Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 lipca https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=2&t=30469 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kulka [ 16 cze 2019, o 16:43 ] |
Tytuł: | Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 lipca |
Witam! Organizuję niekomercyjny tygodniowy składkowy rejs morski na trasie Kamień Pomorski- Porty Bornholmu-Christianso- Porty południowej Szwecji- Kamień. Jacht: Bostrom 31, autopilot, wc, pięć koi, koło, tratwa, ploter, itp termin: 6-13 lipca. koszty: czarter jachtu 2100zł + PPP. Koszty dzielimy po równo na wszystkich załogantów. Myślę że koszt nie przekroczy 1000zł na osobę na niezłym wypasie. Rejs jest niekomercyjny, nie zarabiam na prowadzeniu rejsów, od czasu do czasu coś organizuję, można wtedy tanio popływać. Mam 32 lata, jestem towarzyski, lubie pogadać, pograć, wypić (tylko w porcie). Doswiadczenie morskie nie jest wymagane, jedynie jako takie zdrowie. Prowadziłem już kilka rejsów i na pierwszym miejscu stawiam zawsze bezpieczeństwo. Zapraszam do kontaktu: 794 947 827 lub przez msr. Zapraszam do wspólnej wyprawy rozrywkowe osoby lubiące morskie przygody:) Krzysztof |
Autor: | Hania [ 22 cze 2019, o 13:22 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Sorry Kulka ale podając to co wyżej nie możesz napisać, że to niekomercyjny rejs. Jak najbardziej komercyjny !!! |
Autor: | Kulka [ 23 cze 2019, o 12:33 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Może źle napisałem że niekomercyjny, mogłem napisać "trzeba zapłacić, darmo nie dają". Napisałem jak byk że składamy się wspólnie na rejs, chyba że np ktoś weźmie swoje kanapki, albo w ogóle nie jada. Nie zarabiam na organizacji ani prowadzeniu rejsu, składam się tyle samo jak reszta, na żywność też. Informuję niezorientowanych że właściciele jachtu, portów, stacji paliw i sklepów spożywczych wymagają zapłaty za swoje usługi. Niestety na sfinansowanie komuś rejsu na razie mnie nie stać. Cennik czarterowni można sobie sprawdzić: http://www.campari.wb.pl/cennik.html Pozdrawiam. |
Autor: | Hania [ 23 cze 2019, o 13:47 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Już na forum była dyskusja co jest a co nie jest rejsem komercyjnym. To, że Ty nie zarabiasz na tym rejsie nie oznacza, że on nie jest komercyjny. Oderwij się od pojmowania "komercyjny" jako od "zarobkowy". Nie byłby to rejs komercyjny gdybyś zaprosił na rejs ludzi i poniósł wszystkie koszty. Jeżeli następuje choćby zwrot poniesionych kosztów - to już komercja. A jak komercja to i wszelkie konsekwencje typu: uprawnienia, kto jest załoga a kto turysta, odpowiednie ubezpieczenie, dokumenty jachtu ... Nie jest moją intencją by Ci ludzi zniechęcać. Mamy już ustawę, rozporządzenie i za niestosowanie się musimy się liczyć z konsekwencjami. Czy się nam to podoba czy nie. |
Autor: | krasnolud [ 23 cze 2019, o 14:34 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
A jeśli zapraszam na swoją łódkę kilku kolegów,nie ma kojowego a składamy się po równo na paliwo i porty to jest to rejs komercyjny ?.Ja dowodząc łódką nie pobieram za to wynagrodzenia ![]() |
Autor: | Hania [ 25 cze 2019, o 07:53 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Wg mnie tak - komercyjny. Na Forum już w kilku wątkach była poruszana sprawa kiedy rejs jest komercyjny a kiedy nie. Jest ustawa i jest rozporządzenie. W tym temacie dostosowaliśmy się do UE. Moim zdaniem, nie ma znaczenia czy ktoś zarabia czy dokłada do rejsu. Bardziej liczy się to w jakim charakterze są zamustrowani ludzie. Jeżeli jako załoga - to muszą mieć stosowne papiery, które ma mieć załoga i kapitan. Jeżeli nie mają to są turystami, a jak są nimi to komercja. Do tego wpłacają jakąś kasę. Bez znaczenia czy ona starcza tylko na wodę i chleb czy jeszcze coś zostaje jako wynagrodzenie. Przykłady: 1. robię rejs "po kosztach" bo z drugiej strony jest mój partner biznesowy 2. jw ale mam wolę podziałać społecznie i wiozę jakąś grupę za np. oddanie x l krwi do RCK 3. 1x w roku robię szkolenie dla biednych We wszystkich przypadkach nie chcę zarabiać ale i nie chcę dokładać więc wyliczam tylko to co realnie musi być wydane. Rezygnuję z zarobku, mój zarobek jest faktycznie upustem, rabatem czy jak to tam nazwać. Jeżeli tak spojrzymy to zupełnie inaczej czytamy przepisy. Pływam "w komercji" i wiem, że to dodatkowe obowiązki i to całkiem spore. Jeszcze teraz by być kapitanem i oficerem komercyjnym nie trzeba przechodzić np. egzaminów przed UM Są już powołani przez UM egzaminatorzy na uprawnienia komercyjne, ponoć już nawet w UM Gdynia był taki egzamin. Mamy okres przejściowy - jak długo to nikt nie wie. Ponieważ to my się dostosowujemy do UE, to nie dziwią kontrole na jachcie i prośby miejscowych władz o listę pasażerów i listę załogi. Jak załogi to z dokumentami. Zapewne mniejsze jachty jeszcze nie są tak kontrolowane, no chyba że przyuważą ich regularną bytność, wymiany załogi itd. My więksi, to już kilkukrotnie taką kontrolę mieliśmy. Co kto zrobi, jak rozumie przepisy prawa - indywidualna sprawa. Celowo nie podaję odnośników do ustawy i rozporządzenia. Wolę by każdy zainteresowany włożył wysiłek w zdobycie wiedzy i był świadom podjętych decyzji. |
Autor: | krasnolud [ 25 cze 2019, o 08:27 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
no to następne pytanie. a jakie dokumenty powinna posiadać załoga na małym jachcie,który nie ma KB i określonego składu załogi. A jak się to ma praktycznie w innych krajach UE,bo jakoś nie chce mi się wierzyć że np we Francji paru kumpli wypływających prywatnym jachtem mają komercyjne dokumenty. A dlaczegoś polacy uciekają pod banderę belgijską,a to też unia,żeby pływać bez praktycznie żadnej biurokracji. |
Autor: | Hania [ 25 cze 2019, o 08:58 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Nie odpowiem Ci na takie pytania. O ile się nie mylę, jak zamierzasz pływać komercyjnie to nie ma znaczenia wielkość jachtu. Robisz papiery. Nie wiem jak jest w innych państwach. Pływam po banderą PL (Ocean A) i DE (Ocean B). Większą wiedzę ma Andrzej ale poza zasięgiem jest. My jesteśmy w DE nie dla innych przepisów o komercji, bo są zbieżne z naszymi ale dla ubezpieczenia i przyjaznego podejścia w urzędach wszelakich. Może tamci też z podobnych powodów ? |
Autor: | krasnolud [ 25 cze 2019, o 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Już wiem ![]() przed wypłynięciem będę sprzedawał udziały w jachcie i my jako współwłaściciele małego statku możemy składać się na koszty eksploatacji ! albo będę sponsorem rejsu,a po powrocie do domu będę przyjmował dobrowolne darowizny w określonych sumach. Tak było dotychczas ![]() |
Autor: | marcin_palacz [ 25 cze 2019, o 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Hania napisał(a): Bardziej liczy się to w jakim charakterze są zamustrowani ludzie. Jeżeli jako załoga - to muszą mieć stosowne papiery, które ma mieć załoga i kapitan. A jeśli nie ma żadnych wymogów odnośnie papierów załogi, bo jacht, jako "niekomercyjny", nie ma KB? Czy może twierdzisz, że jak zabiorę kogoś w rejs z Górek na Hel i z powrotem, a ten ktoś dorzuci się do kosztów, to mój prywatny, niekomercyjny jacht gwałtownie traci prawo do legalnego pływania, bo nie ma KB, tudzież jego ubezpieczenie przestaje być ważne (bo nie ma wymaganych prawem dokumentów)? Czy jak członek rodziny dorzuci się do kosztów rejsu, to już komercja i jak wyżej? A jak dorzuci się kumpel? A autostopowicz zabrany do samochodu po drodze na przystań (zdarzyło się)? Gdzie postawisz granicę? Popadasz w absurd w interpretacji przepisów.... Marcin |
Autor: | kudlaty74 [ 25 cze 2019, o 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Stosując taką interpretację przepisów to nie można zabrać autostopowicza na drodze,albo gdy sąsiad poprosi o podwiezienie i będzie chciał zwrócić za paliwo to też trzeba odmówić w przypadku braku przeszkolenia na przewóz osób. To się ociera o granice absurdu.(moim zdaniem czywiście). ........... Pisaliśmy w tym m samym czasie |
Autor: | hoopak [ 25 cze 2019, o 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Dla mnie komercyjny = zarabiam na nim. Również wtedy, gdy jako kapitan się nie dokładam. Taką interpretację gdzieś czytałem i w sumie wydaje się najsensowniejsza. Z drugiej strony poświęca się czas/odpowiedzialność itd., więc może dałoby się to jakoś uwzględnić - nie wiem, nie znam się na tyle. |
Autor: | Hania [ 25 cze 2019, o 18:05 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
"W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskiwania (Dz.U. z 2018 r., poz.490), zwanym dalej „rozporządzeniem”, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przedstawia następujące informacje..." Tu są podstawowe informacje. Proszę by każdy na własny rachunek sobie przeczytał i wedle woli stosował lub nie. Dalej rozwijając dyskusję zaśmiecamy koledze wątek. |
Autor: | bury_kocur [ 25 cze 2019, o 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Haniu - płynę właśnie w rejsie na własnym jachcie i mam na pokładzie osobę, która jedynie dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu. Za tydzień przyjeżdża do mnie mój przyjaciel i on także dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu powrotnego do PL. Twierdzenie, że są to rejsy komercyjne jest moim zdaniem kompletnym bezsensem. Proszę mi powiedzieć co stanowi, że mój rejs jest komercyjny, kiedy zapraszam na rejs mego przyjaciela lub znajomego, który jedynie wspólnie partycypuje w kosztach rejsu ... Jeżeli Haniu taki rejs traktujesz jako komercyjny to idąc tym tokiem rozumowania popadamy w kompletną paranoję - i każdy Swój wieczorek z przyjaciółmi przy postawionym przez Ciebie piwie powinnaś zgłosić do US i opodatkować to jako działalność knajpiarską a każde podwiezienie znajomego własnym samochodem powinno się traktować jako działalność TAXI. Bez sensu takie rozumowanie... |
Autor: | marioczewa [ 26 cze 2019, o 07:24 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Bo nasze kartonowe państwo to kraj absurdów. |
Autor: | rafg28 [ 26 cze 2019, o 08:35 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
sorki za off top ale nie długo pewnie tak to będzie wyglądać ---licencja pasażera zwyczajnego uprawnia do: przejazdy komunikacja miejska przejazdy autokarowe (sportowe/rekreacyjne/komercyjne) wymagania: ukończone 18 lat badania lekarskie podstawowe zaliczony test sprawnościowy podstawowy ukończony 3 letni kurs pasażera zwyczajnego potwierdzony egzaminem przed państwowa komisja --- licencja pasażera osobowego uprawnia do: komercyjnych przejazdów samochodami osobowymi (taxi) nie komercyjnych przejazdów (samochodami sportowymi lub rekreacyjnymi z wyłączeniem samochodów ciężarowych o masie całkowite przekraczającej 3.5 tony) wymagania: ukończone 18 lat posiadanie licencji pasażera zwyczajnego udokumentowany na piśmie staż pasażera zwyczajnego w minimalnym wymiarze 20000 godzin badania lekarskie rozszerzone zaliczony test sprawnościowy zaawansowany ukończenie studiów "pasażerstwa" w stopniu minimum magistra --- licencja pasażera ciężarowego uprawnia do: komercyjnych przejazdów samochodami ciężarowymi (powyżej 3.5 tony ) nie komercyjnych przejazdów (samochodami ciężarowymi powyżej 3.5 tony sportowymi lub rekreacyjnymi) wymagania: ukończone 26lat posiadanie licencji pasażera osobowego udokumentowany na piśmie staż pasażera osobowego w minimalnym wymiarze 10000 godzin w tym: 2000h na terenie województwa mazowieckiego 1000h na drogach z widocznością akwenów wodnych śródlądowych lub morskich 800h na drogach o nachyleniu co najmniej 8% 200h na drogach ekspresowych 100h na autostradach 100h w porze nocnej pomiędzy 23:30 a 3:15 50h poza granicami RP(nie wilcza się godzin spędzonych w krajach dawnego bloku wschodniego i Azji) badania lekarskie rozszerzone zaliczony test sprawnościowy zaawansowany ukończenie studiów "pasażerstwa" w stopniu minimum doktora |
Autor: | martin40 [ 26 cze 2019, o 09:31 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
bury_kocur napisał(a): Haniu - płynę właśnie w rejsie na własnym jachcie i mam na pokładzie osobę, która jedynie dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu. Za tydzień przyjeżdża do mnie mój przyjaciel i on także dorzuca się do wspólnych kosztów rejsu powrotnego do PL. Twierdzenie, że są to rejsy komercyjne jest moim zdaniem kompletnym bezsensem. Proszę mi powiedzieć co stanowi, że mój rejs jest komercyjny, kiedy zapraszam na rejs mego przyjaciela lub znajomego, który jedynie wspólnie partycypuje w kosztach rejsu ... Ja bym poszedł bym z pytaniem dalej, jeśli wyczarteruję łódkę i zabiorę z sobą żonę (załóżmy że mamy rozdzielność majątkową) , ja płacę za czarter, ona pokrywa resztę wydatków, to co, też to jest rejs komercyjny ? |
Autor: | reed [ 26 cze 2019, o 09:49 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
jezeli wyczarterowałeś jacht to on już jest komercyjny. |
Autor: | 01_Anna [ 26 cze 2019, o 09:55 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
reed napisał(a): jezeli wyczarterowałeś jacht to on już jest komercyjny. nie, nie jest - dla osoby która czarteruje. Komercyjny jest dla osoby ktora ten czarter zapewnia, czyli na tym zarabia. Podobnie jak ja po przyjeździe do Polski wynajmuję ( w firmie) samochód to nie jest to samochód "komercyjny". Komercyjny=przynoszący zysk. |
Autor: | ins [ 26 cze 2019, o 10:30 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Hania napisał(a): Wg mnie tak - komercyjny. Na Forum już w kilku wątkach była poruszana sprawa kiedy rejs jest komercyjny a kiedy nie. Mieszasz dwa różne systemy walutowe. Pojęcie jachtu komercyjnego czarterowanego z załogą lub bez, z tym czy reklamujący swój rejs dokłada się w równym stopniu do całości rejsu lub się nie dokłada. W pojęciu forumowym - tak sądzę - rejs w którym organizator/skipper płaci tyle samo co załoganci, za wszystko i nie jest beneficjentem a nawet wsadza do imprezy najwięcej z wszystkich - odpowiedzialność za organizację i bezpieczeństwo jest rejsem jak najbardziej zasługującym na nazwanie go na forum niekomercyjnym. A to czy jest to jacht własny, czy czarterowany nie ma znaczenia. Piotr Siedlewski |
Autor: | kudlaty74 [ 26 cze 2019, o 10:48 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
rafg28 napisał(a): badania lekarskie rozszerzone Ze szczególnym naciskiem na badabie krwi i kału w celu stwierdzenia,czy potencjany kadytat przestrzeganie w/w wymogów ma we krwi czy w d.... ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 26 cze 2019, o 12:36 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
martin40 napisał(a): zabiorę z sobą żonę (załóżmy że mamy rozdzielność majątkową) , ja płacę za czarter, ona pokrywa resztę wydatków, to co, też to jest rejs komercyjny ? A do tego dochodzi jeszcze zależność jak spędzacie wieczorek - razem czy osobno... Bo jak razem w jednej koi to dochodzi problem usług wieczornych świadczonych sobie wzajemnie. No bo jak rozdzielność to rozdzielność ![]() Seksualna też... I wtedy układy wieczornego spędzania czasu pn. RAZEM są na pewno objęte definicją "komercji" ![]() I jaki mamy rejs ? KOMERCYJNY ![]() ![]() ![]() * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ins napisał(a): nawet wsadza do imprezy najwięcej z wszystkich - odpowiedzialność za organizację i bezpieczeństwo jest rejsem jak najbardziej zasługującym na nazwanie go na forum niekomercyjnym. Dodaj do tego - wsadza do interesu jeszcze wartość swego jachtu, która zwykle zdecydowanie przewyższa wartość wkładów za żarełko, paliwo i porty. |
Autor: | Zbieraj [ 26 cze 2019, o 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
bury_kocur napisał(a): Twierdzenie, że są to rejsy komercyjne jest moim zdaniem kompletnym bezsensem. bury_kocur napisał(a): Bez sensu takie rozumowanie... Bury, a jakie znaczenie ma Twoje rozumowanie? Ważne jest rozumowanie urzędnika, ty... ty... suwerenie jeden. ![]() Tu masz jedynie słuszną wykładnię: viewtopic.php?f=17&t=30513 |
Autor: | Catz [ 26 cze 2019, o 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
No i masz... Zmarnowaliscie mi wakacje, jako ze od 27 lat zegluje z partycypujacą, takze finansowo, Zoną na ktorą nie mam oficjalnego kwitu i aktu. Zamkną mnie? Konkubentz |
Autor: | bury_kocur [ 26 cze 2019, o 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Catz napisał(a): zegluje z partycypujacą, takze finansowo, Zoną na ktorą nie mam oficjalnego kwitu i aktu. Hi, hi, hi... Znaczy żeglujesz z konkubentką a nie z żoną. A to zmienia zasadniczo Twoje rozliczenie wobec US w kwestii owych rejsów. Przemyśl temat, bo mogą Cię doopnąć ![]() |
Autor: | Catz [ 26 cze 2019, o 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
bury_kocur napisał(a): Hi, hi, hi... Jakie hihi - tu o moje zycie na wolnosci chodzi! bury_kocur napisał(a): Przemyśl temat, bo mogą Cię doopnąć Teraz powazniej nieco - nie moga. Tutaj istnieje scisly rozdzial miedzy Zeglarstwem i US. Zadnych KB, uprawnien i inspekcji. O prywatnych utkach pisze. Nigdy nie czytalem, ani nie slyszalem o jakichkolwiek wynikajacych z tego problemach, karach i sankcjach. Czyli obstaje przy Swojej! Catz |
Autor: | bury_kocur [ 26 cze 2019, o 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
Catz napisał(a): Teraz powazniej nieco - nie moga. Tutaj istnieje scisly rozdzial miedzy Zeglarstwem i US. Zadnych KB, uprawnien i inspekcji. O prywatnych utkach pisze. Nigdy nie czytalem, ani nie slyszalem o jakichkolwiek wynikajacych z tego problemach, karach i sankcjach. Czyli obstaje przy Swojej! A nie widzisz, że sobie dworuję z tematu ? ![]() Podniosłem jedynie wymieniony temat konkubinatu i uzależnień z tego wynikających. Poza tym reszta OK. Mnie tam rybka jak kto z kimś śpi - z papierem czy bez - jedynie dla żartu napisałem prognozowany scenariusz interpretacji takiego układu przez US. Ot tyle ![]() |
Autor: | Waldi_L_N [ 27 cze 2019, o 03:56 ] |
Tytuł: | Re: Niekomercyjny Tani rejs Kamień Pomorski-Bornholm 6-13 li |
To jak jak z Kurczakiem regularnie dość grzebię przy jego Dulci, przy okazji obniżając poziom przenośnych zbiorników z łyskaczem, a potem wychodzi na to, że przez cały sezon z powodów losowych nigdzie z nim nie popłynę to czy zorganizowaliśmy z nim rejs komercyjno-wirtualny i czy powinniśmy zgłosić go do US? Jeżeli z kolegami (co zaproponował analogicznie założyciel tematu) wynajmujemy jacht to jest to rejs komercyjny? Podpowiem, że opłaty za czarter i PPP możemy określić nie słowem "składka" tylko zwrotem "każdy płaci za siebie w takiej samej kwocie jak inni". ![]() Dajcie spokój z tą dyskusją. Kulka zaproponował najuczciwszą koleżeńską wersję rejsu i komu to przeszkadza? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |