Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 10:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2016, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2014, o 00:56
Posty: 4
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Celem wyprawy Ekstremalnie i Wysoko jest dopłynięcie w rejon Upernavik, wyszukanie odpowiedniej ściany granitowej i poprowadzenie na niej najtrudniejszej klasycznej drogi wspinaczkowej w tym rejonie świata. Pomysłodawcą tej wyprawy jest doświadczony i znany w środowisku górskim, wspinacz wielkościanowy Marcin „Yeti” Tomaszewski https://www.facebook.com/MarcinTomaszwewski/.
Marcin od wielu lat wspina się po ekstremalnych ścianach granitowych, właściwie na całym świecie. Ma wiele solowych przejść wspinaczkowych, zimowych i letnich o których często piszą media górskie uznając jego drogi za wybitne sportowe osiągnięcia. Artur – sami wiecie (ci co wiecie :)) – żegluje i zna się na tym… media o nim nie piszą… ale mogłyby :)
Mamy nadzieję, że wyjdzie z tego ciekawe połączenia dwóch światów – żeglarskiego z poziomu morza i górskiego z wysokiego n.p.m.

A co nas czeka z żeglarskiego punktu widzenia? Około 6880 Mm po zimnych morzach... Startujemy ze Świnoujścia 22.04.2017 r. do Bergen. Potem przez Wyspy Owcze do Islandii. W maju z Islandii na Grenlandię. W czerwcu w Ilulissad zaokrętuje się ekipa wspinaczy. Następnie przez 5 tygodni będzie prowadzona wspólna działalność eksploracyjna, w ramach której wspinacze planują znalezienie właściwej ściany i poprowadzenie na niej najtrudniejszej klasycznej drogi wspinaczkowej na Grenlandii.
I ruszamy w drogę powrotną. Pod koniec sierpnia przelot Grenlandia-Islandia , wrzesień Islandia-Wyspy Owcze-Bergen. I w październik 8 dniowe odcinki przez Stavanger, Kristiansand, Kopenhagę do Świnoujścia.

Szczegółowy grafik rejsów na bergowej stronie – może znajdziecie coś dla siebie..
http://syberg.pl/grenlandia-2017/
Aktualności wyprawy będą pojawiać na facebooku Berga i Wyprawy Ekstremalnie i Wysoko.
https://www.facebook.com/yacht.Berg/
https://www.facebook.com/ekstremalnieiwysoko/?fref=ts

Zapraszamy do śledzenia i zapraszamy na pokład.
Artur (i Ania)
s/y Berg


Załączniki:
SY BERG GRENLANDIA 2017.jpg
SY BERG GRENLANDIA 2017.jpg [ 123.88 KiB | Przeglądane 3093 razy ]

_________________
SPITSBERGEN 2020
Rejsy morskie-www.syberg.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
O wyprawie w Newsweeku :D Wywiad z Marcinem Tomaszewskim.

http://www.newsweek.pl/styl-zycia/ekstremalna-wyprawa-polakow-na-grenlandie-na-jachcie-sy-berg-,artykuly,403338,1.html

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Hm, przeczytałem ten wywiad w "Newsweeku" i nic nie rozumiem. Wyczyn, rekord, jedyni na świecie etc.

Tymczasem na ostatnim Przeglądzie Filmów Żeglarskich w kinie Wisła wyświetliliśmy film "Przygoda Dodo". Czterech wariatów z równie pomylonym kapitanem pływa jachtem "Dodo" koło Grenlandii i Ziemi Baffina i co chwilę wspinają się na jakąś niebotyczną górę.

Nie robią z tego wyczynu na miarę zdobycia Mont Everestu. Traktują to jako wspaniałą zabawę połączoną z wygłupami w dobrym stylu.

Film zdobył (z dużą przewagą) nagrodę publiczności. Pokażemy go pewnie w Szczecinie i Rybniku.

A jak mniej więcej to samo zrobią nasi to będzie rekord i klękajcie narody?

Z "Newsweeka":
Zainspirowała mnie też wyprawa Nico Favresse, bardzo energetycznego i charyzmatycznego wspinacza i muzyka, on też łączy te dwa światy, żeglarski i wspinaczkowy. Oba te środowiska w jakiś sposób są ekstremalne, w obu sport uprawia się w zetknięciu z żywiołem, w obu istnieje ryzyko śmierci.

I właśnie Nicolas z bratem, to jedni z tych porąbańców z filmu:

Załącznik:
Dodo's delight.jpg
Dodo's delight.jpg [ 150.55 KiB | Przeglądane 2621 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: PilotR, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Już była najtrudniejsza, ekstremalna droga skalna na Grenlandii ze startem z kajaków. Dawid i Eliza poprowadzili i też zrobili film. Były Kolosy i Jedynki. Potem była wyprawę weryfikacyjna i droga okazała się kursowym rzęchem poprzecinanym trawnikami, kolosy i jedynki zabrano.

Ale to co było nie musi mieć przełożenia na to co jest, "wyczyn" musi być dla sponsorów /we wspinaczce kmercja jest większa niż w żeglarstwie - jak kto nie wierzy niech wlezie na portal wspinaczkowy i poczyta o rekordowych drogach dziesięciolatków: Tata zabrał syna Jasia lat 9 La Sportiva, Black Diamond, Petzl, Mammut i kolegę Krzysia lat 10 Kong, Boreal, Vau De, Edelrid na 25a tygodnie do Hiszpanii/. Niech im tam się uda i przygoda i prowadzenie fajnej drogi w dziewiczym terenie.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2017, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj. Zgodzę się z Tobą, że czasem pozytywne projekty nie są wystarczająco mocno nagłaśniane, i też zazwyczaj sceptycznie podchodzę do wszelakich medialnych "wypraw". Zazwyczaj na Bergu płyniemy równolegle do przeróżnych "północnych ekspedycji" i rozumiemy z czego potrzeba nagłośnienia się bierze. Nam do tej pory nie było po drodze z "medialnym zamieszaniem"... jednak po spotkaniu z Marcinem Tomaszewskim uznaliśmy, że warto do jego projektu się przyłączyć.

Natomiast nie mogę się zgodzić na zestawienie "Przygody Dodo" z tym co planuje Marcin. Jego wyprawa nastawiona jest na konkretny sportowy cel - na znalezienie odpowiedniej skały i poprowadzenie na niej najtrudniejszej klasycznej drogi wspinaczkowej w tym rejonie świata. Nie jest nastawiona na przyjemną eksplorację Grenlandii i swobodną wspinaczkę gdy przyjdzie na to ochota. Tak rozumiem to ja - raczej żeglarka niż alpinistka :).

Pozwoliłam sobie poprosić jednego z uczestników wyprawy o przeczytanie Waszych wypowiedzi. Poniżej wklejam odpowiedź.
"Szanowni koledzy
Trudno w dzisiejszych czasach napisać coś o swoich wymagających sportowo planach i nie narazić się na uszczypliwe uwagi. Takie już są nasz ekstremalne środowiska pełne znakomitych indywidualności.
Rozumiem to, bo sam czasami na takie rozdmuchane przedsięwzięcie patrzę sceptycznie. Łatwo jednak zweryfikować swoje stanowiska w danej sprawie jeśli trochę poświęcimy czasu aby poznać tych, co na taką przygodę się decydują. Wyprawa „Ekstremalnie i wysoko” to przedsięwzięcie stworzone przez ludzi z bardzo dużym dorobkiem sportowym.
Marcin Tomaszewski (pomysłodawca tego projektu) jest osobą, która znana jest w środowisku górskim ze swojej eksploracyjnej działalności dlatego jego obecność to synonim wysokiego poziomu sportowego w trakcie naszego wyjazdu.
To prawda że podobny w swoim przebiegu wyjazd zorganizowali bracia Favresse, jednak ten, kto zestawia te wyjazdy jako równoznaczne potwierdza tylko jak lakonicznie zapoznał się z tematem.
Tamten wyjazd był nastawiony na eksplorację z nastawieniem na wspinaczkę bez określonego sportowego celu. Był ciekawy, wesoły jednak nie miał szans na postawienie sobie wysokiej poprzeczki sportowej. Sposób organizacji i przygotowania z góry zakładał, że jest to wyjazd raczej krajoznawczy z możliwością wspinania.
Nasz projekt ma zgoła inne założenie i dlatego sposób przygotowania do jego realizacji to przemyślana od a do z strategia.
Akurat zarówno Marcin jak i ja byliśmy uczestnikami wspinaczkowego wyjazdu na Grenlandię w 2000 roku. Wtedy istotny był rejon i kontakt ze skałą.
Teraz istotny jest skład wyjazdu, który ma szansę zrobić coś wyjątkowego stawiając wysoko poprzeczkę naszym następcom, bo osiągnięcia sportowe w naszej przygodzie są też ważne.
Na czym ta wyjątkowość polega? Ano właśnie na połączeniu w działaniu dwóch wspinaczkowych środowisk. Wspinaczy wielkościanowych ze wspinaczem sportowym. Tylko w takim teamie i przy odpowiednim przygotowaniu treningowym nasz cel ma szansę na realizację. Do tej pory nikt tego nie robił. Do kompletu jest żeglarstwo w wydaniu Artura Bergiera i jego jachtu. Kluczowe w fazie rozmów było podejście Artura do tematu, czyli brak barier realizacyjnych mimo wielu niewiadomych w trakcie naszego pierwszego spotkania.
Dla nas istotna jest też potrzeba dzielenia się tym przedsięwzięciem z przyjaciółmi. To w naszej ocenie misja którą powinien realizować każdy kto podejmuje takie wyzwania.
Oczywiście z zachowaniem realnych ocen i zasad, jednak brak tego przekazu to ślepy zaułek w możliwościach realizacji ciekawych przedsięwzięć.
I jeszcze dwa słowa do krytycznej oceny wyprawy Dawida Kaszlikowskiego. Zapłacił wysoka cenę za swoją nieuczciwość, jednak napisanie, że zrobił tam kursową drogę na rzęchach to bardzo nonszalancka ocena. Znam osobiście osobę, która weryfikowała wspinaczkowo ten wyjazd (Marcin Księżak mój partner z zimowego alpejskiego wyjazdu) jechał na Grenlandię żeby przejść drogę, którą zrobił Dawid. Prawdą jest że Dawid zawyżył wycenę i to było naganne, ale droga którą poprowadził jest wymagająca wspinaczkowo i w warunkach wytyczenia i pierwszego przejścia, jest również wyzwaniem wspinaczkowym. Dla zobrazowania wyceny w skali od 1-10 kursowe drogi jak kolega pisze zawierają się od 1-4. Trudność zweryfikowana jest na poziomie 7,5 a Dawid wycenił ją dla swoich potrzeb informacyjnych na 8,5. Dlatego zachęcam do powściągliwości w tak dalekiej krytyce.
Pozdrawiam Sławek Ejsymont uczestnik wyprawy „ Ekstremalnie i wysoko”"

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2017, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stwierdzenie, że droga Kaszlika jest kursowym rzęchem nie jest mojego autorstwa, podobnie jak to, że nie została poprowadzona ścianą, a ściankami rozdzielonymi trawiastymi zachodami. A IV w skali tatrzańskiej to kursanci robili może w latach 70, w latach 90 byliśmy prowadzani na klasyka zamarłej czy innych Wrześniaków czyli V+, dzisiejsza młodzież biega po VII i więcej przy pierwszej wizycie w Tatrach. Ciekawe, że skupia się kolega na wycenie technicznej wyciągów, gdzie trzeba się było wspinać zamiast na fakcie, że droga była przedstawiana pierwotnie jako pionowy ekstrem na najwyższym klifie na Grenlandii, a okazała się...

Proponuję powściągliwość w obronie "ekstremalnej drogi" "Golden Lunacy" prowadzącej "absolutnie pionową skałą", która po bliższym poznaniu okazała się przetykanym trawą połogiem.

http://download.pza.org.pl/raport_gl/RaportGL2.pdf
http://download.pza.org.pl/raport_gl/Uzupelnienie_Listopad/UzupelnienieGL.pdf

Poniżej zdjęcia z tego "pionowego klifu startującego z wody"...


I że się powtórzę...
Yigael napisał(a):
Ale to co było nie musi mieć przełożenia na to co jest


W żaden sposób waszego wyjazdu z eksukrsją Dwida i Elizy nie utożsamiam i tego się trzymjamy.


Załączniki:
DSC01493.JPG
DSC01493.JPG [ 224.69 KiB | Przeglądane 2321 razy ]
DSC01483.JPG
DSC01483.JPG [ 324.67 KiB | Przeglądane 2321 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2017, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2014, o 00:56
Posty: 4
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacht BERG zakończył sezon Grenlandia 2017, a w nim wyprawę alpinistyczną "Ekstremalnie i Wysoko".
Dziękujemy wszystkim, którzy z nami płynęli, śledzili nas i wspierali.
Przepłynęliśmy - 7488 Mm
Odwiedziliśmy 43 porty
Na trasie znalazły się: Dania, Niemcy, Szwecja, Norwegia, Szetlandy, Wyspy Owcze, Islandia, Grenlandia.
Wyprawa „Ekstremalnie i Wysoko” wytyczyła dwie nowe drogi alpinistyczne dla wspinaczki wielkościanowej, a jeden z eksplorowanych rejonów nazwany został „Berglandem”.

Dzięki za udane rejsy, zaufanie i zaangażowanie.
Załoga Berga

Załączamy również notkę prasową Marcina Tomaszewskiego dotyczącą wyprawy „Ekstremalnie i Wysoko”.

NOTKA PRASOWA, ALPINIZM
Eksploracyjna wyprawa jachtem BERG na zachodnie wybrzeża Grenlandii.
7 sierpnia 2017 roku po miesięcznej eksploracji niezbadanych dotąd przez alpinistów północno-zachodnich wybrzeży Grenlandii z sukcesem powróciła do Polski wyprawa alpinistyczna kierowana przez Marcina Tomaszewskiego, której celem było odkrycie dziewiczych skalnych ścian górskich w rejonie północno-zachodnich wybrzeży Grenlandii.
Ideą wyprawy było wytyczanie nowych technicznych dróg alpinistycznych których spiętrzenia wyrastają wprost z powierzchni wód fiordów, co automatycznie uniemożliwiało podejście typowe jak dotąd drogą lądową.
W skład wyprawy weszli alpiniści: Marcin Yeti Tomaszewski, Wojciech Malawski, Konrad Ociepka; operator kamery/ dokumentalista: Mateusz Solecki, Sławomir Ejsymont oraz kapitan jachtu oceanicznego Berg: Artur Bergier. Cel wyprawy został osiągnięty w stu procentach poprzez odkrycie dwóch niezbadanych dotąd masywów górskich oraz wytyczenie na nich dwóch nowych dróg alpinistycznych otwierając tym samym odkrywcy sektor alpinistyczny przed areną światową. Wydarzenie to ze względu na pionierski charakter jest unikalne na skalę światową. Styl wspinaczki na ponad 800 metrowe spionowane spiętrzenia ścian nazywane są w terminologii alpinistycznej wspinaczką wielkościanową lub big wall. Wytyczanie nowych dróg polega na wyszukiwaniu naturalnych formacji, które pozwalają pokonać ścianę od podstawy aż do szczytu z wykorzystaniem umiejętności wspinaczki sportowej oraz sprzętu wspinaczkowego służącego do asekuracji.
Rozpoznany został masyw górski Old Man (nazwany przez zdobywców najwyższego szczytu) w okolicy fiordów Ummanaq, na który składa się siedem skalnych niższych turni. Na jednej z nich powstała pierwsza polska droga. Zdobyta turnia nazwana została przez polski zespół nazwą jednego z siedmiu kontynentów, Europa. Drugi masyw złożony z dwóch skupisk skalnych położonych na wyspie Akuliaruseq oraz Kangeq przedstawia ogromne możliwości eksploracji dla przyszłych wypraw i znajduje się 60 mil morskich na południe od wioski Upernivik. Do tej pory nie odnaleziono żadnej wzmianki o ich istnieniu i jakiejkolwiek działalności eksploracyjnej. Na jednej ze ścian w ciągu jedenastu dni poprowadzona została prawdopodobnie najtrudniejsza w skali wspinaczkowej droga alpinistyczna Grenlandii. Rejon nazwany został na cześć jachtu i jego kapitana Bergland, a dziewiczy zdobyty przez alpinistów szczyt Anchor Wall.
Wyprawa ta była prawdopodobnie czwartą tego typu ekspedycją alpinistyczną w historii eksploracji zachodnich wybrzeży Grenlandii, a pierwszą polską. Jacht w poszukiwaniu dziewiczych rejonów pokonał około 1000 mil morskich na zachodnim wybrzeżu Grenlandii. Przedstawionym powyżej dokonaniami polscy wspinacze na stałe zapisali się na kartach historii odkrywania i zdobywania dziewiczych zakątków tej wyspy.

Marcin Tomaszewski, alpinista. http://www.marcintomaszewski.pl


Załączniki:
Mała kropeczka.jpg
Mała kropeczka.jpg [ 87.38 KiB | Przeglądane 2095 razy ]
Grenlandia-ekstremalnieiwysoko.jpg
Grenlandia-ekstremalnieiwysoko.jpg [ 45.07 KiB | Przeglądane 2095 razy ]

_________________
SPITSBERGEN 2020
Rejsy morskie-www.syberg.pl

Za ten post autor Jacht Berg otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2018, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2014, o 00:56
Posty: 4
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
CHWALIMY SIĘ. KOLOSY 2018 – tym w ostatnich dniach żył świat podróżników… mamy i my swój udział w tym festiwalu… co prawda w nietypowej dla Berga kategorii – alpinizm.. ale to przecież alpiniści namówili nas na zeszłoroczną Grenlandię. Wyprawa Ekstremalnie i Wysoko w składzie Marcin Tomaszewski, Konrad Ociepka, Wojciech Malawski, oraz Sławomir Ejsymont i Mateusz Solecki otrzymała WYRÓŻNIENIE za eksploracyjną wyprawę na zachodnie wybrzeże Grenlandii. Najlepszym wynikiem osiągniętym podczas ekspedycji było poprowadzenie nowej, trudnej technicznie drogi „Night Watch”.
Czujemy się częścią tej Wyprawy i czujemy się wyróżnieni… tym bardziej, że był to bardzo daleki rejs poprowadzony z Polski od początku do końca przez Artura (mapka trasy poniżej). W kategorii żeglarstwo też byłoby o czym opowiadać… Tym samym dziękujemy jeszcze raz wszystkim załogom sezonu 2017.. Wyprawie za Bergland – nasz skrawek Grenlandii i Sławkowi Ejsmontowi za prezentację na Kolosach. I przede wszystkim wielkie gratulacje dla członków Wyprawy. (fot. Ekstremalnie i Wysoko)


Załączniki:
Grenlandia 2018_3.jpg
Grenlandia 2018_3.jpg [ 244.24 KiB | Przeglądane 1840 razy ]
Grenlandia 2018_6.jpg
Grenlandia 2018_6.jpg [ 127.14 KiB | Przeglądane 1840 razy ]
wspinacze.jpg
wspinacze.jpg [ 157.23 KiB | Przeglądane 1841 razy ]
Grenlandia 2018_10.jpg
Grenlandia 2018_10.jpg [ 319.91 KiB | Przeglądane 1841 razy ]
SY BERG GRENLANDIA 2017.png
SY BERG GRENLANDIA 2017.png [ 70.49 KiB | Przeglądane 1841 razy ]

_________________
SPITSBERGEN 2020
Rejsy morskie-www.syberg.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2018, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
No to niedługo żeby było ekstremalnie to jeszcze raz te wszystkie góry ale wspinamy się w pozycji odwrotnej..... głową w dół :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: pgadamj i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL