Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 23:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 cze 2016, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
bartuss1nowy napisał(a):
przekombinowana


No no i to powiem że strasznie przekombinowana. Normalnie nie wiadomo o co chodzi z tą przyczepą :rotfl:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2016, o 21:48 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Micubiszi napisał(a):
bartuss1nowy napisał(a):
przekombinowana


No no i to powiem że strasznie przekombinowana. Normalnie nie wiadomo o co chodzi z tą przyczepą :rotfl:
Muszę przyznać , że mnie trochę poniosła fantazja :lol: . Prawda jest taka , że nie warto kombinować i budować wg. sprawdzonych wzorów. Jednak w moim przypadku uważam , że warto było i już tłumaczę dlaczego . Typowe przyczepy podłodziowe są budowane na małe i lekkie łódki , albo długie i ciężkie. Rzecz w tym , że moja łódka jest stosunkowo lekka , ale jej długość ze złożonym bukszprytem to ponad 7 m , więc wg. katalogu Brenderup-a do jej przewozu potrzeba przyczepy o DMC 2500 KG. Dlatego przyszedł mi do głowy pomysł budowy na bazie sztywnej centralnej belki . Zestaw łódka + przyczepa jest dobrze wyważony i w związku z tym najszersza i prawie płaska część dna wypada nad nadkolami , więc kratownica dodatkowo "podnosi" mocowanie rolek pod stępkę do odpowiedniej wysokości . Pozorna komplikacja wynika z przeniesienia obciążenia z belki na mocowanie osi , aby nie obciążać osi skrętnej. Reasumując , mogę przewozić długą łódkę niezbyt dużą i przede wszystkim stosunkowo lekką przyczepą , bo jest lżejsza od przyczepy o DMC 1000 KG .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bartuss1nowy napisał(a):
przekombinowana i nie mówie tego złosliwie, przykład ponizej, poza tym łodkę masz powyżej haka, wiec musisz dalej do wody wjechać.

http://otomoto.pl/oferta/brenderup-basi ... y5Tb5.html
Jakbyś popatrzył na zdjęcia zestawu , to byś zobaczył dlaczego powyżej haka . Piszę o tym w tym poście.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2016, o 22:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
"No, ładne cacko". Troszeczkę rolek mało i małej średnicy. Mogą "wygniatać" dno na dziurawych drogach.
Rolki o średnicy prawie 10 cm i to największa średnica jaką widziałem. Z wygniataniem masz rację , tylko problem trochę z czymś innym . W miejscu rolek dno jest prawie płaskie i ranty rolek zaczęły wgniatać sklejkę obok stępki . Dlatego nawinąłem na rolki pasy czarnej gumy , aby uzyskać prawie płaską rolkę. Guma dodatkowo amortyzuje , a w razie potrzeby dołożę dodatkową rolkę , bo łódka jest dość lekka .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 19:09 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kończąc temat przyczepy , jeszcze kilka uwag . Otóż pomysł na nietypową konstrukcję przyszedł mi do głowy podczas wstępnego wyważania łódki i podzespołów przed projektowaniem konstrukcji . Przyczepa ma tylko 6 m długości , więc jest lekka , co jest dla mnie priorytetem. Natomiast tył łódki o dł. 2 m "wisi w powietrzu" , co z nawiązką rekompensuje wyższe ułożenie łódki na przyczepie i ułatwia slip . Reasumując , muszę przyznać ,że lubię wybierać nietypowe rozwiązania , a jeśli efekt końcowy spełnia oczekiwania , to super , bo różnie bywa :rotfl: . Aha , usunąłem jedną zbędną poprzeczkę z pierwotnej wersji i to jest końcowy efekt . Pora włożyć łódkę na przyczepę .


Załączniki:
DSC04621.JPG
DSC04621.JPG [ 305.4 KiB | Przeglądane 5511 razy ]
DSC04620.JPG
DSC04620.JPG [ 314.73 KiB | Przeglądane 5511 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2016, o 17:39 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zapomniałem jeszcze napisać o dziobnicy , po co taka wysoka . Po pierwsze do mocowania masztu w czasie transportu . Po wyjęciu masztu śruba służy jako oś rolki do stawiania masztu wciągarką. Nowa wciągarka jest większa , trzeba było przespawać uchwyty , no i musi być ustawiona asymetrycznie . Ale wynikła z tego korzyść , bo dotychczas lina wciągarki tarła o bukszpryt przy stawianiu masztu. Pogrzebałem w szpejach , znalazłem rolkę , jeszcze kilka rurek i zespawałem asymetryczną rolkę i jest cacy . W tym roku w sierpniu Czorsztyn , a w lipcu jakieś weekendowe wypady na Chańczę , a już jestem prawie przygotowany do sezonu :D . Przyczepa gotowa i kończę poprawki , które wyszły w zeszłym sezonie .


Załączniki:
DSC04531.JPG
DSC04531.JPG [ 166.03 KiB | Przeglądane 5446 razy ]
DSC04598.JPG
DSC04598.JPG [ 403.92 KiB | Przeglądane 5446 razy ]
DSC04599.JPG
DSC04599.JPG [ 426.11 KiB | Przeglądane 5446 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2016, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Przyczepa jest już zarejestrowana?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2016, o 16:52 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
taka_jedna napisał(a):
Przyczepa jest już zarejestrowana?
Tak , a dokładnie rzecz biorąc przerejestrowana po przebudowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2016, o 09:45 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Najwięcej poprawek musiałem zrobić w napędzie . Przede wszystkim zmiana położenia szyn szotów foka , oraz prowadzenia szotów foka . Szyny są zamocowane teraz wzdłuż zejściówki . Nie zdecydowałem się na kabestany , bo wydaje mi się , że w moim przypadku są zbędne. Wymyśliłem sobie nowy rodzaj podstawki pod kabestan :D z knagą szczękową , natomiast zamiast kabestanu jest rolka prowadząca . Prz okazji rozwiązałem stary problem z górną rolką prowadzącą fał miecza o którą można się było uderzyć . Moja "podstawka pod kabestan" przy okazji stanowi jej osłonę :D .


Załączniki:
DSC04594.JPG
DSC04594.JPG [ 249.12 KiB | Przeglądane 5348 razy ]
DSC04593.JPG
DSC04593.JPG [ 181.99 KiB | Przeglądane 5348 razy ]
DSC04638.JPG
DSC04638.JPG [ 296.21 KiB | Przeglądane 5348 razy ]
DSC04636.JPG
DSC04636.JPG [ 298.91 KiB | Przeglądane 5348 razy ]
DSC04635.JPG
DSC04635.JPG [ 236.9 KiB | Przeglądane 5348 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 18:14 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jest czas dłubania i czas pływania . W zeszły weekend byliśmy na Chańczy , aby sprawdzić poprawki . Jeszcze muszę trochę zwiększyć trochę drugą parę balastów , bo moment prostujący do 90 stopni (przy schowanych mieczach ) . W sierpniu na Zalew Czorsztyński . Bardzo mnie cieszy mój zestaw mobilny , którym mogę się swobodnie przemieszczać na wybrany akwen :D . To jeszcze najnowszej generacji demontowalny , modułowy i regulowany balast :lol: :


Załączniki:
DSC04659.JPG
DSC04659.JPG [ 372.34 KiB | Przeglądane 5254 razy ]
DSC04657.JPG
DSC04657.JPG [ 271.89 KiB | Przeglądane 5254 razy ]
DSC04656.JPG
DSC04656.JPG [ 210.16 KiB | Przeglądane 5254 razy ]
DSC04655.JPG
DSC04655.JPG [ 350.82 KiB | Przeglądane 5254 razy ]
DSC04654.JPG
DSC04654.JPG [ 266.37 KiB | Przeglądane 5254 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 19:36 

Dołączył(a): 28 sie 2012, o 15:49
Posty: 113
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witaj , kiedy konkretnie będziesz na Czorsztynie ??
Mam urlop w sierpniu, i pewnie będę w okolicy Czorsztyna kilka dni , chętnie wpadłbym obejrzeć Twoje dzieło :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 19:43 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
bo moment prostujący do 90 stopni (przy schowanych mieczach )


Nie bardzo rozumiem. Co "moment prostujący do 90 st. przy schowanych mieczach"?
Zmniejszasz, zwiększasz, chcesz osiągnąć określoną wartość?
Taka sugestia. Załóżmy, że Twoja Sztrandusia gotowa do żeglugi ma masę 500 kg. Pozytywna stateczność przy 90 st. przechyle z podniesionymi mieczami musi być. Proponuję tak zabalastować jacht aby z tego przechyłu podniósł z topu masztu min. 12 kg. Będzie bezpieczny statek.

Czy z tych dwuteowników rdza nie zabrudzi zęz? Jak skutecznie zamocujesz toto? A trzeba bardzo pewnie i skutecznie.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 18:06 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tomek W napisał(a):
Witaj , kiedy konkretnie będziesz na Czorsztynie ??
Mam urlop w sierpniu, i pewnie będę w okolicy Czorsztyna kilka dni , chętnie wpadłbym obejrzeć Twoje dzieło :)
Będę w 2 tygodniu sierpnia . Podam Ci dane na PW , to się umówimy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 18:58 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
bo moment prostujący do 90 stopni (przy schowanych mieczach )


Nie bardzo rozumiem. Co "moment prostujący do 90 st. przy schowanych mieczach"?
Zmniejszasz, zwiększasz, chcesz osiągnąć określoną wartość?
Taka sugestia. Załóżmy, że Twoja Sztrandusia gotowa do żeglugi ma masę 500 kg. Pozytywna stateczność przy 90 st. przechyle z podniesionymi mieczami musi być. Proponuję tak zabalastować jacht aby z tego przechyłu podniósł z topu masztu min. 12 kg. Będzie bezpieczny statek.

Czy z tych dwuteowników rdza nie zabrudzi zęz? Jak skutecznie zamocujesz toto? A trzeba bardzo pewnie i skutecznie.
To po kolei. 1) Miecze mają 130 cm długości i ważą ok. 50 kg , co znacząco wpływa na zwiększenie momentu prostującego . Jednak przy próbach należy przyjąć skrajną sytuację , że będą złożone , co zmniejsza moment prostujący i należy odpowiednio zwiększyć balast . 2) Próby z balastem , jak wcześniej pisałem przeprowadzam wg. metody otrzymanej od Wojtka Kasprzaka , co sprowadza się do tego co radzisz , za co dziękuję . 3) Mam już gotową jedną parę gotowych balastów , a druga para z dwuteowników ma pusty środek i można tam zamontować odpowiednią ilość "modułów" ,a po uzyskaniu odpowiedniego ciężaru zalać całość rzadkim betonem , co ograniczy korozję . Wcześniej podałem z 5 ważnych powodów , że w moim przypadku robienie balastów z ołowiu nie ma sensu . Poza tym , aby nie przegiąć z DMC przyczepy , balasty są montowane tylko na czas pływania . Są zgrubnie oczyszczone i pomalowane Hammerit-em , więc problem rdzy myślę , że można uznać za pomijalny . 4) Jeśli chodzi o mocowanie to oprócz tego że ma być solidne , to musi umożliwiać łatwy demontaż . Większe balasty są zabezpieczone 2 stalowymi sztabami , a mniejsze wsunięte pod listwę podłogi i skręcone śrubami , ale jak znajdę zdjęcia , to wkleję . Podczas mierzenia momentu prostującego , sprawdziliśmy skuteczność pływaka na topie masztu ( do tego wrócę później ) i próbowaliśmy zatapiania masztu . Przechył jachtu do 120 stopni myślę że potwierdza właściwe zamocowanie balastów :D



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 19:32 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Pod koniec pobytu na Zalewie Czorsztyńskim zrobiłem zdjęcia mocowania balastów . Większe balasty po 38 kg są zablokowane 2 grubymi płaskownikami . Płaskownik najpierw wsuwam w prawo pod stałą część podłogi , a później w lewo pod zaczep . Dodatkowym zabezpieczeniem są wkręty. Mniejsze balasty po ok. 25 kg są tak wyprofilowane , że wchodzą pod środkową listwę i są do niej przykręcone 2 śrubami . Montaż i demontaż jest bardzo łatwy i szybki , co dla mnie jest ważne przy moim "mobilnym zestawie" . No i najważniejsze , że balasty są pewnie zamocowane , bo jeszcze raz sprawdzaliśmy moment prostujący i działanie pływaka na topie przy zanurzeniu masztu w wodzie , czyli kącie pewnie ponad 120 stopni.


Załączniki:
264.jpg
264.jpg [ 307.82 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
263.jpg
263.jpg [ 321.67 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
261.jpg
261.jpg [ 373.01 KiB | Przeglądane 5097 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A te wnęki z czerwonych to po co?

MJS

ps Kiedyś wszyscy kpili z głupoty była nowomowy, a dziś jest jakby naodwrotne: nastąpiła mowonowa.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 22:09 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Przechył jachtu do 120 stopni

I co? Wstał z takiego przechyłu? Ile kg z topu podnosi przy 90 st?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 15:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
A te wnęki z czerwonych to po co?

MJS

ps Kiedyś wszyscy kpili z głupoty była nowomowy, a dziś jest jakby naodwrotne: nastąpiła mowonowa.
To są większe balasty z pospawanych kawałków złomu do kształtu komór i zalanych betonem.


Załączniki:
DSC04576.JPG
DSC04576.JPG [ 286.21 KiB | Przeglądane 5011 razy ]
DSC04574.JPG
DSC04574.JPG [ 271.47 KiB | Przeglądane 5011 razy ]
DSC04573.JPG
DSC04573.JPG [ 256.43 KiB | Przeglądane 5011 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2016, o 10:32 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Przechył jachtu do 120 stopni

I co? Wstał z takiego przechyłu? Ile kg z topu podnosi przy 90 st?
Podniósł się , ale do poziomu wody dzięki pływakowi :D . Testuję za jednym zamachem dwie rzeczy . Jeśli chodzi o balast to muszę jeszcze trochę dołożyć , bo przy kącie 90 stopni na topie jest jeszcze poniżej 10 kg , a przy 100-110 stopni ( poziom wody) moment prostujący spada prawie do zera. Ale to nie problem, bo balastu jest dopiero ok. 120 kg . Z kolei na poziomie wody zaczyna działać pływak na topie , który sobie zaprojektowałem po przykrym doświadczeniu z grzybem . Pływak utrzymuje top masztu na wodzie , również po próbie zatopienia topu w wodzie , po ustaniu nacisku top wraca do poziomu wody . Tak więc myślę że mogę uznać , że łódka jest bezpieczna do pływania . Z kolei test pływaka w zanurzeniu dodatkowo sprawdził prawidłowość mocowania balastów :D .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2016, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pokaż nam ten pływak?

MJS

Od zawsze lansuję "pływak" z pianki miękkiej polietylenowej* lub z karimaty, wszyty w górną cześć żagla. Nie robi zawirowań, jest zawsze na górze, nawet pomaga usztywnić górę żagla zamiast listew.

*o taką: http://allegro.pl/pianka-polietylenowa- ... 31323.html

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Alterus, silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2016, o 20:10 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
wody dzięki pływakowi

O, to z daleka będzie przypominał Pucka. Pamiętaj, że to test statyczny. Kiedy mocno, z nienacka zawieje, dynamika przechyłu, niepoluzowane żagle nabiorą wody to ten "pęcherzyk topowy może nie dać rady. Doprowadź do min. 10 kg z topu przy 90 st. w statyce a wtedy będzie szansa na bezpieczne żeglowanie.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2016, o 08:57 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
wody dzięki pływakowi

O, to z daleka będzie przypominał Pucka. Pamiętaj, że to test statyczny. Kiedy mocno, z nienacka zawieje, dynamika przechyłu, niepoluzowane żagle nabiorą wody to ten "pęcherzyk topowy może nie dać rady. Doprowadź do min. 10 kg z topu przy 90 st. w statyce a wtedy będzie szansa na bezpieczne żeglowanie.
Jak pisałem w poście DOŁOŻĘ BRAKUJĄCY BALAST DO ODPOWIEDNIEJ WARTOŚCI MOMENTU PROSTUJĄCEGO, BO DOPIERO JEST OK. 120 KG . Natomiast ten drugi test z pływakiem , był próbą jego sprawdzenia w takiej ekstremalnej sytuacji. Top masztu został obciążony ok. 100 kg " żywej wagi" :lol: i była próba jego zatopienia . Oczywiście ze względu na wypór wody udało się to zrobić na ok. metr. Po ustaniu nacisku , top masztu z pływakiem wracają na powierzchnię. Jako amator mogłem zrobić tylko taką próbę i mam nadzieję , że będzie miarodajna .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2016, o 18:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Od zawsze lansuję "pływak" z pianki miękkiej polietylenowej* lub z karimaty, wszyty w górną cześć żagla. Nie robi zawirowań, jest zawsze na górze, nawet pomaga usztywnić górę żagla zamiast listew.

Och ten Marian. Stateczność realizowana na topie masztu. Miękka nasiąkliwa pianka poliuretanowa albo karimata.... wszyta w żagiel to jakieś 0,5 P. Ale zawsze można nią owinąć maszt od topu. To będzie jakieś 0,3 m średnicy.
Proponuję jednak bardziej sensowne rozwiązanie, wzorem z kamizelek ratunkowych. Jak już top wpadnie do wody to niech nabój wystrzeli z topu i postawi pływadło do pionu. Bez zawirowań, z usztywnionym żaglem w górze i to bez listew.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2016, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Och ten (nieczytany przeze mnie*) Jaszra. Proponuję czytać ze zrozumieniem: Jaka nasiąkliwa pianka? ja o takiej nic nie pisałem. Proponujesz też rozwiązanie ganialne, ale niedostępne jakoś na rynku. A cena takiej wybuchowej bańki ...? Ja proponuję rozwiązanie
(i nie zamiast, a oprócz np. wypełnienia masztu) ...może nie idealne ale do zrealizowania na już i za prawie nic, a ty za kilkaset? (albo i więcej) złociszy i jak będzie kiedyś do kupienia.

MJS

* nigdy nie wieżę, że ktoś kogo dodałem do nieczytanych (formalnie wrogów) będzie w ciąż i zawsze dalej się czepiał. Nie można było w wypowiedzi pominąć przytyków?
(Nie oczekuję dalszego ciągu korespondencji).

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2016, o 17:22 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Pokaż nam ten pływak?

MJS

Od zawsze lansuję "pływak" z pianki miękkiej polietylenowej* lub z karimaty, wszyty w górną cześć żagla. Nie robi zawirowań, jest zawsze na górze, nawet pomaga usztywnić górę żagla zamiast listew.

*o taką: http://allegro.pl/pianka-polietylenowa- ... 31323.html
Początkowo tak miałem zrobić jak radzisz , ale później przyszedł mi do głowy inny pomysł i postanowiłem go wypróbować . Atrapa lampy nawigacyjnej topowej " trochę " większa :lol: . Pływak, jak wspomniałem się sprawdził i jest też dość odporny na uderzenia .


Załączniki:
260.jpg
260.jpg [ 292.58 KiB | Przeglądane 4779 razy ]
258.jpg
258.jpg [ 405.39 KiB | Przeglądane 4779 razy ]
256.jpg
256.jpg [ 250.26 KiB | Przeglądane 4779 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2016, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A aa ale,,, to ma ze 3 litry nie więcej! :shock:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 11:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
"Och ten (nieczytany przeze mnie*) Jaszra."
Czytany, czytany..... Z samego szacunku dla polemiki....
Tyle, że ona jest na poziomie: strzyżono, golono....
Z wyrazami szacunku, Jaszra.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2016, o 09:10 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
A aa ale,,, to ma ze 3 litry nie więcej! :shock:
Styropianowy pływak ma gabaryty 22X20X10 cm i aerodynamiczny kształt. Jego wielkość przyjąłem na próbę , aby nie był zbyt zbyt duży , a spełnił swoją rolę . Wielkość balastu , drewniany maszt spowodowały , że moim zdaniem jest wystarczający , a nie bije po oczach :lol: . No i najważniejsze , że pływak jest odporny na silne uderzenia .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2016, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
No i najważniejsze , że pływak jest odporny na silne uderzenia .

A chcesz nim kogoś bić ??? ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2016, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Pisal ze bedzie przyjmowal ciosy, bo plywak jest odporny na silne uderzenia

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2016, o 08:41 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1nowy napisał(a):
Pisal ze bedzie przyjmowal ciosy, bo plywak jest odporny na silne uderzenia
Szkwał potrafi zadać silny cios , a to czy pływak po uderzeniu topu masztu w wodę zachowa swoją objętość i zapobiegnie grzybowi, to może być śmiertelnie poważna sprawa :-( .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 243 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL