Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 00:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
ins napisał(a):

z szlaku
z swojej drogi.

Zbieraju przybywaj.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
W sezonie własnie w tym miejscu statki raz po raz zmuszane są dawać co najmniej 5 krótkich by wypędzić jachty z swojej drogi.


Od samego Szczecina pływałem głównym torem może juz ze 30 razy i jakoś nikt nigdy na mnie nie trąbił. Zdazyło się raz jak była słaba widoczność i jakiś statek wydał z siebie jeden krótki. W kanale Piastowskim też trzeba uciekać? Bywa tak że człowiek mija się z dwoma duzymi na raz i nikt na nikogo nie trąbi. Dodatkowo można tak zaplanować ciasne przejścia aby przechodzić przez nie samemu.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Trochę tamtędy pływałem i też się nie spotkałem z sytuacją, żeby statek wyganiał z toru wodnego jacht żaglowy albo inszą motorówkę.

Załogi statków też mają mapy i zdają sobie sprawę z tego, że na zachód od toru jest płytko.

Bliżej Szczecina także są miejsca, tym razem po wschodniej stronie gdzie rynna toru wodnego kończy się metrową mielizną ( np. przy ujściu Iny) i jakoś nie ma problemu z wymijaniem się ani wyprzedzaniem przez statki.

Skakanie z lewej na prawą stronę ruchliwego toru i z powrotem też nie jest ani dobre ani bezpieczne.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 10:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Trochę tamtędy pływałem i też się nie spotkałem z sytuacją, żeby statek wyganiał z toru wodnego jacht żaglowy albo inszą motorówkę.

Załogi statków też mają mapy i zdają sobie sprawę z tego, że na zachód od toru jest płytko.

Bliżej Szczecina także są miejsca, tym razem po wschodniej stronie gdzie rynna toru wodnego kończy się metrową mielizną ( np. przy ujściu Iny) i jakoś nie ma problemu z wymijaniem się ani wyprzedzaniem przez statki.

Skakanie z lewej na prawą stronę ruchliwego toru i z powrotem też nie jest ani dobre ani bezpieczne.


1. Słowa " trochę tamtędy pływałem" wyjaśniają nie spotkanie się z opisywanymi przeze mnie sytuacjami.
2. Tor przy Iny ujściu ma około 200 metrów szerokości, przy Trzebieży 150 metrów.
3. Wskaż w tym wątku zalecanie skakania z lewej na prawą stronę ruchliwego toru, a nawet z prawej na lewą.

Gwoli ścisłości, prawa strona toru to ta bliżej wypłycenia na wysokości Trzebieży.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jakie pięć? DZIEWIĘĆ. Kurczak przeczyść liczydlo gwizdków!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
30 - 40 razy w ciągu 7 lat wystarczy ? Nie liczyłem więc dokładnych danych nie mam. Czy mam jeszcze poćwiczyć ? :lol:

Zawsze chodziłem prawą stroną, skrajem toru i nikt na mnie nie trąbił. Idąc w drugą stronę zwykle staram się iść po zewnętrznej toru. Bo jest na tyle głęboko.

W wąskim Kanale Piastowskim mam się wyrzucić na brzeg ?

Kiedyś wymijałem się z wielkim Chińczykiem prowadzonym na smyczach przez trzy holowniki i dało się. Nikt na nas nie trąbił i nie trzeba było uciekać w krajobraz.

Wskaz ile razy byłeś świadkiem sytuacji kiedy statek trąbieniem wyganiał z toru jacht, bo jak napisałem nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Micubiszi napisał(a):
Zdazyło się raz jak była słaba widoczność i jakiś statek wydał z siebie jeden krótki.


Kontynuuj dalej, poczytam z taki samym zaciekawieniem jak o obu Warpnach.

Kurczak napisał(a):
Wskaz ile razy byłeś świadkiem sytuacji kiedy statek trąbieniem wyganiał z toru jacht, bo jak napisałem nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.


Doprawdy chcesz się ścigać na ilość lat pływania po wodach Zalewu i Roztoki?
Od tych Twoich 7 lat znaczy się znacznie dłużej, spędzam w okolicach Trzebieży około miesiąca do dwóch.
W sezonie zwłaszcza w piątki statki nadają co najmniej 5 krótkich i opierdzielają uprawiających żeglugę po torze, nie wzdłuż krawędzi tylko dosłownie na torze, głównie w okolicach Bramy 4.
Wynika to między innymi z tego ze żeglujący na pamieć nie sprawdzają że zachodniej stawy nr. 4 nie da się obejść od W. mało tego trzeba trzymać się daleko od niej na E.
Może się coś w tym roku zmieni.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
40 lat (słownie czterdziesci) plywam po Zalewie Szczecinskim i NIGDY nie słyszałem sygnału 5 ..... dodam. że słuch mam dobry. :-) No chyba że ins je nam tu teraz swoimi manewrami sprowokował :-D


Ostatnio edytowano 18 kwi 2019, o 17:54 przez reed, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 17:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):

Wskaz ile razy byłeś świadkiem sytuacji kiedy statek trąbieniem wyganiał z toru jacht, bo jak napisałem nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.


W Szczecinie na mnie trąbil, potem holowniki mnie zepchnęly, pod brzeg. Miałem wyłączone radio,więc pewnie by mnie ostrzegli..Kurczaku jest naprawdę różnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 18:00 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
reed napisał(a):
40 lat (słownie czterdziesci) plywam po Zalewie Szczecinskim i NIGDY nie słyszałem sygnału 5 ..... dodam. że słuch mam dobry. :-) No chyba że ins je nam tu teraz swoimi manewrami sprowokował :-D

Z tego powodu, że nie słyszałeś, to co wynika dla chcących żeglować po Zalewie Szczecińskim?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 18:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Mnie na Dulci wytrąbił jak próbowałem go przepuścić w Świnoujściu a on akurat szedł na wschodnie nabrzeże po załadunek. :oops:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
W sezonie zwłaszcza w piątki statki nadają co najmniej 5 krótkich i opierdzielają uprawiających żeglugę po torze, nie wzdłuż krawędzi tylko dosłownie na torze, głównie w okolicach Bramy 4.


Przestań tam pływać w piątki to nie będą mieli na kogo trąbić.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 20:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Micubiszi napisał(a):
ins napisał(a):
W sezonie zwłaszcza w piątki statki nadają co najmniej 5 krótkich i opierdzielają uprawiających żeglugę po torze, nie wzdłuż krawędzi tylko dosłownie na torze, głównie w okolicach Bramy 4.


Przestań tam pływać w piątki to nie będą mieli na kogo trąbić.


Przeczytaj proszę Prawidło 9 punkt a i b z MPDM. Może coś Ci się rozjaśni, w kwestii trzymania się statku poniżej 20 metrów długości w torze przy zachodniej krawędzi akurat na wysokości Trzebieży.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
Przeczytaj proszę Prawidło 9 punkt a i b z MPDM.


Nie musze czytać bo je znam. Nigdzie tam nie jest napisane że nie wolno płynąć torem wodnym tylko zeby nie przeszkadzać. Tor wodny jest tak skonstruowany że płynąc przy jego granicy wszystko jedno z której strony nikomu nie powinieneś przeszkadzać.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 09:19 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Nie przesadzajmy z ruchem stateczków (tych większych) po torze wodnym.
Nie spotkałem się z objawami zniecierpliwienia.
Jedynie uwagi kapitanów 60m kolosów oceanicznych na VHF rozweselają słuchaczy, również tych, których uwagi dotyczą. AIS pomaga obu stronom.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 09:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
reed napisał(a):
40 lat (słownie czterdziesci) plywam po Zalewie Szczecinskim i NIGDY nie słyszałem sygnału 5 ..... dodam. że słuch mam dobry. :-) No chyba że ins je nam tu teraz swoimi manewrami sprowokował :-D


Krotko plywasz :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 09:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
Kurczak napisał(a):

Wskaz ile razy byłeś świadkiem sytuacji kiedy statek trąbieniem wyganiał z toru jacht, bo jak napisałem nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.


W Szczecinie na mnie trąbil, potem holowniki mnie zepchnęly, pod brzeg. Miałem wyłączone radio,więc pewnie by mnie ostrzegli..Kurczaku jest naprawdę różnie


Dlatego warto miec wlaczona VHF ke na wlasciwym kanale :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 10:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dokladnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 10:26 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
M@rek napisał(a):
Dlatego warto miec wlaczona VHF ke na wlasciwym kanale

Kurczak miał wyłączoną VHF dlatego nie słyszał tego co się w eterze działo.
Do wszystkich statków. Achtung, wnimanjie, etęszyn. Panowie, Kurczak na Dulci na torze. Chodu po krzokach. Rozjedzie panie, jak nic rozjedzie. :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 13:10 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Bombel napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dlatego warto miec wlaczona VHF ke na wlasciwym kanale

Kurczak miał wyłączoną VHF dlatego nie słyszał tego co się w eterze działo.
Do wszystkich statków. Achtung, wnimanjie, etęszyn. Panowie, Kurczak na Dulci na torze. Chodu po krzokach. Rozjedzie panie, jak nic rozjedzie. :-P

Czytajcie i cytujcie poprawnie. Gdzie Kurczak napisał, że miał wyłączone radio!?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Kurczku drogi, zdradź tajemnicę ile holowników trzeba było żeby Ciebie na brzeg zepchnąć :-D ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Franas, nie daj się idiocie zmanipulować.
Żeglowanie na Zalewie jest fajne.
Trzeba się rozglądać, MYŚLEĆ ale spoko. To żaden problem!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Colonelu, zdaje się że to Twoja kotwica w sieciach na Zalewie została.... :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
reed napisał(a):
Kurczku drogi, zdradź tajemnicę ile holowników trzeba było żeby Ciebie na brzeg zepchnąć :-D ?


Nie dam się byle holownikowi. Mam zamontowane WMT. Nic mnie nie ruszy. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
reed napisał(a):
Colonelu, zdaje się że to Twoja kotwica w sieciach na Zalewie została.... :-D

Została. Nie niszczę cudzej własności.
A co to ma do tematu?
Bo z torem wodnym i dwunastoma gwizdkami nic.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
no jak to co....skutki nierozglądania po za torem wodnym o reszccie przez grzeczność nie wspomnę :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Dlatego warto miec wlaczona VHF ke na wlasciwym kanale

Oczywiście, że warto. Tak samo jak warto posiadać włączony AIS, radar czy co tam sobie wymyślimy, ja także lubię mniej lub bardziej przydatne gadżety. Ale bardziej warto żeglować po właściwej stronie toru kierunkowego oraz mieć oczy dookoła głowy tym bardziej gdy ten tor zechcemy z jakiegoś powodu przecinać i/lub płynąć pod prąd.

Ten „właściwy kanał VHF” to jak nie przymierzając „pięć krótkich” kol. Insa, tak jak w bajce o Puchatku; „im bardziej Puchatek zaglądał tym bardziej Prosiaczka tam nie było”
I proszę pamiętać, gdy na tym „właściwym kanale” ktoś nas zawoła to będzie równoznaczne z tym, że daliśmy ciała.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 00:28 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
Ten „właściwy kanał VHF” to jak nie przymierzając „pięć krótkich” kol. Insa, tak jak w bajce o Puchatku; „im bardziej Puchatek zaglądał tym bardziej Prosiaczka tam nie było”
I proszę pamiętać, gdy na tym „właściwym kanale” ktoś nas zawoła to będzie równoznaczne z tym, że daliśmy ciała.


Na miejscowym kanale 69 usłyszeć można bieżące komunikaty pogodowe, bezpośrednie relacje o stanie zatoki, jak również wymianę informacji, kto płynie i z jaką prędkością, w tym jaką bramę mija i gdzie planuje na przykład wyprzedzanie oraz mijanie.
Nie bardzo rozumiem co ma to wspólnego z Puchatkiem i Prosiaczkiem.

BTW

Z całego filozofowania forumowych matrosów, wynika że mając pod nosem wolny obszar dla poruszania się małego jachtu poza torem lepiej z niego nie korzystać bo jest przecież tor, a poza nim trzeba uważać na sieci, błogi wypoczynek może to zakłócić.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 06:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
ins napisał(a):

Z całego filozofowania forumowych matrosów,

Piotr Siedlewski


Rozumiem, że piszesz o sobie i mamy to traktować jako samokrytykę ? :D

ins napisał(a):

Na miejscowym kanale 69 usłyszeć można bieżące komunikaty pogodowe, bezpośrednie relacje o stanie zatoki, jak również wymianę informacji, kto płynie i z jaką prędkością, w tym jaką bramę mija i gdzie planuje na przykład wyprzedzanie oraz mijanie.


Pływając mam zawsze radio włączone używając funkcji skanowania (16/69) dzięki temu mogę się wcześniej przygotować do wymijania lub wyprzedzania przez duży statek jeśli taka informacja będzie słyszalna. Mogę np. zwolnić lub przyspieszyć płynąc na silniku tak aby zaczekać aż statek statki miną wąskie gardło lub wręcz przeciwnie samemu je minąć zanim tam dopłyną.

O wielkim Chińczyku wiedzieliśmy od chwili kiedy ruszył od nabrzeża w Szczecinie - bo VTS przed nim ostrzegał. Nie było więc problemu, że nagle wyszedł zza zakrętu i ratuj się kto może. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 06:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Rozumiem, że piszesz o sobie i mamy to traktować jako samokrytykę ?
Piszę to o takich jak Ty.

Cytuj:
Pływając mam zawsze radio włączone używając funkcji skanowania (16/69)

Funkcja skanowania mieliła by Tobie wszystkie kanały, nasłuchując tylko 16 i 69 używasz funkcji Dual Watch.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: grzegorz69 i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL