Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 23:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2012, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
silver_stas napisał(a):
Najpierw rysunek , który powinienem wkleić od razu , aby pokazać o co mi chodzi z tym zaokrągleniem kabiny


Witaj

fajnie Ci idzie , gratulacje i szacunek , wspaniała robota . Na rysunku (bok kabiny sklejka , czy jest to drewno )- zaoblenie to będzie wypełniacz ? ...

pozdrawiam Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 21:58 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Helix napisał(a):
silver_stas a nie będzie problemu z rejestracją przyczepy?
Przyczepa jest zarejestrowana . Natomiast rejestracja jako SAM jest o tyle ułatwiona że oryginalne podwozie jest po niewielkich przeróbkach gotową przyczepą podłodziową . Zacznę może od początku dlaczego zdecydowałem się na takie rozwiązanie . Początkowo myślałem o zbudowaniu zwykłej jednoosiowej przyczepy . Jednak biorąc pod uwagę że moja łódka będzie może dosyć lekka , ale dość szeroka i długa i często wożona , nie jest to dobre rozwiązanie . Aby zapewnić w miarę dobry komfort jazdy, przyczepa musi mieć szerokość ok. 2m i musi mieć hamulec najazdowy . Jest też kwestia miejsca na zespawanie dość pokaźnej konstrukcji bez zwichrowań . Poza tym suma za zakup koniecznych materiałów w stosunku do zakupu gotowej przyczepy , czyni to przedsięwzięcie dyskusyjnym . Właśnie kuzyn podsunął mi jak się okazało genialne rozwiązanie z zakupem używanej przyczepy kempingowej. Podwozie przyczepy wymaga właściwie tylko wspawania środkowej belki pod rolki dla stępki , przedłużenia tyłu , wstawienia belki pod dziobnicę oraz bocznych rolek dopasowanych do burt łódki . Mając zaprzyjaźnionego spawacza będzie to bułka z masłem , a otrzymam przyczepę idealnie dopasowaną do mojej łódki . BTW przyczepa ma swoje lata , ale jakość wykonania i materiały potwierdzają trafność wyboru .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
To będzie przyczepa dwu osiowa ?[color=#000080][/color]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 22:21 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
kliwerek napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Najpierw rysunek , który powinienem wkleić od razu , aby pokazać o co mi chodzi z tym zaokrągleniem kabiny


Witaj

fajnie Ci idzie , gratulacje i szacunek , wspaniała robota . Na rysunku (bok kabiny sklejka , czy jest to drewno )- zaoblenie to będzie wypełniacz ? ...

pozdrawiam Piotr
Wielkie dzięki . Boki kabiny to sklejka . Zaoblenie brzegu sklejki początkowo chciałem zrobić z żywicy z wypełniaczem , ale chyba wkleję listewkę i uformuję w łuk o jak największym promieniu z zewnętrzną listwą wzdłużnika .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kliwerek napisał(a):
To będzie przyczepa dwu osiowa ?[color=#000080][/color]
Jednoosiowa z hamulcem najazdowym , bo taką udało mi się kupić . Przy ciężarze łódki ok. 400 kg będzie wystarczająca .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Może się coś zmieniło ?!


Jeśli dwu osiowa – to ciągnący musi posiadać uprawnienia do prowadzenia „lawet”.
Gdy zespół samochód + przyczepa z towarem ( jachtem ) przekroczy 3,5 tony . Będziesz musiał kupić Viatol …


Pozdrawiam Piotr


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

silver_stas napisał(a):
Wielkie dzięki . Boki kabiny to sklejka . Zaoblenie brzegu sklejki początkowo chciałem zrobić z żywicy z wypełniaczem , ale chyba wkleję listewkę i uformuję w łuk o jak największym promieniu z zewnętrzną listwą wzdłużnika .


Wszelkie szczyty , czoła drewna , sklejek , w tych miejscach najczęściej ulegają destrukcji .
Spróbuj , sfrezować wgłębienie i wklej listwę – będzie mocniej, ładniej a przy okazji wykonasz zabezpieczenie czoło sklejki.

Pozdrawiam Piotr



Za ten post autor kliwerek otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2012, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
kliwerek napisał(a):
silver_stas napisał(a):

Wielkie dzięki . Boki kabiny to sklejka . Zaoblenie brzegu sklejki początkowo chciałem zrobić z żywicy z wypełniaczem , ale chyba wkleję listewkę i uformuję w łuk o jak największym promieniu z zewnętrzną listwą wzdłużnika .


Wszelkie szczyty , czoła drewna , sklejek , w tych miejscach najczęściej ulegają destrukcji .
Spróbuj , sfrezować wgłębienie i wklej listwę – będzie mocniej, ładniej a przy okazji wykonasz zabezpieczenie czoło sklejki.



Może w ten sposób ?

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2012, o 09:58 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
kliwerek napisał(a):

Wszelkie szczyty , czoła drewna , sklejek , w tych miejscach najczęściej ulegają destrukcji .
Spróbuj , sfrezować wgłębienie i wklej listwę – będzie mocniej, ładniej a przy okazji wykonasz zabezpieczenie czoło sklejki.



Może w ten sposób ?

Piotr[/quote] Dokładnie tak . Tylko zamiast frezować rowek pod sklejkę , do czoła sklejki dokleję małą listewkę ( na moim rysunku wygląda jak czarna spoina ) i uformuję w zaokrąglenie z listwą zewnętrzną jak na twoim rysunku . Prawdę mówiąc mógłbym to wyfrezować bo mam frezarkę dolnowrzecionową , ale staram się szukać prostych rozwiązań , które będą dostępne dla innych , którzy mają mniej narzędzi . Z tymi maszynami to też ciekawa sprawa , bo zacząłem od strugania osad do karabinków sportowych , później jakieś drobne prace stolarskie , a że lubię mieć do każdej pracy odpowiednie narzędzie , po pewnym czasie okazało się że mam kompletnie wyposażoną stolarnię :lol: . Teraz wreszcie mogę to wykorzystać przy budowie łódki i poduczyć się stolarstwa .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2012, o 08:18 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Panowie ,nie wiem dlaczego próbujecie tak komplikować budowę? Jeżeli planujesz położyć laminat na dach kabiny to przecież wystarczy położyć sklejkę dachu i ściany kabiny na wzdłużniku i zaokrąglić sklejkę,będzie pod laminatem i nic się jej nie stanie! A tak to przerost formy nad treścią...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2012, o 09:40 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
peter napisał(a):
Panowie ,nie wiem dlaczego próbujecie tak komplikować budowę? Jeżeli planujesz położyć laminat na dach kabiny to przecież wystarczy położyć sklejkę dachu i ściany kabiny na wzdłużniku i zaokrąglić sklejkę,będzie pod laminatem i nic się jej nie stanie! A tak to przerost formy nad treścią...
Zabezpieczenie sklejki jest tylko dodatkowym bonusem . Głównie chodzi o uzyskanie zaokrąglenia krawędzi o jak największym promieniu , co w przypadku standardowego połączenia jest nierealne . Relacja trwa długo ponieważ ostatnio mogłem poświęcić budowie raptem kila godzin na weekend ( wczoraj też , bo dopadło mnie choróbsko :cry: ) . Normalnie można to zrobić w jeden dzień . Zobacz sam : robisz wcięcia we wręgach , mocujesz 1 listwę i delikatnie fazujesz do łuku pokładu , przyklejasz 2 listwę (nie musisz nic ukosować bo sama układa się do kąta boku pokładu ) i gotowe . Czas wykonania zbliżony , łatwiej ułożyć wzdłużnik na wręgach niż w jednym kawałku , no i dodatkowo można uzyskać ładne zaokrąglenie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2012, o 19:00 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jak wcześniej wspomniałem trochę się pochorowałem , więc kolejny weekend stracony , choć nie tak do końca . Poszyłem sklejką drugą stronę kabiny , więc mogłem usunąć dolne części wręg roboczych . Hurra , pierwszy raz jestem w kabinie !!!!!! Właśnie po to robi się wręgi robocze dzielone , aby móc po poszyciu pokładu bez problemu usunąć ich drugą część przez zejściówkę . Jeśli chodzi o konstrukcję nośną pokładu , to mam wstępny projekt i rozplanowałem sobie położenie wzdłużników . Muszę też dociąć wręgi robocze pod pokładniki , bo zrobiłem je wg. linii teoretycznych


Załączniki:
DSC09931.JPG
DSC09931.JPG [ 243.08 KiB | Przeglądane 7573 razy ]
DSC09929.JPG
DSC09929.JPG [ 241.11 KiB | Przeglądane 7573 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2012, o 17:56 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
[quote="kliwerek"]Może się coś zmieniło ?!


Jeśli dwu osiowa – to ciągnący musi posiadać uprawnienia do prowadzenia „lawet”.
Gdy zespół samochód + przyczepa z towarem ( jachtem ) przekroczy 3,5 tony . Będziesz musiał kupić Viatol …


Pozdrawiam Piotr


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przyczepa jednoosiowa DMC 750 kg , będzie ciągnięta przez SUV , lub Van o DMC 2450 kg , więc uniknę problemów . Łódka nie będzie ciężka i razem z przyczepą zmieszczą się w limicie . Natomiast ze względu na spore gabaryty łódki i komfort dość częstego podróżowania szukałem przyczepy o szerokości osi ok. 2 m , z hamulcem najazdowym i taką udało mi się kupić . W tym momencie mogę powiedzieć że była to świetna decyzja . Jak na jej wiek , stan techniczny podwozia jest świetny , wszystko dobrze działa . Oczywiście na lakierze widać upływ lat , ale to najmniejszy problem . Nieduże elementy już zdemontowane i idą do piaskowania , a ramę trzeba oczyścić z rdzy i starego lakieru i pomalować od nowa .Konstrukcję nośną trzeba przedłużyć i wzmocnić , ale to muszę sobie spokojnie policzyć . Zresztą tak naprawdę trzeba dołożyć 3 profile zamknięte , porzeczki i rolki w odpowiednich , ale to zajęcie na długie zimowe wieczory jak nie będę mógł nic zrobić przy łódce ;) . BTW odkryłem też dodatkowy bonus . Nadkola w przyczepie są w tragicznym stanie , ale okazało się że pod spodem są aluminiowe , a ich wewnętrzna , teraz zewnętrzna powierzchnia jest w idealnym stanie , bez ryski !!!!!!!! . Mam nowe błotniki :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 20:40 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wreszcie trochę podłubałem przy łódce . Okazuje się , że budowa konstrukcji nośnej pokładu jest dość pracochłonna . Sporo elementów które trzeba docinać i ustawiać w kilku płaszczyznach . Przede wszystkim trzeba wystrugać i dociąć trochę listew i paski sklejki na pokładniki . We wręgach trzeba wyciąć gniazda na wzdłużniki , oraz zmniejszyć wręgi o grubość pokładników .


Załączniki:
DSC09938.JPG
DSC09938.JPG [ 229.04 KiB | Przeglądane 7305 razy ]
Komentarz: Pierwsza wręga stała bez zmian . kolejne wręgi robocze , trzeba łuk pokładu zmniejszyć o 20 mm (grubość pokładników)
DSC09936.JPG
DSC09936.JPG [ 246.68 KiB | Przeglądane 7305 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
Wreszcie trochę podłubałem przy łódce . Okazuje się , że budowa konstrukcji nośnej pokładu jest dość pracochłonna . Sporo elementów które trzeba docinać i ustawiać w kilku płaszczyznach . Przede wszystkim trzeba wystrugać i dociąć trochę listew i paski sklejki na pokładniki . We wręgach trzeba wyciąć gniazda na wzdłużniki , oraz zmniejszyć wręgi o grubość pokładników .


Ja to robiłem inaczej:
w środku było gładko a "wzdłużniki: na wierzchu. :D

MJS


Załączniki:
PIP-550 01 m.jpg
PIP-550 01 m.jpg [ 26.64 KiB | Przeglądane 7280 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
a "wzdłużniki: na wierzchu.

Ze sklejki, litego dębu czy sosny??

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2012, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Sklejka 10 mm przylaminowana na sztorc
(otwory przedtem)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 18:40 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):

Ja to robiłem inaczej:
w środku było gładko a "wzdłużniki: na wierzchu. :D

MJS
Ciekawe rozwiązanie , no i footrelingi gotowe :D . Ja z racji poczynionych przygotowań kontynuuję klasyczne rozwiązanie . Aby sobie trochę ułatwić życie i nie wycinać we wzdłużnikach gniazd na pokładniki , będą sklejone z 2 listew jak na szkicu .


Załączniki:
Komentarz: Mocowanie do tylnej ściany kabiny
DSC09954.JPG
DSC09954.JPG [ 237.89 KiB | Przeglądane 7074 razy ]
Komentarz: Pierwsza listwa wzdłużników w gniazdach wręg
DSC09952.JPG
DSC09952.JPG [ 231.73 KiB | Przeglądane 7074 razy ]
Pokładnik + wzdłużnik.png
Pokładnik + wzdłużnik.png [ 19.05 KiB | Przeglądane 7074 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2012, o 19:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Położyłem 3 parę wzdłużników w rozstawie 300 mm , bo wzmocnienie szyn szotowych będą przebiegać trochę inaczej . Konsultuję kilka rzeczy z Wojtkiem i zgodnie z jego radą dołożę czwartą warstwę pokładników . Pasy sklejki na pokładniki wycięte ze ścinków . Zresztą dzięki szablonom na części poszycia można najlepiej rozplanować wykorzystanie arkuszy . Obecnie zostało mi tylko drobne ścinki. Zdążyłem zrobić pierwsze przymiarki pokładników i mam nadzieję że w ten weekend uda mi się trochę pokleić :-?


Załączniki:
DSC09963.JPG
DSC09963.JPG [ 239.5 KiB | Przeglądane 7007 razy ]
Komentarz: Pierwsze przymiarki pokładników
DSC09961.JPG
DSC09961.JPG [ 218.22 KiB | Przeglądane 7007 razy ]
DSC09957.JPG
DSC09957.JPG [ 230.51 KiB | Przeglądane 7007 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2012, o 21:45 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Udało mi się trochę podłubać , a nawet skleić :D . Pierwszy pokładnik i część wzdłużników sklejone .


Załączniki:
DSC09973.JPG
DSC09973.JPG [ 189.22 KiB | Przeglądane 6901 razy ]
Komentarz: Sklejona część wzdłużników
DSC09971.JPG
DSC09971.JPG [ 190.58 KiB | Przeglądane 6901 razy ]
Komentarz: Sklejony pokładnik
DSC09970.JPG
DSC09970.JPG [ 246.37 KiB | Przeglądane 6901 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2012, o 20:37 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Muszę przyznać , że budowa konstrukcji nośnej pokładu jest dość pracochłonna . Dużo elementów , które często trzeba kształtować w 3 płaszczyznach .


Załączniki:
Komentarz: Ukosowanie wzdłużników
DSC09968.JPG
DSC09968.JPG [ 175.91 KiB | Przeglądane 6815 razy ]
Komentarz: Ukosowanie pokładników
DSC09967.JPG
DSC09967.JPG [ 208.06 KiB | Przeglądane 6815 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 18:14 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Z powodu spadających temperatur przy łódce pewnie już niewiele zrobię , ale trzeba planować kolejne prace . Przyszedł mi do głowy pewien pomysł i prosiłbym kolegów o opinię .Otóż budując łódkę z drewna jest pewną paranoją upodobnianie jej do typowej "mydelniczki". Tym bardziej , że będzie drewniana sztorc i suwklapa , no i maszt i bom z drewna (bo chcę się sprawdzić) . Myślę o pokryciu pokładu i siedzeń w kokpicie fornirem , aby zachować trochę klimatu oldtimerów . Tylko czy przy tej bryle łódki ma to sens , czy to będzie "kwiatek do kożucha" ?!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Samym fornirem, efektu oldtime'ra nie uzyskasz. Ale jak staranie to zrobisz i dobierzesz odpowiednio kolory malowania reszty, efekt może być powalający.
Tu przykład mojego ideału drewniaczka:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 20:46 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
lj78 napisał(a):
Samym fornirem, efektu oldtime'ra nie uzyskasz. Ale jak staranie to zrobisz i dobierzesz odpowiednio kolory malowania reszty, efekt może być powalający.
Tu przykład mojego ideału drewniaczka:
Obrazek
Właśnie o to mi chodzi aby zaznaczyć ten klimat . Fornir z jednej strony jest nawiązaniem do oldtimerów , a z drugiej strony wydaje mi się łatwiejszy do położenia niż klasyczne klepki . Zastanawiam się tylko czy wykończenie drewnem nie gryzie się ze sportową bryłą łódki ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
silver_stas napisał(a):
Zastanawiam się tylko czy wykończenie drewnem nie gryzie się ze sportową bryłą łódki ?

Jak będzie za dużo mahoniu, to będzie wyglądało dziwnie. Ale jak zrobisz biało-zielonego Shreka a'la Sztrandek z Lasek, to będzie podobnie. Tu potrzbna jest kwestia smaku - zobacz Gis'a Erraka biało-czarny i elegancki.
Jak bym robił, coś takiego jak twoja Sztrandusia sport kabinowa, to bym pomalował całość na biało i wszystkie elelementy zrobił z "mahoniu" - rumpel, suwklapa, gretingi, relingi i okna z mocno dymionego plexi.

Albo Catz Catza - z wrażenia szczęka opada... (szkoda że tak rzadko pokazuje swój jacht)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: kliwerek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 22:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeśli chodzi o malowanie to widzę to klasycznie , czyli jedyny słuszny biały , a od linii wodnej , miecze i ster czerwone . Natomiast trzeci dopuszczalny kolor to drewno . Może niekoniecznie mahoń , bo maszt , bom , sztorc i suwklapa będą z drewna iglastego . Pokład i siedzenia w kokpicie wyłożone fornirem w zbliżonym odcieniu powinny nadać całości trochę klasycznego klimatu , nie psując sportowego charakteru łódki . Gdzie można zobaczyć Catza Catza ? Pozdrawiam Staszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tu: :lol:


Załączniki:
Catz 2009 0.jpg
Catz 2009 0.jpg [ 111.69 KiB | Przeglądane 6604 razy ]
Catz Ro .JPG
Catz Ro .JPG [ 120.2 KiB | Przeglądane 6604 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1635
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Gdzie można zobaczyć Catza Catza ?

Tu więcej viewtopic.php?f=5&t=11968&hilit=catz+catza#p155802 ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2012, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz sie nie zmienia, wiec po co pokazywac wiecej? :D
Catz Catz'a

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2012, o 15:04 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1137
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 243
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Catz napisał(a):
Catz sie nie zmienia, wiec po co pokazywac wiecej? :D
Catz Catz'a
Piękno jest ponadczasowe . Coś wspaniałego . Ostatnio też trafiłem na zdjęcia pięknego dzieła forumowicza kliwerek . To właśnie nasunęło mi pomysł o wykończeniu części łódki drewnem . Oczywiście jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i cała sztuka polega na dobraniu odpowiednich proporcji elementów , aby uzyskać satysfakcjonujący efekt .Ponieważ będą pokrywane tylko wybrane powierzchnie najlepiej byłoby kleić klepki . Jednak raczej zdecyduję się na położenie forniru bo wydaje mi się to łatwiejsze , poza tym miałem już z tym do trochę do czynienia .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2012, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Catz sie nie zmienia, wiec po co pokazywac wiecej? :D
Catz Catz'a


Catz się nie zmienia ale;
czy już obfotografowałeś część podwodną?
czy dalej będziesz nas trzymał w domysłach. :evil:

MJS
ps. nawet nie wiemy czy to czasem nie jest pełnomorska mieczówka :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2012, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
czy już obfotografowałeś część podwodną?

Wlasnie tak mi sie wydawalo, ze o czyms chyba zapomnialem.... :roll:
Marian Strzelecki napisał(a):
nawet nie wiemy czy to czasem nie jest pełnomorska mieczówka

Oceaniczna, jesli juz, s'il vous plaît.... :evil:
Malobalastowo-mieczowa jest.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL