Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 22:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 maja 2013, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
silver_stas napisał(a):
Wersja końcowa różni się od założeń początkowych
Zdarza się! To nie musi być wadą. :D
silver_stas napisał(a):
Pokład poszyty w całości sklejką
No i super!

Czy szacowałeś już ile Twoja łódka będzie ważyła???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 19:13 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):

Czy szacowałeś już ile Twoja łódka będzie ważyła???
Tak na szybko licząc : sklejka ok. 200 , listwy ok. 100 , miecze 50 , żywica , lakier, okucia ok. 30 , takielunek ok. 70 ???? . Wychodzi około 450 kg. Niedługo kadłub będzie gotowy , muszę się też wziąć za przyczepę podłodziową , niedaleko jest skład z wagą , więc poznam prawdę :D .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 19:13 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Górna bakista c.d.


Załączniki:
DSC00300.JPG
DSC00300.JPG [ 142.22 KiB | Przeglądane 3935 razy ]
DSC00299.JPG
DSC00299.JPG [ 121.95 KiB | Przeglądane 3935 razy ]
Komentarz: Położone wzdłużniki
DSC00298.JPG
DSC00298.JPG [ 118.1 KiB | Przeglądane 3935 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 12:52 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeszcze kilka zdjęć:


Załączniki:
DSC00303.JPG
DSC00303.JPG [ 94.96 KiB | Przeglądane 3838 razy ]
DSC00302.JPG
DSC00302.JPG [ 106.01 KiB | Przeglądane 3838 razy ]
DSC00301.JPG
DSC00301.JPG [ 130.42 KiB | Przeglądane 3838 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Połowa czerwca i wodowanie :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 12:57 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
I z przodu


Załączniki:
DSC00308.JPG
DSC00308.JPG [ 117.59 KiB | Przeglądane 6003 razy ]
DSC00307.JPG
DSC00307.JPG [ 116.07 KiB | Przeglądane 6003 razy ]
DSC00306.JPG
DSC00306.JPG [ 132.09 KiB | Przeglądane 6003 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 13:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
lj78 napisał(a):
Połowa czerwca i wodowanie :)
Dzięki wielkie , ale przeceniasz moje możliwości , no chyba że sam kadłub :lol: . Prace idą dość szybko , ale czekają mnie prace wykończeniowe , które są żmudne i czasochłonne . Do zrobienia mnóstwo okuć z nierdzewki , a jeszcze skrzynie mieczowe , ster itd . Jak zdążę w tym roku , to będzie super .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 21:32 

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 12:04
Posty: 17
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
A jeszcze się tak spytam, czy maszt (ew kabinę) po zaolejowaniu będziesz malował jakimś lakierem (jakim?) czy zostawiasz bez zewnętrznej warstwy? Ja wystartowałem z pokostem na rumplu, knagach i likszparach bomu i masztu, tylko teraz wszyscy tzw znawcy jadą po mnie za użycie pokostu, Adam z HobbyStyl pisał mi o olejowaniu i położeniu na to lakieru olejnego, tylko dokładnie nie wiem jakiego?? Możesz powiedzieć jakie rozwiązanie przewidujesz u siebie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 13:35 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jacek Noszczak napisał(a):
A jeszcze się tak spytam, czy maszt (ew kabinę) po zaolejowaniu będziesz malował jakimś lakierem (jakim?) czy zostawiasz bez zewnętrznej warstwy? Ja wystartowałem z pokostem na rumplu, knagach i likszparach bomu i masztu, tylko teraz wszyscy tzw znawcy jadą po mnie za użycie pokostu, Adam z HobbyStyl pisał mi o olejowaniu i położeniu na to lakieru olejnego, tylko dokładnie nie wiem jakiego?? Możesz powiedzieć jakie rozwiązanie przewidujesz u siebie
Najchętniej zostawiłbym sam pokost , bo tak wykończona powierzchnia jest piękna i niepowtarzalna . Jednak ze względu na dużą powierzchnię , nie wiem czy będę miał tyle cierpliwości aby położyć odpowiednią ilość warstw , aby uzyskać odpowiedni efekt . Wtedy będę musiał użyć lakieru olejnego , który można położyć na pokost . Jaki lakier , prawdę mówiąc nie wiem , bo nie rozglądałem się jeszcze . Może odezwie się Marian Strzelecki , bo On jest guru w temacie , lub napisz do Niego . Dla mnie pokost jest najlepszym środkiem do zabezpieczania drewna , pięknie podkreśla jego fakturę i zapobiega gniciu . Lakierami można to zrobić szybciej , choć niekoniecznie lepiej . Ale wiadomo " De gustibus .... :) .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
silver_stas napisał(a):
Dla mnie pokost jest najlepszym środkiem do zabezpieczania drewna , pięknie podkreśla jego fakturę i zapobiega gniciu
Niby może i tak, ale ... z czasem pokost jest wypłukiwany przez wodę, dlatego impregnuje się nim na gorąco (60 stopni Celsiusza) i mnóstwo warstw, a potem i tak lakier olejny, lub farba na wierzch.

EDIT: znam to z praktyki - łódka na otarciach szybko miała coraz mniej pokostu i drewno zaczynało tracić kolor i wytrzymałość, a wewnątrz niby cały czas tłusto i tłusto... Trzeba było reagować szybko i praktycznie co sezon było naprawianie warstw lakierniczych, bo w jej ubytkach pokost znikał szybko.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2013, o 19:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Właśnie liczyłem na opinie praktyków . Moje dotychczasowe amatorskie doświadczenia z drewnem to wspomniane osady , czy renowacja mebli . Stąd przywiązanie do klasycznych materiałów , a tak wykończone przedmioty raczej nie są narażone na otarcia , czy kontakt z wodą :D . Na razie pokrywam pokostem wnętrza , gdzie będzie tylko zabezpieczał przed wilgocią . Maszt i bom zobaczę jak będą wyglądać powiedzmy po 1 sezonie . Z kolei naprawa otarć pokostu jest dużo łatwiejsza niż lakieru . Zresztą do tematu pewnie wrócę i poproszę o opinie , jeśli zdecyduję się na położenie obłogów na pokładzie i siedzeniach . BTW , może ktoś pomoże koledze w kwestii lakieru olejnego , bo ja nie mam takiej wiedzy . Aha , w tym tygodniu musiałem dokończyć prace wykończeniowe w sypialni , więc od przyszłego tygodnia mogę się zająć łódką . Wczoraj tylko trochę pokleiłem górną bakistę , bo nie mogłem się doczekać , aby zobaczyć jak się komponuje z linią łódki .


Załączniki:
DSC00316.JPG
DSC00316.JPG [ 223.06 KiB | Przeglądane 5506 razy ]
DSC00314.JPG
DSC00314.JPG [ 210.71 KiB | Przeglądane 5506 razy ]
DSC00312.JPG
DSC00312.JPG [ 252.55 KiB | Przeglądane 5506 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 20:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze kilka fotek . Dziś zacząłem zajęcia z przyczepą podłodziową .


Załączniki:
DSC00319.JPG
DSC00319.JPG [ 253.71 KiB | Przeglądane 5381 razy ]
DSC00318.JPG
DSC00318.JPG [ 247.33 KiB | Przeglądane 5381 razy ]
DSC00317.JPG
DSC00317.JPG [ 230.47 KiB | Przeglądane 5381 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 21:28 

Dołączył(a): 28 sie 2012, o 15:49
Posty: 113
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: brak
Widzę że prace postępują - gratulacje i tak trzymaj , bo efekty są świetne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2013, o 19:55 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Teraz zabudowa drugiej strony kokpitu . Pójdzie szybciej , bo mam już gotowe szablony i nawet pasują do drugiej strony :lol: . Teraz słów kilka o przyczepie podłodziowej . Nie zakładam nowego tematu , bo w moim przypadku częstego transportu , traktuję ją jako integralną część łódki :D . Jako że mój okręt jest dość duży ale stosunkowo lekki , za najlepsze rozwiązanie uznałem zbudowanie odpowiedniej przyczepy w klasie do 750 kg . Aby ułatwić sobie zadanie postanowiłem zakupić niedrogo używaną dużą przyczepę kempingową z nadwoziem w stanie obojętnym . Dzięki pomocy kuzyna udało się takową znaleźć i zakupić . Z racji że buda była w stanie tragicznym , trzeba było całą przyczepę wrzucić na lawetę i tak przewieźć . Podwozie mimo wieku jest w bardzo dobrym stanie , oś skrętna i hamulec najazdowy działają prawidłowo , hak starego typu wytrzyma jeszcze 100 lat :D , lakier ma tylko trochę odprysków . Każdy element ruchomy , linki , zaopatrzone w kalamitki . Takiej jakości wykonania po prostu teraz nie ma . Obecnie osprzęt zdemontowany i poszedł do piaskowania . Podwozie zabiera kuzyn w celu przeglądu i ewentualnej naprawy hamulców . Felgi będą wymienione na 14 . W sumie , to się przy przyczepie nie napracuję :lol: . Mam opracowany projekt konstrukcji nośnej przyczepy w formie przestrzennej kratownicy . Spawy wykona znajomy spawacz . Muszę jednak mieć kompletny kadłub łódki ze skrzyniami mieczowymi , sterem itp , aby wyznaczyć jej faktyczny środek ciężkości i odpowiednio posadowić konstrukcję nośną przyczepy w stosunku do osi . Ale się rozpisałem , ale może się ten pomysł komuś przyda , a jeśli kombinuję coś nie tak , proszę o pomoc .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2013, o 13:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Rozumiem , że moja koncepcja budowy przyczepy podłodziowej , póki co nie budzi zastrzeżeń :D . Zdjęcia z dalszych prac z zabudową kokpitu później . Zacząłem też zgrubne prace wykończeniowe , zaokrąglenia . Robię to dużą kątówką , ręce bolą i syf okrutny . Piszę tak naprawdę , aby wrócić do tematu olejowania i przedyskutować go . Widzę to tak , że wszelkie przestrzenie zamknięte maluję pokostem co zabezpiecza drewno i umożliwia jego oddychanie . Również hundki , bakisty i wnętrze kabiny pokost . Maszt , bom , rumpel jeśli starczy cierpliwości to odpowiednia ilość warstw oleju lnianego , jeśli nie to na koniec lakier olejny . No i teraz najważniejsza sprawa , czyli czyli obłogi na pokładzie i siedzeniach . Przemyślałem to i uznałem , że olejowanie sprawi zbyt dużo kłopotu . Chodzi mi o styk powierzchni nasączonych olejem i malowanych lakierem poliuretanowym , które nie przepadają za sobą. Nie bardzo wiem jak to zrobić i mogę sobie tylko narobić problemów . Wydaje mi się , że najlepiej będzie na laminat położyć żywicę jako transparentny podkład ( ewentualnie z matą ) , tak jak na pozostałe powierzchnie . Później tylko maluję kadłub na biało , a powierzchnie laminowane bezbarwnym . Co o tym sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 13:49 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No to się popisałem :oops: . W poprzednim poście chodziło mi oczywiście o FORNIROWANIE , czyli oklejenie obłogami pokładu i siedzeń w kokpicie . No i zamiast pokostu , pokrycie forniru żywicą ( ewentualnie z tkaniną) jako grunt transparentny i na to lakier bezbarwny . Jeszcze jedna kwestia , otóż fornir świetnie się przykleja Wikolem i żelazkiem . Wikol teoretycznie jest wodoodporny , czy można go zastosować zamiast żywicy ? Czy to ma sens ? A teraz trochę fotek z dalszej zabudowy kokpitu . Pomału przymierzam się do skrzynek mieczowych i steru , który jest dość złożonym elementem .


Załączniki:
DSC00327.JPG
DSC00327.JPG [ 113.44 KiB | Przeglądane 4967 razy ]
DSC00325.JPG
DSC00325.JPG [ 151.86 KiB | Przeglądane 4967 razy ]
DSC00322.JPG
DSC00322.JPG [ 114.27 KiB | Przeglądane 4967 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 13:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ja bym wikolem nie kleił, niby jest wodoodporny ale latawiec mi się rozkleił. Można użyć Cascamitu, ale żywica chyba najlepsza

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
silver_stas napisał(a):
Wikol teoretycznie jest wodoodporny , czy można go zastosować zamiast żywicy ? Czy to ma sens ?
piotr6 napisał(a):
Ja bym wikolem nie kleił, niby jest wodoodporny ale latawiec mi się rozkleił. Można użyć Cascamitu, ale żywica chyba najlepsza
Pogrubienie moje. Piotr ma rację - wikol nie nadaje się do zastosowań w szkutnictwie! Epidian jest niezawodny.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 13:46 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Znaczy się nie kombinować i pozostać przy żywicy . Teraz jeszcze kwestia mocowania pasków obłogów do podłoża . Kliwerek opisywał jak robił to takerem i taśmą , ja jeszcze spróbuję czy metoda z żelazkiem sprawdzi się z żywicą . Trochę się przeziębiłem , ale w weekend może trochę podłubię . Jeszcze zdjęcia z prac z zeszłego tygodnia :

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeszcze te


Załączniki:
DSC00333.JPG
DSC00333.JPG [ 108.56 KiB | Przeglądane 4812 razy ]
DSC00332.JPG
DSC00332.JPG [ 109.52 KiB | Przeglądane 4812 razy ]
DSC00331.JPG
DSC00331.JPG [ 116.17 KiB | Przeglądane 4812 razy ]
DSC00330.JPG
DSC00330.JPG [ 106.88 KiB | Przeglądane 4813 razy ]
DSC00329.JPG
DSC00329.JPG [ 114.99 KiB | Przeglądane 4813 razy ]
DSC00328.JPG
DSC00328.JPG [ 98.32 KiB | Przeglądane 4813 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Robiłeś jakieś podsumowanie już, ilość roboczogodzin, materiały?
Ciekawy jestem jaki będzie rachunek na końcu. Bo, to już prawie tuż, tuż.
Ale jeszcze bardziej - jak będzie pływał.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2013, o 21:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
mjs napisał(a):
Robiłeś jakieś podsumowanie już, ilość roboczogodzin, materiały?
Ciekawy jestem jaki będzie rachunek na końcu. Bo, to już prawie tuż, tuż.
Ale jeszcze bardziej - jak będzie pływał.
Jeśli chodzi o roboczogodziny , to nie wiem , ale to będzie średnio po kilka godzin w weekend , a niedługo minie rok od rozpoczęcia :-o . Zestawienie materiałów i koszty podam na koniec . Na dzień dzisiejszy ok. 2,5 tys. Z tym wodowaniem , to jeśli zdążę w tym roku to będzie super . Kadłub co prawda niedługo będzie gotowy , maszt i bom też , ale jest jeszcze wiele elementów do wykonania . 2 skrzynie mieczowe i miecze , ster , który jest dość złożoną konstrukcją (patrz dokumentacja Sztrandusi ) . Do tego kilkadziesiąt okuć z nierdzewki , których część sam zrobię , część trzeba dać do wypalenia na laserze i pospawania , no i później zamontować . A jeszcze szycie żagli i otaklowanie . No i prace wykończeniowe , czyli laminowanie , szlifowanie , szpachlowanie i tak w kółko , czyli najbardziej wq.......a część budowy , a decydująca o wyglądzie całości . Jakby tego było mało , to jeszcze zachciało mi się położyć trochę forniru . Aha jeszcze przyczepa podłodziowa . Obawiam się , że to może być jak z budową domu , czyli tak jakby mam mury i dach , a teraz trzeba dużo czasu i wydatków aby to wykończyć :-( . Do tego spore tempo które narzuciłem sobie ostatnio , spowodowało ,że budowa łódki zaczęła mnie męczyć . W końcu to ma być odskocznia od szybkiego tempa życia , a nie kolejny zwariowany projekt . Przeziębienie spowodowało , że trochę odpoczęliśmy od siebie i znowu coś zacznę dłubać :D . Jeszcze zdjęcia z " lotu ptaka" , które dają już obraz kadłuba :


Załączniki:
DSC00337.JPG
DSC00337.JPG [ 120.46 KiB | Przeglądane 4636 razy ]
DSC00334.JPG
DSC00334.JPG [ 111.1 KiB | Przeglądane 4636 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2013, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Spoko, 5 x 50 = 250 godzin.
Jesteś chyba w pół drogi, ale wtedy jest z górki czyli tuż, tuż za rogiem.
Dasz radę. :mrgreen:
Oj, a dystans spod dachu to jest to. Daje powera.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 20:42 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jedziemy dalej . Teraz łączę wstępne prace wykończeniowe z konstrukcyjnymi . Jeśli chodzi o wykończeniowe , to szpachlowanie setek wkrętów , odtłuszczenie , szlifowanie i położenie kolejnej warstwy pokostu na maszcie , bomie i salingach . Powoli kończę kokpit , pomalowane pokostem przestrzenie zamknięte , ułożony materiał wypornościowy między dennikami , docięta podłoga kokpitu . Tutaj nasuwa mi się jeszcze uwaga odnośnie tematu czy malować sklejkę pokostem czy nie . Wodoodporność sklejki tak naprawdę dotyczy kleju łączącego warstwy obłogów . Natomiast samo drewno ze sklejki znajdującej się w przestrzeniach zamkniętych , tak jak i listwy narażone jest na gnicie wskutek gromadzącej się wilgoci . Dlatego nasączyłem je pokostem , a dodatkowo zapewniłem przestrzeniom teoretycznie zamkniętym wentylację . Zdjęcia później . Aha , mam już wypiaskowane części przyczepy podłodziowej , to można ruszyć z pracami .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2011, o 11:35
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: st.m.
mjs napisał(a):
Bo, to już prawie tuż, tuż

Oj, oj, jeszcze duuuużo pracy. :D Tuż, tuż to będzie przy montowaniu knag i wywietrzników :)

_________________
Marcin
"Mieć nie pochodzi od uMieć"
http://marula.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 15:38 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Oj dużo , dużo . Zdjęcia z kolejnych prac :

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ciąg dalszy


Załączniki:
DSC00345.JPG
DSC00345.JPG [ 268.48 KiB | Przeglądane 4167 razy ]
DSC00344.JPG
DSC00344.JPG [ 275.93 KiB | Przeglądane 4167 razy ]
DSC00343.JPG
DSC00343.JPG [ 292.84 KiB | Przeglądane 4167 razy ]
DSC00341.JPG
DSC00341.JPG [ 278.13 KiB | Przeglądane 4167 razy ]
DSC00340.JPG
DSC00340.JPG [ 294.72 KiB | Przeglądane 4167 razy ]
DSC00342.JPG
DSC00342.JPG [ 280.1 KiB | Przeglądane 4167 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2013, o 11:57 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zazdroszczę tym co pływają , a ja dłubię dalej


Załączniki:
Komentarz: Olejowanie masztu , bomu i salingów zmierza do końca
DSC00353.JPG
DSC00353.JPG [ 124.97 KiB | Przeglądane 3968 razy ]
Komentarz: Wklejona listwa do zaokrąglenia burty
DSC00351.JPG
DSC00351.JPG [ 101.47 KiB | Przeglądane 3968 razy ]
Komentarz: Podłoga kokpitu docięta
DSC00348.JPG
DSC00348.JPG [ 110.53 KiB | Przeglądane 3968 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 07:47 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wycięte pierwsze elementy steru . Ruszyłem ze skrzyniami mieczowymi . Największy problem , to dopasowanie do krzywizny dna i dobre zamocowanie . Aby przygotować wzornik , trzeba wyznaczyć górną poziomą krawędź skrzyń mieczowych wewnątrz pustej kabiny . Długą listwę przymocowałem do połogi bakisty (która jest pozioma) i wyznaczyłem przednią krawędź skrzyni . Zresztą opis zrobię ze zdjęciami później . Aha , jedna ważna rzecz , skrzynie mieczowe za radą Wojtka , są lekko zbieżne . Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2013, o 15:11 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No to jedziemy ze zdjęciami :


Załączniki:
Komentarz: Widok przecięcia
DSC00358.JPG
DSC00358.JPG [ 199.17 KiB | Przeglądane 3643 razy ]
Komentarz: Tutaj listwa wyznacza nam przednią krawędź skrzyni mieczowej w pustej przestrzeni kabiny
DSC00357.JPG
DSC00357.JPG [ 210.1 KiB | Przeglądane 3643 razy ]
Komentarz: Długa listwa zamocowana do denników (uzyskanie poziomu) na wysokość skrzyni mieczowej
DSC00356.JPG
DSC00356.JPG [ 232.35 KiB | Przeglądane 3643 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2013, o 16:03 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ciąg dalszy :


Załączniki:
Komentarz: Bok skrzyni mieczowej z pierwszymi listwami usztywniającymi i otworami pod wkręty do zamocowania do listwy ułożonej na dnie
DSC00364.JPG
DSC00364.JPG [ 239.24 KiB | Przeglądane 3617 razy ]
Komentarz: Listwę łączącą bok skrzyni z dnem dociskamy do poszycia dna
DSC00362.JPG
DSC00362.JPG [ 199.44 KiB | Przeglądane 3617 razy ]
Komentarz: Zamocowany brystol na szablon
DSC00359.JPG
DSC00359.JPG [ 185.9 KiB | Przeglądane 3617 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2013, o 17:04 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czas na prace w kabinie , więc dokleiłem wzmocnienie pokładu i wyciąłem otwór na suwklapę zejściówki . Robię na razie prawą skrzynię mieczową . Doklejone już wszystkie listwy usztywniające . Bardzo głupie uczucie przy wycinaniu otworu na miecz w dnie łódki :-? . Szczelina ma tylko 10 mm szerokości i 1300 mm długości . Najwygodniej przed wycięciem szczeliny wywiercić otwory na wkręty mocujące skrzynie do dna i najważniejsze , NIE WYCINAMY OD RAZU SZCZELINY NA CAŁEJ DŁUGOŚCI . Ja wycinałem ok. 20 cm , zostawiony ok. 7 cm pas itd , co widać na zdjęciach . Po doklejeniu skrzyni usuniemy je bez problemu , a unikamy ewentualnej deformacji poszycia dna .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zdjęcia cd


Załączniki:
DSC00371.JPG
DSC00371.JPG [ 216.58 KiB | Przeglądane 3484 razy ]
DSC00370.JPG
DSC00370.JPG [ 224.15 KiB | Przeglądane 3484 razy ]
DSC00369.JPG
DSC00369.JPG [ 225.39 KiB | Przeglądane 3484 razy ]
DSC00366.JPG
DSC00366.JPG [ 203.53 KiB | Przeglądane 3484 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL