Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lis 2019, o 16:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 paź 2019, o 19:12 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1043
Podziękował : 325
Otrzymał podziękowań: 492
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
To jest śródlądowa wersja R9


Z 2-u metrowym zanurzeniem i bulbem, na szuwary? Do jakiej grupy, Open?

W opisie: " Kadłub stosunkowo wąski i smukły z ostrym wejściem wodnic. Przekroje w cześci dziobowej "U", w czesci rufowej wypłaszczone. W sumie zapewniają mały opor falowy dla plywania wypornościowego oraz latwe wchodzenie w ślizg już przy przy wietrze 5B. Prawie pionowa dziobnica daje długą linię wodna."

U mnie wywołuje tylko śmiech. :rotfl: Najbardziej "ostre wejście wodnic", już ktoś tak pisał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 6292
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1305
Otrzymał podziękowań: 1525
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Oj, ta 9-tka się Wojtkowi wyjątkowo udała. Harmonijna, poukładana, cymes. Jakby ją przeskalował do 7,30 m i podociągał to, co w tym projekcie jest do poprawki, to miałbyś lux machin.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 19:37 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 663
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mir napisał(a):
Oj, ta 9-tka się Wojtkowi wyjątkowo udała. Harmonijna, poukładana, cymes. Jakby ją przeskalował do 7,30 m i podociągał to, co w tym projekcie jest do poprawki, to miałbyś lux machin.
Ja też tak myślę :D . Jest to wersja 24 stopowa , to max dlugość do zbudowania w mojej stoczni , no chyba że wzdłuż , to nawet 40 stopowa :lol: . Poza tym preferuję mobilność i to też chyba optymalna długość . Do tego łatwość slipowania , nawet jak nie ma slipu . No i ewentualne sztrandowanie , czy szuwary :lol: , więc jak napisałem wersja śródlądowa , więc bulb by trochę przeszkadzał .....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 19:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8262
Podziękował : 1062
Otrzymał podziękowań: 3282
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Szczerze: slabo widzę slipowanie jachtu o masie z 1,3 tony bez utwardzonego slipu. Nie znam takich miejsc. Chyba że dźwigiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 20:16 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 663
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Myślę , że mniej , ale będę to sprawdzał jak zbuduję ...



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: 01_Anna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 11217
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1219
Otrzymał podziękowań: 1392
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Warto by wydzielić wątek np: O materiałach szkutniczych.

01_Anna napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Zaczynamy montaż helingu.


Ludzie!
Wątek jest o budowie łódki. W dziale: Warsztat!

Przenieście się proszę z dyskusjami o regatach, klasach, mykologii i dendrologii gdzieś indziej.

W mojej ocenie wydzielenie jak przeniesienie wybranych zagadnień będzie miało zły skutek.
Zapewne każdy nowy komentarz w tym temacie nie pozostanie bez odpowiedzi.
Zatem moderacja może trwać w nieskończoność... czego sobie nie życzę.
Dyskusja przebiega bez zakłóceń;)
Póki co... Zostaje jak jest.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2019, o 20:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 663
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
montaż helingu c.d.


Załączniki:
IMG_20191005_101220 (1).jpg
IMG_20191005_101220 (1).jpg [ 413.67 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20191005_103515 (1).jpg
IMG_20191005_103515 (1).jpg [ 437.84 KiB | Przeglądane 311 razy ]
IMG_20191005_135420 (1).jpg
IMG_20191005_135420 (1).jpg [ 358.34 KiB | Przeglądane 311 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2019, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3858
Podziękował : 601
Otrzymał podziękowań: 550
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
plitkin napisał(a):
slabo widzę slipowanie jachtu o masie z 1,3 tony bez utwardzonego slipu. Nie znam takich miejsc

Wiktorze, w dawniejszych czasach, wodowaliśmy Maki i pierwsze Tanga bez slipu. Tak było w Wygrynach (jeszcze Edek się tym zajmował) albo w Bogaczewie u Andrzeja (u Niego dalej tak jest - wodowaliśmy Tango 780). Wystarczy trochę sprytu i różnych patentów jak np. słynna edziowa przedłużka na kołach od siewnika. Nigdy nie było problemów a wymienione łódki (cokolwiek projektanci pisali) potrafiły nawet 1,5 tony ważyć.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 09:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8262
Podziękował : 1062
Otrzymał podziękowań: 3282
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Traktorem?
Koła nie zakopywały się w piachu przy wyciąganiau jachtu? C
Po piachu nawet omegę ciężko jest wyciągnąć (wyciągałem).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 14:43 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 663
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
boSmann napisał(a):
plitkin napisał(a):
slabo widzę slipowanie jachtu o masie z 1,3 tony bez utwardzonego slipu. Nie znam takich miejsc

Wiktorze, w dawniejszych czasach, wodowaliśmy Maki i pierwsze Tanga bez slipu. Tak było w Wygrynach (jeszcze Edek się tym zajmował) albo w Bogaczewie u Andrzeja (u Niego dalej tak jest - wodowaliśmy Tango 780). Wystarczy trochę sprytu i różnych patentów jak np. słynna edziowa przedłużka na kołach od siewnika. Nigdy nie było problemów a wymienione łódki (cokolwiek projektanci pisali) potrafiły nawet 1,5 tony ważyć.
Dla mnie slipowanie bez slipu zaczęło się jakiś czas temu , gdy po przyjeździe nad jezioro zamiast slipu z wodą widzimy wielką dziurę , a na dole do wody jeszcze kilkanaście metrów . Znaleźliśmy obok dojazd do wielkiej łachy piasku która wyłoniła się obok i bez problemu się slipowaliśmy . Po piasku można jeździć naprawę ciężkim autem , wszystko kwestią wprawy. Slipowaliśmy się różnymi samochodami , a ostatnio to benzynowym z tylnym napędem :rotfl: i dało radę . A była też kiedyś sytuacja , że obok ktoś miał do wyciągnięcia małą motorówkę na małej przyczepce , podjechał autem z napedem na 4 koła i się prawie zakopał :-( i musieliśmy go wypychać. Trzeba oglądnąć łachę piasku, znaleźć miejsce z odpowiednim kątem opadania dna, czasami użyć linki itp. Nowa łódka będzie na pewno trochę cięższa od "Sztrandusi" , ale dłuższa o 2 stopy , to znowu niejaki Archimedes bardziej pomoże :) . Ale to pieśń przyszłości.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 20:05 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 663
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
montaż helingu c.d.


Załączniki:
IMG_20191005_173832 (1).jpg
IMG_20191005_173832 (1).jpg [ 358.79 KiB | Przeglądane 157 razy ]
IMG_20191005_173904 (1).jpg
IMG_20191005_173904 (1).jpg [ 378.45 KiB | Przeglądane 157 razy ]
IMG_20191005_174508 (1).jpg
IMG_20191005_174508 (1).jpg [ 374.6 KiB | Przeglądane 157 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2019, o 17:46 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 663
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
heling c.d.


Załączniki:
IMG_20191012_085216 (1).jpg
IMG_20191012_085216 (1).jpg [ 417.92 KiB | Przeglądane 81 razy ]
IMG_20191012_085230 (1).jpg
IMG_20191012_085230 (1).jpg [ 414.83 KiB | Przeglądane 81 razy ]
IMG_20191012_085846 (1).jpg
IMG_20191012_085846 (1).jpg [ 389.81 KiB | Przeglądane 81 razy ]
IMG_20191012_120253.jpg
IMG_20191012_120253.jpg [ 429.62 KiB | Przeglądane 81 razy ]
IMG_20191012_120200.jpg
IMG_20191012_120200.jpg [ 421.35 KiB | Przeglądane 81 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL