Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 16:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2016, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
ostatnio odwiedzalem ten watek jakos rok temu, z wywrotka tam cos było
a co z poprzednim balastem ?
gdzies widzialem utki z balastem na koncu miecza - siła razy ramię ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
bartuss1nowy napisał(a):
ostatnio odwiedzalem ten watek jakos rok temu, z wywrotka tam cos było
a co z poprzednim balastem ?
gdzies widzialem utki z balastem na koncu miecza - siła razy ramię ...


A zauważyłeś, że ta łódka ma dwa miecze, które naprzemiennie podnosisz i opuszczasz przy zwrotach? Tak czasem warto by wątek przeczytać :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
dlugi trochę
balast to balast, no chyba ze sie przemieszcza? ale obstawiam raczej poprawki masowe, bo miecz z jednej czy drugiej to symetria jakas musi byc i moment siły zachowany przeciwny do skupionego od zagla względem osi obrotu wypadkowej (wariacje pomiedzy podluzną a poprzeczną osią, bo wiatr nie wieje ani od tylu ani z boku) calego jachtu tak? cy nie?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
bartuss1nowy napisał(a):
balast to balast, no chyba ze sie przemieszcza? ale obstawiam raczej poprawki masowe, bo miecz z jednej czy drugiej to symetria jakas musi byc i moment siły zachowany przeciwny do skupionego od zagla względem osi obrotu wypadkowej (wariacje pomiedzy podluzną a poprzeczną osią, bo wiatr nie wieje ani od tylu ani z boku) calego jachtu tak? cy nie?



O ja...............le :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
czo? no chyba jest jakis wyznacznik, no chyba ze wszystko na oko?

przecież zadnej glupoty nie napisalem, miecz z naporem wody plus moment balastu wzgledem osi obrotu jachtu na wodzie mają przeciwdzialać max sile napierajacej na żagiel, chyba stosunkowo łatwo to wyznaczyć mając powierchnię miecza i zagla wyznaczymy mase balastu.
skoro w kilku watkach czytalem o ksztalcie kadluba i jego wplywu na dynamikę plywania, to takie elementy jak max przechył pod naporem to raczej betka ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
bartuss1nowy napisał(a):
gdzies widzialem utki z balastem na koncu miecza - siła razy ramię


Yigael napisał(a):
A zauważyłeś, że ta łódka ma dwa miecze, które naprzemiennie podnosisz i opuszczasz przy zwrotach?


bartuss1nowy napisał(a):
przecież zadnej glupoty nie napisalem


Podkreślenia i wytłuszczenie moje...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
kolego wyżej nie rób z siebie głupka ani ze mnie, przecież nie pisałem wszystkiego powyzej o mieczu z cięzarkiem, to że widziałem takie, nie znaczy że odnosi się do powyzszego, tak trudno sobie wyobrazic przestrzennie szkic obciążen? a może trzeba to narysować?

skoro silver staś robi nowe balasty to znaczy że nadal nie wie jak zachowa się jego lodka przy silnym podmuchu, chociaz boczny miecz pod skosem będzie miał większy opór poprzeczny, to raczej w jego interesie wiedziec ile powinien ważyć balast :P

Obrazek

żeby to policzyć wystarczy wyznaczyć max kąt przechyłu, potem max wartośc sily naporu wiatru na żagiel i siłę naporu miecza na wodę i na podstawie równania reakcji wyznaczyc masę balastu. Nie wierzę że nigdzie tego nie uczą, a nawet jeśli nie uczą, to domorosly konstruktor szuka odpowiedzi na zadany problem zamiast działać w ciemno.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 11:36 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bartuss, miecz w łódce nie zapobiega przechyłom...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
o, tos mnie zaskoczył, bo zawsze myślałem ze ma przeciwdziałać sile naporu na zagiel, to po co jest ? bo zglupiałem, szczerze
tylko dla zachowania statecznosci lodki ?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 12:14 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1nowy napisał(a):
kolego wyżej nie rób z siebie głupka ani ze mnie, przecież nie pisałem wszystkiego powyzej o mieczu z cięzarkiem, to że widziałem takie, nie znaczy że odnosi się do powyzszego, tak trudno sobie wyobrazic przestrzennie szkic obciążen? a może trzeba to narysować?

skoro silver staś robi nowe balasty to znaczy że nadal nie wie jak zachowa się jego lodka przy silnym podmuchu, chociaz boczny miecz pod skosem będzie miał większy opór poprzeczny, to raczej w jego interesie wiedziec ile powinien ważyć balast :P

Obrazek

żeby to policzyć wystarczy wyznaczyć max kąt przechyłu, potem max wartośc sily naporu wiatru na żagiel i siłę naporu miecza na wodę i na podstawie równania reakcji wyznaczyc masę balastu. Nie wierzę że nigdzie tego nie uczą, a nawet jeśli nie uczą, to domorosly konstruktor szuka odpowiedzi na zadany problem zamiast działać w ciemno.

Wiedząc , że moment prostujący bez balastu kończy się ok. 80 stopni , nietrudno się domyślić jak łódka się zachowa przy nagłym silnym podmuchu , zaskoczeniem było zaliczenie grzyba :-( . Dlatego w zeszłym roku wykonałem balasty robocze , które służyły do zmierzenia momentu prostującego przy 110 stopniach. To są te same balasty główne , które przeszły face lifting , głównie ze względów estetycznych . Do tego doszła druga para lekkich balastów stałych , służących do zwiększenia wartości momentu. Mam również pomysł na pływak zabezpieczający przed grzybem , ale o tym później . Jako domorosły konstruktor , przy projektowaniu łódki nawet korzystałem z CAD-a :D , natomiast wiele rzeczy łatwiej sprawdzić empirycznie . Zapewne istnieje program liczący balast , ja natomiast poszedłem za radą znanego projektanta i po zamocowaniu balastów roboczych , położyłem łodkę na wodzie , a orientacyjną wartość momentu prostującego wyznacza ilość wody w wiadrze na topie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
bartuss1nowy napisał(a):
o, tos mnie zaskoczył, bo zawsze myślałem ze ma przeciwdziałać sile naporu na zagiel, to po co jest ? bo zglupiałem, szczerze
tylko dla zachowania statecznosci lodki ?


A pojęcie dryfu, znosu bocznego coś Tobie mówi? Płynąc pełnym baksztagiem/fordewindem podnieś miecz zobacz co się stanie, a potem zrób to samo w ostrym bajdewindzie. Wyniki zanotuj, a potem możesz z czystym sumieniem rysowoelaboratować w następnym poście :)



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
a slyszalem o dryfie cos niecos, ale mialem nadzieje że obejdzie sie bez zlosliwości.
w cadzie rysuje sie szybko i zrozumiale, wiec z rysunku od razu wszyscy zajarzyli o co pytam, niz gdybym to nabazgrał w paintcie, cad znowuż solid worksem nie jest, więc mozna stwierdzic ze jest to podstawowe narzedzie do szkicowania.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 15:23 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartuss1nowy napisał(a):
bo zglupiałem, szczerze

I tak trzymaj. Dawno nie napisał tu takich bzdur jak Ty.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bartuss1nowy napisał(a):
więc mozna stwierdzic ze jest to podstawowe narzedzie do szkicowania.
Najpierw trzeba co nieco wiedzieć na temat tego co się szkicuje:
Za dyszowe działanie foka w linku który zamieszczę niżej nie odpowiadam, ale reszta jest wytłumaczona jako tako:
http://www.zss1.tarnobrzeg.pl/new/images/stories/pdf/teoria_zegolowania_1_2.pdf



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: bartuss1nowy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 15:45 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian J. napisał(a):
http://www.zss1.tarnobrzeg.pl/new/images/stories/pdf/teoria_zegolowania_1_2.pdf


Fajny podręcznik. Jedno co sknocone to stateczność. Rysunki prawidłowe ale tekst woła o "pomstę do nieba". Znowu stateczność "kształtu" i "ciężaru". NIE MA TAKICH POJĘĆ. To wymysły żeglarzy, którzy nie grzeszą wiedza okrętową.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
cors napisał(a):
Jedno co sknocone to stateczność. Rysunki prawidłowe ale tekst woła o "pomstę do nieba".
W tych rysunkach chyba jest nieprawidłowość w położeniu środka ciężkości jachtu balastowego poniżej środka wyporu. A według najnowszych badań tak chyba nie jest?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
cors napisał(a):
I tak trzymaj. Dawno nie napisał tu takich bzdur jak Ty.


pomijając ten napor na miecz to bzdur nie napisalem, popatrz w ten podręcznik podeslany prze kol Mariana i porownaj z tym o co pytalem.
odnosze czasem wrażenie ze czesci ludkom łatwiej powiedziec coś w stylu "jestes gupi" zamiast przedstawić błędy w rozumowaniu i naprowadzic na wlasciwy tok myslenia

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bartuss1nowy napisał(a):
zamiast przedstawić błędy w rozumowaniu i naprowadzic na wlasciwy tok myslenia
To ja spróbuję. Te strzałki na Twoim rysunku przy mieczu powinny być skierowane w odwrotną stronę. Na żagle działa siła wiatru która powoduje powstanie siły aerodynamicznej. Wielkość tej siły zależy od kąta pod jakim wiatr wieje i zależna jest od profilu żagla. Ta siła dzieli się umownie na dwie siły. Jedna siła jest skierowana wzdłuż osi podłużnej jachtu i powoduje jego ruch do przodu a druga usiłuje zepchnąć jacht z kursu w którym skierowany jest dziób jachtu wywołując dryf. To co Ty narysowałeś obrazuje składową siły spychającej jacht z kursu. Tej sile przeciwdziała się opór miecza zanurzonego w wodzie. Stąd te strzałki na mieczu jak napisałem wcześniej powinny być skierowane odwrotnie. W ten sposób powstaje moment przechylający z tak występującej pary sił. Momentowi przechylającemu od wiatru przeciwdziała moment prostujący od pary sił siły ciężkości jachtu i przemieszczającemu się w trakcie przechyłu w bok położeniu środka wyporu zanurzonej części jachtu. Resztę doczytaj pod tym linkiem który zamieściłem.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: bartuss1nowy, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
no i konkretnie, mozna? mozna

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 19:59 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian J. napisał(a):
Ta siła dzieli się umownie na dwie siły

Nie dwie a trzy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bartuss1nowy napisał(a):
popatrz w ten podręcznik podeslany prze kol Mariana

Nie muszę, mam dużo większą wiedzę na te tematy, niż podręczniki "amatorów" obarczone poważnymi błędami. O stateczności jachtów na tym i innych forach napisałem bardzo dużo i kolejnym "bzduropisaczom" nie będę powtarzał ciągle tego samego.


Załączniki:
Teoria żeglowania.jpg
Teoria żeglowania.jpg [ 47.05 KiB | Przeglądane 5847 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2016, o 20:51 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian J. napisał(a):
chyba jest nieprawidłowość w położeniu środka ciężkości jachtu balastowego


Masz po części rację. Autorzy tego podręcznika z wiedzą dość ogólną na temat stateczności jednostek pływających (powielane bez opamiętania niewłaściwych określeń typu "STATECZNOŚĆ KSZTAŁTU I CIĘŻARU) idąc tym błędnym tropem ugruntowali sobie, że wzajemne położenie SC i SW dla jachtów "mieczowych" i "balastowych" jest różne. Rysunki prawdopodobnie skopiowali z różnych "wydawnictw" stąd takie szkice. Cztery szkice gdzie SC jest poniżej SW (narysowane chyba przez "autorów") zawierają na "oko", widoczne i wadliwe umiejscowienie SW w porównaniu do "zakreskowanego" obszaru.
Zauważ, że trzy ostatnie szkice (dla jachtów balastowych) skopiowane z innego źródła zawierają SC powyżej SW. Czysty galimatias.
Tak na marginesie. Większość jednostek nawodnych (w tym jachty) posiadają SC powyżej SW. Istnieją jednakże "pływadła wodne", które maja odwrotnie. Np. "stare" jachty AC z finkilem 6m i bulbą o masie 18 ton przy "reszcie" 5 ton, IMOCA 60, niektóre Mini Transat 650 proto, boje nawigacyjne, alkometr.
Szczególnym przypadkiem jednostek pływających, która musi mieć SC poniżej środka wyporu jest zanurzony okręt podwodny, batyskaf, itp. Jeżeli tak nie ma, to pod wodą obróci się do góry stępką.

Po raz n-ty tu powtarzam. Definicja stateczności jest jedna dla wszystkiego co pływa. To ramię prostujące powstałe pomiędzy SC a SW przy różnych kątach przechyłu. Amen. W statyce liczymy poprzeczną ale i istnieje wzdłużna, niekiedy liczona dla np. pływających platform, pływających dźwigów, szaland i innych.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2016, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
bartuss1nowy napisał(a):
kolego wyżej nie rób z siebie głupka ani ze mnie, przecież nie pisałem wszystkiego powyzej o mieczu z cięzarkiem, to że widziałem takie, nie znaczy że odnosi się do powyzszego, tak trudno sobie wyobrazic przestrzennie szkic obciążen? a może trzeba to narysować?


Faktycznie, zakładanie, że wiesz z grubsza o czym piszesz, zakrawa na robienie z siebie idioty. Mea culpa.

Udzielanie porad w kwestii zachowania łódki budowanej przy udziale jej konstruktora z pozycji kolesia, który "coś tam widział" ale nie wie do czego służy miecz to byłby szczyt szczytów. Byłby, gdybyś nie odesłał chwilę po tym Corsa do lektury podesłanego Ci skrypciku z podstawami, o których nie masz pojęcia. Nie wiesz kompletnie o czym piszesz w tym wątku poświęconym konkretnej łódce, nie wiesz z kim rozmawiasz, ale pouczasz i mędrkujesz. Paradne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2016, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
pouczam medrkuje, rozmawiam pewnie z CBŚ czy tam CBA czy inne C cos tam :P
nagle pojawili się wsyscy wiedzący, czemu wczesniej ich nie bylo? mam dar przyciagania ludzi nie tyle do dyskusji co pyskowek, no co ja poradzę, zadaję pytanie, pytam czy dobrze myslę rysując coś tam, opierając sie na statyce wydaje mi sięze jesli coś działa w jedna strone to reakcja czegos drugiego winna byc przeciwna ... jesli czegos nie wiem, to sie dowiem, paradnie :P a o wybaczaniu blędow pewnie nie slyszałeś co? więc trzeba wytluscic wszelkie pomyłki zeby ten co pisze coś tam sie skompromitowal w swojej niewiedzy na rubikoniu z 6 krolami :P

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2016, o 18:49 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartuss1nowy napisał(a):
nagle pojawili się wsyscy wiedzący, czemu wczesniej ich nie bylo?

Nagle to Ty pojawiłeś się (9 maja 2016) i Ciebie wcześniej nie było. Najlepiej zrobisz jak znikniesz tak szybko jak się pojawiłeś. Twoje posty to tak jak dyskusja o tym czy 2x2=4 choć Ty stwierdzasz że 2x2=6.
Co innego wybaczanie błędów a co innego pisanie bzdur i obrażanie się krytykę własnej niewiedzy. O dzwonie i kościele nie wspomnę.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2016, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Bylem wczesniej,. nie wiem czy zauwazyłes, ale zarejestrowalem sie na nowo bo nie mogłem przypomniec sobie poprzedniego hasła z poprzedniego kompa.
Moj watek masz tutaj
viewtopic.php?f=22&t=22386
Co do dyskusji o liczbach panie mgr o liczbach urojonych słyszal ?
Ja sie nie obrażam, ale jak na razie widze jedynie nagonkę, zamiast pobłaxliwego wytłumaczenia że się myle kolego, poza tym nie jestes wiekszością, premierem czy kim tam, nie mozesz mnie wykurzyc, może mnie wywalic administartor za to że naduzywam słow zabronionych itd, kimże zatem jesteś ze tak sie stawiasz? Duma jakaś?
Po koleżensku w gronie mowi sie zazwyczaj - "a pierd... sz, bo to co mowiz to nie jest to tylko to tamto i tamto, i zastanow sie nad tym ..." Forum sluzy wymianie poglądów a nie dogryzaniu sobie z powodu wypowiedi niekoniecznie fachowej, nawet będącej blisko bzdury, ja mam swoją dziedzinę zawodową, Ty masz swoją, a że akurat tu sie pojawilem to poprzez zamilowania do czegoś tam aniżeli komus na zlość
co za ludź

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2016, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
sorki silver staś ze Ci namieszałem w watku ze swoimi domyslami i czesciową niewiedzą, chcieli my dobrze a wyjszlo jak zwykle ..., ale innych kolegów nie przepraszam, zwlaszcza tych od "panie pan nie wiesz kto ja jestem", wrzućmy se na luz

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 20:55 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No to temat balastu mamy z głowy . Mam jeszcze jeden dylemat , ale sprawdzę to przy pomiarze momentu prostującego . Teraz chciałbym wrócić do tematu rzadko omawianego , a związanego z łódką , czyli przyczepa podłodziowa . Właśnie skończyłem poprawki i mam już dopracowaną przyczepę , Zmieniłem układ części kratownicy , wszystko pospawane przez fachowca i pomalowane . Ze względu na nowe przepisy nie będę się rozpisywał o konstrukcji. Wcześniej już pisałem o perypetiach związanych z przerejestrowaniem . Oczywiście rodzi się pytanie , po cholerę tyle kłopotów i kosztów , skoro można kupić gotową przyczepę . Rzecz w tym , że przyczepy o DMC 750 są na małe łódki , natomiast moja z załadowaną łódką ma 9 m długości . Do tego hamulec najazdowy , nowe koła 14" i całość świetnie zdaje test autostradowy :D i z Krakowa na Charzykowskie można dojechać w rozsądnym czasie . Teraz kilka słów o podzespołach . Muszę przyznać , że miałem dużo szczęścia z zakupem przyczepy. Nadwozie było w tragicznym stanie , ale i tak było do utylizacji . Natomiast podwozie okazało się w świetnym stanie , jak na 50 lat . Oś skrętna z hamulcami po przeglądzie przez mechanika wymagała tylko profilaktycznej wymiany jednej pary łożysk i regulacji. Mile mnie zaskoczył hamulec najazdowy , który rozebrałem do wymiany amortyzatora . Tuleja prowadząca w idealnym stanie , bez luzów . Cała konstrukcja prosta , perfekcyjnie zaprojektowana , wykonana ze świetnych materiałów . Do tego hak z odkuwki , a nie z tłoczonej blachy . Kolejne miła niespodzianka , to linki hamulcowe , które miały być dorobione nowe , bo były zapieczone śruby regulacyjne . Jak się bliżej przyglądnąłem , to każda linka jest zaopatrzona w kalamitkę , wypełniona smarem i poprawnie porusza się w pancerzu . Wobec tego rozciąłem nakrętki z obu stron kątówką i poprawiłem gwint na linkach narzynką . Do tego segery , nowe nakrętki i całość działa dobrze . Przepraszam , że się tak rozpisałem , ale zachwyciła mnie perfekcja projektowania i jakość wykonania podzespołów . Mam dużą satysfakcję , że dałem im drugie życie , a one pewnie będą służyć kolejnym pokoleniom przez następne 50 lat .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2016, o 18:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze o kilku modyfikacjach w mojej przyczepie . Tylna belka jest oddalona od końca przyczepy o 2 metry , więc typowe wysuwane mocowanie odpada. Dlatego dospawałem łapy od środka wyklejone gumą , które zaciska się na pawęży i do tego 2 śruby zabezpieczające , co umożliwia szybki demontaż. Od doły belki 2 krótkie prowadnice , które tak jak standardowo wsuwa się z tyłu przyczepy i można ją wykorzystać do przewozu długiego ładunku . Z tyłu przyczepy dospawane 2 łapy używane w przyczepach kempingowych . Umożliwiają unieruchomienie przyczepy przy taklowaniu , oraz trzymanie kół nad ziemią poza sezonem . Kolejna rzecz , to zamocowanie gniazda rozdzielającego instalację na wysięgniku nad nadkolami . Dzięki temu można całymi kołami wjechać do wody , co bardzo ułatwia slip.


Załączniki:
DSC04597.JPG
DSC04597.JPG [ 394.23 KiB | Przeglądane 5522 razy ]
DSC04596.JPG
DSC04596.JPG [ 447.63 KiB | Przeglądane 5522 razy ]
DSC03623.JPG
DSC03623.JPG [ 377.25 KiB | Przeglądane 5522 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2016, o 21:52 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"No, ładne cacko". Troszeczkę rolek mało i małej średnicy. Mogą "wygniatać" dno na dziurawych drogach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2016, o 06:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
przekombinowana i nie mówie tego złosliwie, przykład ponizej, poza tym łodkę masz powyżej haka, wiec musisz dalej do wody wjechać.

http://otomoto.pl/oferta/brenderup-basi ... y5Tb5.html

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL