Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 19:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 mar 2018, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jestem szczęśliwym :-x posiadaczem jachtu Bavaria 38, który aktualnie stoi sobie w marinie na Martynice. Jak to ze szczęściem bywa, nie trwa ono wiecznie. Właśnie jestem w okresie obniżonego poziomu szczęścia.
Tyle tytułem wstępu. Przechodząc do meritum, to mam problem z silnikiem MD 2030.
Trochę dymi , kiepsko zapala, na jednym cylindrze ma ciśnienie 18 a na drugim 28 bar.
W wyniku zalania oleju do cylindrów ciśnienie wzrosło do 20 i 30 barów.
Po konsultacjach ze znajomymi mechanikami wychodzi na to ,że trzeba wyjąć tłoki i założyć nowe pierścienie .
I tu jest moje pytanie, oferta, czy znalazłby się mechanik - żeglarz który przy mojej pomocy zrobiłby to na jachcie. W zamian oferuję dziesięciodniowy rejs dla dwóch osób na Karaibach. Termin do ustalenia, a trasa z Martyniki może na północ, może na południe, do uzgodnienia.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ja bym się skupił na Twoim miejscu Witek na głowicy. Różnica 10 bar między cylindrami i równy wzrost po zalaniu olejem cylindrów ewidentnie wskazuje na głowicę. Będzie pan zadowolony.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ja bym się skupił na Twoim miejscu Witek na głowicy. Różnica 10 bar między cylindrami i równy wzrost po zalaniu olejem cylindrów ewidentnie wskazuje na głowicę. Będzie pan zadowolony.


Też tak myślałem i byłaby to wersja optymistyczna, demontuję na koniec rejsu głowicę , wkładam do walizki i w Polsce mi to robią za drobne. Ale mechanicy twierdzą inaczej.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Daj znać po wszystkim. Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Odpisałem trochę bardziej szczegółowo ale z jakiegoś powodu post się nie zapisał. :-o

Napiszę jeszcze raz w skrócie.

Ciśnienie 28 barów na zimnym silniku diesla jest całkiem przyzwoite. Gdyby zbliżone było na obu garach nie byłoby problemu. :)

Próbę olejową przeprowadza się aby wyeliminować zużycie gładzi cylindrowej i/lub pierścieni. Olej uszczelnia styk pierścieni i tłoka i jeśli ciśnienie wzrasta wskazuje, że są w jakimś stopniu zużyte. W tym konkretnym przypadku wzrost ciśnienia nie jest duży ale co ważne procentowo jednakowy - co wskazuje, że cylindry nie są w idealnym stanie ale są podobnie zużyte.

Silnik zużywa się mniej więcej równomiernie, jeśli jest dobrze złożony, smarowany i chłodzony i dlatego 30 % różnica ciśnienia sprężania miedzy cylindrami jest bardzo niepokojąca. I to jest kluczowy problem.

Przyczyn może być kilka ale tak jak napisali przedpiścy pierwszym i głównym podejrzanym jest głowica a dokładnie wypalone gniazda zaworowe/grzybki zaworów w tym cylindrze, na którym ciśnienie jest dużo mniejsze.

Taki silnik trudniej się uruchamia, często kuleje i kopci wypalając paliwo, które się zgromadziło w cylindrze zanim zaczął pracować.

Naprawa polega na regeneracji gniazd i dopasowaniu nowych zaworów. Nie jest to szczególnie droga usługa.

Jak pisałem wcześniej 28 barów w przypadku silnika, który nie jest odpalany na mrozie to spoko wynik. Może będzie "brał" trochę oleju ale odpalać i pracować będzie:)

Przy okazji. Posiada świece żarowe ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ketiw napisał(a):
Jestem szczęśliwym :-x posiadaczem jachtu Bavaria 38,


Hmm...

A powiedz - jesteś szczęśliwym posiadaczem jednego czy dwóch jachtów Bavaria 38 ?

viewtopic.php?f=22&t=28202

Hi, hi, hi...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Miało być w skrócie :lol:

Diagnostyka zużycia silnika na odległość - to coś tak jak operacja chirurgiczne przez internet.

Może wystarczy wymienić pierścienie, a może trzeba także regenerować albo wymienić tuleje...

Żeby to zrobić uczciwie trzeba wyjąć silnik, rozebrać. Wyjąć tłoki, zdjąć pierścienie, zmierzyć zużycie gładzi cylindrowej, stan panewek, średnicę/owalizację czopów korbowych, stan pompy oleju. Sprawdzić czy na powierzchniach ślizgowych nie ma wżerów, uszkodzeń mechanicznych itp.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

I jeszcze jedno. Tak jak próba olejowa jest łatwą i szybką metodą zgrubnej oceny stany silnika, tak stan gniazd zaworowych można w łatwy sposób sprawdzić przy pomocy benzyny, rozpuszczalnika.

Trzeba głowicę położyć zaworami do góry i z zachowaniem poziomo płaszczyzny przylegania głowicy do bloku silnika.

Do komór spalania trzeba nalać benzyny do pełna i uzbroić się w cierpliwość. Jeśli gniazda i zawory są OK paliwa nie będzie ubywać. Jeśli są nieszczelne lub jest pęknięcie głowicy paliwo szybko odpłynie w kanały dolotowe, wydechowe lub chłodzenia.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2018, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):

Próbę olejową przeprowadza się aby wyeliminować zużycie gładzi cylindrowej i/lub pierścieni. Olej uszczelnia styk pierścieni i tłoka i jeśli ciśnienie wzrasta wskazuje, że są w jakimś stopniu zużyte. W tym konkretnym przypadku wzrost ciśnienia nie jest duży ale co ważne procentowo jednakowy - co wskazuje, że cylindry nie są w idealnym stanie ale są podobnie zużyte.


Przy okazji. Posiada świece żarowe ?


Zacznę od końca. Tak posiada świece żarowe.

Minimalne ciśnienie sprężania według książki to 25 bar czyli 28 to chyba całkiem dobrze ale ile powinno wynosić w nowym silniku, tego nie znalazłem.
Z pompą olejową i całym układem smarowania powinno być o.k. - ciśnienie oleju w całym zakresie obrotów jest takie same i zgodne z instrukcją .
Czyli najprawdopodobniej tak jak mówi Kurczak, głowica i ja bym też tak chciał .
Albo pierścienie i cylindry , to byłoby gorsza wersja.
Po zdjęciu głowicy będziemy się zastanawiać.
Na wszelki wypadek zabiorę nowe pierścienie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Ketiw napisał(a):
Jestem szczęśliwym :-x posiadaczem jachtu Bavaria 38,


Hmm...

A powiedz - jesteś szczęśliwym posiadaczem jednego czy dwóch jachtów Bavaria 38 ?

viewtopic.php?f=22&t=28202

Hi, hi, hi...


Umieściłem to ogłoszenie w dwóch działach, przypuszczając ,że żeglarz mechanik może nie być zainteresowany drogim rejsem ale czyta dział o naprawach jachtów . I odwrotnie dziewczyna żeglarka szuka rejsu , ma chłopaka mechanika, namówi go na pomoc i mają oboje rejs.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL