Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Budowa Sztrandka
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=11383
Strona 2 z 2

Autor:  LukasJ [ 25 sie 2012, o 00:45 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

Z Rybnika powiadasz... Tu może być lekki problem... ;D ;D

Autor:  Wojciech [ 25 sie 2012, o 07:31 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

m0rd3k napisał(a):
Przy okazji, czy jest może ktoś z okolic Gliwic/Rybnika i byłby skłonny pokazać mi swój jacht w praktyce? Nie chcę czarterować łódki - nie potrafię jej obsługiwać

Darek, przyjedź do mnie na Zalew Rybnicki O.S.W."Kotwica" ul. Rudzka 244 a
Znajdziesz mnie w "Żółtym domku" obok hangaru czerwonego.
Tel. do mnie 508 842 343
lj78 napisał(a):
Z Rybnika powiadasz... Tu może być lekki problem... ;D ;D

Jeden problem, to nie problem... ;) :D

Autor:  m0rd3k [ 3 paź 2012, o 20:03 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

I tak po rozmowie z Wojtkiem szkolę się na żeglarza jachtowego :)

W poniedziałek jadę po maszt. Czy profil A5456 (92 mm) o długości 6,4 m mogę przewieźć na bagażniku dachowym? Nie wygnie się podczas jazdy?

Autor:  robhosailor [ 3 paź 2012, o 21:35 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

m0rd3k napisał(a):
Czy profil A5456 (92 mm) o długości 6,4 m mogę przewieźć na bagażniku dachowym? Nie wygnie się podczas jazdy?

To bardzo masywny profil, więc nie powinien się wygiąć trwale, ale będzie się bujał, bo będzie dość daleko wystawał poza bagażnik w obie strony.

Czy nie za masywny dla Sztrandka?

Autor:  m0rd3k [ 3 paź 2012, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

robhosailor napisał(a):
Czy nie za masywny dla Sztrandka?


Dzięki, pojedziemy z masztem powoli i ostrożnie. Profil faktycznie większy niż proponowany A4066, sugerowałem się ciężarem na kg, który jest porównywalny. A4066 ciężko dostać.

Autor:  robhosailor [ 3 paź 2012, o 21:54 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

m0rd3k napisał(a):
Profil faktycznie większy niż proponowany A4066, sugerowałem się ciężarem na kg, który jest porównywalny. A4066 ciężko dostać.

Miałem taki na swoim MICRO, maszt był wysokości około 7,5 m i wyglądał bardzo masywnie. Zbyt masywnie, mimo tego, że o metr dłuższy od Twojego. A kupiłem go z tego samego powodu - dedykowanego profilu nie można było wtedy nigdzie znaleźć...

Ale spoko, to przyzwoity profil.

Autor:  Sailor Tom [ 4 paź 2012, o 19:43 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

m0rd3k napisał(a):
A4066 ciężko dostać.

Cześć!
To może zamiast tego nieuchwytnego faktycznie profilu A4066 mogę Ci polecić A4721? profil prawie ten sam a do nabycia jest tu: http://www.profmetkol.pl - powinien być lżejszy
Sam się zastanawiałem co do sztrandusi zaprawić (też p. Wojtek sugeruje w planach A4066) i wyszło na to że ten kupię - a w Katowicach mają oddział na Ściegiennego i zapewnili mnie że ściągną
Pozdrawiam - Tomasz W.

Autor:  Jaromir [ 4 paź 2012, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

m0rd3k napisał(a):
I tak po rozmowie z Wojtkiem szkolę się na żeglarza jachtowego :)

W poniedziałek jadę po maszt. Czy profil A5456 (92 mm) o długości 6,4 m mogę przewieźć na bagażniku dachowym? Nie wygnie się podczas jazdy?

Weź możliwie sztywną deskę czy belkę ca 3.5-4 m długą i przywiąż ją na mocno do bagażnika. A dowolny profil (na przekładce z wykładziny, gąbki, karimaty...) zwiąż bardzo sztywno z tą dechą.
Inna sprawa, że aby wozić 6.4m zgodnie z kodeksem drogowym musiałbyś mieć jakieś dłuuugie auto...(ładunek na dachu nie powinien wystawać więcej niż 2m poza obrys pojazdu z tyłu i więcej niż 1.5m przed siedzenie kierowcy oraz więcej niż 0.5m poza obrys pojazdu z przodu).
Policjanci z drogówki miewają miarki.... ;)

Autor:  m0rd3k [ 4 paź 2012, o 22:29 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

Sailor Tom napisał(a):
To może zamiast tego nieuchwytnego faktycznie profilu A4066 mogę Ci polecić A4721? profil prawie ten sam a do nabycia jest tu: http://www.profmetkol.pl - powinien być lżejszy

Właśnie jest lżejszy i tu obawiam się o wytrzymałość. Grubszy pewnie wybaczy więcej błędów. Po profil jadę właśnie do profmetkol :).
pierdupierdu napisał(a):
Weź możliwie sztywną deskę czy belkę ca 3.5-4 m długą i przywiąż ją na mocno do bagażnika. A dowolny profil (na przekładce z wykładziny, gąbki, karimaty...) zwiąż bardzo sztywno z tą dechą.
Inna sprawa, że aby wozić 6.4m zgodnie z kodeksem drogowym musiałbyś mieć jakieś dłuuugie auto...(ładunek na dachu nie powinien wystawać więcej niż 2m poza obrys pojazdu z tyłu i więcej niż 1.5m przed siedzenie kierowcy oraz więcej niż 0.5m poza obrys pojazdu z przodu).
Policjanci z drogówki miewają miarki.... ;)

Dzięki, zabiorę ze sobą kantówki pozostałe z budowy helingu. Auto to zwykły sedan 4,5 metra długości. Maszt zatem nie powinien przekroczyć granicy wystawania poza obrys. Inna sprawa, że zapewne będę chciał go umieścić w równowadze między relingami - w ostateczności dosunę fotel do kierownicy ;)

Autor:  m0rd3k [ 4 paź 2012, o 23:28 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

Podpowiedzcie jeszcze proszę gdzie można w detalu kupić nierdzewkę:
wałek (pręt) fi 10-15mm
blachę 1, 2 i 3mm
płaskownik 45x2mm
rurę 30x2mm
kątownik 40x20 mm, gr. 2mm.
tuleje z brązu

najlepiej na Górnym Śląsku lub wysyłkowo.

Autor:  Sailor Tom [ 7 paź 2012, o 20:42 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

m0rd3k napisał(a):
Właśnie jest lżejszy i tu obawiam się o wytrzymałość. Grubszy pewnie wybaczy więcej błędów.

grubszy ma większą masę, a każdy kilogram powyżej pokładu nie jest pożądany - zmniejszasz tym, zdaje mi się, obliczony przez konstruktora moment prostujący, ale różnica w wadze mam nadzieję nie jest taka straszna - ale tu niech wypowiedzą się fachowcy (zawsze możesz napisać do p. Wojtka - swój chłop z niego i jak będzie miał tylko chwilę na odpowiedź to pewnie odpisze z radą)
Pozdrawiam i życzę szybkiego wodowania! Tomasz W.

Autor:  m0rd3k [ 7 paź 2012, o 20:51 ]
Tytuł:  Re: Budowa Sztrandka

Sailor Tom napisał(a):
m0rd3k napisał(a):
grubszy ma większą masę, a każdy kilogram powyżej pokładu nie jest pożądany - zmniejszasz tym, zdaje mi się, obliczony przez konstruktora moment prostujący, ale różnica w wadze mam nadzieję nie jest taka straszna - ale tu niech wypowiedzą się fachowcy (zawsze możesz napisać do p. Wojtka - swój chłop z niego i jak będzie miał tylko chwilę na odpowiedź to pewnie odpisze z radą)
Pozdrawiam i życzę szybkiego wodowania! Tomasz W.


Wychodzi na to, że A5456 jest nawet lżejszy niż A4066:
http://www.almagna.com/ksztaltowniki-na-maszty.html

Z Wojtkiem mam stały kontakt, jego pomoc jest nieoceniona. Dzięki za życzenia, to motywuje do dalszej pracy :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/