Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 23:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 cze 2019, o 16:43 

Dołączył(a): 28 paź 2011, o 20:31
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam!

Organizuję niekomercyjny tygodniowy składkowy rejs morski na trasie Kamień Pomorski- Porty Bornholmu-Christianso- Porty południowej Szwecji- Kamień.

Jacht: Bostrom 31, autopilot, wc, pięć koi, koło, tratwa, ploter, itp

termin: 6-13 lipca.

koszty: czarter jachtu 2100zł + PPP. Koszty dzielimy po równo na wszystkich załogantów. Myślę że koszt nie przekroczy 1000zł na osobę na niezłym wypasie.

Rejs jest niekomercyjny, nie zarabiam na prowadzeniu rejsów, od czasu do czasu coś organizuję, można wtedy tanio popływać. Mam 32 lata, jestem towarzyski, lubie pogadać, pograć, wypić (tylko w porcie). Doswiadczenie morskie nie jest wymagane, jedynie jako takie zdrowie. Prowadziłem już kilka rejsów i na pierwszym miejscu stawiam zawsze bezpieczeństwo.

Zapraszam do kontaktu: 794 947 827 lub przez msr.

Zapraszam do wspólnej wyprawy rozrywkowe osoby lubiące morskie przygody:)

Krzysztof

_________________
Spełniajcie swoje marzenia!
Waarschip 24
ex Defender 27
ex Jaguar 22
ex Kaczuszka ll


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2019, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Sorry Kulka ale podając to co wyżej nie możesz napisać, że to niekomercyjny rejs. Jak najbardziej komercyjny !!!

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2019, o 12:33 

Dołączył(a): 28 paź 2011, o 20:31
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Może źle napisałem że niekomercyjny, mogłem napisać "trzeba zapłacić, darmo nie dają". Napisałem jak byk że składamy się wspólnie na rejs, chyba że np ktoś weźmie swoje kanapki, albo w ogóle nie jada. Nie zarabiam na organizacji ani prowadzeniu rejsu, składam się tyle samo jak reszta, na żywność też. Informuję niezorientowanych że właściciele jachtu, portów, stacji paliw i sklepów spożywczych wymagają zapłaty za swoje usługi. Niestety na sfinansowanie komuś rejsu na razie mnie nie stać. Cennik czarterowni można sobie sprawdzić: http://www.campari.wb.pl/cennik.html

Pozdrawiam.

_________________
Spełniajcie swoje marzenia!
Waarschip 24
ex Defender 27
ex Jaguar 22
ex Kaczuszka ll


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2019, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Już na forum była dyskusja co jest a co nie jest rejsem komercyjnym. To, że Ty nie zarabiasz na tym rejsie nie oznacza, że on nie jest komercyjny. Oderwij się od pojmowania "komercyjny" jako od "zarobkowy". Nie byłby to rejs komercyjny gdybyś zaprosił na rejs ludzi i poniósł wszystkie koszty. Jeżeli następuje choćby zwrot poniesionych kosztów - to już komercja. A jak komercja to i wszelkie konsekwencje typu: uprawnienia, kto jest załoga a kto turysta, odpowiednie ubezpieczenie, dokumenty jachtu ...
Nie jest moją intencją by Ci ludzi zniechęcać. Mamy już ustawę, rozporządzenie i za niestosowanie się musimy się liczyć z konsekwencjami. Czy się nam to podoba czy nie.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2019, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
A jeśli zapraszam na swoją łódkę kilku kolegów,nie ma kojowego a składamy się po równo na paliwo i porty to jest to rejs komercyjny ?.Ja dowodząc łódką nie pobieram za to wynagrodzenia :-(



Za ten post autor krasnolud otrzymał podziękowanie od: hoopak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Wg mnie tak - komercyjny. Na Forum już w kilku wątkach była poruszana sprawa kiedy rejs jest komercyjny a kiedy nie. Jest ustawa i jest rozporządzenie. W tym temacie dostosowaliśmy się do UE. Moim zdaniem, nie ma znaczenia czy ktoś zarabia czy dokłada do rejsu. Bardziej liczy się to w jakim charakterze są zamustrowani ludzie. Jeżeli jako załoga - to muszą mieć stosowne papiery, które ma mieć załoga i kapitan. Jeżeli nie mają to są turystami, a jak są nimi to komercja. Do tego wpłacają jakąś kasę. Bez znaczenia czy ona starcza tylko na wodę i chleb czy jeszcze coś zostaje jako wynagrodzenie.
Przykłady:
1. robię rejs "po kosztach" bo z drugiej strony jest mój partner biznesowy
2. jw ale mam wolę podziałać społecznie i wiozę jakąś grupę za np. oddanie x l krwi do RCK
3. 1x w roku robię szkolenie dla biednych

We wszystkich przypadkach nie chcę zarabiać ale i nie chcę dokładać więc wyliczam tylko to co realnie musi być wydane. Rezygnuję z zarobku, mój zarobek jest faktycznie upustem, rabatem czy jak to tam nazwać.

Jeżeli tak spojrzymy to zupełnie inaczej czytamy przepisy.
Pływam "w komercji" i wiem, że to dodatkowe obowiązki i to całkiem spore. Jeszcze teraz by być kapitanem i oficerem komercyjnym nie trzeba przechodzić np. egzaminów przed UM
Są już powołani przez UM egzaminatorzy na uprawnienia komercyjne, ponoć już nawet w UM Gdynia był taki egzamin. Mamy okres przejściowy - jak długo to nikt nie wie.
Ponieważ to my się dostosowujemy do UE, to nie dziwią kontrole na jachcie i prośby miejscowych władz o listę pasażerów i listę załogi. Jak załogi to z dokumentami.
Zapewne mniejsze jachty jeszcze nie są tak kontrolowane, no chyba że przyuważą ich regularną bytność, wymiany załogi itd. My więksi, to już kilkukrotnie taką kontrolę mieliśmy.

Co kto zrobi, jak rozumie przepisy prawa - indywidualna sprawa. Celowo nie podaję odnośników do ustawy i rozporządzenia. Wolę by każdy zainteresowany włożył wysiłek w zdobycie wiedzy i był świadom podjętych decyzji.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowanie od: krasnolud
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
no to następne pytanie.
a jakie dokumenty powinna posiadać załoga na małym jachcie,który nie ma KB i określonego składu załogi.
A jak się to ma praktycznie w innych krajach UE,bo jakoś nie chce mi się wierzyć że np we Francji paru kumpli wypływających prywatnym jachtem mają komercyjne dokumenty.
A dlaczegoś polacy uciekają pod banderę belgijską,a to też unia,żeby pływać bez praktycznie żadnej biurokracji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Nie odpowiem Ci na takie pytania. O ile się nie mylę, jak zamierzasz pływać komercyjnie to nie ma znaczenia wielkość jachtu. Robisz papiery. Nie wiem jak jest w innych państwach. Pływam po banderą PL (Ocean A) i DE (Ocean B). Większą wiedzę ma Andrzej ale poza zasięgiem jest. My jesteśmy w DE nie dla innych przepisów o komercji, bo są zbieżne z naszymi ale dla ubezpieczenia i przyjaznego podejścia w urzędach wszelakich. Może tamci też z podobnych powodów ?

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Już wiem :rotfl:
przed wypłynięciem będę sprzedawał udziały w jachcie i my jako współwłaściciele małego statku możemy składać się na koszty eksploatacji !
albo będę sponsorem rejsu,a po powrocie do domu będę przyjmował dobrowolne darowizny w określonych sumach.
Tak było dotychczas ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 781
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hania napisał(a):
Bardziej liczy się to w jakim charakterze są zamustrowani ludzie. Jeżeli jako załoga - to muszą mieć stosowne papiery, które ma mieć załoga i kapitan.

A jeśli nie ma żadnych wymogów odnośnie papierów załogi, bo jacht, jako "niekomercyjny", nie ma KB?

Czy może twierdzisz, że jak zabiorę kogoś w rejs z Górek na Hel i z powrotem, a ten ktoś dorzuci się do kosztów, to mój prywatny, niekomercyjny jacht gwałtownie traci prawo do legalnego pływania, bo nie ma KB, tudzież jego ubezpieczenie przestaje być ważne (bo nie ma wymaganych prawem dokumentów)?

Czy jak członek rodziny dorzuci się do kosztów rejsu, to już komercja i jak wyżej?
A jak dorzuci się kumpel?
A autostopowicz zabrany do samochodu po drodze na przystań (zdarzyło się)?

Gdzie postawisz granicę?

Popadasz w absurd w interpretacji przepisów....

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 12:02 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Stosując taką interpretację przepisów to nie można zabrać autostopowicza na drodze,albo gdy sąsiad poprosi o podwiezienie i będzie chciał zwrócić za paliwo to też trzeba odmówić w przypadku braku przeszkolenia na przewóz osób.
To się ociera o granice absurdu.(moim zdaniem czywiście).

...........
Pisaliśmy w tym m samym czasie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 21:10
Posty: 80
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 84
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: mam
Dla mnie komercyjny = zarabiam na nim. Również wtedy, gdy jako kapitan się nie dokładam. Taką interpretację gdzieś czytałem i w sumie wydaje się najsensowniejsza. Z drugiej strony poświęca się czas/odpowiedzialność itd., więc może dałoby się to jakoś uwzględnić - nie wiem, nie znam się na tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
"W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskiwania (Dz.U. z 2018 r., poz.490), zwanym dalej „rozporządzeniem”, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przedstawia następujące informacje..."
Tu są podstawowe informacje. Proszę by każdy na własny rachunek sobie przeczytał i wedle woli stosował lub nie.
Dalej rozwijając dyskusję zaśmiecamy koledze wątek.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowania - 2: hoopak, marcin_palacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Haniu - płynę właśnie w rejsie na własnym jachcie i mam na pokładzie osobę, która jedynie dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu.

Za tydzień przyjeżdża do mnie mój przyjaciel i on także dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu powrotnego do PL.

Twierdzenie, że są to rejsy komercyjne jest moim zdaniem kompletnym bezsensem.

Proszę mi powiedzieć co stanowi, że mój rejs jest komercyjny, kiedy zapraszam na rejs mego przyjaciela lub znajomego, który jedynie wspólnie partycypuje w kosztach rejsu ...

Jeżeli Haniu taki rejs traktujesz jako komercyjny to idąc tym tokiem rozumowania popadamy w kompletną paranoję - i każdy Swój wieczorek z przyjaciółmi przy postawionym przez Ciebie piwie powinnaś zgłosić do US i opodatkować to jako działalność knajpiarską a każde podwiezienie znajomego własnym samochodem powinno się traktować jako działalność TAXI.

Bez sensu takie rozumowanie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 4: 01_Anna, hoopak, Moroszka, Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 07:24 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Bo nasze kartonowe państwo to kraj absurdów.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 08:35 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
sorki za off top ale nie długo pewnie tak to będzie wyglądać

---licencja pasażera zwyczajnego

uprawnia do:
przejazdy komunikacja miejska
przejazdy autokarowe (sportowe/rekreacyjne/komercyjne)

wymagania:
ukończone 18 lat
badania lekarskie podstawowe
zaliczony test sprawnościowy podstawowy
ukończony 3 letni kurs pasażera zwyczajnego potwierdzony egzaminem przed państwowa komisja

--- licencja pasażera osobowego

uprawnia do:
komercyjnych przejazdów samochodami osobowymi (taxi)
nie komercyjnych przejazdów (samochodami sportowymi lub rekreacyjnymi z wyłączeniem samochodów
ciężarowych o masie całkowite przekraczającej 3.5 tony)

wymagania:
ukończone 18 lat
posiadanie licencji pasażera zwyczajnego
udokumentowany na piśmie staż pasażera zwyczajnego w minimalnym wymiarze 20000 godzin
badania lekarskie rozszerzone
zaliczony test sprawnościowy zaawansowany
ukończenie studiów "pasażerstwa" w stopniu minimum magistra

--- licencja pasażera ciężarowego

uprawnia do:
komercyjnych przejazdów samochodami ciężarowymi (powyżej 3.5 tony )
nie komercyjnych przejazdów (samochodami ciężarowymi powyżej 3.5 tony sportowymi lub rekreacyjnymi)

wymagania:
ukończone 26lat
posiadanie licencji pasażera osobowego
udokumentowany na piśmie staż pasażera osobowego w minimalnym wymiarze 10000 godzin
w tym:
2000h na terenie województwa mazowieckiego
1000h na drogach z widocznością akwenów wodnych śródlądowych lub morskich
800h na drogach o nachyleniu co najmniej 8%
200h na drogach ekspresowych
100h na autostradach
100h w porze nocnej pomiędzy 23:30 a 3:15
50h poza granicami RP(nie wilcza się godzin spędzonych w krajach dawnego bloku wschodniego i Azji)

badania lekarskie rozszerzone
zaliczony test sprawnościowy zaawansowany
ukończenie studiów "pasażerstwa" w stopniu minimum doktora



Za ten post autor rafg28 otrzymał podziękowanie od: 01_Anna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 09:31 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
bury_kocur napisał(a):
Haniu - płynę właśnie w rejsie na własnym jachcie i mam na pokładzie osobę, która jedynie dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu.

Za tydzień przyjeżdża do mnie mój przyjaciel i on także dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu powrotnego do PL.

Twierdzenie, że są to rejsy komercyjne jest moim zdaniem kompletnym bezsensem.

Proszę mi powiedzieć co stanowi, że mój rejs jest komercyjny, kiedy zapraszam na rejs mego przyjaciela lub znajomego, który jedynie wspólnie partycypuje w kosztach rejsu ...



Ja bym poszedł bym z pytaniem dalej, jeśli wyczarteruję łódkę i zabiorę z sobą żonę (załóżmy że mamy rozdzielność majątkową) , ja płacę za czarter, ona pokrywa resztę wydatków, to co, też to jest rejs komercyjny ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
jezeli wyczarterowałeś jacht to on już jest komercyjny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
reed napisał(a):
jezeli wyczarterowałeś jacht to on już jest komercyjny.

nie, nie jest - dla osoby która czarteruje. Komercyjny jest dla osoby ktora ten czarter zapewnia, czyli na tym zarabia.
Podobnie jak ja po przyjeździe do Polski wynajmuję ( w firmie) samochód to nie jest to samochód "komercyjny". Komercyjny=przynoszący zysk.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 10:30 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Hania napisał(a):
Wg mnie tak - komercyjny. Na Forum już w kilku wątkach była poruszana sprawa kiedy rejs jest komercyjny a kiedy nie.

Mieszasz dwa różne systemy walutowe.
Pojęcie jachtu komercyjnego czarterowanego z załogą lub bez, z tym czy reklamujący swój rejs dokłada się w równym stopniu do całości rejsu lub się nie dokłada.

W pojęciu forumowym - tak sądzę - rejs w którym organizator/skipper płaci tyle samo co załoganci, za wszystko i nie jest beneficjentem a nawet wsadza do imprezy najwięcej z wszystkich - odpowiedzialność za organizację i bezpieczeństwo jest rejsem jak najbardziej zasługującym na nazwanie go na forum niekomercyjnym.
A to czy jest to jacht własny, czy czarterowany nie ma znaczenia.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowania - 3: hoopak, Janna, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 10:48 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
rafg28 napisał(a):
badania lekarskie rozszerzone

Ze szczególnym naciskiem na badabie krwi i kału w celu stwierdzenia,czy potencjany kadytat przestrzeganie w/w wymogów ma we krwi czy w d.... :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
martin40 napisał(a):
zabiorę z sobą żonę (załóżmy że mamy rozdzielność majątkową) , ja płacę za czarter, ona pokrywa resztę wydatków, to co, też to jest rejs komercyjny ?


A do tego dochodzi jeszcze zależność jak spędzacie wieczorek - razem czy osobno...

Bo jak razem w jednej koi to dochodzi problem usług wieczornych świadczonych sobie wzajemnie.

No bo jak rozdzielność to rozdzielność :rotfl:

Seksualna też...

I wtedy układy wieczornego spędzania czasu pn. RAZEM są na pewno objęte definicją "komercji" :rotfl:

I jaki mamy rejs ?

KOMERCYJNY :lol: :lol: :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
nawet wsadza do imprezy najwięcej z wszystkich - odpowiedzialność za organizację i bezpieczeństwo jest rejsem jak najbardziej zasługującym na nazwanie go na forum niekomercyjnym.


Dodaj do tego - wsadza do interesu jeszcze wartość swego jachtu, która zwykle zdecydowanie przewyższa wartość wkładów za żarełko, paliwo i porty.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
bury_kocur napisał(a):
Twierdzenie, że są to rejsy komercyjne jest moim zdaniem kompletnym bezsensem.
bury_kocur napisał(a):
Bez sensu takie rozumowanie...
Bury, a jakie znaczenie ma Twoje rozumowanie? Ważne jest rozumowanie urzędnika, ty... ty... suwerenie jeden. :twisted:

Tu masz jedynie słuszną wykładnię:

viewtopic.php?f=17&t=30513

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
No i masz... Zmarnowaliscie mi wakacje, jako ze od 27 lat zegluje z partycypujacą, takze finansowo, Zoną na ktorą nie mam oficjalnego kwitu i aktu.
Zamkną mnie?
Konkubentz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Catz napisał(a):
zegluje z partycypujacą, takze finansowo, Zoną na ktorą nie mam oficjalnego kwitu i aktu.


Hi, hi, hi...

Znaczy żeglujesz z konkubentką a nie z żoną.

A to zmienia zasadniczo Twoje rozliczenie wobec US w kwestii owych rejsów.

Przemyśl temat, bo mogą Cię doopnąć :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
bury_kocur napisał(a):
Hi, hi, hi...

Jakie hihi - tu o moje zycie na wolnosci chodzi!
bury_kocur napisał(a):
Przemyśl temat, bo mogą Cię doopnąć

Teraz powazniej nieco - nie moga. Tutaj istnieje scisly rozdzial miedzy Zeglarstwem i US. Zadnych KB, uprawnien i inspekcji. O prywatnych utkach pisze.
Nigdy nie czytalem, ani nie slyszalem o jakichkolwiek wynikajacych z tego problemach, karach i sankcjach.
Czyli obstaje przy Swojej!
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Catz napisał(a):
Teraz powazniej nieco - nie moga. Tutaj istnieje scisly rozdzial miedzy Zeglarstwem i US. Zadnych KB, uprawnien i inspekcji. O prywatnych utkach pisze.
Nigdy nie czytalem, ani nie slyszalem o jakichkolwiek wynikajacych z tego problemach, karach i sankcjach.
Czyli obstaje przy Swojej!


A nie widzisz, że sobie dworuję z tematu ? :rotfl:

Podniosłem jedynie wymieniony temat konkubinatu i uzależnień z tego wynikających.

Poza tym reszta OK.

Mnie tam rybka jak kto z kimś śpi - z papierem czy bez - jedynie dla żartu napisałem prognozowany scenariusz interpretacji takiego układu przez US.

Ot tyle :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2019, o 03:56 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
To jak jak z Kurczakiem regularnie dość grzebię przy jego Dulci, przy okazji obniżając poziom przenośnych zbiorników z łyskaczem, a potem wychodzi na to, że przez cały sezon z powodów losowych nigdzie z nim nie popłynę to czy zorganizowaliśmy z nim rejs komercyjno-wirtualny i czy powinniśmy zgłosić go do US?
Jeżeli z kolegami (co zaproponował analogicznie założyciel tematu) wynajmujemy jacht to jest to rejs komercyjny? Podpowiem, że opłaty za czarter i PPP możemy określić nie słowem "składka" tylko zwrotem "każdy płaci za siebie w takiej samej kwocie jak inni". :twisted:
Dajcie spokój z tą dyskusją. Kulka zaproponował najuczciwszą koleżeńską wersję rejsu i komu to przeszkadza?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowania - 3: hoopak, Janna, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 155 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL