaś sposób dyskusji "napiszę cokolwiek, byle napisać, przecież ktoś sprostuje" uważam za idiotyczny i szkodliwy.

P.S.
Cytuj:
Normalnie kierowca z kat B może prowadzić 'zestaw' z przyczepą ciężką łącznie do 3,5 t. z B+E wolno ciągnąć więcej - pojazd może mieć do 3,5 t i przyczepa także, zatem 'zestaw' max do 7 ton. Mogę coś mieszać jesli zmieniono przepisy - mnie nie tyczy, akurat mam C
Owszem, tyczy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

O, następny -- bodajże...
Kurczak napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Po co zdawać się na własne zdawanie się?
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa


Tyle, że te przepisy bodajże od 19 stycznia już nie obowiązują, bo zostały wykreślone po wejściu w życie ustawy o kierujących pojazdami...
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dn ... pojazdami/
Kuraczak, czy Ty chociaż otwarłeś link podany przez Jaromira? Nie, te przepisy nie zostały wykreślone. Gorzej. One zostały przywołaną ustawą wprowadzone... i są, tuż pod bardzo czerwonym tekstem, cytowane.

...Ech! :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Cały dział IV, rozdział I (uprawnienia do kierowania) Prawa o ruchu drogowym (art. 87 - 100) został wykreślony - derodgacja w ustawie o kierujących pojazdami (art.125 pkt 10 lit.b)......

Faktycznie nie czytałem dalej tego co pod bardzo czerwonym tekstem, bo wystarczyło mi to co przeczytałem powyżej......

...Ech! :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 13:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Cypis napisał(a):
Możesz wyjaśnić, dlaczego zaśmiecasz forum błędnymi informacjami pomimo świadomości, że są one błędne? (od lat całych pojazd 2,55 a "wystawanie ładunku" 23cm)
Mogę... Wyobraź sobie że te błędne i niedokładne informacje stąd właśnie by nie rozpisywać się w kwestii tu mniej istotnej; tylko uwaga mimochodem.
To pytający wspomniał o skrajni 2,5. Warto pomyśleć zanim siem onę łódkę kupi, co?
Bowiem powiedziane było że nie idzie tu wyłącznie o przejazdy z Warszawy na Mazury :-P

Zaśmiecę :cool: jak chcesz precyzyjnie: owo max 2,55 m to największa dopuszczalna szerokość pojazdu według dyrektywy europejskiej. Ustalona by ujednolicić wymiar ciężarówek, bo 2,50 było kłopotliwe w załadunku paletami. large goods vehicles and trailers with a weight of over 3500 kg
Nie myl z "dopuszczalna szerokość przyczepki do 3,5t za samochodem osobowym w każdym kraju Europy". :-P
Nie sprawdzam co tydzień wszystkich rozporządzeń wszystkich krajów (i dlatego zastrzegam że nie na bieżąco) lecz zwracam uwagę że dodatkowe ograniczenia można spotkać. Limit 2,50 m obowiązywał w byłych Jugosławiach (poza Unią), ale i np. w Grecji, Hiszpanii i Irlandii. Włosi mieli nawet ograniczenie do 2,3 i niższą długość przyczepki; niektórzy siem przejechali ;)
Niektóre przynajmniej kraje (Niemcy np) życzyły sobie zgłaszania przejazdu z "ładunkiem przekraczającym skrajnię" (oversize load), czyli z łódką wystającą za te 2,55. Nie problem lecz warto siem dowiedzieć zanim wlepią mandat. A niektórzy nie pozwalali na wystający ładunek, bodaj Szwecja.

A nawet złośliwie zacytuję Szwedów:
§ 15.Jeżeli pojazd silnikowy lub pojazd do niego przyłączony został tak załadowany, że ładunek z którejkolwiek strony wystaje na odległość większą niż 20 centymetrów poza pojazd albo jeżeli szerokość pojazdu, wraz z ładunkiem, przekracza 260 centymetrów lub dla autobusu 255 centymetrów, pojazd lub pojazd do niego przyłączony może się poruszać wyłącznie po drodze prywatnej.

I powtórzę: jeśli wiesz że na dzisiejszy dzień jest inaczej i wszelkie takie przepisy zniesiono czy coś - możesz sprostować.

A ja kończę na tym zaśmiecanie informacjami Twego Forum Szacowny Panie Moderatorze; wedle rozkazu :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 13:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Cypis napisał(a):
To się zgadza -- mieszasz.

Cypis napisał(a):
ożesz wyjaśnić, dlaczego zaśmiecasz forum

Cypis napisał(a):
Zaś sposób dyskusji "napiszę cokolwiek, byle napisać, przecież ktoś sprostuje" uważam za idiotyczny i szkodliwy.


Jaromir ciebie ugryzł i zaraził?
Twój sposób dyskusji jest pożyteczny, inteligentny i podbuduwujący? :rotfl:

Ciekawe jak zareagujesz. Bo tobie z pewnością wolno. Innym nie.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: lampa, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 15:11 

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 18:02
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
I nie zasmieca forum :rotfl:

_________________
a.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 18:27 

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 13:16
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc ,przeczytałem wszystkie wypowiedzi i jeszcze raz dziekuje za poświęcony czas w mojej kwesti . Chciałbym zrewanzowac się i jeżeli potrzebuje ktoś rady w temacie caravaningu letniego lub zimowego to proszę .Żeglarstwo to moja nowa posja a kupno jachtu na lata to trudna decyzja . Uznaje zasadę kupowania sprawdzonych rozwiązań , to kosztuje ale daje radość z użytkownika przez lata.Wasze uwagi są bardzo cenne i mam mnóstwo pytań ,teraz zobaczę co maja do powiedzenia producenci.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2013, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
RyśM napisał(a):
Zaśmiecę :cool: jak chcesz precyzyjnie: owo max 2,55 m to największa dopuszczalna szerokość pojazdu według dyrektywy europejskiej. Ustalona by ujednolicić wymiar ciężarówek, bo 2,50 było kłopotliwe w załadunku paletami. large goods vehicles and trailers with a weight of over 3500 kg
Nie myl z "dopuszczalna szerokość przyczepki do 3,5t za samochodem osobowym w każdym kraju Europy". :-P
Bo przyczepa to nie pojazd? Aha...

Cytuj:
Dodatkowe ograniczenia można spotkać.
Dot. pojazdów w krajach UE? Nie, nie można. Nastąpiła -- uwaga, trudne słowo -- unifikacja :) To dziwne, że w Unii jest unifikacja, prawda?

[quote]A niektórzy nie pozwalali na wystający ładunek, bodaj Szwecja.

A nawet złośliwie zacytuję Szwedów:
§ 15.Jeżeli pojazd silnikowy lub pojazd do niego przyłączony został tak załadowany, że ładunek z którejkolwiek strony wystaje na odległość większą niż 20 centymetrów poza pojazd albo jeżeli szerokość pojazdu, wraz z ładunkiem, przekracza 260 centymetrów lub dla autobusu 255 centymetrów, pojazd lub pojazd do niego przyłączony może się poruszać wyłącznie po drodze prywatnej.No i gdzie tu widzisz nie pozwolenie na wystający ładunek? Albo, że ma być mniej, niż 2,55?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL