Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 17:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sty 2018, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
iwangrozny napisał(a):
Planuję zamontować hydrauliczne sterowanie do Dehlera 34 i szukam gotowego rozwiązania. Nie będę żałował kasy, po prostu ma działać dobrze i niezawodnie. Co polecacie do tej długości jachtu?


Od 2008 do 2016 r pływałem jachtem 30 stopowym z kolumną steru w kokpicie i kompletnym hydraulicznym systemem sterowania i bardzo, ale to bardzo sobie chwaliłem - i nadal chwalę sobie - to rozwiązanie.

W kokpicie wyglądało to tak:
Załącznik:
Bury Kocur III Kolumna steru.JPG
Bury Kocur III Kolumna steru.JPG [ 205.88 KiB | Przeglądane 5738 razy ]


Obie pompy kupiliśmy w Parkerze w Cząstkowie Polskim:
http://www.parker.com.pl/

Jeżeli będziesz zainteresowany dam Ci namiary na osoby, które Ci tam w Parkerze pomogą złożyć całość instalacji do montażu.

Zastosowaliśmy węże wysokociśnieniowe, które chyba także kupiliśmy w Parkerze ale z wężami takimi to nie problem - kupisz je wszędzie.

W instalację hydrauliczną wpięliśmy elektropompą hydrauliczną systemu Autopilota Raymarine - tu polecam firmę https://eljacht.pl - tam znajdziesz też wszystko co potrzebujesz do takiego systemu - może nie będzie to tanio, ale na pewno kupisz tam rzeczy dobre i trwałe - podobnie w Parkerze.

Masz na poniższej fotce z mego poprzedniego jachtu - na kolumnie steru - prawy panel do sterowania Autopilotem - trochę jest zasłonięty ploterem ale na szybko nie mam innej fotki:

Załącznik:
IMG_7664.JPG
IMG_7664.JPG [ 232.9 KiB | Przeglądane 5738 razy ]


Całość powyższej hydraulicznej instalacji steru okazała się niezwykle użyteczna i nigdy praktycznie mnie nie zawiodła tyle, że składałem ją sobie sam.

Ogromny plus tego rozwiązania polegał na tym, że w dowolnym potrzebnym Ci momencie wciskałeś na konsoli przycisk AUTO i w tym samym momencie urządzenie przejmowało za Ciebie sterowanie jednostką.

Bez potrzeby wpinania, ustawianie i kalibrowania autopilota przy systemie rumplowym.

Od dołu - do trzonu steru - zainstalowana była taka pompa:
Załącznik:
Siłownik steru.JPG
Siłownik steru.JPG [ 121.79 KiB | Przeglądane 5738 razy ]


Ponieważ instalowałem ten system w 2008 r więc parametrów pomp już nie pamiętam, ale założenie tego układu nie przekraczało wówczas umiejętności średnio zdolnego armatora własnego jachtu.

I cały ten układ hydrauliczny steru spisywał mi się doskonale do końca pływania tym jachtem - przepłynąłem nim po Bałtyku ponad 16 tys mil w przeróżnych warunkach i instalacja powyższa nie zawiodła mnie nigdy.

Także to co mogę polecić Tobie to jak masz miejsce w kokpicie - no i parę zeta na wydanie - to zakładaj taką kolumnę.

Układ z takim kołem sterowym i hydrauliką przeniesienia ruchu koła na trzon płetwy jest bardzo wygodny i dziś wykonał bym go identycznie.

Jakbyś miał pytania to dawaj śmiało.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2018, o 23:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
reed napisał(a):
Ryś napisał(a):
w sęsie
Rysiu.....pleas
W sęsie że ortograficznie-m tum złośliwcem?
Winno być "please" :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bury_kocur napisał(a):
Układ z takim kołem sterowym i hydrauliką przeniesienia ruchu koła na trzon płetwy jest bardzo wygodny i dziś wykonał bym go identycznie.


Przeczytałem na spokojnie wczorajszy swój post na temat tego sterowania "hydrauliką" i chciałbym autowi wątka dodać do tego może jeszcze jedną informację.

Sterując systemem hydraulicznym kompletnie nie czujesz na kole sterowym żadnych, ale to żadnych oporów z płetwy sterowej.

Płyniesz, jakby nie istniało żadne zjawisko fizyczne o nazwie "opór cieczy".

Jeżeli do tego momentu pływałeś "na rumplu" to siadając na taki układ hydrauliczny przeżyjesz szok a pierwsze Twoje spostrzeżenie będzie takie, jakbyście "zgubili ster".

I jak zauważyłem na swoim poprzednim jachcie (bo teraz mam przełożenie mechaniczne) - dla osób świeżo siadających do takiego steru - stanowi to naprawdę spore wyzwanie.

A jak dodasz jeszcze do tego sytuację, kiedy za ster taki siada osoba z małym doświadczeniem w sterowaniu jakąkolwiek jednostką w ogóle to masz niemalże 101 % pewności, że na początku płynąć będzie ona jak pijany wąż morski a na Twoim kilwaterze wszelkie ryby - chcąc płynąć za Tobą - połamią sobie kręgosłupy :lol: - i dopiero po godzinie / dwóch osoba ta zacznie się może (!) wczuwać w sterowanie, ale i tak nie będzie to nadal dla niej proste.

Osobiście ucząc swoje załogi sterowania próbowałem wielu sposobów, by osoby te chwyciły idee sterowania takim sterem, ale to niestety wymaga tylko i wyłącznie iluś godzin stażu.

Ja siadając u siebie za sterem - mimo, że także nie czułem na nim żadnych oporów - płynąłem jachtem prosto, ale osoba druga natychmiast płynęła wężykiem i było to nie do wytłumaczenia czemu tak...

Także rozważając montaż hydrauliki do systemu sterowania musisz wziąć pod uwagę także ten aspekt.

Bo tak jak napisałem wcześniej - system hydrauliczny jest bardzo wygodny - i po wyleczeniu go w pierwszym sezonie "z chorób wieku dziecięcego" (co posiada praktycznie każda nowa instalacja) nigdy potem przez lata pływania na nim mnie nie zawiódł. :D

PS - tu masz dobrze pokazane elementy takiego systemu:
https://www.vetus.com/pl/hydrauliczne-s ... wania.html

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
A ja sie zastanawiam, jakie jest uzasadnienie dla montazu kola sterowego z kolumna i maszynka sterowa dla w sumie niewielkiego jachtu ?


M@rek - WYGODA ...

Po prostu :mrgreen:

Ale jak to mawiają - brunetki / blondynki :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 10:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
macias888 napisał(a):
A co myślicie na temat teleflexu ? Mowa o np. takiej przekładni:http://www.aqua-sport.com.pl/przekladnia-kierownicza-p-zts.html . Czy wytrzyma to opory jakie występują na płetwie sterowej ? Zestaw taki jest w rozsądnej cenie i bardzo prosty w montażu.


Cytuj:
Zaprojektowana by nie reagować na czynniki zewnętrzne działające na silnik-cięgno (fale, zmienne prądy itp.).


Czy jest to cecha pożądana na jachcie żaglowym o Lc 8,5 metra?
Napęd pletwy z wykorzystaniem przekładni łańcuchowej i sterociągami daje o słabsze niż na rumplu czucie pracy steru, ale nadal "słyszymy" co do nas jacht " mówi "

Zarówno przekładnia hydrauliczna jak i ta z linku całkowicie to wyklucza.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 11:52 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
ins napisał(a):
Czy jest to cecha pożądana na jachcie żaglowym o Lc 8,5 metra?Napęd pletwy z wykorzystaniem przekładni łańcuchowej i sterociągami daje o słabsze niż na rumplu czucie pracy steru, ale nadal "słyszymy" co do nas jacht " mówi"
Nawet na większych jachtach z przekładnią hydrauliczną steru (np. kilkunastometrowy ciężki Rigel) jakoś głupio i bez czucia (choć lżej fizycznie) się steruje, szczególnie przy pracy na fali i w szkwałach jesteś ułamek sekundy spóźniony :oops:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 22:49 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję bardzo za odpowiedzi, bo trochę mi dały do myślenia. Czy brak czucia steru nie wynika z pompy wyposażonej w zawory zwrotne? Z tego co widziałem są dwa rodzaje. Może zamontowanie pompy bez zaworów zwrotnych pozwoli siłownikowi przenosić opór steru na pompę?
Bury Kocurze pamiętasz może, którą dokładnie pompę i siłownik miałeś u siebie? Ile obrotów kołem musiałeś zrobić do pełnego wychylenia steru?
Brałem pod uwagę napęd mechaniczny, ale w Dehlerze 34 pod kokpitem jest koja i dodatkowo przed trzonem steru jest uskok 5cm, który wymusza poprowadzenie cięgien odstających od sufitu nad koją.
Na początku zacząłem szastać kasą, ale po podsumowaniu całości zacząłem się zastanawiać. W zeszłym sezonie zakupiłem nowy autoster Raymarine St2000+ z pilotem do zdalnego sterowania i może da się go jakoś wykorzystać? Może po zamontowaniu mostka między przewodami hydraulicznymi z zaworem kulowym przed pompą da się podłączyć mechanicznego autopilota? Czy ktoś może wie jaki opór stawia sam siłownik bez pompy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
iwangrozny napisał(a):
Bury Kocurze pamiętasz może, którą dokładnie pompę i siłownik miałeś u siebie? Ile obrotów kołem musiałeś zrobić do pełnego wychylenia steru?


To już 10 lat jak to liczyłem i montowałem, ale wydaje mi się, że założony był taki najprostszy układ:

https://www.vetus.com/pl/hydrauliczne-s ... 0-kit.html

A co do ilości obrotów koła to pamiętać pamiętam - od skraju do skraju 1,5 obrotu.

Tyle, że ta informacja nic Ci nie da.

Zwykle pompa dobrana jest wydatkiem do współpracującego z nią siłownika a tego nie montuje się ot tak - bez policzenia.

Wielkość siłownika dobierasz do wartości sił, które są Ci potrzebne dla obrotu Twojej płetwy sterowej a tu kłania się znajomość jej powierzchni a potem wyliczenie siły potrzebnej do jej obrócenia na określonym ramieniu w środowisku wodnym.

I tu dochodzi drugie wyliczenie - długości ramienia pomiędzy siłownikiem a trzonem steru.

Siłownik przenosi wielkość swego wychylenia na kąt obrotu trzonu steru za pomocą ramienia mocowanego na trzonie steru.

Patrz na fotkę poniżej:
Załącznik:
Trzon steru.JPG
Trzon steru.JPG [ 123.74 KiB | Przeglądane 5591 razy ]


Masz na fotce tej popychacz steru (akurat nie siłownik - fotka jest z innego typu pompy ale nie mam akurat pod ręką innej fotki) podłączony do ramienia na trzonie steru.

Montując układ hydrauliczny musisz całość policzyć zaczynając od wielkości płetwy steru - potem znając tą wielkość liczysz siłę potrzebną do jej obrócenia - potem dobierasz siłownik - następnie znając wielkość wysunięcia siłownika liczysz długość ramienia do założenia na trzon steru itd, itd...

Dobrze jeszcze wziąć w tym wszystkim pod uwagę to, aby trzon steru obracał Ci się o równy kąt obrotu w każdą stronę tak, aby płetwa wychylała Ci się o ok 40 stopni na stronę - potrzeba do tego dobrać długość ramienia montowanego na trzon steru.

Potem jeszcze trzeba wziąć pod uwagę wydatek samej pompy.

Nie gniewaj się, ale jak się samemu nie czujesz się na siłach policzyć tego to zwróć się do kogoś kto ma o tym pojęcie bo o pomyłkę nietrudno a to się potem przeniesie na poprawne (lub nie) działanie systemu.

Z doświadczenia - zwróć się do firmy handlującej tym sprzętem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

iwangrozny napisał(a):
Czy ktoś może wie jaki opór stawia sam siłownik bez pompy?


Niewielki ale to jest wartość, której znajomość nic Ci nie da.

Nie licz tego fragmentarycznie a policz cały układ.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

iwangrozny napisał(a):
który wymusza poprowadzenie cięgien odstających od sufitu nad koją.


Teraz to ja nic nie rozumiem - chcesz mieć układ hydrauliczny czy linkowy oparty na sektorze?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 00:14 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
Teraz to ja nic nie rozumiem - chcesz mieć układ hydrauliczny czy linkowy oparty na sektorze?

Rozważałem wcześniej układ mechaniczny, ale nie chcę oglądać nad koją ruszających się cięgien odstających od sufitu na 5-10cm, o które będę zapewne walił głową przy każdym wstawaniu z wyrka. Wolę dwa przewody hydrauliczne przyklejone do sufitu na stałe, zamaskowane estetycznie jakąś ładną listeweczką.

Cytuj:
Niewielki ale to jest wartość, której znajomość nic Ci nie da.

Nie licz tego fragmentarycznie a policz cały układ.


Pytałem ponieważ myślę nad zastosowaniem swojego autopilota rumplowego ST2000+, którego nabyłem w zeszłym sezonie. Wydaje mi się, że jak zrobię bajpas (mostek łączący dwa przewody hydrauliczne przed pompą) zamykany zaworem kulowym to będę mógł zastosować starego autopilota. W czasie kiedy zawór łączący przewody będzie zamknięty pompa będzie działać normalnie i wytworzone ciśnienie przekaże na ster, a kiedy zawór otworze to ciśnienie będzie wyrównane i ster pozostanie luźny. Zastanawiam się tylko czy opór luźnego siłownika nie będzie zbyt duży dla autopilota ST2000?

Cytuj:
Nie gniewaj się, ale jak się samemu nie czujesz się na siłach policzyć tego to zwróć się do kogoś kto ma o tym pojęcie bo o pomyłkę nietrudno a to się potem przeniesie na poprawne (lub nie) działanie systemu.


Nie gniewam się i dziękuję za wszystkie rady. Jak się uda to zbudujemy pierwszy układ mechaniczno-hydrauliczny ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
iwangrozny napisał(a):
Pytałem ponieważ myślę nad zastosowaniem swojego autopilota rumplowego ST2000+,


Tworzysz układ dotąd zdaje się nie stworzony, ale jak widać ludzi pcha "coś" do nieznanego.

Wydawało mi się, że chcesz wykonać układ hydrauliczny sterowania, ale w oparciu o kolo sterowe:

macias888 napisał(a):
jestem w trakcie przerabiania łodzi żaglowej ze sterowania rumplem system koła sterowego


ale Ty - pytając sie o układ hydrauliczny - chcesz stworzyć coś mi nieznanego - lub coś, czego nie rozumiem - czyli:

iwangrozny napisał(a):
układ mechaniczno-hydrauliczny ;)


Naszkicuj może - i załącz tu ten szkic - co chcesz osiągnąć, bo z postu na post gubię się w Twoich pomysłach coraz bardziej...

A można wykonać to tak prosto ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 11:33 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Załącznik:
Memo20180211_105829.jpg
Memo20180211_105829.jpg [ 241.82 KiB | Przeglądane 5515 razy ]


Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
iwangrozny napisał(a):
Co Wy na to?


Toi jest z grubsza typowy schemat.

Ale nie rozumiem idei użycia do tego autopilota rumplowego ST2000+ ...

Jak to miałoby działać ?

Bo użycie normalnej pompy, na której założono koło sterowe do jej obracania jest dla mnie zrozumiałe, ale jak ma w tym funkcjonować autopilot rumplowy ?

Znaczy - po co on tam ma być ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 11 lut 2018, o 12:19 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prawda. Przy hydraulice nie czuje się steru. Mnie Kocurowym pancernikiem kieszonkowym Górki - Hel - Górki nie starczyło, żeby się przyzwyczaić i wkulsoniony śledziłem węgorze :lol:

Choć na swoim jachcie też miałem koło sterowe - tyle, że z napędem mechanicznym
(sterociągi i kwadrant) :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Kocurowym pancernikiem kieszonkowym


Ty płynąłeś jeszcze wersją MINI Pancernika.

Na pływanie wersją Pancernika Full zapraszam Cię w tym sezonie.

Ale obecnie mam jako sterociągi na obu kołach sterowych łańcuchy i jest to wersja zdecydowanie lepsza dla mnie.

Załącznik:
IMG_8198.JPG
IMG_8198.JPG [ 102.62 KiB | Przeglądane 5502 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
iwangrozny napisał(a):
Załącznik:
Memo20180211_105829.jpg


Co Wy na to?

Sprzedaj tego autopilota i kup coś co będzie działać z układem hydraulicznym, bo w tym układzie nie będzie to łatwo/prosto działać. Jak byś chciał kręcić kołem, to musiałbyś oprócz zamykania obiegu pompy na kole, fizycznie odpinać pilota od steru i odwrotnie, z chwilą chęci puszczenia koła, musiałbyś otwierać zawór obiegu koła i mechanicznie podpinać pilota.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Sprzedaj tego autopilota i kup coś co będzie działać z układem hydraulicznym, bo w tym układzie nie będzie to łatwo/prosto działać. Jak byś chciał kręcić kołem, to musiałbyś oprócz zamykania obiegu pompy na kole, fizycznie odpinać pilota od steru i odwrotnie, z chwilą chęci puszczenia koła, musiałbyś otwierać zawór obiegu koła i mechanicznie podpinać pilota.


Paweł - wyprzedziłeś odpowiedź naszego autora wątku.

Chciałem, żeby On sam do tego doszedł...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
bury_kocur napisał(a):
Chciałem, żeby On sam do tego doszedł...

Może by i nie doszedł, jeśli nie zna się na zasadzie działania pilota.
PS
Z resztą, też nie kojarzę, jak wcześniej już ktoś tu napisał, po co komplikować rzeczy proste....
Ale chyba na tok myślenia Macias888 ma fakt posiadania owego pilota i niechęć do zmiany toku myślenia, że trzeba sprzedać, dołożyć i kupić kompatybilne zamiast komplikować.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Ostatnio edytowano 11 lut 2018, o 12:42 przez Ognisty Szkwał, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Może by i nie doszedł, jeśli nie zna się na zasadzie działania pilota.


Ale tak już Kolega wie, że zaproponowany układ jest bez sensu.

Poza tym w układzie narysowanym przez autora brak jest elektropompy do Autopilota.

Taki układ z pompą za kołem sterowym, siłownikiem i elektropompą jest sprawdzony i działa bez kłopotów, więc po co wyważać otwarte drzwi i wymyślać coś niesprawdzonego ?

Zresztą wystarczy poszukać po sieci - np.

http://www.technikajachtowa.pl/jefa/uklady-sterowania
i jeszcze:
http://www.technikajachtowa.pl/jefa/autopiloty

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Nie mogę już edytować swojego poprzedniego postu, więc errata:
W poprzednim moim poście powinno być zamiast Macias888 - iwangozny
Przepraszam Macias888

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 16:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8820
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W Szczecinie stoi Dehler 34 "Mohito" z kolem sterowym a wiosna przyplynie kolejny. Gdybym rozwazal montarz kola zapoznalbym sie ze stoczniowym rozwiazaniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Merytorycznie M@rku zgadzam się z Tobą, ale mam jedną wątpliwość ...

M@rek napisał(a):
Gdybym rozwazal montarz


- powiedz M@rku czy będzie lepiej wykonać taki "montaż" czy taki jak napisałeś ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2018, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2018, o 15:49
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czejść
Zastosowanie rolniczych elementów jest możliwa z tym że bardzo kłopotliwa lepiej kupoć używane są z materiałów odpornych na korozję mogę w tym pomóc tel 512262446


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2018, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2018, o 15:49
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Witam
Jestem wstanie wykonać system niezawodny obiłem podobne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL