Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 31 lip 2025, o 20:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 546 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 paź 2015, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Łikent przy utce.
Pierwsza warstwa szpachli - mikrobalon + E6011 + Z1.
...i przymierzanie okienek ;) (czarnym sprajem)

Załącznik:
asDSC_0077.jpg
asDSC_0077.jpg [ 286.16 KiB | Przeglądane 11966 razy ]


Miecze też pasują :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ten miecz ma tak wystawac ni w pięc ni w dziewięc, czy po prostu symetrycznie jest drugi z drugiej strony ?

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17678
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1 napisał(a):
wystawac ni w pięc ni w dziewięc
W siedem i w jedenaście :-P :twisted:

Miecze są dwa. Można opuścić tylko zawietrzny - zgodnie ze sztuką - i żeglować efektywnie na wiatr, a na zwrotach zmienić mieczom hals, czyli opuścić drugi, który stał się zawietrznym, a podnieść nawietrzny, ale można także opuścić oba, do circa połowy ich maksymalnego zanurzenia, i nie zmieniać im halsów podczas zwrotów. Mniej efektywnie, ale zanurzenie mniejsze i mniej zachodu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
Miecze są dwa... [] ...i mniej zachodu.

Dokładnie :)
Ale czuję, że Szanowny Pan Konstruktor będzie poproszony o kurs pilotażu ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9268
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
LukasJ napisał(a):
Szanowny Pan Konstruktor będzie poproszony o kurs pilotażu ;)

Przydałaby się wtedy skórzana pilotka i gumowe gogle. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"Gumowe gogle" wyglądają tak:
Załącznik:
ark 5 grodzie skrzynie boczne.jpg
ark 5 grodzie skrzynie boczne.jpg [ 382.16 KiB | Przeglądane 11825 razy ]

czyli tak:
Załącznik:
Pip miecze.jpg
Pip miecze.jpg [ 57.58 KiB | Przeglądane 11825 razy ]


pozdrawiam MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: bartuss1, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
a, tak jak rybka, tez ma takie "rączki" mieczowe jakby z podobnym katem,, no ale rybka przy plywaniu raczej jednej nie chowa zeby podrapac sie po tyłku czy cos

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Opis: na kontrafale (przez bloczki: w poprzek kadłuba) wiszą dwa miecze: ponieważ są drewniane (sklejka oblaminowana) to po zanurzeniu jednego, nabiera on tyle pływalności, że do pary z ciężarem( podniesionego) drugiego zaczyna (ten pierwszy wypływać).
Żeby go opuścić trzeba go pociągnąć w dół.
Tak więc manewrowanie mieczami polega na ciągnięciu fału zawietrznego w czasie zwrotu, [albo w chwili gdy poluzujemy żagle (lub podostrzymy na chwilę)].
Rolki (widoczne na rysunkach) powinny umożliwić takie działanie także w czasie pracy miecza.
Po puszczeniu fałów luzem miecze przechodzą w stan spoczynku =tzw. pośredni zwis pływalny.

Niestety większość budowniczych (Apasz także) wybierając do budowy wersję z bocznymi mieczami (bo więcej luzu w kabinie) olewała zrobienia tych fałów, nie mówiąc już o rolkach ani o skrzyniach zbieżnych po osi kadłuba, a jeszcze mniej mówiąc o profilowaniu miecza na wklęsło wypukły.

W efekcie łódki były niedokończone i pływały "na ćwierć gwizdka".
Gdy wybierało się pływanie lajtowe (turystyczne) lepiej było budować tradycyjny miecz centralny, albo kil, bo wtedy nie przypominało by to startu w rajdzie "Safari" z zaciągniętym hamulcem ręcznym. :lol:

MJS

ps barutusie:
Rybka nie pływa do połowy nad wodą, a jak zechce to i tak płetewki "składa" po sobie,
podobnie jak na pingwiny.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 5 paź 2015, o 20:20 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9268
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Doktor Honoris Causa, za takie rozwiązania, powinien być przyznany. :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Doctor, ( a nie doktor) byłoby bardziej prestigowo. ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
na doctor honoris causa trzeba byc jakims publicznym honorowym politykiem, tak jak szwendacze czy ktos ...

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2016, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 08:00
Posty: 210
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Halo,
jaka jest wysokość w kabinie, bo widzę że Apasz chyba trochę podwyższył PIPa w stosunku do planów?
Pozdr
Robert


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2016, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Oryginalnie PIP miał ~130cm (około, bo to nie jest jednoznaczny parametr kadłuba)
Sądzę więc, że łódka Apasza ma c"~ 150cm
Ale nie tylko jest wyższa: ma przedłużoną kabinkę kosztem kokpitu, i mniejszy luk kotwiczny.
Ta dziura na dziobie też jest trochę do tyłu (na dole) w stosunku do oryginalnej dziobnicy z planów.
PIP550 wg. planów powinien wyglądać tak: z tym,że Fu-Ma ma chyba trochę zwężoną suwklapę - ja miałem chyba największa klapę na Mazurach :cool: ( na dodatek: zdejmowaną wraz z kieszenią...)


Załączniki:
PIP-5501a.jpg
PIP-5501a.jpg [ 185.32 KiB | Przeglądane 11557 razy ]
PIP 550 FuMa fot Mariaciuncia.jpg
PIP 550 FuMa fot Mariaciuncia.jpg [ 210.87 KiB | Przeglądane 11557 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Przymiarka żagli do masztu i bomu, oraz hop siup i Pip do góry kółkami ;)

Załącznik:
DSC_0020.JPG
DSC_0020.JPG [ 112.05 KiB | Przeglądane 11339 razy ]


Załącznik:
DSC_0030.JPG
DSC_0030.JPG [ 154.34 KiB | Przeglądane 11339 razy ]


Załącznik:
DSC_0037.JPG
DSC_0037.JPG [ 146.69 KiB | Przeglądane 11339 razy ]


Weekend pełen sukcesów :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Muszę przyznać, że kadłub PIPa podobać się może. Dobre kształty, gdyby jeszcze jakieś porównania w żegludze pomiędzy egzemplarzem z "wklęśnięciem" i bez...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Może za jakiś czas, jak znajdzie się jakiś inny Pip, np Mariana J. na ZZLake ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Znaczy Marian J zaingerował w konstrukcję i wklęśniecie nieopatrznie usunął?
A co z dziobem na zdjęciu powyżej, będzie przywracany do oryginału?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
LukasJ napisał(a):
Może za jakiś czas, jak znajdzie się jakiś inny Pip, np Mariana J. na ZZLake ;)
Mój się na ZZLake na razie nie znajdzie.
Alterus napisał(a):
Znaczy Marian J zaingerował w konstrukcję i wklęśniecie nieopatrznie usunął?
To wygląda tak:
Obrazek
A wszystko przez fotki które mi przysłał Waldek3sztagi a wcześniej mi wyjaśniał jak to mu płaski dziób tłucze na bałtyckiej fali.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Temu ma nie tluc dookola swiata:
viewtopic.php?f=5&t=21246&p=420934#p420934
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian J. napisał(a):
To wygląda tak:
Nie powiem, że brzydko. :-D Przyjemnie popatrzeć.
Cytuj:
A wszystko przez fotki które mi przysłał Waldek3sztagi a wcześniej mi wyjaśniał jak to mu płaski dziób tłucze na bałtyckiej fali.
Pamiętam, że była nawet dyskusja na ten temat, tu albo na SF. Tylko nie dała żadnej odpowiedzi. Bo że trochę tłucze może być kompensowane innymi walorami, co zdają się pokazywać najnowsze trendy. Argumentem "za" są nad podziw udane starty jachtu MJSa w regatach.
Ale tutaj bardziej mi chodziło o porównanie właściwości dwóch PIPów, co rozstrzygnęłoby przydatność owego wklęśnięcia w tym konkretnym przypadku.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Temu ma nie tluc dookola swiata:
Załącznik:
Gitana foil.jpg
Gitana foil.jpg [ 107.54 KiB | Przeglądane 11274 razy ]

Tylko, że tacy mają przyjemność bywać w kaskach i ze słuchawkami na uszach
płynąc po kasę, a nie dla przyjemności.
Załącznik:
PICT0025m.jpg
PICT0025m.jpg [ 43.06 KiB | Przeglądane 11274 razy ]

Myślisz, (Catz) że te kształty są porównywalne? ;)


Alterusie taki dziób na pewno zmniejszy klepanie o wodę, natomiast na ile zepsuje on walory nautyczne, chyba nie dowiemy się nigdy, bo nie ma dwóch porównywalnych łódek robionych amatorsko. Sądzę, że skoro Waldek 3 sztagi nie narzekał na przeróbkę, (?) to nie wpłynęłą ona zasadniczo. Takie ostrze może trochę zmienić nawietrzność na żaglach, ale na morzu to mniej istotne, a i jacht Waldka miał mały bukszprycik, co mogło tuszować zmiany.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
Sądzę, że skoro Waldek 3 sztagi nie narzekał na przeróbkę, (?)
Ponoć klepanie ustało. Ale to do przewidzenia było jak najbardziej i dotyczyło rzeczy z punktu widzenia nautyki jednak drugorzędnej. Więc nic nowego nie wnosi.
Cytuj:
Takie ostrze może trochę zmienić nawietrzność na żaglach, ale na morzu to mniej istotne, a i jacht Waldka miał mały bukszprycik, co mogło tuszować zmiany.

Znaczy - ze względu na przemieszczenie środka ożaglowania do przodu zwiększenie oporu bocznego na dziobie było raczej korzystne?

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Myślisz, (Catz) że te kształty są porównywalne?

Dziobu tak.
Rufe mi pokazujesz... A i to slabo.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No to masz: (najbliższe sobie ujęcia jakie mam)
Załącznik:
PICT0017m.jpg
PICT0017m.jpg [ 91.53 KiB | Przeglądane 11255 razy ]
Załącznik:
Gitana od dziobu.jpg
Gitana od dziobu.jpg [ 66.36 KiB | Przeglądane 11255 razy ]


Alterusie klepanie mogło ustać także z powodu tłumiącej pianki zastosowanej pod dziobem. ;-)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
No to masz:

No to mam.
Wiecej nie potrzebuje.
Catz Nasycony

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2016, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Czy rozcinanie wody na boki jest lepsze czy wchodzenie wypornościowe na falę?
Trzeba by poskładać wszystkie czynniki, zmierzyć je w różnych uwarunkowaniach i wynik by pokazał, że...

Ostatnio zacząłem patrzeć na łódki jak na odwrócone do góry kołami samochody > tu jest dużo opracowań aerodynamicznych... jest nad czyn myśleć i jest łatwiej to sobie wyobrazić.
Teraz też przyszło mi do głowy jak łatwo wytłumaczyć ludziom, dlaczego PIP podnosi dziób. Po prostu kształt kadłuba daje dużą siłę ssania na rufie. Wyścigowe samochody stosują przeciwdziałania: spoilery dociskające tył. Mój kadłub wykorzystuję tą siłę do ulżenia we wchodzeniu na falę dziobową.

Tu kwiatuszek dla kolegi Jaszra: :-P


Załączniki:
dzióbek dla Pipa.jpg
dzióbek dla Pipa.jpg [ 78.99 KiB | Przeglądane 11147 razy ]
aero sam.jpg
aero sam.jpg [ 83.47 KiB | Przeglądane 11147 razy ]
images.jpeg
images.jpeg [ 9.76 KiB | Przeglądane 11147 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2016, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bardzo ciekawe. I potraktowanie badań nad opływem karoserii w wersji odwróconej, jak i opis doświadczeń z płytką indukującą wstępny opór. Można powiedzieć, że to nic innego, jak tworzenie bryły dynamicznej. I rzeczywiście daje się to zastosować w próbach obrazowania efektu zadziobowego wklęśnięcia.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2016, o 17:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Uff, dajcie odetchnąć bo nie nadążam....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2016, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
I rzeczywiście daje się to zastosować w próbach obrazowania efektu zadziobowego wklęśnięcia.
Ja to widzę bardziej jako uzasadnienie płaskiego dziobu.
Wklęsłość to po prostu zjawisko "rykoszetującego dziobu"*.

MJS

*pochodne od półmiska.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2016, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9268
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Ja to widzę bardziej jako uzasadnienie płaskiego dziobu.

A nawet szerokiego... na 1/3 Bc! Optymist :D
W tym odwróconym samochodzie trzeba wziąć poprawkę na "wysokość siedzenia", stąd wybrzuszenie nadwozia w górę, w dnie jachtu tego zjawiska nie ma. Niemniej, obserwacja trafna. Odwracanie rysunków czasami przynosi odkrywcze spostrzeżenia np. pochylenia dziobnic... moda.
Załącznik:
fferrari_yacht_concept_by_bostaddesign-vert.jpg
fferrari_yacht_concept_by_bostaddesign-vert.jpg [ 85.6 KiB | Przeglądane 11056 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 546 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL