Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 03:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 kwi 2019, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2019, o 10:07
Posty: 0
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cześć,
szukam trochę informacji na temat żeglowania na zalewie szczecińskim. Żeglowaniem interesuje się stosunkowo niedługo, ale udało mi się już odbyć kilka rejsów morskich i chce w tym roku w ramach samorozwoju pierwszy raz wyczarterować samodzielnie jacht. Z żoną pływaliśmy 2 razy w warunkach turystycznych na tygodniowych rejsach w morzu tyrreńskim oraz na śródziemnym, kilka razy po zatoce już mniej turystycznie i tydzień przy 6-7B i bardzo niskiej temperaturze na trasie gdynia - gotland- gdynia. 2 lata tamu zrobiłem uprawnienia sternika morskiego oraz kurs SRC, ale w roli skippera nigdy nie pływałem. Nigdy tez nie pływałem jednostką mieczową, ani po żadnym jeziorze. Pomysł mam taki, żeby spędzić tydzień z żona na ok 27-30 stopowej jednostce balastowej stawiając maksymalnie na poczucie się pewniej w porcie oraz na wodzie. Chcemy w tym czasie nauczyć się sprawnie ogarniać ze dwójkę manewry portowe oraz zwroty. Jeśli poczujemy się bezpiecznie i pogoda pozwoli to ewentualnie zrobić kilka krótkich odcinków między portami.

Czy możecie polecić jakieś porty które to takich celów by się sprawdziły? Znacie jakieś przyjemne trasy które możecie polecić? Czy zalew szczeciński w lipcu to w ogóle dobre miejsce na zrealizowanie takich celów jak sobie założyłem?

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2019, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Franas napisał(a):
Czy zalew szczeciński w lipcu to w ogóle dobre miejsce na zrealizowanie takich celów jak sobie założyłem?


Wszystko zależy od tego, czego ktoś oczekuje. Zalew Szczeciński jest świetny do stawiania swoich pierwszych kroków w realiach morskich. Wielu rzeczy potrafi nauczyć ale tez wielu rzeczy wymaga od skipera. Jest tam szlak uczeszczany przez duże statki, są tam oznaczenia które wypadałoby znać zanim sie zacznie pływać, są tam sieci, mielizny, tory wodne do okolicznych portów. Jest tam granica państwa. Jednym słowem prawie wszystko.
Bez locji i dobrej mapy jest tam trochę ciężko. Nie mówię że się nie da ale warto mieć jakąś mapę na ploterze. Czasami kilka metrów od szlaku mamy wypłycenia poniżej 1m.
Co mozna polecić? Turystycznie i wypoczynkowo to chyba Świnoujście i Zatokę Pomorską. Żeglarsko i do nauki to sam Zalew. A co do portów to są tam raczej małe porciki. Trzebież, Stepnica Nowe Warpno , ewentualnie po niemieckiej stronie Ueckermunde.
Wyczarterować coś w Szczecinie i popłynąć do Swinoujścia samo w sobie już jest przygodą którą długo sie wspomina. A jak jeszcze trafi się na Zalewie 6B i burza to mamy komplecik pt" Jestem Dobrym Skiperem" ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Franas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2019, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 17:46
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeśli ten kurs sternika morskiego uczciwie Ci zrobili, to spokojnie dasz radę.
Co warto zwiedzić, poszukaj tutaj np: http://www.zalew.org
Trasy wyznaczone bojami, a jak chcesz inne drogi, bo można, to tylko na sieci rybackie uważaj. Jest tego trochę. Do polecanych portów dodaję Wapnicę i Ueckermunde.

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl



Za ten post autor Kudlaty otrzymał podziękowanie od: Franas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2019, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jeżeli tylko „manewrówka” i kilkugodzinne dzienne pływanie to Szczecin Dąbie i jego mariny, no i oczywiście Marina Lubczyna. Dłuższe pływanie uzależnione od miejsca wyczarterowania jachtu, wbrew pozorom Zalew nie jest taki mały a wyprawa ze Szczecina do Dziwnowa przez Wolin i Kamień trochę będzie trwała. Osobiście nie lubię się spieszyć.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowania - 2: Franas, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kiedyś trzeba zacząć skiperować. :)

Każdy z nas kiedyś miał ten pierwszy "własny" rejs.

Tak jak napisano wyżej. Zalew jest fajnym miejscem do pierwszego rejsu jako skiper. Musisz mieć jednak świadomość, że choć to zamknięty akwen jest mało portów, do których można wejść jachtem balastowym, co się przekłada na to, że rejs z punktu A do punktu B potrwa kilka godzin np. trasa Trzebież - Ueckermunde to około 6 godzin przy korzystnym wietrze.

Są także "+" ujemne. Zalew jest wymagający, bardzo szybko reaguje na zmiany pogody, fala buduje się błyskawicznie, jest przy tym krótka i stroma. Potrafi nieźle wytelepać. :) Więc trzeba zwracać pilną uwagę na prognozy pogody. Do tego jak napisał Micuś dochodzi ruchliwy tor wodny i wszechobecne sieci.

Zasadniczo nie znając akwenu najbezpieczniej jest pływać torami wodnymi.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 18:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kurczak napisał(a):
np. trasa Trzebież - Ueckermunde to około 6 godzin przy korzystnym wietrze.


To zalezy jakim jachtem sie plynie , moim w takich korzystnych warunkach polowe :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 21:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
To już muszą sprzyjać :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 07:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dlatego zamiast podawac czasy przejscia lepiej podac odleglosci nawet przyblizone :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Kiedyś przeleciałem Albinem ze Świnoujścia do Szczecina (przez Dąbie) w 8 godzin :cool:
A kiedyś ze Szczecina do Świnoujścia płynałem dwa dni :lol:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
M@rek napisał(a):
Kurczak napisał(a):
np. trasa Trzebież - Ueckermunde to około 6 godzin przy korzystnym wietrze.


To zalezy jakim jachtem sie plynie , moim w takich korzystnych warunkach polowe :)


Piszesz żeby się pochwalić ? :)

Nie sądzę, żeby na pierwszy samodzielny rejs z rodziną Franas wyczarterował sobie maszynę regatową. :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja sie raczej predkosciami osiaganymi nie chwale :) a odpowiedz nasz u Kolegi wyzej :) Po prostu lepiej podawac odleglosci bo to jest obiektywne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 13:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Z tymi odleglosciami to niby racja ale podawanie orientacyjnego czasu też jest fajne, bo zwłaszcza przy debiutancką daje możliwość planowania.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
@ Franas
Jeżeli tym postem nic nowego nie wnoszę to z góry przepraszam ale forum ma swoje prawa a ja nie mogłem się powstrzymać, wręcz uwielbiam takie „prawdy objawione wujka dobrej rady”.

Kurczak napisał(a):
choć to zamknięty akwen jest mało portów, do których można wejść jachtem balastowym

Zamknięty dla kogo, czego lub w jaki sposób?
Czym charakteryzuje się akwen otwarty i w czym jest gorszy, lepszy?
Na jakim akwenie (otwartym/zamkniętym) znajduje się więcej portów dostępnych dla jachtów balastowych/niebalastowych?
W jakich jednostkach jest określane „nasycenie portowe” danego akwenu?

Kurczak napisał(a):
co się przekłada na to, że rejs z punktu A do punktu B potrwa kilka godzin np. trasa Trzebież - Ueckermunde to około 6 godzin przy korzystnym wietrze.

Czy płynąc z Trzebieży do Ueckermunde mamy zakaz wejścia do Altwarp i/lub Nowego Warpna?
Moją ulubioną trasę Lubczyna – Wolin udało mi się zrobić w pięć godzin, natomiast droga powrotna czasami trwa trzy doby. O czym to może świadczyć?

Kurczak napisał(a):
Zalew jest wymagający, bardzo szybko reaguje na zmiany pogody

Czym charakteryzuje się akwen niewymagający?
Jakie akweny nie reagują (szybko?) na zmianę pogody?

Kurczak napisał(a):
fala buduje się błyskawicznie, jest przy tym krótka i stroma.

W jakich jednostkach określamy proces budowania się fali?
Jakie wartości określają fale na WJM, Solinie, ZZ, Zatoce Pomorskiej, Puckiej lub Ryskiej? Jaka jest graniczna wartość (kątowa?) pomiędzy falą stromą a niestromą?
Jeżeli jest to wartość kątowa to mierzona przy podstawie czy wierzchołku fali?
Jeżeli przy podstawie to gdzie jest podstawa fali?
Wartość taką wyrażamy w stopniach, radianach czy może rumbach?

Kurczak napisał(a):
Więc trzeba zwracać pilną uwagę na prognozy pogody.

W jakich sytuacjach nie musimy zwracać pilnej(sic!) uwagi na prognozy pogody?

Kurczak napisał(a):
Do tego jak napisał Micuś dochodzi ruchliwy tor wodny i wszechobecne sieci.


Co oznacza „ruchliwy tor wodny” i czym się różni od „nieruchliwego”? Na czym polega ryzyko, zagrożenie, może poznamy jakieś dane statystyczne?
Czy znany jest stosunek części akwenu z „wszechobecnymi sieciami” do akwenu wolnego od sieci?
Czy sieci stawne są wystawiane zgodnie z określonymi regułami?

Kurczak napisał(a):
Zasadniczo nie znając akwenu najbezpieczniej jest pływać torami wodnymi.

A jeżeli nasz kolega wyczarteruje jednostkę żeglującą „150 stopni do wiatru”, to także będziesz zalecał pływanie od boi do boi?

Kurczak napisał(a):
Zalew jest fajnym miejscem do pierwszego rejsu jako skiper.

I z tym bym się zgodził tylko dlaczego to ma być fajne miejsce wyłącznie dla skipera? To szanowna małżonka naszego nowego kolegi będzie się nudzić?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
SIRK napisał(a):
Zamknięty dla kogo, czego lub w jaki sposób?


Zamknięty dla muzułmanów. Na kłótkem.
SIRK napisał(a):
Czym charakteryzuje się akwen otwarty i w czym jest gorszy, lepszy?

Akwen otwarty charakteryzuje sie tym że jest otwarty np na komplementy, a czy lepszy czy gorszy to zależy od pełni ksieżyca

SIRK napisał(a):
Czy płynąc z Trzebieży do Ueckermunde mamy zakaz wejścia do Altwarp i/lub Nowego Warpna?

Mamy bo to akwen zamkniety

SIRK napisał(a):
Czym charakteryzuje się akwen niewymagający?

Akwen niewymagający wymaga niewymagajacego pływania

SIRK napisał(a):
W jakich sytuacjach nie musimy zwracać pilnej(sic!) uwagi na prognozy pogody?

Siedząc w domu przed telewizorem
SIRK napisał(a):
Co oznacza „ruchliwy tor wodny” i czym się różni od „nieruchliweg

Trzeba uważać żeby nas nie wyruchał
SIRK napisał(a):
Na czym polega ryzyko, zagrożenie

Na obtarciach tylnej części ciała
SIRK napisał(a):
A jeżeli nasz kolega wyczarteruje jednostkę żeglującą „150 stopni do wiatru”, to także będziesz zalecał pływanie od boi do boi?

Zawiszy Czarnego raczej mu nie pożyczą
SIRK napisał(a):
W jakich jednostkach określamy proces budowania się fali?


W jednostkach wojskowych na młodych rocznikach :mrgreen:
BPANMSP :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Kudlaty, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Do uwag Sirka, nader trafnych uważam, dołożyłbym jeszcze jedną małą...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Zasadniczo nie znając akwenu najbezpieczniej jest pływać torami wodnymi.


Jaka jest inna droga poznania akwenu, niż pływać po jego nieznanych rejonach?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sajmon napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Zasadniczo nie znając akwenu najbezpieczniej jest pływać torami wodnymi.

Jaka jest inna droga poznania akwenu, niż pływać po jego nieznanych rejonach?


Siedząc na mieliźnie?
:mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Flagsztok napisał(a):
Siedząc na mieliźnie?
:mrgreen:


Używając mapy, nawigacji, oczu, mózgu?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2019, o 10:07
Posty: 0
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Dzięki za wszystkie rady, i pomoc. Myśle ze faktycznie głównie będę się trzymać toru wodnego, i napewno będzie gites. Jacht mam już zarezerwowany wiec nie ma odwrotu :D. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam w przeddzień rejstu, jutro kierunek Karlskrona. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 10:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Franas napisał(a):
głównie będę się trzymać toru wodnego,


Płynąc do Wolina to i owszem, ale płynąc od Roztoki do Świnoujścia przez Zalew radzę trzymać się z boku toru. Płynąc po torze można wejść w kolizję z statkami.
Z kolei na wysokości Trzebieży lepiej przejść wcześniej na wschodnią stronę toru bez względu w jakim kierunku się podąża, Na zachodniej stronie są wypłycania i nie ma gdzie uciec.
Dla świętego spokoju można skorzystać z toru prowadzącego przez Trzebież.
Załącznik:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 117.21 KiB | Przeglądane 4584 razy ]


Do nawigacji przygotuj się w domu korzystając z tego https://webapp.navionics.com/#boating@11&key=cvofIehwwA
Jest trochę zmian - podejście do Trzebieży jest/będzie lepiej oznakowane bo z obu stron.

Przydatne mogą być informacje z http://marinas.pl/mariny/
Żeglując po Zalewie miej włączony DW na kanale 69, do Świnoujścia od wejścia w Kanał przełącz na DW 12


Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 16 kwi 2019, o 10:31 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
Płynąc po torze można wejść w kolizję z statkami.



A płynąc obok toru na trawersie Trzebieży można wpakować się w muldę po pogłąbianiu toru. Przy zanurzeniu 1,5m jest to niemal pewne.


Załączniki:
Trzebież .jpg
Trzebież .jpg [ 176.21 KiB | Przeglądane 4593 razy ]

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 10:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Micubiszi napisał(a):
A płynąc obok toru na trawersie Trzebieży można wpakować się w muldę po pogłąbianiu toru. Przy zanurzeniu 1,5m jest to niemal pewne.

Bo tak to jest jak się głąbom zleca pogłąbianie ;)

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Dać Bomblowi łopatę, niech pogłębia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 15:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Micubiszi napisał(a):
SIRK napisał(a):
Czy płynąc z Trzebieży do Ueckermunde mamy zakaz wejścia do Altwarp i/lub Nowego Warpna?

Mamy bo to akwen zamkniety


Mógłbyś poszerzyć informację na ten temat
Na mapce https://bhmw.gov.pl/c/pages/atts/2018/1 ... Strefy.pdf nic o tym nie ma.
Tym bardziej mnie to ciekawi ponieważ aby dopłynąć do Starego jak i Nowego Warpna, trzeba przepływać przez obszary polskie i niemieckie, nie da się inaczej chyba że pomiędzy sieciami.
Załącznik:
Przechwytywanie1.PNG
Przechwytywanie1.PNG [ 106.06 KiB | Przeglądane 4534 razy ]


Dzięki takiemu ukształtowaniu granic handelek "wolnocłowy" funkcjonował tam ku utrapieniu celników, a może...?


Piotr Siedlewski


Załączniki:
Przechwytywanie1.PNG
Przechwytywanie1.PNG [ 112.9 KiB | Przeglądane 4534 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
Mógłbyś poszerzyć informację na ten temat
Na mapce https://bhmw.gov.pl/c/pages/atts/2018/1 ... Strefy.pdf nic o tym nie ma.
Tym bardziej mnie to ciekawi ponieważ aby dopłynąć do Starego jak i Nowego Warpna, trzeba przepływać przez obszary polskie i niemieckie, nie da się inaczej chyba że pomiędzy sieciami.


Własnie poszerzam. Poszerzał będę długo bo i poszerzenie obfite.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 18:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jakby co, to przypominam się z prośbą Panu Moderatorowi Micubiszi'emu o wytłumaczenie dlaczego płynąc z Trzebieży lub Ueckermunde nie mogę wejść do Starego lub Nowego Warpna i w jaki sposób miałyby mi w tym przeszkodzić akweny zamknięte?


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
dlaczego płynąc z Trzebieży lub Ueckermunde nie mogę wejść do Starego lub Nowego Warpna


Bo w tych Warpnach nie ma ZOO :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 09:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Micubiszi napisał(a):
ins napisał(a):
dlaczego płynąc z Trzebieży lub Ueckermunde nie mogę wejść do Starego lub Nowego Warpna


Bo w tych Warpnach nie ma ZOO


Ponownie muszę prosić Cię o oświecenie mnie. O czym piszesz?

Może jakiś inny user wyjaśni o co chodzi z tą niemożnością zaliczenia tych dwóch porcików po drodze z Trzebieży do Ueckermunde.

Micubiszi napisał(a):
SIRK napisał(a):
Czy płynąc z Trzebieży do Ueckermunde mamy zakaz wejścia do Altwarp i/lub Nowego Warpna?

Mamy bo to akwen zamkniety


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Po prostu lepiej podawac odleglosci bo to jest obiektywne :)

W zeszłym roku startując o 6:00 rano z postoju na kotwicy koło Chełminka w jeden dzień dopłynąłem do Rankwitz. Wg GPS przepłynąłem ok. 44 Mm. Śniadanie zjadłem na wodzie zbliżając się do brzegu w okolicy Nowego Warpna żeby ograniczyć wpływ wiatru i bujanie jachtu, obiad zjadłem na kotwicy w oczekiwaniu na otwarcie mostu w Zecherin na miejscu byłem około 19:00. Ostatnie 2 mile przepłynąłem na silniku gdyż wiatr osłabł i zmienił kierunek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
ins napisał(a):
Może jakiś inny user wyjaśni o co chodzi z tą niemożnością zaliczenia tych dwóch porcików po drodze z Trzebieży do Ueckermunde.

Nie doszukuj się merytoryki w wypowiedziach naszego kolegi to tylko jego wysublimowane poczucie humoru. Ale czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego „płynąc po torze można wejść w kolizje ze statkiem” i jak mam to rozumieć;

ins napisał(a):
Z kolei na wysokości Trzebieży lepiej przejść wcześniej na wschodnią stronę toru bez względu w jakim kierunku się podąża, Na zachodniej stronie są wypłycania i nie ma gdzie uciec.
Dla świętego spokoju można skorzystać z toru prowadzącego przez Trzebież.

Jakieś nowe zasady ruchu czy po prostu źle użyte pojęcia? O ile porada skądinąd może i słuszna to jednak jesteś szkoleniowcem i chyba od ciebie można oczekiwać więcej.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 23:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Z kolei na wysokości Trzebieży lepiej przejść wcześniej na wschodnią stronę toru bez względu w jakim kierunku się podąża, Na zachodniej stronie są wypłycania i nie ma gdzie uciec.
Dla świętego spokoju można skorzystać z toru prowadzącego przez Trzebież.

Jakieś nowe zasady ruchu czy po prostu źle użyte pojęcia? O ile porada skądinąd może i słuszna to jednak jesteś szkoleniowcem i chyba od ciebie można oczekiwać więcej.


Nie nowe zasady ruchu. Przecież wyraźnie sugeruję by po torach dedykowanych statkom powyżej 20 m nie żeglować
Wypowiedź jest to adresowana do jachtów o Lc poniżej 20 metrów.
Odnośnie przejścia przy Trzebieży.
Trzymając się wschodniej krawędzi jesteśmy wstanie ustąpić, schodząc całkowicie z szlaku. Trzymając się zachodniej krawędzi właśnie na wysokości Trzebieży nie ma gdzie uciec.
Bo od zielonych pław na W jest za płytko, niekiedy nawet dla Cariny.
W sezonie własnie w tym miejscu statki raz po raz zmuszane są dawać co najmniej 5 krótkich by wypędzić jachty z swojej drogi.
Bo uparł się jeden z drugim ze będzie udawać transatlantyk.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 149 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL