Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 17:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 428 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 mar 2013, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Roboty ubywa, ale jeszcze końca nie widać. :)
Kiedy i gdzie chcesz wodować?

Ps. Dla kogo wanna? :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 00:19 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Musze postawic na wodzie dociązyc gdzie potrzeba dobalastowac , zaznaczyc linie wodna i srodek oporu bocznego :) ???Tak to sie nazywa ? Okaze sie jaki mam przeswit pod kabina glowna , bede go mogla troche zwiekszyc w razie W OJ Wojciechu do wodowania jeszcze sporo wody ! ~~~~~~~~~:)
Wojciech1968 napisał(a):
Ps. Dla kogo wanna?
człowiek strzela- Pan kule nosi ! :)

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 00:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kiedy Tadeusz znajdujesz czas dla wnuczki, he ? :D
Pozdrawiam serdecznie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 00:36 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zadumałem sie :( Opelek ukochany sie sypie , wypalila sie uszczelka midzy 1-2 tlokiem . :) ma 24 lata , rozkrecilem silnik ,dalem blok do roboty zaworow . wymienie pierscienie przy okazji i co tam jeszcze trzeba - wychodzi na to ze starzec sie bedziemy nadal razem :)
Wojciech1968 napisał(a):
Kiedy Tadeusz znajdujesz czas dla wnuczki
HEHERe nim zwoduje to wnucząt moze bedzie juz na całą załoge :) Pozdrawiam Dobrej nocy :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zadumałem sie :( Opelek ukochany sie sypie , wypalila sie uszczelka midzy 1-2 tlokiem . :) ma 24 lata , rozkrecilem silnik ,dalem blok do roboty zaworow . wymienie pierscienie przy okazji i co tam jeszcze trzeba - wychodzi na to ze starzec sie bedziemy nadal razem :)
Wojciech1968 napisał(a):
Kiedy Tadeusz znajdujesz czas dla wnuczki
HEHERe nim zwoduje to wnucząt moze bedzie juz na całą załoge :) Pozdrawiam Dobrej nocy :)

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 03:27 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
gurool napisał(a):
Opelek ukochany sie sypie

Przykra sprawa :-( , powodzenia z remontem.
Wracając do urządzenia sterowego.
Zastosowanie na dole przekładni maluchowskiej czy innej, to ciekawe rozwiązanie i faktycznie zabezpieczy przed przenoszeniem niekontrolowanych obciążeń ze steru na koło.
Trzeba pamiętać tylko, że przełożenie układu to teraz przełożenie głowicy szlifierki x przełożenie "maglownicy". Czyli więcej kręcenia. Ale to może mieścić się w założonej przez Ciebie tolerancji. Nie zabezpieczy jednak górnej przekładni w sytuacji zaklinowania płetwy sterowej, gdy zaskoczony sternik uprze się jednak ruszyć kołem (oczywiście to ekstremalny przypadek).

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
Dla kogo wanna? :)

Dla załogi ;) Bo to wanna kokpitu jest :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 08:35 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A ja tak się zastanawiam ile ten katamaran już waży.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Waldi_L_N napisał(a):
Nie zabezpieczy jednak górnej przekładni w sytuacji zaklinowania płetwy sterowej, gdy zaskoczony sternik uprze się jednak ruszyć kołem (oczywiście to ekstremalny przypadek).

Waldi, co rozumiesz przez zaklinowanie płetwy sterowej?
AIKI napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Dla kogo wanna? :)

Dla załogi ;) Bo to wanna kokpitu jest :lol:

Ja durny, nie pomyślałem. :)
Jacek Woźniak napisał(a):
A ja tak się zastanawiam ile ten katamaran już waży.

Noe, też się nie zastanawiał i zbudował Arkę. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 09:11 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojciech1968 napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
A ja tak się zastanawiam ile ten katamaran już waży.

Noe, też się nie zastanawiał i zbudował Arkę. :)

Tiaaa ale od kogo dostał plany? :lol:

Mądrzy ludzie w mądrych książkach coś tam wspominają o ciężarze i wyporności i ich wpływu na właściwości nautyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Mądrzy ludzie w mądrych książkach coś tam wspominają o ciężarze i wyporności i ich wpływu na właściwości nautyczne.

Nie pytaj o rzeczy nieistotne. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 09:42 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Wojciech1968 napisał(a):
co rozumiesz przez zaklinowanie płetwy sterowej

płetwa między kamieniami, ciało obce (gałąź, pręt, rura,deska, udo topielca) między skegiem a płetwą i wiele innych hipotetycznych rzeczy.
Powinienem użyć wyrażenia "zablokowanie" zamiast "zaklinowanie" byłoby dokładniej.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Waldi_L_N napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
co rozumiesz przez zaklinowanie płetwy sterowej

płetwa między kamieniami, ciało obce (gałąź, pręt, rura,deska, udo topielca) między skegiem a płetwą i wiele innych hipotetycznych rzeczy.

Nie wątpię, że to przypadki ekstremalne, ale myślę, że skipper będzie posiadał odpowiednie przeszkolenie obsługi urządzenia sterowego. :)
Albo, płetwa sterowa będzie wykonana np. z blachy bez potrzeby zabudowy kontrafału.

Jak się nie wywrócisz, to się nie nauczysz. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
co rozumiesz przez zaklinowanie płetwy sterowej

płetwa między kamieniami, ciało obce (gałąź, pręt, rura,deska, udo topielca) między skegiem a płetwą i wiele innych hipotetycznych rzeczy.

Nie wątpię, że to przypadki ekstremalne, ale myślę, że skipper będzie posiadał odpowiednie przeszkolenie obsługi urządzenia sterowego. :)

I jakiś kwit na tę okoliczność - koniecznie!!! A na kolumnie koła sterowego należy przykleić Regulamin Kura... wrrrróć! - obsługi steru :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Proszę nie robić sobie chichów. Trzymajmy fason i kciuki. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 16:28 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Tu nie ma żartów . Urządzenia obsługiwane przez człowieka są konstruowane
z uwzględnieniem nie tylko sił wymaganych do zadziałania , ale i sił wywoływanych przez operatora . Jak złamiesz plastikowy nóż jednorazowy , to sięgniesz po drugi i nie taki przypadek mam na myśli .
W naszym wypadku nie potrzebujemy zaklinować steru . Wystarczy , że podczas podchodzenia do kei coś pójdzie nie tak , odruchowo skręciliśmy kołem sterowym do oporu w przekładni z malucha i widząc rosnącą w oczach keję panicznie ciągniemy dalej . Nagle chrup i koło kręci się swobodnie i bum - jesteśmy w kei i nie mamy sterowności .
Nawet wielka i widoczna z oddali instrukcja obsługi steru nam nie pomoże .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 18:06 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Z drugiej strony nie demonizujmy. Można złamać przekładnię, rumpel, orczyk i Bóg wie co jeszcze. Poczekajmy jak zadziała projekt Guroola.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2013, o 04:55 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Myślałem jak to sprawdzić. Może po prostu przymocować tą głowicę do jakiegoś blatu, zblokować wyjście i szarpnąć porządnie kołem prawo - lewo? Jak pęknie -niedobry pomysł. Jak nie pęknie koniec dywagacji. Ot taki mały pogromca mitów ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2013, o 18:18 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
A może spróbujmy inaczej .
Kręcimy kołem kierowcy momentem 200 [N] (na tyle pozwala PRS)
na ramieniu 0,2 [m] czyli 40[Nm] .
Przekładnia ślimakowa z malucha ma przełożenie "dobre naście"
(nie mogłem znaleźć , ale z pomocą Wojciecha1968 z pewnością można ustalić , ile to naście wynosi) .
Dajmy to 40 [Nm] na wejście przekładni , to na wyjściu
dostaniemy np. 40 x15 = 600 [Nm]
To tak jakbyśmy kręcili metrowym rumplem z siłą 60 [kG] .
Moim zdaniem wystarczy i nie potrzebujemy dodatkowej redukcji .
I nie musimy kręcić 15 razy w pełnym zakresie ruchu steru .
Ta przekładnia kątowa ze szlifierki pozwala nam elegancko zejść w dół do przekładni kierowniczej , ale ta elegancja będzie zachowana tylko wtedy , gdy kolumna sterowa będzie na rufie . W innym wypadku i tak do sterów trzeba będzie od przekładni
dojść jakąś Grupą Laokona .
To zostawmy przekładnię kierowniczą na rufie , poziomym wałem podejdźmy
pod kolumnę sterową , a z osi steru zejdźmy do wału czymś na kształt rozwiązania proponowanego przez Łukasza .
To naturalnie tylko propozycja ...
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 07:09 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Tadzik, co teraz?, wiosna idzie.
Ile postawiłes najstarszemu góralowi z Murzasichle że Ci taką przepowiedzial wiesne ??? Strach sie bac jakie lato bedzie !
Waldi_L_N napisał(a):
Poczekajmy jak zadziała projekt Guroola.
Nic na razie nie bede zmienial :) a jak juz trzeba bedzie to postaram sie o przekladnie z prostymi zębami .
AIKI napisał(a):
I jakiś kwit na tę okoliczność - koniecznie!!! A na kolumnie koła sterowego należy przykleić Regulamin Kura... wrrrróć! - obsługi steru
AIKI a wszystko to jak Wojciech gada !
Wojciech1968 napisał(a):
To ten guzik, będzie na guzik.
:) Pozdrawiam i do gawry ide ! po nocce jestem .

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 07:34 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Gurool nie namawiam Ciebie do zman, ale zainspirowały mnie rozwiązania z "Projekrowania" Milewskiego. A gdyby do przeniesienia siły przez sztywne cięgło na ster zastosować lekką śrubę trapezową? Taką jak była w starych lewarkach (BMW lata 80 czy Fiat 125)?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Waldi_L_N napisał(a):
Z drugiej strony nie demonizujmy. Można złamać przekładnię, rumpel, orczyk i Bóg wie co jeszcze.

I na to są rozwiązania.
W razie uszkodzenia przekładni, szturwału lub sterociągów zastosowany może być rumpel awaryjny, zakładany na głowice trzonu steru.
Wówczas do zabudowy wskazany jest mechanizm łatwego zwolnienia ramienia przekładni ślimakowej ze steru, która blokowała by manewry na rumplu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Gienek, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 10:44 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Wojciech1968 napisał(a):
zastosowany może być rumpel awaryjny

Wojtku, ale nikt nie neguje takiej wersji. Po prostu rozważania dotyczą wytrzymałości układu z przekładnią od szlifierki.
Jak 17 lat temu robiłem s.j. w czasie ćwiczeń praktycznych kpt. Mucha stawia pytanie: "Tracicie płetwę sterową. Co dalej?"
No cóż, wysłuchał wszelkich teorii, łącznie z tą o manewrówce na samych żaglach (F+G+B) i powiedział: "Trzeba na rufie zamocować wiosło..."

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Waldi_L_N napisał(a):
Po prostu rozważania dotyczą wytrzymałości układu z przekładnią od szlifierki.

Mam do czynienia z przekładniami do przemysłu, górniczymi.
W niektórych przekładniach pierwszy stopień kątowy składa się z wału stożkowego i koła talerzowego identycznego rozwiązania jak w omawianej przekładni szlifierki Bosch.
Na hamowni przy próbach przekładni przykładam obroty w obu kierunkach, z tym, że obciążam wały wyjściowe na przekładniach na tyle by nie spowodować awarii na kołach zębatych.
Nie należy się tym sugerować, z uwagi na to, że próby są wykonywane na większych przekładniach z małym obciążeniem podczas kontroli poremontowej.

Zatem pozwoliłem sobie na przesłanie zapytania do serwisu Boscha...
W zwiazku z realizacją projektu przeniesienia napędu z koła sterowego na stery jachtu żaglowego zastosowano przekładnię ( głowicę) z Bosch Szlifierka kątowa GWS 24-230 LVI 2400W .
W miejsce silnika elektrycznego zabudowano koło sterowe, do wału wyjściowego przekładni kątowej ( głowicy) zabudowany będzie wał na kardanie do połączenia z przekładnią ślimakową układu kierowniczego Fiat 126 P.
Powyższym powstaje pytanie, czy przekładnia z Bosch Szlifierka kątowa GWS 24-230 LVI 2400W może pracować w odwrotnym kierunku, albo precyzyjnie, czy może pracować w obu kierunkach tj. w lewo i w prawo ?
Jaka jest wytrzymałość w/w przekładni na obciążenia spowodowane np. zablokowaniem wału wyjściowego przy normalnej pracy i ewentualnie przy pracy na odwrotnych obrotach?


Oby nie wyszedł z tego doktorat. ;) Tadzik i tak zrobi, tak jak mu zaświta w głowie. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 15:40 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Tadeusz dobrowolnie poddał się eksperymentom technicznym , i chwała mu za to ,
chwała i cześć .
Jak dla mnie sprawa możliwości odłączania układu jest oczywista , tylko jeszcze tak daleko nie doszliśmy . Ale warto o tym zawczasu pamiętać .
Zapewne doszedłbym sam do rozwiązania z wiosłem , ale w panice wolno się myśli , a tak będę to już miał z tyłu głowy .
Same pożytki .
Pozdrawiam .
PS.
Moim zdaniem odpowiedź Boscha będzie "wymijająca" .



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 16:32 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gienek napisał(a):
Moim zdaniem odpowiedź Boscha będzie "wymijająca" .

Oczywiście :D
By udzielić rzeczowej wypowiedzi Bosch musiałby zatrudnić całe biuro konstrukcyjne, przeprowadzić badania, konsultacje, proby techniczne itd. O trudnościach z kupieniem drążków do Malucha nie wspomnę :lol: W sumie najmniej dwa lata badań ;)
Na miejscu w)w firmy wolał bym podarować Tadkowi jacht niż udzielić odpowiedzi.
Wojciech1968 napisał(a):
Tadzik i tak zrobi, tak jak mu zaświta w głowie. :D

Ja już dawno doszedłem do tego!!
Jak już pisałem wcześniej Tadek ma świetny "zmysł techniczny" i nawet jak o coś pyta, to i tak już wszystko wcześniej przemyślał i zaplanował :lol:
marek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

PS. Dyferencjał od Żuka wytrzyma na 100% :lol:

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 17:00 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
marek48100 napisał(a):
PS. Dyferencjał od Żuka wytrzyma na 100% :lol:


I jakie dodatkowe możliwości to daje przy dwóch płetwach sterowych .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Gienek napisał(a):
marek48100 napisał(a):
PS. Dyferencjał od Żuka wytrzyma na 100% :lol:

I jakie dodatkowe możliwości to daje przy dwóch płetwach sterowych .

To może od razu od Kamaza? :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 18:03 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
AIKI napisał(a):
To może od razu od Kamaza? :cool:


Mimochodem rozwiążemy problem , skąd wziąć balast , gdyby był potrzebny :)
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 10:12 

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 09:51
Posty: 12
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: total amator
Tadek.
Albo Twoja łódź jest ogromna, albo Ty jesteś malutki...
Pozdrawiam Kazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 10:19 

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 09:51
Posty: 12
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: total amator
Tadziu...Wyprostuj się :kiss:
...Kazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 428 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL