Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Karaiby za remont silnika. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=2&t=28203 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ketiw [ 11 mar 2018, o 16:37 ] |
Tytuł: | Karaiby za remont silnika. |
Jestem szczęśliwym ![]() Tyle tytułem wstępu. Przechodząc do meritum, to mam problem z silnikiem MD 2030. Trochę dymi , kiepsko zapala, na jednym cylindrze ma ciśnienie 18 a na drugim 28 bar. W wyniku zalania oleju do cylindrów ciśnienie wzrosło do 20 i 30 barów. Po konsultacjach ze znajomymi mechanikami wychodzi na to ,że trzeba wyjąć tłoki i założyć nowe pierścienie . I tu jest moje pytanie, oferta, czy znalazłby się mechanik - żeglarz który przy mojej pomocy zrobiłby to na jachcie. W zamian oferuję dziesięciodniowy rejs dla dwóch osób na Karaibach. Termin do ustalenia, a trasa z Martyniki może na północ, może na południe, do uzgodnienia. |
Autor: | Ognisty Szkwał [ 11 mar 2018, o 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Ja bym się skupił na Twoim miejscu Witek na głowicy. Różnica 10 bar między cylindrami i równy wzrost po zalaniu olejem cylindrów ewidentnie wskazuje na głowicę. Będzie pan zadowolony. |
Autor: | Ketiw [ 11 mar 2018, o 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Ognisty Szkwał napisał(a): Ja bym się skupił na Twoim miejscu Witek na głowicy. Różnica 10 bar między cylindrami i równy wzrost po zalaniu olejem cylindrów ewidentnie wskazuje na głowicę. Będzie pan zadowolony. Też tak myślałem i byłaby to wersja optymistyczna, demontuję na koniec rejsu głowicę , wkładam do walizki i w Polsce mi to robią za drobne. Ale mechanicy twierdzą inaczej. |
Autor: | Ognisty Szkwał [ 11 mar 2018, o 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Daj znać po wszystkim. Powodzenia. |
Autor: | Kurczak [ 11 mar 2018, o 19:30 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Odpisałem trochę bardziej szczegółowo ale z jakiegoś powodu post się nie zapisał. ![]() Napiszę jeszcze raz w skrócie. Ciśnienie 28 barów na zimnym silniku diesla jest całkiem przyzwoite. Gdyby zbliżone było na obu garach nie byłoby problemu. ![]() Próbę olejową przeprowadza się aby wyeliminować zużycie gładzi cylindrowej i/lub pierścieni. Olej uszczelnia styk pierścieni i tłoka i jeśli ciśnienie wzrasta wskazuje, że są w jakimś stopniu zużyte. W tym konkretnym przypadku wzrost ciśnienia nie jest duży ale co ważne procentowo jednakowy - co wskazuje, że cylindry nie są w idealnym stanie ale są podobnie zużyte. Silnik zużywa się mniej więcej równomiernie, jeśli jest dobrze złożony, smarowany i chłodzony i dlatego 30 % różnica ciśnienia sprężania miedzy cylindrami jest bardzo niepokojąca. I to jest kluczowy problem. Przyczyn może być kilka ale tak jak napisali przedpiścy pierwszym i głównym podejrzanym jest głowica a dokładnie wypalone gniazda zaworowe/grzybki zaworów w tym cylindrze, na którym ciśnienie jest dużo mniejsze. Taki silnik trudniej się uruchamia, często kuleje i kopci wypalając paliwo, które się zgromadziło w cylindrze zanim zaczął pracować. Naprawa polega na regeneracji gniazd i dopasowaniu nowych zaworów. Nie jest to szczególnie droga usługa. Jak pisałem wcześniej 28 barów w przypadku silnika, który nie jest odpalany na mrozie to spoko wynik. Może będzie "brał" trochę oleju ale odpalać i pracować będzie:) Przy okazji. Posiada świece żarowe ? |
Autor: | bury_kocur [ 11 mar 2018, o 19:47 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Ketiw napisał(a): Jestem szczęśliwym ![]() Hmm... A powiedz - jesteś szczęśliwym posiadaczem jednego czy dwóch jachtów Bavaria 38 ? viewtopic.php?f=22&t=28202 Hi, hi, hi... |
Autor: | Kurczak [ 11 mar 2018, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Miało być w skrócie ![]() Diagnostyka zużycia silnika na odległość - to coś tak jak operacja chirurgiczne przez internet. Może wystarczy wymienić pierścienie, a może trzeba także regenerować albo wymienić tuleje... Żeby to zrobić uczciwie trzeba wyjąć silnik, rozebrać. Wyjąć tłoki, zdjąć pierścienie, zmierzyć zużycie gładzi cylindrowej, stan panewek, średnicę/owalizację czopów korbowych, stan pompy oleju. Sprawdzić czy na powierzchniach ślizgowych nie ma wżerów, uszkodzeń mechanicznych itp. * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * I jeszcze jedno. Tak jak próba olejowa jest łatwą i szybką metodą zgrubnej oceny stany silnika, tak stan gniazd zaworowych można w łatwy sposób sprawdzić przy pomocy benzyny, rozpuszczalnika. Trzeba głowicę położyć zaworami do góry i z zachowaniem poziomo płaszczyzny przylegania głowicy do bloku silnika. Do komór spalania trzeba nalać benzyny do pełna i uzbroić się w cierpliwość. Jeśli gniazda i zawory są OK paliwa nie będzie ubywać. Jeśli są nieszczelne lub jest pęknięcie głowicy paliwo szybko odpłynie w kanały dolotowe, wydechowe lub chłodzenia. |
Autor: | Ketiw [ 11 mar 2018, o 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Karaiby za remont silnika. |
Kurczak napisał(a): Próbę olejową przeprowadza się aby wyeliminować zużycie gładzi cylindrowej i/lub pierścieni. Olej uszczelnia styk pierścieni i tłoka i jeśli ciśnienie wzrasta wskazuje, że są w jakimś stopniu zużyte. W tym konkretnym przypadku wzrost ciśnienia nie jest duży ale co ważne procentowo jednakowy - co wskazuje, że cylindry nie są w idealnym stanie ale są podobnie zużyte. Przy okazji. Posiada świece żarowe ? Zacznę od końca. Tak posiada świece żarowe. Minimalne ciśnienie sprężania według książki to 25 bar czyli 28 to chyba całkiem dobrze ale ile powinno wynosić w nowym silniku, tego nie znalazłem. Z pompą olejową i całym układem smarowania powinno być o.k. - ciśnienie oleju w całym zakresie obrotów jest takie same i zgodne z instrukcją . Czyli najprawdopodobniej tak jak mówi Kurczak, głowica i ja bym też tak chciał . Albo pierścienie i cylindry , to byłoby gorsza wersja. Po zdjęciu głowicy będziemy się zastanawiać. Na wszelki wypadek zabiorę nowe pierścienie. * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * bury_kocur napisał(a): Ketiw napisał(a): Jestem szczęśliwym ![]() Hmm... A powiedz - jesteś szczęśliwym posiadaczem jednego czy dwóch jachtów Bavaria 38 ? viewtopic.php?f=22&t=28202 Hi, hi, hi... Umieściłem to ogłoszenie w dwóch działach, przypuszczając ,że żeglarz mechanik może nie być zainteresowany drogim rejsem ale czyta dział o naprawach jachtów . I odwrotnie dziewczyna żeglarka szuka rejsu , ma chłopaka mechanika, namówi go na pomoc i mają oboje rejs. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |