Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 02:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2007, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
W "Żaglach" z 1961 znalazłem informację, że 15 lipca 1961 zwodowano jacht "Vega" typu Agat. Został zbudowany przez p.Maika (tego od katamaranów) dla klubu w Gliwicach.
Wygląda na to, że proptotypem nie była "Polka" a "Vega"

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2007, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
boSmann napisał(a):
W "Żaglach" z 1961 znalazłem informację, że 15 lipca 1961 zwodowano jacht "Vega" typu Agat. Został zbudowany przez p.Maika (tego od katamaranów) dla klubu w Gliwicach.
Wygląda na to, że proptotypem nie była "Polka" a "Vega"


Plany na ktorych pracuje pochodza z 62-63,
dokumentacja powstawaly kilka miesiecy. Wiec niewiem jakim sposobem
ktos mogl wybudowac "AGATA" wczesniej? moze chodzilo o taka VEGE

http://www.jachtnet.pl/oferta/vega_plik ... leria.html

[ Dodano: Pon 14 Maj, 2007 15:20 ]
a moze Milewski popelnil plagiat?

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2007, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mess napisał(a):
moze chodzilo o taka VEGE

Agata od Vegi to potrafię odróżnić :grin:
mess napisał(a):
jakim sposobem
ktos mogl wybudowac "AGATA" wczesniej

Pewnie (jak to zwykle w takich przypadkach bywa) prototyp i dokumentacja powstawały równolegle. Milewski zresztą wspominał, że po wybudowaniu prototypu zostały wprowdzone poprawki do dokumentacji.
W artykule jest też zdjęcie (jacht wygląda jak Agat :razz: ) oraz informacja, że jest to pierwszy morski jacht sklejkowy

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2007, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
boSmann napisał(a):
Pewnie (jak to zwykle w takich przypadkach bywa) prototyp i dokumentacja powstawały równolegle. Milewski zresztą wspominał, że po wybudowaniu prototypu zostały wprowdzone poprawki do dokumentacji.
W artykule jest też zdjęcie (jacht wygląda jak Agat :razz: ) oraz informacja, że jest to pierwszy morski jacht sklejkowy


Obrazek Obrazek Obrazek

Jak widac wszystkiego nie poprawil, no ale jak to w zycu bezbledne projekty to te ktore leza zamkniete w szafie niedoczekawszy realizacji.
(np projekty studentow)
Tego typu bledow jest oczywiscie wiecej. Ja przerysowuje kazdy rysunek i sprawdzam dokladnie wszystkie kreski.
Dokumentacje posiadam od roku, wiec zapoznalem sie z jej trescia dosc dobrze. Niestety pozostalo jeszcze wiele znakow zapytania.
Nie kazda deska jest opisana, albo jakas deska pokazana jest na rzucie a na przekroju znika, to znowu jak przy dziobnicy
podpis na jednym rysunku nie pasuje do drugiego a oba nie pasuja do mojego przerysowywanego.
No ale to juz drobne sprawy.

[ Dodano: Wto 15 Maj, 2007 12:43 ]
Obrazek Obrazek

No i nareszcie wszystkie ramy i grodzie wykonane.
nastepnym etapem budowy bedzie wykonanie stoczni (choc narazie niebardzo wiem jak)
na droga reke bedzie waloryzacja (moze jakies nity).
Wzgrobne sklepanie ram i grodzi zajelo mi ponad 5 miesiecy,
teraz trzeba jeszcze raz wszystko sprawdzic i skorygowac bledy.

[ Dodano: Wto 15 Maj, 2007 12:45 ]
p.s
zdjecie przedstawia rame J oraz K

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Faktycznie widać błedy. Aż dziwne, że sam budując tego nie skorygował. Jakoś to nie pasuje do p. Milewskiego.
----
u nas drewniane jachty niszczeją a na świecie polskie Ametysty cieszą swych właścicieli

http://homepages.rya-online.net/emerald/Ametyst.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2007, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Wszyscy popelniamy bledy, napewno przegladajac na spokojnie moje rysunki tez znalazlo by sie cos do poprawy. W dokumentacji mozna znalesc tzw "Czeskie" bledy np.
napisane jest 485 a powinno byc 380. Moze projektant korzystal z suwaka logarytmicznego,
najgorzej jest przy dzobnicy, gdzie odchylka od mojego rysunku wynosi 15 mm.
Jakgdyby kalka sie przesunela dokladnie o jedna warstew stepki (niewiem, ale dziwne).
Wiec troszeczke przygladzilem rysunek po swojemu i do przodu.
pozdro

Obrazek Obrazek

[ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 15:31 ]
Witam
Ostatnio nie mialem "melodii" do roboty, wiec aby usprawiedliwic sie przed samym soba wzialem sie za malowanie, a przy okazji dorabialem brakujace elementy ukadanki (wezlowki, belki podlogowe, otwory wentylacyjne i inna drobnice) ktore przeoczylem we wstepnej przymiarce.
Dotyczty to wszystkich ram, grodzi i przegrod.
Wstepnie wykonalem stocznie (kopyto na ktorym wyginane beda poszczegolne warstwy stepki, ktorych jest 4). We ciecia powkladam ramy i grodzie, a nastepnie przes otwory poprzekladam nagwintowany pret, za pomoca ktorego powinno udac sie poprawnie zamocowac "stocznie" do podstawki (przy pomocy nakretek), tak aby KLW bylo rownolegle do podstawki. Mam nadzieje ze to "zagada".

Obrazek Obrazek

[ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 15:33 ]
Tylko niewiem dlaczego mojego posta "dodano" do poprzedniego, a nie jako nowego?
Dziwne :sad:

[ Dodano: Sro 06 Cze, 2007 09:56 ]
Tak wyglada przymiarka
Wieczorem nie wytrzymalem i zlozylem ramy na stoczni, tak to wyglada.

Obrazek Obrazek

[ Dodano: Sro 06 Cze, 2007 09:58 ]
DODANO
TASIEMCA CIAG DALSZY

[ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 10:22 ]
Pomimo natloku zajec, znajde te godzinke dziennie na modelarstwo.
Jestem na etape poprawek i malowania (co pomaluje to na drugi dzien zdrapuje, jakos nie do konca mi to wychodzi).
Zdjecia przedstawiaja grodzie z zalozonymi bulajami (czyli cos tam sie dzieje w stoczni)

Obrazek Obrazek

[ Dodano: Sro 08 Sie, 2007 10:16 ]
Witam
Troche sie zmeczylem i znudzilem zarazem tym niekonczoncym sie malowaniem, wiec
postanowilem wykleic stepke. Ponad rok temu zakupilem fornir
debowy 1,6 mm, (koszt 5 zl za metr kwadratowy). Dosc dobrze wysechl
przez ten czas. Dlugosc arkusza forniru wynosi ok 35 cm. Z dokumentacji
wynika ze rozmieszczenie zamkow ( miejsca laczenia desek) powinno
wynosic 1 m, tak wiec minimalna dlugosc deski przeznaczonej na stepke
(w jachcie typu Agat oczywiscie) wynosi 310 cm. Na jednym ze zdjec
pokazane zostaly miejsca laczen.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Sro 08 Sie, 2007 10:22 ]
Dodam tylko ze tak rozmiescilem zamki aby nie wypadaly bezposrednio pod grodza podmasztowa,
(gdzies o typ przeczytalem, aby nie stosowac laczen
na stepce bezposrednio pod masztem). Laczenia
wypadaja okolo 50 cm od grodzi podmasztowej.
Przy minimalnej dlugosci desek czyli ok 310 cm.
W rzeczywistosci trudno znalesc dlugie odcinki bezsecznej deski, wiec przetrenowalem wariant dla "ubogich".

[ Dodano: Pią 10 Sie, 2007 15:28 ]
Kilka zdjec pomalowanej "rogatej" grodzi "L". Cos sie dzieje w temacie, tylko powolutku.

[URL=www.fotosik.pl]Obrazek

[/URL] Obrazek Obrazek

[ Dodano: Czw 16 Sie, 2007 12:17 ]
Nastepna porcja zdjec.
Ramy pomalowane i ustawione na swoich miejscach (spasowane wysokosciowo do stepki), teraz trzeba by je unieruchomic, wlasnie nad tym zastanawiam sie, jak to zrealizowac.
Na stepke naklejona zostala nakladka, a sama stepka zostala "zukosowana" zgodnie z dokumentacja. Nastepny krok to wyklejenie pletwy balastowej i statecznika. Prace rysunkowe trwaja rownolegle, wiec postepy niewielkie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pią 17 Sie, 2007 12:57 ]
Obecnie prace trwaja przy pletwie i stateczniku. Narazie zaznajamiam sie z rysunkami, wydaje mi sie ze znalazlem kolejny "czeski" blad, wymiar podaje grubosc 100, natomiast podpis 110. Chyba druga "jedynka" jest mylna,
wynika z tego sie ze autorowi napisala sie jedna jedynka za duzo.
Rysunek czytelny i klarowny, zobaczymy jak bedzie z wykonastwem.


Obrazek

p.s
mam jeszcze pewne watpliwosci co do dziobnicy, niewiem czy dobrze zinterpretowalem
tabele lini teoretycznych. Ta sprawe blizej naswietle jak zaczne zabawe z dziobem.

[ Dodano: Sob 18 Sie, 2007 12:13 ]
Troche to zajelo, ale jest rozrysowany statecznik, nalezy na niego uwazac i przyadoptowac do "Agaty". Rysunek z dokumentacji pochodzi od starszego brata "Ametysta", wiec nie sa identyczne, roznia sie przebiegiem stepki. Na dole jest ok, jaja zaczynaja sie ku gorze. Zmiany te nalezy wykonac samodzielnie
co oczywiscie przeciaga budowe, a potem wspolgrac to z przekrojami (to juz na deser)

Obrazek

[ Dodano: Sob 25 Sie, 2007 10:00 ]
Witam
Teorii ciag dalszy
tak wygladaja porownane rysunki, niestety duzo myslenia i przerobek.
Na blekitno narysowano przebieg osi walu, na niebiesko okucie
kat zawarty miedzy nimi to 90 stopni (kat prosty), ale nie wiem czy to dobrze?


Obrazek Obrazek

p.s
w czesci praktycznej prace trwaja nad unieruchomieniem czesci szkielety na ramie montazowej.

[ Dodano: Wto 28 Sie, 2007 15:59 ]
Ze dwie srubki dziennie uda mi sie wkrecic, z czego jedna do poprawki :lol:
efekty niewielkie 1/3 zblokowana.

Obrazek Obrazek

[ Dodano: Sro 12 Wrz, 2007 15:54 ]
Ja nadal usztywniam i ustawiam ramy, mozna powiedziec ze jestem na polmetku
tego zadania, dokonczenie usztywnien zajmie mi okolo 2 tygodzne,
no chyba ze cos mi wypadnie.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2007, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2007, o 09:13
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Hej,
Jestem tu nowy. Nieźle długi ten ostatni post. A co to budowy Agata to musze powiedzieć, że jest to łatwa i nieskomplikowana konstrukcja. Można rzec - rodzinny jacht, bardzo prosty w budowie. Zresztą kolega w tym wątku to potwierdza budując model bez większych trudności, choć trochę się ślimaczy. To tyle na wstępie.

Z żeglarskim pozdrowieniem

ps. Może niedługo pojawi się relacja z budowy mojego własnego Agata - skala 1:1 - chyba, że cos mi wypadnie. Na razie zbieram materiały.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2007, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Coraz mocniej mnie wk... ten projekt, znowu braklo mi 35 mm pokladnika pie... pawezy.
Albo ja cos robie nie tak,( tzn przerusowuje) albo w tej dokumentacji roi sie od bledow
jak bedzie tak dalej to nerwowo padne, a przeciez to mialo byc hobby.
Dobrze ze to wychodzi na etapie modelu bo przy skali 1:1 chyba juz chwycilbym za siekierke

Obrazek

[ Dodano: Pon 01 Paź, 2007 15:32 ]
Wyklejam obecnie statecznik steru.
wszystkie ramy usztywnione do montazu poszycia

[URL=www.fotosik.pl]Obrazek[/URL
Obrazek
]

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2007, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
W którym miejscu Ci zabrakło przy pawęży?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2007, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Miejsce w ktorym nie pasuje zaznaczylem w koleczku, pawezy brakuje 35 mm "po trojkacie"
tzn po wewnetrznej stronie, prawdopodobnie zle odjeto sfazowanie wynikajace z nachylenia pawezy( niewykluczone ze to ja cos zle przerysowalem, ale najgorzej blad znalesc u siebie). W modelu nalkeje na pokladnik listewke o przekroju prostokatnym grubosci 3,5 mm i zeszlifuje do tujkata.

Obrazek

Prace nad pletwa trwaja, teraz etap wyklejania warstwowego, nalezy wyciac 10 warstw.

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2007, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
A w dokumentacji jest zwymiarowane ukosowanie czy tylko jest podany wymiar gotowego pokładnika?
W wielu dokumentacjach, naddatki na ukosowanie są zostawione wiedzy i domyślności budowniczego.
W tych co ja posiadam są np takie informacje : <wymiary ram dopasować w naturze po zamontowaniu na helingu> :DD
W dokumentacjach jachtów np. o poszyciu karawelowym nie ma żadnych wskazówek na temat ukosów a jedynie wyrysowano ukośnice wychodząc z założenia, że szkutnik wie jak śmigować (kiedyś tego uczono)
--
co do siekiery :wink: , znam takie stany aż za dobrze - potem okazywało się, że można było problem rozwiązać bardziej pokojowo :DD

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2007, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Jak pisalem wczesniej jest to moj debiut w budowie.
Wszystkie obrysy ram, grodzi i pawezy wyznaczylem na podstawie tabeli
rzednych teoretycznych, owszem o smigowaniu wreg zostalo napisane w dokumentacji,
kat smigowania okreslic listwa oginana w odpowiednich miejscach, a na pawezy nie ma czego smigowac tylko trzeba dolozyc. Stare przyslowie pszczol mowi
- latwiej kijek pocienic jak go potem pogrubasic.
p.s
Tyle bylo w projekcie linii teoretycznych

Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2007, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
W tabelach masz wymiary gotowego produktu.
Od tego trzeba odejmować grubość poszycia itd.
Pawęż jest specyficzna przez jej pochylenie dlatego trzeba ją odwrotnie potraktować.
Wydaje mi się, że na rysunku ramy pawęży coś powinno wskazywać na konieczność zostawienia naddatku (albo jakieś wymiarowanie wzięte w nawiasy albo jakaś linia przerywana) może też coś takiego wynikać z przekroju podłużnego.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2007, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
No i poodejmowalem poszycie, wykreslilem galezie wreg i przymierzylem do oryginalnego rysunku. Na pierwszy rzut oka bylo ok, przerywane kreski naturalnie sa narysowane
ale do calosci nie pasuje czego dowiedzialem sie nieco pozniej, a wykonywalem wszystko zgodnie z dokumentacja, krok po kroku.

Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2007, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Faktycznie rysunek niezbyt jasny. Zdaje się, że jest błąd w odniesieniu linii wymiaru 280 (po prawej), gdyby sięgało linii przerywanej pewnie by się wszystko zgodziło.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2007, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Psy szczekaja , a karawana idzie dalej
Pawez dosztukuje sie pozniej .
Narazie wyklejam "pletwiczke"
Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pon 08 Paź, 2007 09:28 ]
Troche ponadgryzalem pletwe, no ale trzeba jeszcze troche podpracowac nad tym elementem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek [URL=www.fotosik.pl][img]h

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2007, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Coraz poważniej wygląda.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2007, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
walcze teraz z sziobnica, pieprzona paweza (sztukowanie zakonczone) i dodane wezlowki
(skrzydelka), i pletwa balastowa prawie zakonczona. Sforznie laczace ramy ze stepka zastapilem szpilkami.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Wto 30 Paź, 2007 11:57 ]
Pobawilem sie troche ze zdluznikami.
troche jakby takie "falbanowe", powykrzywiane lukami odwrotnymi.
Moze tak ma byc, przy dziobie na ramie K kieszen na wdluznik denny zrobilbym 2 cm wyzej
lepiej by sie ukladal. Nastepne beda wzdluznik pokladnikowy i obly.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Czw 08 Lis, 2007 12:13 ]
Znalazlem kilka zdjec z budowy "Agaty", cos mi sie wydaje
ze "kieszenie" na wzluzniki porobione zostaly nieco pozniej
niz to jest w dokumentacji, mozliwe ze to kolejny blad.
Tak wiec jezeli ktos zdecyduje sie na budowe, to niech slepo nie wierzy
w to co jest napisane w projekcie, ja stracilem juz zaufanie i buduje
"wyrob agato-podobny". Dobrze ze to tylko model.
P.s
jestem w posiadaniu dokumentacji Misa i Rudego ale po tym co tutaj zobaczylem boje sie
brac za te konstrukcje. Poprzegladalem je z grobsza, i jak zwykle sprawiaja wrazenie
dobrze opracowanych, dopuki nie zacznie sie ich robic.

Obrazek Obrazek
[URL=www.fotosik.pl]Obrazek[/

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 16:26 ]
Witam
Dzis kolejna dawka bledow w opracowaniu.
Tak oto wyglada dziub. Dziobnica narysowana na podstawie innego rysunku, ni jak nie
pasuje do rzutu. Wydaje mi sie ze autor zapomnial odjac po 30 mm na wzdluzniki pokladnikowe, albo ja doszukuje sie nieistniejacych bledow a popelniam je sam.
Tego niestety niewiem.
Obrazek

[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 16:27 ]
Dzibnica tez nie pasuje

Obrazek

[ Dodano: Wto 20 Lis, 2007 12:09 ]
Kolejny etap prac
Wzdluznik burtowy podczas laczenia z odcinkow, bezposrednio na ramach, pierwsza przymiarka

Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lis 2007, o 22:22 

Dołączył(a): 25 lis 2007, o 22:16
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Co to za kaszana???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2007, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
stefan napisał:
Cytuj:

Obrazek



Stefan, szkutnik z ciebie marny, takiego kierpca to sobie mozesz w cepelii wystawiac.
Prosty poklad, klepki poszycia proste jak sztachety u plota, Estetyka tojej lodeczki
mowi sama za siebie ze slaby z ciebie fachowiec. A moze ksero ci tak znieksztalcilo plany?

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Ostatnio edytowano 29 lis 2007, o 15:16 przez mess, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2007, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2007, o 09:13
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
stefan napisał(a):
Co to za kaszana???


Jak dla mnie to stefan buduje swoje modele żeby palić nimi w piecu lub w nich chodzić. Potraktuj swój model jako poligon doświadczalny, wyciągnij wnioski i ruszaj z kierpcem na drugą nogę.

Zauważ, że facet buduje ten model aby wyeliminować błędy własne (nikt nie jest przecież nieomylny) i popełnione przez autora. W ten sposób uniknie błędów przy budowie tejże jednostki w skali 1:1.
Błąd w modelu nie stanowi, w prawdziwej jednostce może skończyć się tragedią.
Model błąd wybaczy – morze wykorzysta przeciwko tobie.

ps. To co pozaznaczałeś na rysunku to są przepusty zęzowe. A ta obdarta deska to tymczasowe kopyto stępki. Słabo u ciebie z teorią a jak jest z praktyką to już widzieliśmy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2007, o 14:51 

Dołączył(a): 25 lis 2007, o 22:16
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
huehuehue!


[size=9][color=red]raf_79//Dostajesz upomnienie za spam a co za tym idzie post nie wnoszący nic do dyskusji +1 [/color][/size]


Ostatnio edytowano 27 lis 2007, o 10:00 przez stefan, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lis 2007, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
stefan napisał(a):
huehuehue!

Czy ten czlowiek jest normalny ?
czy tylko pijany ?

[ Dodano: Pon 03 Gru, 2007 11:58 ]
witam
zdjecie przedstawia jak wyklejalem druga warstwe wzluznika pokladowego, zasada laczenia na zamki taka sama jak przy stepce.
Wreszcie skonczylem zabawe z wzdluznikami i zabieram sie za poszycie,
zaczne od wykonania szablonu z tekturki.
Obrazek Obrazek

[ Dodano: Wto 04 Gru, 2007 13:50 ]
wykonalem szablon poszycia z kartonu i wycalem z forniru.
fornir na poszycie laczony przed przykleleniem na szkielecie, laczenie w dziobowej czesci jachtu.
Narazie poszycie z lekkim zapasem, wyrownam w trakcie dalszych prac.

Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pią 07 Gru, 2007 12:10 ]
Przymiarka poszycia burtowego
mnie ten "zwierz" z lekka przypomina pancernika, tylko ogonek doczepic.
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pią 07 Gru, 2007 12:21 ]
rozmieszczenie zamkow zwiazane jest scisle z dlugoscia arkuszy materialu, autor w dokumentacji rozmiescil zamik inaczej, dostosowujac do asortymentu dostepnego na rynku
(1250x2500), ale wowczas nalezy stosowac laczenie na zakladke (w srodkowej czesci jachtu). Oczywiscie dysponujac sklejka o dlugosci 5 m, mozna uniknac jednego laczenia, w tym wypadku "brzydkiego" na nakladke.
Oczywiscie najlepiej dla konstrukcji gdy poszycie w calosci wykonane jest z jednego dlugiego arkusza sklejki.

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2007, o 01:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Dawno tu nie zaglądałem.
No, no .... finał już blisko :wink:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2007, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Do polmetka daleko, skorupa jeszcze nie gotowa a roczek jak z bicza strzelil od momentu wyciecia pierwszego elementu, mysle ze jeszcze z 1,5 roku zejdzie (przy dobrych wiatrach) :lol:
Bynajmniej narazie ja konca nie widze.

[ Dodano: Pon 17 Gru, 2007 12:06 ]
ja tymczasem przykleilem podwojna warstwye poszycia na wzluzniku oblowym i przyokraglilem (rysunek pogladowy zamiescilem juz wczesniej w temacie -kajak z zaglem - czy cos takiego)
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Czw 03 Sty, 2008 12:07 ]
Zdjalem skorupe z "lawy montazowej" obylo sie bez problemow. nawet linie wody wyrysowalem choc niezbyt prostyo to wyszlo, ale tak juz musi zostac. To teraz mnie czeka wklejenie dodatkowych dennikow, wreg gietych i umeblowanie wnetrza.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 09:43 ]
Zabudowa wnetrza nadbudowki rufowej, tak to wyglada w projekcie, niestety projekt "King Ametyst" wiec roznice wystepuja (juz do tego przywyklem), a glowna to taka ze w Ametyscie wregi rozstawione sa gesciej, a w Agacie ....
Obrazek Obrazek Obrazek

Tak to wyglada w moich przymiarkach do Agaty, podloga, lawka i wyznaczony poziom koi
a i nazwa jednostki sie pojawila - s/y Agata

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2008, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Widzę, że już nawet załoga zamustrowała :wink:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2008, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
boSmann napisał(a):
Widzę, że już nawet załoga zamustrowała :wink:

no Agata na "Agacie"

Mebelki z drewna, i pierwszy wreg giety wklejony (jeszcze trzy), wyciete dodatkowe denniki, narazie 6 ale ma byc 7. Przymiarko koi dzioboewj, (widoczny wreg giety miedzy grodzia podmasztowa H a rama J (jasniejszy).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pon 11 Lut, 2008 15:59 ]
Wklejona dobudowka wc, dodatkowe wregi, denniki oraz fundament silnika.
obecnie w budowie jest podloga. ja dziele ja na odcinki dludoscia dopasowane do odleglosci miedzy dennikami, taki "pasek" podlogi jest jeszcze dzielony na dwie polowki (nawiasem mowiac nie wiem czy dobrze to podzielilem, w dokumentacja nie zawiera rysunku z elementami podlogi . Podloge klade bezposrednio na dennikach, albo na legarach podlogowych. Dzwi narazie zamkniete, docelowo beda otwarte.

Obrazek Obrazek

[ Dodano: Pią 22 Lut, 2008 17:28 ]
Narazie zabawa w rysunki, jakos brak weny do pracy w modelarni.
Podwyzszylem pokladowke przednia o 30 mm, wiec wykreslilem zarys nowej wyzszej (185 cm) a pod klapa zejsciowki max 190 cm pole 600x600.
Do samodzielnego wyznaczenia bylo tylko 16 polpokladnikow i pokladnikow, narazie mam zrobione 10. Skacze po tych rysunkach zamiast zrobic jeden i brac nastepny, troche haotycznie, ale widocznie taki moj styl, z doskoku jak brygada "zryw". Na zrobienie szblonu tez trzeba miec czas, a jest to jak widze na swoim przykladzie setki roboczo-godzin. Jakbym dzis zaczynal budowe to zdecydowal bym sie na wydluzenie calego statku o 15 cm (wydluzajac kabine centralna ze 170 do 185 cm) i (co juz zrobilem na etapie wykreslania linii teoretycznych, podwyzszyl kabine centralna o 30 mm).
Jest tylko jedno ALE, na poczatku mojej przygody z "Agata" nie mialem pojecia jak wyglada dokumentacja budowy jachtu.
Taki projekt to czysta geometria wykreslna, jak znasz zasady rysunku technicznego to sobie poradzisz, a jak czegos niewiesz to Bosman co podpowie
Obrazek Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2008, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mess napisał(a):
jakos brak weny do pracy w modelarni.

:DD
Bywa
Nieraz, budując łódkę, też miałem okresy zniechęcenia.
Najlepiej wtedy nic nie robić i zająć się czymś innym. Samolocikiem ? :wink:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2008, o 18:50 

Dołączył(a): 14 mar 2006, o 17:50
Posty: 441
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
Taki projekt to czysta geometria wykreslna, jak znasz zasady rysunku technicznego to sobie poradzisz, a jak czegos niewiesz to Bosman co podpowie


To zdanie mi się bardzo podoba :) Zachęca do pracy bo zawsze jest ktoś kto pomoże :)
:piwko: dla Bosmana i dla ciebie też za wytrwałość śledzę postęp prac i nie mogę wyjść z podziwu :)

Wydaje mi się też że w skali 100% jest o wiele prościej bo to wszystko jakieś poręczniejsze a nie takich rozmiarów krasnolódkowych :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2008, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Meblowanie trwa
Obrazek

Nie wiem czy duzego jest prosciej, napewno wiele drozej, sam balast olowiany (1,6 t) to koszt ponad 5 tys zl, to tyle co praktycznie caly "MIS".

[ Dodano: Sro 05 Mar, 2008 16:34 ]
Tak oto wygladaja rysunki rozwiniecia scian pokladowki.
Okienka troche zmienilem, poszerzylem z jednej strony.Miejsce na taki manewr zyskalem poprzez podniesienie wysokosci o 30 mm.
Obrazek Obrazek
p.s
Jak wam sie podobaja takie okna?
czy zmienic na orginalne prostokatne ?

Obrazek

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL