Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 03:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Myślę że wersja nie pomalowana i rdzewiejąca oddawała by cały jego charakter :D

Taki styl Rat jak ten chopper :d
Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
mbober1 napisał(a):
Taki styl Rat jak ten chopper :d
:D :respekt:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
el szaman napisał(a):
i tak chcę Chardego okleić mahoniem!!!

Możesz pomalować ;)
Każdy dobry malarz od lamperii podpowie Ci jak zrobić mazerunki za pomocą obcasa w damskich czółenkach :lol:
=========
Marianie, a ten statek ma być cały żelazny, czy tylko kadłub a góra z dykty?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
boSmann napisał(a):
Marianie, a ten statek ma być cały żelazny, czy tylko kadłub a góra z dykty?

Zakładałem że przy takim balaście to
powinien być z ...
wszystko jedno,
i tak będzie w granicach błędu obliczeniowego

A na jakie akweny byś się wybierał?
Bo na morzach południowych
to blacha odparzyć może conieco.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
To ja go okleję z zewnątrz mahoniem a od środka styropianem coby nie marznąć :cool:

Tylko czy wtedy jeszcze będę miał wysokość spania?

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
el szaman napisał(a):
czy wtedy jeszcze będę miał wysokość spania?

Na siedząco z pewnością
Marian Strzelecki napisał(a):
A na jakie akweny byś się wybierał?

Na Mazury to on zbyt cienki, zwykłym otwieraczem do konserw element może się włamać
Zostają więc Wyspy owcze albo Nowa Zelandia (może też być wschodnie wybrzeże Australii)
Ale to plany na wyrost. Przypominam ! wyspa na B oczekuje ;)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Wysokość stania ma (chyba) sens, kiedy da się rozstawić nogi na boki,

Kwestia mozliwosci, technik, preferencji, nawykow i przyzwyczajen.
Marian Strzelecki napisał(a):
a gdy możemy w pionie stanąć tylko w porcie (i to osłoniętym) traci sens.

Sens tez jest kwestia mozliwosci, technik, preferencji, nawykow i przyzwyczajen.
Wymuszenie, wymiarami niejako, innych zachowan i technik moze tylko zadzialac pozytywnie, kreatywnie i pobudzajaco na zaloge.
Catz

... à propos "1-IV": Gratuluje humoru, zmyslu syntezy i troski o detale przepyszne! :D

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
zaplułem się do cna :lol: :lol: :lol:

Jeśli jeszcze pójdziemy dalej w tym kierunku:
...pneumatyczny zbiornik ratunkowy na jachcie Raqtime :roll:
to osiągniemy pełną autonomię żeglugi...

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A ja coś pokręcę i zamulę:

Przyjrzałem się obydwu rysunkom przekrojów poprzecznych C'Hardego i dla siebie wybrałbym ten pierwszy rysunek.
Dlaczego?
To proste - taki mikrojachcik mógłby nadawać się do długiego, np oceanicznego rejsu, ale długi rejs wymaga większej wyporności. Wersja pierwsza zapewnia większą wyporność - we wnętrzu, poniżej linii wodnej można napakować sporo tego, co ciężkie. Drugi powód jest taki, że pierwsza wersja ma mniejszą powierzchnię zmoczoną, co powinno powodować mniejsze opory, czyli ta łódka może być nieco szybsza. Uprościłbym tylko nadbudówkę na jednopoziomową i ożaglowanie dał w wersji dżonki Haslera, żeby nie trzeba było łazić po pokładzie na fali do zwijania, lub zmiany sztaksla. Gdyby jeszcze zamiast z blachy zbudować go ze sklejki i laminat z wierzchu, to mógłbym go sobie zbudować w szopie przed garażem i popłynąć w siną dal!

Reasumując - moim zdaniem, należy kontynuować, wyłącznie, wersję pierwszą, :D ale ze sklejki! :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I ja dostrzegłem w wersji ONE coś intrygującego. Może, przy rozchyleniu burt o 12% (B=1,9 m), możliwość poszycia burty z jednego płata? :roll:
A denko pod kilem wysunąłbym na boki w formie skrzydeł i balastu. :-P
Kadłub - aluminium.
Pokład - drewno.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 01:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rozchylenie NIE!
Hardkor nie jestem (chyba) - chciałem aby to jednak wyglądało jak jacht*.
Cytuj:
Kadłub - aluminium.
Pokład - drewno.

Alu wybił mi z głowy spawacz (upr. PRS)
stwierdził, że do ładnego spawu alu trzba 4mm grubości.
a zwykłe blachy podejmuje się pospawać z 1,5mm
a to już zachęcająco brzmi.
a i cena...
Cytuj:
Kabinka duża?

... po co duża i = brzydsza? - próbowałem... NIE!
... coś fajnego musi zostać.. bo .. *
Cytuj:
Wersja pierwsza dna:

...też jak narysowałem to się zawahałem,
ale powierzchnia zmoczona ważna jest przy bardzo słabych wiatrach.
Gdzie na oceanie znajdziemy tyle spokojnej wody aby się przydała?
a na codzień będzie tylko wielki opór czołowy.
A lepiej nie ryzykować pływania tylko z wiatrem.
(co słusznie gdzieś zaznaczył amateur przypominając IX Falę - Sieradzkiego.)
Cytuj:
Ożaglowanie dżonki ?

... a czy ja coś nie mówiłem :roll:
o zagranicznej wiedzy tajemnej? :D
... ale sam wolę tradycyjniejsze.
...a przy dzisiejszych rolerach...
Cytuj:
Wyporność

to trzeba by dokładnie policzyć już na czystych dużych liniach teoretycznych,
ale jak by go ze sklejki to duużo zostanie nadmiaru.
Cytuj:
Płyta brzegowa ze skrzydełkami
...ma być; tak jak była w Betotronie; sprawdzone.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 11:21 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Sami malkontenci.

Mój szkutnik mnie przekonał, że u mnie też jest wysokość stania.

"A gdzie ma pan mniej, niż 20cm?"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
My tam sobie gadu gadu
a tu C,hardy czeka:

Posłuchałem niektórych mądrych* ludzi i trochę się w koncepcji pozmieniało
( uprościło) zrobiłem model (w 0,5 godziny ;) )

To chyba będzie - C'HARDY STRĄG
MJS


* Ci wszystkowiedzący to: :D :D

boSman- boss'man
;
mjs-Sziwa
i
robhosaylor-Hoffman
popr...to juz Ty :lol:


Załączniki:
chardy 03.jpg
chardy 03.jpg [ 44.75 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
chardy 04.JPG
chardy 04.JPG [ 52.92 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
chardy 02.jpg
chardy 02.jpg [ 22.72 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
chardy 01.JPG
chardy 01.JPG [ 68.25 KiB | Przeglądane 5146 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 15 kwi 2012, o 00:14 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 2 razy

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
robhosayler-Hoffman

To nie ja! :DD

Podoba mi się taka wersja. Czy będzie szybka, to nie wiem. Ale gdybym jechał małą łódką dookoła przez oceany i omijając przylądki, to coś w tym stylu bym sobie przed garażem (w garażu już nie ma miejsca) budował!!! :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
zrobiłem model (w 0,5 godziny )

Sadzac po zdjeciach i badaniach na wodzie zdzierzy i Cap Horn !
Zdjecia na stole wykazuja dobitnie mozliwosci jachtu grubo powyzej półkamasutry, co jest w tej klasie wymiarowej jakoscia znacznie przewyzszajaca ogolnie przyjete normy przyzwoitosci.
Catz Nieprzyzwoicie

_________________
W hamaku na huśtawce


Ostatnio edytowano 14 kwi 2012, o 23:51 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Toż to pierwsze zwodowanie jachtu przed jego zbudowaniem! :lol:
Wielki "szacun" za tak błyskawiczną produkcję i badania morskie aż do nocy. :cool:
Kompletne zaskoczenie, ale... "wiedziałem, że tak będzie", wiedziałem.
Ale żeby aż tak, to nie.
- Czy nie przecieka? :-o

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 02:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
...Ja wiedziałem... :D

A nie podziwiasz jakie renedringi mi wyszły?

...to już było prawie 4D.
-bo fotki na dachu były szybkie, cobym jacht zdążył złapać
zanim go wiatr nie porwał (2B w porywach)
MJS


Załączniki:
chard m.jpg
chard m.jpg [ 21.05 KiB | Przeglądane 5089 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 08:12 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
To co narysowałeś najpierw jest piękne!!!
Idź nadal tym tropem i polegaj tylko na "swoim" wyczuciu !!
marek


Załączniki:
chardy1a.jpg
chardy1a.jpg [ 44.8 KiB | Przeglądane 5074 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To pierwsze i to ostatnie to tylko kosmetyka:
budkę można zrobić łatwiej, albo trudniej; do woli,
a kadłub z- i bez- załamania różni się tyko podcięciem (i poszerzeniem) na rufie,
którego szpicgat nie ma ... ale za to jest Colinowaty :lol:
Nic nie stoi na przeszkodzie aby obie wersje były do wyboru.
Samo załamanie burty na oble było tak niewielkie że chętnie się go pozbyłem,
z resztą to załamanie było tyko dla ułatwienia wersji z tradycyjnym kilem,
a skos burt daje większą lekkość wyglądu i upraszcza budowę:
dwie płyty burt i jedna gródź już dają kształt łódki!
MJS

ps
zastanawiam się czy szybrowy miecz nie powinien być nastawny (ręcznie) pod dwoma kątami; w żegludze morskiej nie stanowi to wielkiego problemu;
wystarczy przed zwrotem go poluzować i zaczepić w nowym położeniu.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
A nie podziwiasz jakie renedringi mi wyszły?

Analogowe... :roll:
Czyli - nie przecieka. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Marian Strzelecki napisał(a):
zastanawiam się czy szybrowy miecz nie powinien być nastawny (ręcznie) pod dwoma kątami; w żegludze morskiej nie stanowi to wielkiego problemu;
wystarczy przed zwrotem go poluzować i zaczepić w nowym położeniu.


I nie stanowi, i stanowi... Zjednej strony niby to tylko jedna czynność więcej, ale jeśli będziesz pływał sam to "aż" jedna czynność więcej. Pytanie jest proste: o jaki kąt chciałbyś go przestawiać oraz czy spodziewasz się aż takich zysków po jego przestawieniu?

Z drugiej zaś strony, jeśli uda się to rozwiązać w sposób wykonywalny dla amatorów (zakładam zawsze, że nie tylko starzy szkutnicy mogą coś chcieć zbudować), oraz w sposób w miarę choć stabilny w użytkowaniu, to może to tylko pomóc. Nawet, jeśli kąt byłby niewielki.

Pewnie o tym też myślisz, ale dużo uwagi poświęciłbym sposobowi aretowania miecza w określonym położeniu. To jest - myślę - najbardziej wrażliwy punkt. Na śródlądziu może i bez większego znaczenia, ale na morzu, przy pracy na fali, miecz będzie poddawany dość dużym obciążeniom. Jeśli aretowanie puści, to obciążenia dynamiczne swobodnie przewalającego się z burty na burty miecza nie skończy się dobrze.
Rozumiem, że myślisz o jakimś fale. Fajnie byłoby, gdyby CAŁY fał wraz z okuciami był łatwy do skontrolowania (przynajmniej do obejrzenia). Jeśli będzie choć częściowo trudniej dostępny, to zgodnie z prawem Murphy'ego, natychmiast znajdzie się użytkownik, który nie sprawdzi i reszta może potoczyć się szybko...
Ale to wszystko wiesz sam :D

A LIROGON I TAK POWSTANIE!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Pozwole sobie energicznie bardzo skrytykowac zaczepienie szotow grota do steru !!!
Walnie rufa-niespodzianka i po ptokach... Nawet jesli ster stalowy, to i tak kat dzialania talii mi sie nie podoba.
Catz Gustownie ( od gucio )

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
zaczepienie szotow grota do steru

To detal, który łatwo zmienić dodając traveller na rufie, można też szota prowadzić nawet do maleńkiego kokpitu.

PS: To mój post nr 5000 na tym forum, więc odbijam flaszkę... piwa!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
To ja tez biegne do lodowki!
Catz Detalicznie ( w tym tez robi Diabel )

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
robhosailor napisał(a):
To mój post nr 5000


Wow. I gdzie nam maluczkim... A w ogóle to można dalej po imieniu, czy teraz to już tylko jakieś "szanowny Seniorze"?

Piwa nie piję (prawie), ale zaraz doleję rumu do herbaty :D

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Witajcie
mam pytanko:
czy ktoś wie jakie arkusze blachy znormalizowane sie kupuje ?
Bo sklejki już wiem i wcale mi się to nie podoba. :-x
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
http://www.stal.net.pl/firmy-drozapol.php3
blachy gorącowalcowane w gatunkach S235JR+N, S235JR+AR, S235JRG2, S355J0, S355J2, S355J2+N; S355J2+AR; S355JR w arkuszach
wymiary arkuszy:
1000 x 2000; 1250 x 2500; 1500 x 3000; 1500 x 6000; 2000 x 6000; 2000 x 12000 mm,

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 15:31 

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 22:01
Posty: 46
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: brak
Od siebie dodam, że te wymiary są takie kapkę... orientacyjne. Np. blacha w formacie 1000x2000 w tym kraju ma rzeczywiste wymiary od ca 950x1980 do 1050x2000. Z takimi się spotykałem podczas pracy w reklamie, nigdy nie było dokładnie.

_________________
Dès que le vent soufflera
Je repartira
Dès que les vents tourneront
Nous nous en allerons



Za ten post autor pod_dnem otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Witajcie
dzięki za dane:
muszę ustalić gdzie będą spawy arkuszy,
aby nie wypadły w głupim miejscu;
ale wygląda mi jednak, że wersja sklejkowa będzie inna od stalowej,
i to nie przez różnicę ciężarów, ale właśnie przez dostępność arkuszy.
Myślałem czy by nie zrobić sklejkowej balastowanej mokrym piaskiem,
(kadłub zalaminowany od środka.)
oraz blaszanej z balastem złomowym (zabetonowanym)
Oba z dodatkiem balastu wody pitnej (PIWO w puszkach?). :lol:

Miecz szybrowy ma być w skrzynce idącej po krawędzi dziobu:
Wyciągany ma być z komory kotwicznej linką a w płożeniu dolnym ma dawać pozycję taką,
aby jego środek był prawie kompatybilny ze środkiem bocznego oporu reszty kadłuba.
Tak więc opuszczając miecz mielibyśmy małą wędrówkę bocznego oporu;
najpierw do przodu, a potem powrót na miejsce (tylko niżej) .
Jeśli by rozszerzyć tylną krawędź skrzynki - łatwo można uzyskać jakiś kąt natarcia fiksowany
np. listwą wkładaną od góry? lub jakąś talią poprowadzona do tyłu.
Nie chcę komplikować sprawy, ale patrząc na Micro Sieradzkiego - wystarczyło by
dodać na dole szybra cygaro i już by sam w przechyłach przelatywał z burty na burtę.
tyle że na martwej fali także :cry:

...tak tylko myślę ...bo jakoś kojarzą mi się dłuugie przebiegi
- nie tylko z powodu osiąganych prędkości. :roll:

Do tego wymyśliłem ster także szybrowy (tak jak współczesne regatowe):
ale taki aby bez niego jarzmo( czyli ster tradycyjny) działał normalnie.
Przy tym pochyleniu będzie (samowciskalny)
ale dający możliwość regulacji bocznego oporu w dużych granicach.
Myślałem że wymyśliłem coś genialnego, ale popatrzyłem na: "Impefessę" Hoduna
(mojego guru konstruktorskiego!)
i się poddałem :lol: .On to już przedtem...

Jak by oba szybry ustawić pod odpowiednim kątem do ...to ho ho
No nie ponad dryf nie popłynie... :lol:

MJS

ps
pomijam nieaktualność rysunku.


Załączniki:
SBO.JPG
SBO.JPG [ 37.6 KiB | Przeglądane 5788 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeśli by rozszerzyć tylną krawędź skrzynki - łatwo można uzyskać jakiś kąt natarcia fiksowany np. listwą wkładaną od góry? lub jakąś talią poprowadzona do tyłu.

Miecz to obosieczny: Tak "korzystnie" nastawiona pletwa dziala jak ster glebinowy, skutecznie i dynamicznie powiekszajacy przechyl... Wprawdzie w przypadku C'H predkosci beda raczej umiarkowane ( w odroznieniu od masy balastu ), ale chyba nie warta swieczki gra, tym bardziej, ze szczelina w tylnej czesci skrzynki bedzie dzialala hamujaco i halasliwie.
Marian Strzelecki napisał(a):
tyle że na martwej fali także

... i na postoju. :D
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak by oba szybry ustawić pod odpowiednim kątem do ...to ho ho

Wiecej oporow i nastawnosci, niz niezbednej bocznosci! :D
Swoje ( i cudze... ) nastawne i samonastawne wynalazki na lodkach regatowych, czyli szybkich, wyrzucilem na smietnik, chociaz narobilem sie przy nich po beret! Na Catz tez postawilem na prostote.
Moze przez lenistwo...
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 164 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL